Listen 07.04.2004 11:03:51 | |
---|
|
vale 07.04.2004 11:28:05 | |
---|
Tässähän tulee jo hyvää juttua... Kiva kun puhuitte noista classic 30 jutuista silla kaverilla oli joskus tuollainen vahvari ja tykkäsin les paulin kanssa todella paljon. Se LP oli vaan korean Tokai mutta silti. axe laittoi hyvän kommentin ja osasi selittää asian jota hain todella selkeästi. En kuitenkaan halua aivan vintage mikkejä vaan soittelen nimenomaan sellaisella Guns n' roses soundilla jossa ehkä hieman enemmän säröä. Ehkäpä muistuttaa hyvin paljon JCM-800:n perus säröä, ilman mitään buustaamassa. Mietin kyllä eilen että viitsinkö sittenkään vaihtaa noita mikkejä, silla ovat nuo Gibsonitkin todella hyvät. Rock n' Roll is the only way to DIE |
saturnzreturn 07.04.2004 11:50:38 | |
---|
nyt ampuu ohi, mutta koitetaan silti... eli löytyisikö jotain sivustoa niinkun eri mikkien toiminnasta yleensä, rakenteesta, toiminnasta ja silleest...hävettää vaan kun itse ei tiedä niinkun mitään eri mikkien sielunelämästä, paitsi sen, mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
fox 07.04.2004 12:12:47 | |
---|
nyt ampuu ohi, mutta koitetaan silti... eli löytyisikö jotain sivustoa niinkun eri mikkien toiminnasta yleensä, rakenteesta, toiminnasta ja silleest...hävettää vaan kun itse ei tiedä niinkun mitään eri mikkien sielunelämästä, paitsi sen, mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei.. Mikkivalmistajien sivuilla on jotain, mutta tietty vaan niitten omista, eli taitaa aikas hissua olla tuommoisen kattavan sivuston kanssa. Ja hei, Saturnzreturn, enhän minäkään häpee, edelleenkään en noista asioista tiedä vaikka oon niitten kanssa röytäny kauan. Eli suuri mysteeri on edelleenkin se, että jos joku mikki kuulostaa jossain kitarassa aivan taivaallisen unelmaisen kermaiselta niin toisessa, jonka pitäis olla lähes yhtäpitävä aineiltaan ja rakennukseltaan, saattaa sama kattaus kuulostaa, jos ei nyt sentään kelvottomalta, muttei kuitenkaan yhtä loistokkaalta kuin toisessa. Tuo on se mysteeri mulle(kin). Tuosta tapetille nousseesta kiertoherkkyydestä (en tarkoita sitä hirveetä microphonic feedbackia) vaan sitä nätimpää kiertoa, jota ei oikein saa handuun vahaamallakaan, mulla on sellainen arvelu, että johtuu tuo nykyään yleistyneistä eri boostereista joita on joka spedussa, etuasteessa ja pomppulaudassa. Voin kyllä olla väärässäkin, eikä tuossa kierrossa sinällään mitään, joskus sitä suorastaan tavoiteltiin.. Ja valelle, kannattaneeko sitten ollenkaan hyviä mikkejä vaihtaa marginaalisesti parempiin, jos vaan tyytyy hakemaan erilaisilla säädöillä sitä "oikeaa" soundia, säästyy rahat esim. nuottiöljyyn tms. kivaan... Eihän siinä mitään, jos mikeissä on potentiaalia hieman kovempaankin menoon, pitää sitä tehoreservinä ja ruuvaa volaa vähemmälle. Enkä pitäs pahana rastina vahvarin preamppi/gaini säätöjäkään loivemmaks. Sillä ne niitä nupikoita niihin on lätkineet tehtaan miehet.. =) |
Listen 07.04.2004 12:25:03 (muokattu 07.04.2004 12:27:47) | |
---|
|
kupteri 07.04.2004 13:08:10 | |
---|
