Aihe: Kuinka paksut kielet ylinopeuskitaraan?
1 2 3 4 5 6
Boogierooster
17.06.2004 21:12:56
no, iommi käyttää (käytti) JayDeessä 8,8,11,18,24,32 settiä ja gibsonissa 9,9,12,22,28,38 settiä. Onhan se ihan oma valinta, mutta tais toiki äijä noilla pärjätä. Siihen kyllä löytyy syykin...
"Blinding signs flap, Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow. Stairway scare Dan dare who's there?" Pink Floyd: Astronomy Domine
Jormaz
18.06.2004 01:03:45
Tää riippuu tietenkin kitarasta. Ei Niskamiehen kitaroilla voi ylittää valon nopeutta tyyliin Uli's Twang. Ei se ohuempaan settiin vaihtamalla helpotu. Pitää sykkiä rinnassa Heart of an Uli.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
JS
18.06.2004 10:26:25
Paksummilla on helpompi pikata nopiasti, kun kieli ei karkaa alta plekun mukaan, vaan pysyy paikallaan ja antaa kunnolla vastusta.

Kyllä se nopea pikkaaminen ohuillakin onnistuu ilman mitään ongelmia jos vaan keventää tatsia...
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Fortune
18.06.2004 12:28:36
Kyllä se nopea pikkaaminen ohuillakin onnistuu ilman mitään ongelmia jos vaan keventää tatsia...

Joo joo, mutta järkevämpää on soittaa niin kuin hyvältä ja luontevalta tuntuu ja muuttaa kielten paksuutta soittotyyliin sopivaksi.
JS
18.06.2004 12:32:09
Joo joo, mutta järkevämpää on soittaa niin kuin hyvältä ja luontevalta tuntuu ja muuttaa kielten paksuutta soittotyyliin sopivaksi.

Jaa... Kyllä mun mielestä on ihan paikallaan vaihtaa ohuisiin kieliin jos vaikka kuusi tuntia päivässä haluaa tiluttaa... Ei ainakaan mulla kädet kestä kolmetoistasilla (eikä kyllä ykstoistasillakaan) :)
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Fortune
18.06.2004 12:34:20
Jaa... Kyllä mun mielestä on ihan paikallaan vaihtaa ohuisiin kieliin jos vaikka kuusi tuntia päivässä haluaa tiluttaa... Ei ainakaan mulla kädet kestä kolmetoistasilla (eikä kyllä ykstoistasillakaan) :)

No mielisairaat erikseen.

Nimim. "En treenaa".
McNulty
18.06.2004 12:35:53
Eli ohkaset pitäisi olla. Onko 8-38 satsi liian ohut, vaiko onko tatsi ihan järkevä vielä? Entäs sitten 9-42 setti? Ja mensuurina 25.5" ja vireenä perus E-vire, ja nopeasti pitäisi soittaa:)

Ottaisin kyllä .09 setin heavy-bottomina... Kyllä tuolla onnistuu tilutus kuin tilutus. Mie "tiluttelen" ite .11 setillä =)
Tai no... eihän Jimi Henkka nyt niin tilutusta ole mutta eniveis. 8-38 setissä on sellainen ongelma että se .08 kieli on jo niin ohut että se ei paljoa likaa tartte kun lakkaa soimasta, se venyy nopeasti ja meneepä vielä poikkikin. Eli kun se venyy, niin vire muuttuu myös. Ainakin kaveri sanoi että sai olla virittelemässä jatkuvasti pidempien reenien aikana =)
T-Bone
zepeteus
19.06.2004 16:04:12
No mielisairaat erikseen. Nimim. "En treenaa".

Hehe, tuo oli kyllä mainio heitto...ihan vaan mielenkiinnosta, mites luokittelisit 4-20 tuntia/päivä soittamisen?

Nimim. "taitaa tulla treenattua joskus".

Ps. Sori tämä off-topic.
Fortune
19.06.2004 16:31:06
Hehe, tuo oli kyllä mainio heitto...ihan vaan mielenkiinnosta, mites luokittelisit 4-20 tuntia/päivä soittamisen?

Kai se on "elämä" tuokin. Itselläni ei ole moista.

