Aihe: Hyvä säröpedaali
1 2 3 4
skebajaba
27.01.2004 12:34:15
Sd on ihan erilainen. eroa valvetoneeen kuin yöllä ja päivällä. ei niillä ole muuta samaa ku se että kummastakaan ei lähde paljoa säröä.

kyllähän siitä säröä lähtee!!!=)
itellä toimi erittäin hyvin sd-1 marsun kanssa, ajo vähän volumella etuastetta ruvelle ja sitten vielä sdllä lisäs säröä niin johan irtos sukkahousuheavyä...
ihan hyvä peli putkivahvareitten kanssa mut trankulla oli mielestäni aika honottava ja ponneton vehje
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Volle
27.01.2004 14:01:03
kyllähän siitä säröä lähtee!!!=)
itellä toimi erittäin hyvin sd-1 marsun kanssa, ajo vähän volumella etuastetta ruvelle ja sitten vielä sdllä lisäs säröä niin johan irtos sukkahousuheavyä...
ihan hyvä peli putkivahvareitten kanssa mut trankulla oli mielestäni aika honottava ja ponneton vehje

Ei siitä itsessään oikein hirveästi lähde (mistä aikaisemmassa kommentissa kaiketi oli kyse), mutta valmiiksi säröytyneen boostaukseen se on oikein hyvä ja saa aikaan kovinkin säröisen äänen.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
skebajaba
27.01.2004 14:10:06
Ei siitä itsessään oikein hirveästi lähde (mistä aikaisemmassa kommentissa kaiketi oli kyse), mutta valmiiksi säröytyneen boostaukseen se on oikein hyvä ja saa aikaan kovinkin säröisen äänen.

joo, ei siitä itessään kyl lähde...
mut kyllä se aika hyvä on...
mimmonenkohan on toi mxr wylde overdrive?just ilmestynyt kotisivuilla oli jotain juttua siitä...
www.zakkwylde.com
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
TheWickerMan
27.01.2004 15:32:34
Metalli säröks varmaan Digitechin Metal Master tai Ibanez Smash Box.
"Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings
Visions
27.01.2004 16:15:14
Miten ois Bossin Metal Zone? Siitä saa irti aika monenlaista säröä ja ainakin minä tykkäsin sen saundista. Ja sehän maksaa just sen 99e. Itelläni on Boss ds-2 enkä välttämättä suosittelis sitä...
-
Volle
27.01.2004 16:44:44
Miten ois Bossin Metal Zone?

Hehhheee...

Metalone tuntuu olevan täällä melkeinpä kirosana. Itsekin olen sellaisen omistanut vielä muutama kuukausi sitten ja täytyy sanoa, etten ole kaipaillut. Kuuntelin tässä eräänä päivänä sen kanssa äänitettämiäni juttuja ja täytyy sanoa, ettei kehumista ollut (soiton lisäksi myöskään saundissa). Olihan se omalla tavallaan aika hienokin. Säätövaraa on paljon, mutta silti siitä vaikea saada hyvää ääntä. Kyllähän siitä tietenkin julmetusti säröä saa...
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
rockitsb
27.01.2004 18:30:30
Itelläni on Boss ds-2 enkä välttämättä suosittelis sitä...

Kyl mie tykkään ds-2:sta. Puhtaalla kanavalla ei oikein toimi, mutta ku laittaa säröt mahd.pienelle särökanavasta ni on tosi rouheet saundit.
"Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne
Exhausted
28.01.2004 12:46:01

yleensä ottaen säröpedaaleilla on taipumusta ohentaa ääntä, ja niiden saundi riippuu tosi paljon vahvistimesta. Ei voi sanoa onko joku pedaali hyvä, kun se riippuu niin siitä mihin sen pistää kiinni ja minkälaista saundia hakee. Toisaalta vahvistinsärön kanssa on turha edes yrittää hakea minkäänlaista fuzzia, mutta jos hakee sellaista peruscrunchia niin ei kannata tuhlata rahojaan stompbokseihin.
Jucciz
28.01.2004 14:56:56
Osta Bossin BD-2 Blues Driver, OD-3 Overdrive, SD-1 Super Overdrive ja DS-1 Distortion ja laita ne peräkkäin..

..kuten minä.