Puhtaissa ja hieman rosoisissa soundeissa sen sijaan on parantamisen varaa ainakin jos etsii sellaista perinteistä Les Paul -ääntelyä. Joo, tallamikki ei puhtailla ollut kovin loistava (hieman liian terävä), mutta kun laittoi mikkivalitsimen keskiasentoon niin siinä oli kyllä loistava soundi! :-) Vahvistinkin kuulosti erinomaiselta, teki mieli soittaa enemmänkin ilman säröä ;-) |
Dr. Muff 08.04.2004 21:11:55 | |
---|
Mutta kyllä sen puolituksen niihin ensiasennusmikkeihinkin saa... Niimpä, mutta pointti olikin enemmän se, että ensiasennusmikkien käypä hinta käytettynä on vähemmän kuin vastaavien mikkien missä on tehtaalla jo kaksi johtoa enemmän. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
päänahka 10.04.2004 21:49:44 (muokattu 10.04.2004 21:52:23) | |
---|
Olisi kuitenkin kiva saada sitten hienot cleanit. Eli laulavat leadit ja circcaat cleanit.. Jes mikä letkautus.. :) Miten olisi SD Jazz kaulaan ja SD JB tallaan? Kokemuksia kenelläkään.. Niin ja jos jotain kiinnostaa ostaa noi mun gibsonin mikit niin käyppä torilla mikki-palstalla.. Kiitokset sille joka viitsii antaa neuvoja.. Eikös Toolin Adam Jonesilla ole Lespossa (Silverburst) Jazz ja JB? Tai siis kaikkihan noilla soittaa. Adamilla vaan on joskus aika tunkkaiset soundit mutta se on varmaan tarkoituksella haettu sieltä Mesasta. Soolot on perseestä. |
Dr. Muff 10.04.2004 23:58:44 | |
---|
Joo, tallamikki ei puhtailla ollut kovin loistava (hieman liian terävä), mutta kun laittoi mikkivalitsimen keskiasentoon niin siinä oli kyllä loistava soundi! :-) Vahvistinkin kuulosti erinomaiselta, teki mieli soittaa enemmänkin ilman säröä ;-) Mun mielestä kannattaa kokeilla tallamikille hieman suurempiarvoista konkkaa. Päädyin 498t/490t-setissä sellaiseen ratkaisuun että kaulamikille 0.022mF konkka ja tallalle 0.1mF. Leikkaa kivasti yläpäätä tallamikistä, soundi ei ole enää terävä/riipivä. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
kupteri 21.04.2004 11:48:03 | |
---|
Ylösnoston aika :-) Joo, mites tässä kävi? Onko joku muu koittanut vaihtaa 500T:tä JB:hen (myös muissa LP:ssä kuin Classicissa)? Tostahan ois kiva saada soundinäytteet ennen ja jälkeen :-) Itte en oo vielä viihtiny repimään originaaleja irti (JB & Jazz siis löytyis kyllä "kakkoskitarasta" hyötykäyttöön). Ei tosin osaa mitään erityistä vikaakaan sanoa 500T:stä mutta hankalaapa se onkin ellei testaa myös JB:tä. Ja siitä taas tulee vaan ylimääräistä hommaa & näpertämistä ja olen laiska :-) |
Jarski 21.04.2004 17:51:36 | |
---|
jep, täällä herää myös kiinnostusta aiheeseen... Mikään ei ole tylsempää kuin seurata 30-minuuttista blues-sooloa, jossa soittaja paljastaa parhaat kikkansa jo heti alussa... |
vale 22.04.2004 09:31:37 | |
---|
Ja ylös... No niin, pari viikkoa tätä mikkien vaihtoa pohdin ja en ole vielä vaihtanut, kun sovin itseni kanssa että nuo Gibsonit saavat kelvata ainakin jonkin aikaa. Eikä niissä ole todellakaan mitään vikaa, loisto mikit. Ei kiertämistä kovilla gaineilla ja volumeilla. Toimivat muuten rokissa aikas hyvin. Kaula mikki on mukava kun ei tee soundista tunkkaista vaan hyvin pehmeän ja selkeän. Tallamikki on cleanella hyödytön ilman tonen säätämistä, koska se on liian kirkas. Kesällä kyllä varmaan koitan sitä JB ja Jazz asetelmaa mutta toisaalta en tiedä että miksi. Voi olle että sitten tulee valinnan vaikeuksia ja sitten on ostettava toinen Gibson PRKL! Se pelottaa, uskotteko? Niimpä ajattelin olla ajattelematta niitä mikkien vaihtoa ja soittaa vaan... :) Kupteri jos vahdat noita mikkejä niin laita kommenttia, että kannattiko. Rock n' Roll is the only way to DIE |
