Kapane 16.05.2004 10:17:30 | |
---|
Mitä ihmeen kieltä tämä on? Peruskoulussa tietääkseni ainakin ennen opetettiin äidinkieltä. on se kiva että lukihäiriöstä syrjitään mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Kapane 16.05.2004 10:28:16 | |
---|
Mt-2 ei oikeasti ole yhtään agressiivinen. se lähinnä vain pörisee siellä kajarissa. Metal Master, joka on täysin digitaalinen, tuntuisi täysin mahdottomalta ajatukselta mun pääsärönä, vaikka digihärpättimen omistankin. Mega Distortion on hyvä, mutta kun sitä soitin tuntui siltä, että laitteesta tuntui lähtevän vain Linkin Parkille ja vastaaville tehtyjä säröjä... Ibanezin Seventh Heaven on sitten sellainen pedaali, että jos haet Korniin soittaan hommaa tämä. Ibanezin Smash Box SM7. En sano tästä laitteesta mitään, mitä joku ei olisi sitä täällä jo sanonut. Toimii parhaiten trankuihin. Mutta Putken kanssa ei ole niin hyvä vaikka 5150 kanssa sainkin ihan hyvää surinaa ulos. Tuppaa pörisemään, kun ei soiteta, mutta muuten ei mitään vikaa. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Öyvind 16.05.2004 10:38:45 | |
---|
Ds-1 mun mielipitee... Mt-2 on ollut pariin otteeseen yhelt kamulta lainassa ja on ollut..hmm.... turhan "sirkkeli" juu understand? ds-1 on mun mielestä hyvä särö ja soundit siinä kohdallaan... Bosseissa (varmaan kaikissa) vikana että hirmuinen patterisyöppö.. yhtenä viikonloppuna meni 2 9v patteria..muuntaja kannattaa ihmeessä hommata Otitkos johdot irti lootasta soittotaukojen välillä? jvuo(at)luukku(dot)com |
Volle 16.05.2004 12:56:31 | |
---|
Ds-1 mun mielipitee... Mt-2 on ollut pariin otteeseen yhelt kamulta lainassa ja on ollut..hmm.... turhan "sirkkeli" juu understand? ds-1 on mun mielestä hyvä särö ja soundit siinä kohdallaan... Bosseissa (varmaan kaikissa) vikana että hirmuinen patterisyöppö.. yhtenä viikonloppuna meni 2 9v patteria..muuntaja kannattaa ihmeessä hommata Heh... Mulla on ainakin kestänyt patteri Sd-1:ssä ja ds-1:ssä joulusta asti. MT-2:ssakaan en sitä ikinä vaihtanut, vaikka se oli mulla useita kuukausia. Piuhat vaan irti, kun ei soita, niin ne patterit eivät turhaan kulu. Sitten aiheeseen. Metalzone ei kyllä mikään kovin hyvä särö ole. Gain-säätimestä ei ole käyttökelpoista aluetta kuin ehkä klo 9:stä 12:een, jolloin säröä on aika paljon eli pinetä säröä ei saa. Metalliinhan toi on kai tarkoitettukin. EQ:n säätöalue on laaja, mutta iskevää saundia en silti löytänyt. DS-1:n säätövara on pienempi. Ok-surinaa muuten, mutta ulostulolevel on liian pieni. Kun polkimen pistää päälle, volume laskee. SD-1 on sitten omaan makuuni näistä eniten. Puhtaalle vahvarille saa kevyttä säröä ja pienellä säröllä olevan vahvarin voi ajaa kunnolla ruvelle. Itsessään tästä ei hirveästi säröä lähde. Nam. |
ajs 16.05.2004 13:13:35 | |
---|
Kukaan ei ole vielä maininnut Zoom TM-01 Tri Metal -nimistä boksia. Kyseessä ei siis ole mikään mitä voisi verrata saman valmistajan multiefektihärpäkkeisiin, vaan metallikuorinen, täysanaloginen tapposäröpedaali, jossa on true-bypass ja (muistaakseni) kolmialueinen EQ. Sitä saa ainakin T-kaupasta vielä 99 eurolla, vaikka valmistus taitaakin olla lopetettu. En ole omin käsin/korvin kokeillut, mutta sen pitäisi olla aivan saatanan hevi, ja paljon erottelevampi kuin esim. MT-2. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
kupteri 16.05.2004 15:12:31 | |
---|
Ibanezin Smash Box SM7. Tuppaa pörisemään, kun ei soiteta, mutta muuten ei mitään vikaa. Tuossahan on noisegate jopa kahdella eri säädöllä, sillä sain ainakin itte tuon varsin hiljaiseksi. |
Exhausted 16.05.2004 15:18:02 | |
---|
kokeile yliohjata vahvistmen särökanavaa jollain overdrivella |
toxic 16.05.2004 15:18:24 | |
---|
