Aihe: Toni Wirtasen studiokamat
1 2 3 4
gunner
09.05.2004 22:13:22
no kyllä se soittaa paremmin kun moni täällä. ei se muuten olis ammattimuusikko

Tarkotat varmaan että tekee parempia biisejä. Turha siitä soittotaidosta on puhua, biisit ne on ne mitkä ratkasee, oli kyse mistä musiikista tahansa.

Poikkeuksena tietysti proge yms. jossa tavotteena vaan soittotekniikoilla brassailu.
Jackson Dinky
09.05.2004 22:22:44
Tarkotat varmaan että tekee parempia biisejä. Turha siitä soittotaidosta on puhua, biisit ne on ne mitkä ratkasee, oli kyse mistä musiikista tahansa.

Poikkeuksena tietysti proge yms. jossa tavotteena vaan soittotekniikoilla brassailu.

Näin minäkin sanoisin.
Jau jau!
Mursuviiksi
09.05.2004 22:26:01
no kyllä se soittaa paremmin kun moni täällä. ei se muuten olis ammattimuusikko

Oikein pätevä määritelmä ammattimuusikolle. Mitkään muut ominaisuudet eivät tee ammattimuusikkoa kuin se, että soittaa paremmin kuin suurin osa M-netin keskustelijoista. Itse olen tosin vielä vääräuskoinen ja peräänkuulutan myös tyylitajua sekä sävellystaitoja...
...ja rokki soi!
vale
09.05.2004 22:57:44
Oikein pätevä määritelmä ammattimuusikolle. Mitkään muut ominaisuudet eivät tee ammattimuusikkoa kuin se, että soittaa paremmin kuin suurin osa M-netin keskustelijoista. Itse olen tosin vielä vääräuskoinen ja peräänkuulutan myös tyylitajua sekä sävellystaitoja...

Niin mun mielestä ammattimuusikko siis tienaa sillä soitollaan... Eikös se tee siitä ammattilaisen, eikä se että vetää prkl:en kovaa sooloa kotona...
Rock n' Roll is the only way to DIE
zorro
09.05.2004 23:29:54
ihme asenteita teillä.

Jos te ette ite noilla tekisi mitään, ei se tarkota etteikö joku muu niistä haluais saaha erinlaisia ääniä ulos.
OSTETAAN: Digitech WH1
Super-Jari
10.05.2004 06:12:41
Wirtanen on mun mielestä hyvä biisintekijä, mutta keikkoja nähneenä vois sanoa että soittotaito sillä ei ole mitenkään häikäisevä. Uudella levyllä on se vika että jokainen line6 soundi pitää saada tungettua levylle, sopi se sinne tai ei.
Ei ole heleppua kun on vaikiaa
Kossu
10.05.2004 07:14:56
Onko olemassa joku sääntö että paljon ja kalliita laitteita saa ostaa vain jos on teknisesti taitava ja omaa riittävän teoriapohjan. Musiikkipoliiseja riitää aina emme tarvitse níiden lisäksi kamapoliiseja, jotka päättävät ketkä saavat ostaa teknisesti kehittyneitä ohjelmoitavia laitteita.

Toni Wirtanen on hyvä biisintekijä ja muutenkin hauska äijä -
soitossakin on teknisiin taitoihin nähden paljon ideaa, levyilä sounditkin ovat OK, keikoilla bändi surkea, mutta se ei johdu soundeista vaan siitä että tiukkuus puuttuu.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Flash
10.05.2004 08:18:41

Eipä ole ihme, että on niin paskat saundit.
Rock And Roll Can Never Die
Niq
10.05.2004 08:50:55

Eipä ole ihme, että on niin paskat saundit.

Hiekka-levyllä on ainakin niin hyvät saundit että kauneimmissa kohdissa saa pyyhkiä silmäkulmaa ja taas rähinäkohdissa pitää hyppiä seinille. Voi se tietty johtua erinomaisista biiseistäkin.

Se on vaan niin helppoa soittaa siinä sänkynreunalla buudumin sooloja etu- ja takaperin ja sanoa että kyllä mäkin oisin rokkistara, mutta...

Ei sillä että Wirtanen olisi mikään kitaravirtuoosi, mutta on näyttänyt teoillaan sen, että tärkeintä on se hyvä biisi. Lähinnä Apis/T.Wirtanen oli syy, jonka takia yleensä kitaran varteen tartuin.

Tuskin se tavallinen tallaaja sanoo Apulantaa kuultuaan, että ihan paskaa, sillä on line6:set eikä osaa soittaa. ;)

Itsekään en kuutoslinjaa valitsisi, putkivehkeissä pysyn, mutta olisin tyytyväinen jos saisi loihdittua noin hienoja ääniä joita löytyy esim. juuri Hiekka -levyltä.