Löytyy monipuolisuutta ja säätövaraa kun noita yhdistelee.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
85423321
28.01.2004 16:20:12 (muokattu 28.01.2004 16:22:07)
sori väärä paikka
Sade on Jumalan pissaa.
Lord of the strings
28.01.2004 16:30:56 (muokattu 28.01.2004 16:34:17)
Edit.

Kämmi
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Junkers
28.01.2004 16:38:50
Itelläki on toi BluesDriver ja kyll se pirun hyvä on...erityisesti just mm. AC/DC musaan sopii mun mielest..ja samalla lähtee siinä sivussa claput ja SRV:tkin :)
junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters
myslique
01.03.2007 02:19:11

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1127 päivää vanhaan ketjuun!

Osta Bossin BD-2 Blues Driver, OD-3 Overdrive, SD-1 Super Overdrive ja DS-1 Distortion ja laita ne peräkkäin..

..kuten minä.

Löytyy monipuolisuutta ja säätövaraa kun noita yhdistelee.

Mulla on pedaalilaudassa parhaillaan kiinni EH Octave Multiplexer -> Dunlop GCB-95 Cry Baby (true bypass + tukku muita modeja) -> SD-1 (Uraltone Mod) -> BD-2 Blues Driver -> OD-1 -> DS-1 (Keeley-modattu), EH SmallStone -> Ibanez Digital Delay DLIII -> ADA MP-1 -> Chandler Real Tube Driver -> TC G-Major -> Ceriatone JTM-45 ->Marshall 1960A-kaappi.

Efektit on mahdollista kytkeä 362880 eri tavalla. Miten olet organisoinut säröjen järjestyksen?
blues guitar
02.03.2007 17:52:52

Mulla on Fender Blues Juniorin edessä mm. Boss BD-2, Ibanez TS.808 ja lisäksi Carl Martinin Crush Zone (halpa ja HYVÄ). Käytän näitä myös Mesa Boogie Mk 1 :n kanssa, tosin kovaa soitettaessa Mesa ei tarvi mitään särö pedaaleja (jos vain korvat kestää).
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Lateksu
04.03.2007 17:33:14
Meikäläinen hakisi semmoista Hurriganes-tyylistä säröä, mistäköhän säröpedaalista lähtisi semmonen saundi?
Jee, jee.
masterhat
04.03.2007 17:53:00 (muokattu 04.03.2007 17:54:55)
Sekoilua, vastasin pari vuota vanhaan tekstiin..:)
I am the Horsemaster
xEVH5150x
04.03.2007 19:55:31
Mulla toimii ihan hyvin tee-se-itse pedaali ohjeet generalguitargadgetista ja se on siinä. Mulla oli tietysti se että opettaja hankki elektroniikan mutta ite sen kokosin ja ihan ok pedaali tuli.
MarkoA
04.03.2007 20:26:37 (muokattu 04.03.2007 20:29:13)
Hyvä viestiketju :) Vois tähän vaikkapa jatkaa tuon Voxin Valve Tonen hehkuttamista. Vaikka sitä moni tuolla kovasti vähättelee, niin itseppä tässä paljoittelen sitä. Monta säristintä on ollut poljettavana ja tuo Vox on ainoa joka on jäänyt "pysyvästi". Muita saatan vaihdella, mutta tuossa on semmonen soundi jota en ole mistään muusta efektistä saanut kuuluville. Se on erittäin läpikuultava ja soiton dynamiikan säilyttävä (lue: ei kompressoiva) ja mun mielestä toimii vain treenivolumella, eli ei sohvan-nurkka soittelijalle sopiva vehjes. Jotka sanoo, ettei se niin ihmeellinen ole voisivat kertoa mistä efektistä saa saman äänen? Valvetonessahan on "true bypass" kytkentä ja jos jotakuta kiinnostaa niin kojeen kytkentä on hyvin lähelle Ibanezin Tube Screameria, muttei kuitenkaan sama. TS808 on mun mielestä kaikkein lähinnä.

Noita säristimiä peräkkäin laittamalla saa tosiaan mukavasti sointi-kirjoa elävöitettyä. Tyylinä mulla pehmeä overdrive - kireämpi distortion - tuhti fuzz ja siitä varioimalla. Tällä hetkellä Vox VT - BadMonkey - Boss SD - FinnFace germanium fuzz - DOD 60s Fuzz. Tuota voxia voi käyttää myös volumeboostina jonkin toisen purkin kanssa. Toimii erityisen hienosti BadMonkeyn kera.