kokeile yliohjata vahvistmen särökanavaa jollain overdrivella Hä? |
mongoloidi 16.05.2004 15:19:25 | |
---|
kokeile yliohjata vahvistmen särökanavaa jollain overdrivella Niin tarkottaakos tää,että käyttäs jotain säröpoljinta särökanavan boostaamiseen? |
Miikathebest 16.05.2004 15:27:23 (muokattu 16.05.2004 15:29:35) | |
---|
Niin tarkottaakos tää,että käyttäs jotain säröpoljinta särökanavan boostaamiseen? Kyllä vain. Tai... säröpoljin... hmm... kuitenkin jokin pedaali, josta lähtee voimakkaampi signaali, kuin kitarasta. |
toxic 16.05.2004 15:30:53 | |
---|
Kyllä vain. Tai... säröpoljin... hmm... kuitenkin jokin pedaali, josta lähtee voimakkaampi signaali, kuin kitarasta. SIis kitaran ja vahvistimen väliin tunkee vain jonkin "tehokkaan" pedaalin ja sitten ???? Ja minkälainen pedaali pitäis olla? Alkaa kiinnostaa tämä :D |
Miikathebest 16.05.2004 15:33:50 (muokattu 16.05.2004 15:35:22) | |
---|
yksinkertaisesti vääntää vaan pedaalim ulostulon niin kovalle, että vahvistimeen menevä signaali on voimakkaampi, kuin minkä se pystyy säröytymättä käsittelemään. Tässä tapauksessa kuitenkin puhuttiin särökanavan boostaamisesta, jolloin vahvistin vain yliohjautuu enemmän. |
kupteri 16.05.2004 15:34:21 | |
---|
Ja minkälainen pedaali pitäis olla? Alkaa kiinnostaa tämä :D Tubescreamer, SD-1 tai melkein mikä muu vaan josta lähtee "clean boostia" tai mietoa overdriveä. Liika särö yleensä ruukaa tukkia soundin, jos siis buustailemaan lähtee. |
Miikathebest 16.05.2004 15:37:25 | |
---|
Tubescreamer, SD-1 tai melkein mikä muu vaan josta lähtee "clean boostia" tai mietoa overdriveä. Liika särö yleensä ruukaa tukkia soundin, jos siis buustailemaan lähtee. Jossain tapauksessa kahden särön yhdistelmällä voi myös saada hyviäkin soundeja. |
skebajaba 16.05.2004 16:33:52 | |
---|
siis vähän sama juttu kuin wyldelläkin ,eli voimakkaat mikit jotka ajavat jo vahvaria ruvelle sitten volaa jolloinka lisää ruttua ja sitten bossin sd-1 ja se on siinä... nyt kuitenkin haluan nimenomaan semmosen hirveän sirkkelin jostain kumman syystä... -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Hotakainen 16.05.2004 16:49:06 | |
---|
DS-1:n säätövara on pienempi. Ok-surinaa muuten, mutta ulostulolevel on liian pieni. Kun polkimen pistää päälle, volume laskee. Jahas. Eipä ainakaan minun DS-1:ssä. Leveli saa olla siinä kello 9 kieppeillä ja hyvin kuuluu. Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa. |
Exhausted 16.05.2004 16:51:42 | |
---|
suosittelisin juuri edellämainittuja tube screameria tai jotain bossin overdrivea. kannattaa myös kokeilla jotain eq-pedaaleija joilla voi säätää boostia tarkemmin, mutta toisaalta ei saa särön määrää lisättyä. Näitä vehkeitä tosin on saatava testata sen oman vahvistimen kanssa. |
Niskamies 16.05.2004 18:04:46 | |
---|
Jossain tapauksessa kahden särön yhdistelmällä voi myös saada hyviäkin soundeja. Niin voi. Mä oon nyt aikamoisen pedaalimäärn jälkeen löytäny unelmasärön, ja pedaaleina toimii sd-1 ja ts-7 samaan aikaan. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Volle 16.05.2004 18:14:27 | |
---|
Jahas. Eipä ainakaan minun DS-1:ssä. Leveli saa olla siinä kello 9 kieppeillä ja hyvin kuuluu. Sulla on sitten varmaan ulostuloltaan heikommat mikit, jolloin bybass-saundi on hiljaisempi. Itseasiassa mullakin toisella kitaralla mikin puolitusta käyttäen särö ja puhdas olisivat joten kuten tasapainossa levelin ollessa täysillä, toisella taas volume laskee selvästi. Onnistuisihan DS-1:nkin käyttö, mutta helpommin pärjään muilla polkimilla (jotka ovat kaiken lisäksi paremman kuuloisia). Nam. |
Jammy 16.05.2004 18:18:04 | |
---|
Mitäs täällä puhutaan Tubescreamerista? Mulla on TS-7 myytävänä hintaan 40e |