Töiden jälkeen ei jaksa kitaraan päin paljoa sylkäistäkään.
zepeteus
19.06.2004 16:44:25
Kai se on "elämä" tuokin.

Mainiota, jos et pahastu niin tuota kuvausta käytän sitten...heehee, ihan oikeasti! Vaikka nyt en haudanvakava (toivottavasti) touhujeni kanssa ole, niin överiksi on joskus mennyt pahastikin. vaan meitähän on niin monenlaista taaplaajaa.

Itselleni oli aikoinaan ne työtunnit se välttämätön paha ennen tai jälkeen sen "elämän" (työvuoroista riippuen). Nykyään on jo toivottavasti normaalimpaa tämä minun touhustelu.

Jälleen kerran, sori OT:sta, poistan jos tarvitsee...
Jormaz
19.06.2004 20:18:05
Jos haluaisi kovaksi "guitar heroksi" niin ei se myöhemmällä iällä onnistu. Olis pitänyt treenata silloin koulupoikana kun aikaa oli..
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Jackson Dinky
19.06.2004 20:29:59
Kyllä se perus 9-42 on jees nopeaan soitantaan. ysit sentään soi vielä vähän paremmin kun kasi setti.
Jau jau!
dragon
19.06.2004 21:23:53
no, iommi käyttää (käytti) JayDeessä 8,8,11,18,24,32 settiä ja gibsonissa 9,9,12,22,28,38 settiä. Onhan se ihan oma valinta, mutta tais toiki äijä noilla pärjätä. Siihen kyllä löytyy syykin...

Tuohon Iommiin ei kannata käydä vertaamaan sillä kuulemma äijältä oli auto-onnettomuudessa jokin otelauta käden sormista rusentunut jolloin sormen pää oli pehmentynyt ja näin ollen sormella oli hankalampi painaa paksuja kieliä. Tästä osittain myös johtuu se, että Iommi käyttää matalampaa virettä jolloin kielet löystyvät entisestään.
Boogierooster
19.06.2004 22:23:45
Tuohon Iommiin ei kannata käydä vertaamaan sillä kuulemma äijältä oli auto-onnettomuudessa jokin otelauta käden sormista rusentunut jolloin sormen pää oli pehmentynyt ja näin ollen sormella oli hankalampi painaa paksuja kieliä. Tästä osittain myös johtuu se, että Iommi käyttää matalampaa virettä jolloin kielet löystyvät entisestään.
Tuo se syy olikin...
"Blinding signs flap, Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow. Stairway scare Dan dare who's there?" Pink Floyd: Astronomy Domine
Kassu
20.06.2004 17:14:21

Niin Iommi olikin ihan kauhea tiluttelija.
askomiko
20.06.2004 17:36:27
Mie luulin/luulen että Iommin sormiin liittyi työpaikan saha -> palat pois sormista.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
sarkjan
20.06.2004 18:54:36
Mie luulin/luulen että Iommin sormiin liittyi työpaikan saha -> palat pois sormista.

Ja minä kun luulin että se oli jokin puristin/prässi :D
Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin.
Boogierooster
20.06.2004 19:27:55
jotain se kummiski vääns.
vale
20.06.2004 19:55:22
Se Iommin käsi juttu meni niin, että se oli töissä jossain metallin prässäämössä tms. Sitten sen työtoveri oli poissa eräänä päivänä ja kun Iommi yritti vääntää hommia yksin, tapahtui onnettomuus jossa oliko se sitten oikean käden sormista lähti palat pois. Neuvokas kitaristin alku kastoi sitten sormenpäänsä muovimössöön, kun sormet tiputtivat verta, eikä treenaamisesta tullut mitään.

Tälläisen stoorin olen itse kuullut. Nykyään hänellä on varmasti jotkut keino "sormet".
Rock n' Roll is the only way to DIE
Pnctocn
20.06.2004 20:32:47 (muokattu 20.06.2004 20:33:10)
Iommi tilutti 20 tuntia päivässä ja sen sormet kului tiluttamisesta (katso myös "soundi lähtee sormista"-threadi).

Kymppisetillä on kiva soitella
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)