En nyt sano että ei saa mielipiteitään sanoa, mutta ehkä jos jopa niitäkin ehkä jopa joskus voisi perustella.

ugh.
I have a cunning plan
Reddie
10.05.2004 09:41:42
Eipä tässä muuta kun että niin samoilla linjoilla ollaan Niqin kanssa..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
piiroinenj
10.05.2004 16:38:23
Word! Tämä olis mun mielipide kanssa..

Toisaalta.. mitä Yngwie Malmsteen tekisi kauheella määrällä efektejä, jos sille riittää marsu ja omat sormet?

Kyllä sillä malamesteenillakin on ainakin jossain opetusvideossa vitummoinen räkkihässäkkä.
En tiedä sitten nykysin. Videokun on tehty muistaakseni joskus 92.

Itekkin ostin joku aika sitten linen mm4:sen eikä sitä aina jaksa edes kytkeä, mutta kun haluaa steppailla niin mikäs siinä.
MONO SOUND
Asmi
10.05.2004 19:17:52
Mites MyPa?;)
...Näin kupin ja lautasen...
Enska
10.05.2004 22:49:46
Onko olemassa joku sääntö että paljon ja kalliita laitteita saa ostaa vain jos on teknisesti taitava ja omaa riittävän teoriapohjan. Musiikkipoliiseja riitää aina emme tarvitse níiden lisäksi kamapoliiseja, jotka päättävät ketkä saavat ostaa teknisesti kehittyneitä ohjelmoitavia laitteita.

Toni Wirtanen on hyvä biisintekijä ja muutenkin hauska äijä -
soitossakin on teknisiin taitoihin nähden paljon ideaa, levyilä sounditkin ovat OK, keikoilla bändi surkea, mutta se ei johdu soundeista vaan siitä että tiukkuus puuttuu.

Tulipa jotenkin mieleen se vitsi että montako kitaristia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

Vastaus: Yksi, ja muut katsovat vierestä ja tuumaavat että kyllä minäkin noilla laitteilla...

Wirtanenhan on muuten tuumannut eräässä Soundin haastattelussa aikoinaan että soitto ei saa olla shown este.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
Skebameizi
10.05.2004 23:10:07

Se Ibanez on muuten Rg 7620.
Varmaan kuuluu sulle
Mejsel
10.05.2004 23:23:24
Toni Wirtanen ois huomenna soitinkeskuksessa esittelemässä Schecter kepukoita, pitäsköhän mennä väijyyn..

http://www.soitinkeskus.com

Ei Wirtasen takia, mutta Sekterit kyllä haluttais.
"Lienee sanomattakin selvää, että herbaarium parantaa organisaation sisäisiä ratkaisumalleja sekä meihin kohdistuvaa tietotarvetta."
Volle
10.05.2004 23:28:07
Niin mun mielestä ammattimuusikko siis tienaa sillä soitollaan... Eikös se tee siitä ammattilaisen, eikä se että vetää prkl:en kovaa sooloa kotona...

Nii-in. Matti Nykästäkin voisi sanoa ammattimuusikoksi, jos se tienaa niistä keikoistaan rahat elämiseensä.
Nam.
ten
11.05.2004 11:01:19
Tulinpa tämmöiseen törmänneeksi Apulannan sivuilla:

http://www.apulanta.fi/Valokuvat/Ku … 4-13/MistaAaniMenee.jpg&lang=fi

Ihan miehekäs määrä kaikkee rompetta minkä läpi toi signaali menee..

ja osa noista kamoistahan taitaa muutes olla parta-samin, että ei se noita yksinään käyttele. :)
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
ten
11.05.2004 11:06:55
Livenä apulanta on nykyään aivan pirunmoista puuroa. Toni vetää niitä komppeja ja partasami koko ajan jotain suhinaa sinne taakse... On tiättekö todella vaikea saada mitään selvää niistä soundeista. Ja yleensä tulee tosi pahvisen oloisena nuo kaikki, vaikka miljoona on laitettu vehkeisiin rahaa...

Tuo on kyllä totta. Mutta mun mielestä se menee kyllä niin, että Tonilla on kokoajan joku järkyttävä phaser/flanger päällä, joka siis puurouttaa koko paskan! Parta-Samilla taas tuntuisi olevan se taustahälinä aika hyvin hallussa. Muutenkin tuntuu, että herra partaherra on tuossa bändissä se varsinainen hifistelijä/studionero. Vaikka ei ainakaan virallisesti vielä bändin jäsen olekaan. :)
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Robert
11.05.2004 11:09:42
Enää en kyllä viitsi arvostella muita kitaristeja, kun on tullut lähes kaikki live-esiintymiset sössittyä aika lailla...
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Keppis
11.05.2004 15:45:36
Kaippa se noilla kamoilla jotain tekee... Olishan tollasten vehkeiden kanssa reteetä vetää lavalla, vaikka niitä ei käyttäiskään. Tässä tulee kysymys niille kotitiluttajille, jotka mollaa wirtasta: Mitä soittotaidolla tekee, jos ei osaa säveltää?
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)