Quu 22.04.2004 09:31:40 | |
---|
Mites toimisi Seth Lover Model tallaan ja '59 kaulaan? Itse ajattelin tollaista hulluutta jos puoliakustisen hankkisi :) Ja se oli vain haaveilua, mikkejä en rupea vähään aikaan vaihtamaan. Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
vale 22.04.2004 09:35:40 | |
---|
Mites toimisi Seth Lover Model tallaan ja '59 kaulaan? Itse ajattelin tollaista hulluutta jos puoliakustisen hankkisi :) Ja se oli vain haaveilua, mikkejä en rupea vähään aikaan vaihtamaan. Minkäs puolakustisen aattelit ostaa? Rock n' Roll is the only way to DIE |
Juzzu 22.04.2004 09:40:57 | |
---|
Mites toimisi Seth Lover Model tallaan ja '59 kaulaan? Seth lover on kuulemma erittäin PAF-henkinen hyvä mikki, tosin vahaamaton. Eli ulinaa tiedossa kovilla säröillä. Mä kyllä sitten laittaisin kummatkin Lovereina, tai jos pitäisi vain toinen olla 'rakastaja' niin kaulamikiksi semmoisen mieluummin laittaisin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Quu 22.04.2004 09:44:54 | |
---|
Minkäs puolakustisen aattelit ostaa? Epiphone SheratonII Mutta ensin pitää saada Jammu myytyä, niin sen jälkeen voi vakavalla mielellä ruveta kitaraa katsomaan. Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
Geetar 22.04.2004 12:40:53 | |
---|
Itselläni on täysin sama keppi ja toi 500t on ehkä liian hevi mun makuun.. Kaulamikki on hyvä ja "tummanpuhuva".. Jos diggaat kaulamikin soundia niin miksi vaihtaisit myös senkin?? Itse ajattelin hoitaa ongelman sillä että vaihdan tallamikin pois ja jätän alkuperäisen kaulamikin paikalleen. Haluan hieman vintagempaa soundia eli tod.näk hommaan alnico pro II jne.. Keep practising |
kupteri 22.04.2004 17:10:52 | |
---|
Itse ajattelin hoitaa ongelman sillä että vaihdan tallamikin pois ja jätän alkuperäisen kaulamikin paikalleen. Haluan hieman vintagempaa soundia eli tod.näk hommaan alnico pro II jne.. Eikös Slashilla ole nuo omissa kitaroissaan? |
kupteri 22.04.2004 17:13:36 | |
---|
Kupteri jos vahdat noita mikkejä niin laita kommenttia, että kannattiko. Joo en ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Pitäis tosiaan olla kaksi kitaraa testiin, jossa toisessa ois JB ja toisessa 500T :-) Eipä tuo muuten, mutta sattuu vaan olemaan Epin ritsakepissä nuo Duncanit (kun ne joskus siihen tuli laitettua parantamaan soundia ees vähän :-). Ja kun pois en niitä myy eikä tuo Epiluuri katoa, niin onhan tässä aikaa palata asiaan jos jollakin on veret seisauttavia kokemuksia :-) |
kupteri 09.05.2004 22:35:18 | |
---|
FYI ketä sattuu kiinnostamaan. Aattelin laittaa Classicin hoitoon ja samalla vaihdatan mikit JB + Jazz -kaksikkoon. Ois tarkoitus sitten tehdä parit testit bändimme toisen kitaristin kanssa (omistaapi samanlaisen kitaran) ja vertailla miten vaikuttaa soundiin. Sampleja siis tulossa "joskus" :-) |