Aihe: Miten voi hintaero olla näin iso?
1 2 3
BenGlenton
19.02.2004 12:08:19
Itse olen nykyään havainnut että T-kaupan hinnat eivät ole hirveän kilpailukykyisiä, ainakaan niiden tuotteiden kohdalla mitä olen itse ostanut. Thomannissa yms postimyynneissä rassaa varsinkin se tavaran odottelu ja tietysti mahdolliset takuuasiat, joten hinta saa olla huomattavasti alhaisempi kuin suomalaisilla liikkeillä, että tulee postitse tilattua.

OFF-TOPIC:

Miksi kukaan ei ikinä mainitse missä liikkeessä on havainnut tökeröä ja äärettömän paskaa palvelua, tai muuten jonkinlaista kusetusmeininkiä ?? Tällainen tieto pitää ilman muuta saattaa julkisuuteen, jotta asiasta tietämättömät voivat harkita suhtautumistaan ko. liikkeeseen. Jos yritys ei osaa tai halua palvella asiakkaitaan, voi kyseenalaista koko yrityksen toiminnan tarkoituksen..

AVAUTUKAA!!
http://www.supremecourtband.fi
P2
19.02.2004 12:45:00
Miksi kukaan ei ikinä mainitse missä liikkeessä on havainnut tökeröä ja äärettömän paskaa palvelua, tai muuten jonkinlaista kusetusmeininkiä ?? Tällainen tieto pitää ilman muuta saattaa julkisuuteen, jotta asiasta tietämättömät voivat harkita suhtautumistaan ko. liikkeeseen. Jos yritys ei osaa tai halua palvella asiakkaitaan, voi kyseenalaista koko yrityksen toiminnan tarkoituksen..

AVAUTUKAA!!

Näistähän on ollu hirveesti juttua, mutta kaikki topicit on taas hävinny jonnekin. Muistaakseni tosta palvelun tasostakin oli joku aika topic, jossa on aika paljonkin kirjoituksia. Kaivamalla löytää.
Kjukka
19.02.2004 12:53:51

AVAUTUKAA!!

No, toissapäiväinen Helsinkiläisessä musiikkiliikkeessä käynti oli taas tätä asiakaspalvelun riemujuhlaa. Menin toista kertaa testaamaan haluamani kitaraa, ajatuksenani varata se jos se vielä osottautuisi yhtä kiinnostavaksi kuin ensimmäisellä kerralla.

Testikopista tultuani marssin tiskille tehden selväksi että olisin valmis ostamaan kitaran, jos päästäisiin sopuun "päivän hinnasta". Vastaus tylyssä yksinkertaisuudessaan kuului "Kyllä se on se mitä hintalapussa lukee" ("Et sä mitään oo ostamassa"-äänensävyyn). Hetken toivuttuani kysyin mielipidettä takahuoneessa olevalta toiselta myyjältä joka olikin valmis antamaan 50€ alennusta, joskin pienen kädenväännön jälkeen.

Varausmaksuksi sovittiin 20€, jota lähdin hakemaan pankkiautomaatilta, ja myyjä sanoi kertovansa tälle ensimmäiselle myyjälle tästä diilistä. Takas tullessani tein itse varauksen tämän ensimmäisen myyjän kanssa, jonka kanssa tuli samantien skismaa varausmaksusta, joka oli kuulemma 10% hinnasta. Homma saatiin kuitenkin viimein selväksi.

Ehkä teen tässä kärpäsestä härkäsen; eihän mulla ole mitään pitkää asiakkuussuhdetta kyseisen liikkeen kanssa joka auttaisi tinkaamisessa, mutta tuollainen tyly tarjouspyynnön tyrmääminen (tuotteesta jonka hintalapussa on ovh lähes 700€) on mielestäni aika kehnoa palvelua joka ei ainakaan edesauta uusien asiakkaiden saamista.
Once again this life is giving me the darkest day there is / No explanations, we both know you made me feel like this / And if you really care so much about me as you always said / You can always bring flowers to my grave when I'm dead
Juunsku
19.02.2004 13:08:05

Katselin thomanilta Metal Masteria ja tuli yllättäen isänmaallinen puhku päälle et ostampa sen suomesta.. Laitoin sit kyselyä siitä.. yhdessä paikassa oli hyllyssä ja hintaa rapeat 148eskoa.. T-kaupassa 89eskoa.. se siitä isänmaallisuudesta.. Kai sitä pitäs kierrellä musiikkiliikkeitä ja tinkailla, mutta sen alennus menee sitten bensakuluihin..

Kitaran osto on sit asia erikseen.. Muutama kaveri on tilannut sieltä kitaran ja se on tullut sitte paska säkissä.. No joo.. Alkaa sitten palauttaan sitä niin pitää maksaa 60eskoa postimaksuja. Sitten se asiakaspalvelu puoli tulee thomanilla kalliiks itselle... Kyllähän tuostakin sais puhuttua et t-kauppa maksais postikulut ja niin oon kavereille toitottanut, mut onneks itselle ei oo tullut sitä tilannetta.. enkä edes halua..