Ja samalla liityn Vox Valvetonen keräilijöihin, joihin myös bändimme toinen kitaristi kuuluu ;) nim. Vox Valvetoneilua jo vuodesta 96 about.

Edit: soitetaan bändin kanssa muutamia Hurriganesien biisejä ja itse soiten ne tuolla Valvetonella tai Bad Monkeyllä, riippuu biisistä. Vähän niinkuin vastaukseksi tuonne edelle. Hommaa BadMonkey niin ei mene rahat hukkaan.
May Your Will Be Done Dear Lord
McNulty
04.03.2007 20:41:19 (muokattu 04.03.2007 20:43:17)
Meikäläinen hakisi semmoista Hurriganes-tyylistä säröä, mistäköhän säröpedaalista lähtisi semmonen saundi?

Vahvistimesta...
Mielestäni jengi kyttää ihan liikaa sitä särösoundia niistä peltipurkeista lattialla. Ok, kyllähän niilläkin tuottaa jonkinlaista rätinää ja pörinää mutta kyllä se todellinen "nyrkkiä silmään"-särö tulee vahvistimesta. Hyvässä vaffarissa kun on dynamiikkaa ja soundi on läsnä. Vahvistin sitten sen mukaan mitä soittaa.

Itse huomasin tämän parhaiten kun omistin Peavey Classic 30 combon ja koitin saada rankat "hevisäröt". Oli ProCon rottaa, MXR Dime Distortionia, Boss Metal Zonea, Tubescreameriä, paria säristintä peräkkäin ja päällekäin, Hot Headia, Radial Tonebonea jne jne. Kyllä siitä soundista rankka tuli, mutta kyllä meininki muuttui kun hankki nupin josta irtosi ilman mitään purtiloita ne gainit jota kaivattiin. Pedaaliviritelmät jäi siihen, sillä ne kuulosti järjestäin heikolta ja teennäiseltä verrattuna siihen nuppiin.

Itsehän en välitä hurrigaaneista lainkaan enkä tiedä yhtään mitä vermeitä siellä on Albertilla ollut, mutta varmaan lähelle siihen soundimaailmaan pääsee samoilla vermeillä. Jos siellä on esim. ollut Marshallin plexiä, niin suosittelen kokeilemaan uusista Marshalleista noita 1987x, 1959slp ja 2245 (JTM45) nuppeja. Näin niinku esimerkkinä. Alberttiahan me ei siusta saada mutta lähelle voidaan päästä.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
MarkoA
04.03.2007 20:55:57
Vahvistimesta...
Mielestäni jengi kyttää ihan liikaa sitä särösoundia niistä peltipurkeista lattialla. Ok, kyllähän niilläkin tuottaa jonkinlaista rätinää ja pörinää mutta kyllä se todellinen "nyrkkiä silmään"-särö tulee vahvistimesta. Hyvässä vaffarissa kun on dynamiikkaa ja soundi on läsnä. Vahvistin sitten sen mukaan mitä soittaa.

Jos siellä on esim. ollut Marshallin plexiä, niin suosittelen kokeilemaan uusista Marshalleista noita 1987x, 1959slp ja 2245 (JTM45) nuppeja. Näin niinku esimerkkinä. Alberttiahan me ei siusta saada mutta lähelle voidaan päästä.

Bonecrusher osui kyllä niin asian ytimeen niin että upposi. Tosiaan tuota ei aina tule itsellä ajateltua näissä säröketjuissa, että useimmille purnukoille koko homman ydin on että niillä "ajetaan" vahvaria. Jos vahvarin soundi on huono, ei se siitä säröpurkilla parane. Päinvastoin.

Vielä Hurriganes soundista. Niilläkin on ollut monenkuuloista ääntä kitarassa, mutta heti vedin yleistyksenä jotain Roadrunner - Crazy days aikojen särösoundeja. Kyllä se sointi tais Albertilla tulla pääasiassa tosissaan luukutetusta vahvarista, mikä se sitten lienee en myöskään ole perehtynyt. Jollain videolla muistan sen polkeneen jotain pedaalia, mutta tais olla joku boosti yms.
May Your Will Be Done Dear Lord
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)