![]() 13.02.2004 11:29:32 | |
---|---|
kokeile electro harminicsin putkia, mulla jytisee aika hyvin säröö kun on semmoset marsussa... EH:n putket tulee Sovtekin tehtaalta. Ei Classicista mitään Mesa-säröä saakaan ilman purkkeja, kaiuttimen vaihtoa ja sisäisiä guruviritelmiä. Mutta hinta/laatusuhteessa ne on kyllä ihan vahvistinmaailman kärkipäässä. | |
![]() 08.07.2004 23:21:02 | |
Se mukana tuleva elementti (Blue Marvel) on aika lailla tuhnu ja soundi on kovin tunkkaisen kuuloinen. En nyt osaa sitä paremmin kuvailla....Netistä olen lueskellut, että elementin vaihto on suurin yksittäinen toimenpide, mitä soundin parantamiseksi voi Classic 30:lle tehdä. Suosittelivat tuota Celestion Vintage 30:stä. Nyt on pakko kaivaa historiallisia keskusteluja esille. Elikkäs tuosta Classic 30:stä, pitääkö tuohon tosiaan olla 16 ohmin elementti vai kelpaako 8 ohminenkin? Siinä lisäkaappiliitännässä lukee että minimi on 16 ohmia ("30W / 22VRMS / 16 OHM MINIMUM LOAD"), mutta miten itse combon oma elementti? Manuaalissa nimittäin lukee joka paikassa 8/16 ohmia ("Rated power & Load 30W RMS into 16 or 8 ohms"). Samoin Peaveyn nettisivulla. Noita 8 ohmin Celestion Vintage 30:iä ainakin saisi helpommin kuin 16 ohmisia. Onko kellään kokemuksia elementin vaihtamista? | |
![]() 09.07.2004 10:40:55 (muokattu 09.07.2004 13:47:45) | |
Nyt on pakko kaivaa historiallisia keskusteluja esille. Elikkäs tuosta Classic 30:stä, pitääkö tuohon tosiaan olla 16 ohmin elementti vai kelpaako 8 ohminenkin? Joo eli se on niin että kun siihen lisäkaiutinliitäntään työntää plugin, classic muuttuu 8-ohmiseksi. (jolloin lisäkaiuttimen 16 ohmia ja laitteen oma kaiutin 16 ohmia muodostavat yhteensä 8-ohmin kuorman/rinnankytkentä ja ohmit ovat OK). Jos haluaa vaihtaa laitteen omaksi kaiuttimeksi 8-ohmisen, siihen on kaksi helposti toteutettavaa vaihtoehtoa: 1) Otetaan signaali lisäkaiutinliitännästä (tehtävä uusi johto: plugi/kaiutinliitännät) jolloin ne alkuperäiset kaiutinjohdot jäävät ilman käyttöä (irroitetaan kaiuttimesta ja suojataan) 2) Laitetaan kaiutin niihin alkuperäisiin kaiutinpiuhoihin ja samalla lykätään lisäkaiutinliitäntään "tyhjä" plugi. | |
![]() 09.07.2004 15:30:59 | |
Haku on epätoiminnassa ja sen johdosta uskallan laittaa taas uuden threadin pystyyn, kun en sitä vanhaakaan nyt löydä. Eli: Olen menossa äänensärkijäkauppaan ja haluaisin teiltä ideoita, arvon muusikot. Miten otatte säröt Peavey Classic 30:stä pihalle? Eli millä purkeilla? Kuka käyttää vahvarin omia säröjä ja mikä putki on särön tuottajana? Itse en meinaa saada kunnon komppisäröä oikein millään kikkailulla. Pikkorosot ja laulavat soolosäröt kyllä löytyy. ite en tykkää classic 30:n omista säröistä (johtunee tähän asti siitä etten oo modannu sitä ollenkaan) vaan otan säröt shredmasterista ja sd-ykkösestä.. tulee just sellaset mitkä tarvin OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red | |
![]() 10.07.2004 01:56:31 | |
Joo eli se on niin että kun siihen lisäkaiutinliitäntään työntää plugin, classic muuttuu 8-ohmiseksi. (jolloin lisäkaiuttimen 16 ohmia ja laitteen oma kaiutin 16 ohmia muodostavat yhteensä 8-ohmin kuorman/rinnankytkentä ja ohmit ovat OK). Josta tulikin mieleen, että miten vaikuttaa jos 16 ohmisen ollessa paikallaan lisäkaiutinliitäntää käytetään esim. DI-boxille? "Liika" kuormahan ei haittaa (eli mikään ei rikkoonnu), mutta miten itse vahvistin näkee tilanteen? Toisessa siis 16 ohmia kuormana ja toisessa haarassa "suuri vastus" (= virtaa menee huomattavasti vähemmän sinne mutta jonkin verran kuitenkin)? Ja miten tilanne eroaa siitä, että lisäkaiutinliitännässä on kytkemätön plugi (= virtaa ei kulje) ollenkaan? Eli onko siellä jokin kytkimellä toimiva puolitus (aina puolet tehosta toiseen haaraan) sisäänrakennettuna vai toimiiko vain kuormien mukaan? Joo eipä tuo paha "modi" olisi laittaa kasiohmista ja plugia, tosin jos joskus haluaa lisäkaappia virittää niin sitten tulee ongelmia. | |
![]() 12.07.2004 11:40:57 | |
Joo eipä tuo paha "modi" olisi laittaa kasiohmista ja plugia, tosin jos joskus haluaa lisäkaappia virittää niin sitten tulee ongelmia. Sittenhän voit laittaa lisäkaapin jakiksi kytkimellä varustetun jakin (jos ei siinä sellaista ole), joka kytkee oman kaiuttimen pois, kun jakkiin laittaa plugin. Soolot on perseestä. | |
![]() 12.07.2004 11:48:20 (muokattu 12.07.2004 11:49:09) | |
Tässä pientä listaa miten Classic 30 taipuu meikäläisen soitossa: Vahvarin omaa säröä käytän lähinnä blues-juttuihin. Se on sopivan crunch siihen touhuun. Sitten spedu-osastolta löytyy seuraavia: ProCo RAT, Axis Face Fuzz, Ibanez TS808, MXR DD-11 Dime Distortion (lainassa, oma ostetaan tilin tullessa), ja noita Bossin speduja on muuta (BD-2, DS-1) Välillä tulee kuormitettua classicon säröä tuolla BD-2:lla tai TS808:lla. Tuollasilla pedaaleilla minä ainakin soittelen kaikkea Hendrixistä Iron Maideniin. Niin ja Foo Fightersiin... =) classicon putkina toimivat EHX:n 12ax7:t ja EL84:t T-Bone | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)