Suomesta ostaa niin saa varman palvelun.. koe ajallekkin saa jos haluaa..
Suomessa on myös mahdollista että ostaa paskan vahvistimen ja luukuttaa sitä parivuotta.. Palauttaa sinne mistä osti ja saa välirahoja enemmän mitä on maksanut siitä paskasta :) kyllä olin iloinen kun näin kävi!
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
PekkaM
21.02.2004 09:07:59
Testikopista tultuani marssin tiskille tehden selväksi että olisin valmis ostamaan kitaran, jos päästäisiin sopuun "päivän hinnasta". Vastaus tylyssä yksinkertaisuudessaan kuului "Kyllä se on se mitä hintalapussa lukee" ("Et sä mitään oo ostamassa"-äänensävyyn).

Musamaailma? Ainoa paikka, jossa olen saanut "se lukee siinä lapussa"-vastauksen (kyseessä oli Bossin pedaali, tosin lapussa oleva hintakin oli kohtuullinen T-hintaan nähden).
Osta JEM77BFP!
trih
21.02.2004 10:41:41
Musamaailma? Ainoa paikka, jossa olen saanut "se lukee siinä lapussa"-vastauksen (kyseessä oli Bossin pedaali, tosin lapussa oleva hintakin oli kohtuullinen T-hintaan nähden).
Musamaailmahan myy T-kauppaa halvemmalla ESP-kepukoita. DLX:ssä olen itse törmännyt näihin "lue infoluthermanin suuresta katalookista +33%-hintoihin". Mutta pikkuhiljaa vissiin haluavat tavaraa pistää liikkumaan sielläkin...
Epin tony iommi dlx:ssä 795e,t-kaupassa 555e=200e tinkimään :) heleppo nakki...
trih
21.02.2004 10:47:28
Itse olen nykyään havainnut että T-kaupan hinnat eivät ole hirveän kilpailukykyisiä, ainakaan niiden tuotteiden kohdalla mitä olen itse ostanut. Thomannissa yms postimyynneissä rassaa varsinkin se tavaran odottelu ja tietysti mahdolliset takuuasiat, joten hinta saa olla huomattavasti alhaisempi kuin suomalaisilla liikkeillä, että tulee postitse tilattua.
Saksasta ei kannatakaan tilata muuta kuin suomen kauppoja halvempaa roinaa. Yleensä siis jotain kalliimpaa mitä täältä ei saa ruinaamalla halvemmalla.
Hornanturska
21.02.2004 12:04:45 (muokattu 21.02.2004 12:08:56)

Musamaailma on ihan perseestä!

En astu siihen kauppaan kyllä koskaan, ellen sitten tuhopoltto tarkoituksissa. X(
..The Saw And The Carnage Is Done...
trih
21.02.2004 12:48:35
Musamaailma on ihan perseestä!

En astu siihen kauppaan kyllä koskaan, ellen sitten tuhopoltto tarkoituksissa. X(

:D Pääset sinäkin sitten saksasta tilaamaan.
Lord of the strings
21.02.2004 12:56:14
Mä saan DLX:ässä 10% henkilökunta alennuksen.
"Pure nenääs!" - G. Pula-Aho
trih
21.02.2004 13:10:28
Mä saan DLX:ässä 10% henkilökunta alennuksen.Ai intoluthmankataloogista vai mistä hinnasta?
DLX: epiphone Tony Iommi 795e
Toinen kauppa: Epiphone Tony Iommi 555e
Paljolla sie saisit?
outo_O
21.02.2004 14:58:35 (muokattu 21.02.2004 14:59:29)
10% ei paljoa ole, ehkä vähemmän jota tinkimällä saisi..
itelläs on paska allekirjotus !
PuNkKi
21.02.2004 15:05:18
täällä kun oli tuosta metal masterista nyt juttua..
niin kannattaa olla tarkkana sen toimivuuden kanssa.
omani lakkasi toimimasta ihan yht' äkkiä. eikä
sen jälkeen enään pihahdustakaan tullut.?!?
noh, tottakai vein sen takas mistä ostinkin ja myyjä
sano että taasko yksi risa kappale.. niitä tuntuu liikkeellä
olevan.. myymälässäkin niillä oli jo 1 risa.. nyt on toinen..
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
kupteri
21.02.2004 18:19:41

Eli infolutman ja emnordick on 't-kauppoja' mistä kotomaan kauppiaat tilaa ja kauppaa tavallisille talliaisille

Intoluthmann käsittääkseni toimii aika monelle suomalaiselle kauppiaalle maahantuojana. Ja omien kokemuksien mukaan se Infoluftwaffen hinta on ovh, josta pystyy ja pitääkin tinkiä. Yleensä se onkin niin, että hinta musiikkikaupan nettisivulla ja tuotteessa on esim. 1990e (ilmaa aina!), Intolla 1595 (ja tällä hinnalla joskus myös kaupassa) ja tingattuna 1350e. Ainahan sinne voi "joku mummo" marssia kauppaan ja ostaa sen kitaran sillä hinnalla mikä näkyy. Ja jos joku toinen alkaa sitten vihjaamaan Inton kuvastosta, niin sitten sille voi myydä vaikka sillä ovh:lla. Ja tinkaamalla pääsee kohti "oikeaa hintaa", ja silti katetta jää pirusti että homma kannattaa.

Joo, yleensä noilla liikkeiden nettisivuilla lukeekin, että pyydä tarjous (kun hinnat on korkeat). Sillä kai sitä sitten hämätään, kun hinta tippuu 25% jo kysyessä (ja silti vasta Inton ovh).
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)