Niskamies 07.03.2004 10:18:21 | |
---|
SD-1'n käyttökelpoisuutta voi laajentaa vielä erilaisilla modifikaatioilla, joista yksi esimerkki löytyy http://www.bmelectronics.tk/ , otsakkeen "modifikaatiot pedaaleihin ja vahvistimiin" alta. Itse teetätin juuri tuon modin ja olen kovasti tyytyväinen. Soundi muuttuu symmetrisen klippauksen myötä paljon täyteläisemmäksi ja paksummaksi, joka ainakin minun tarkoituksiin sopii paremmin kuin SD-1'n perussoundi. Lisäkytkimellä saa kuitenkin säilytettyä SD-1'n alkuperäiset soundiominaisuudet uusien lisäksi, joten täydellinen win-win asetelma. Suosittelen. Teetitkö sen ts-808 modin? Itteäki himottais tehdä moinen sitten kun saan toisen sd-1:n hommattua. Ja se toimii myös sitten tavallisena sd-1:nä, joten ei voi hävitä? Soita bassoa ja ole uromies! |
monotone 07.03.2004 14:01:38 | |
---|
Teetitkö sen ts-808 modin? Itteäki himottais tehdä moinen sitten kun saan toisen sd-1:n hommattua. Ja se toimii myös sitten tavallisena sd-1:nä, joten ei voi hävitä? Nimenomaan. TS-808'lta se ei tule kuulostamaan, mutta siihen suuntaan. Ei parempi/huonompi - erilainen. Itse asiassa jopa jonkun verran monipuolisempi, enemmän skaalaa. Itselleni, näin jälkikäteen ajateltuna, tuo switch modin ja originaalisoundin välillä ei ole kovin tärkeä sillä modattu soundi on niin paljon parempi kuin alkuperäinen, että sitä ei tule juurikaan käytetyksi. Mutta eipä se siinä mitään haittaakaan. "Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa." |
Kampuzzjeah! 07.03.2004 21:03:58 | |
---|
eli kummasta lähte parempi särö? DS-1 vai SD-1? |
Volle 07.03.2004 21:09:52 | |
---|
eli kummasta lähte parempi särö? DS-1 vai SD-1? Makuasia. Ne ovat vaan erilaisia. sd-1 on aika mieto särö ja ds-1 särisee enemmän. Paremmuus on makuasia. Itse pidän enemmän sd-1:stä. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Kitarasankari 07.03.2004 23:17:54 | |
---|
SD-1'n käyttökelpoisuutta voi laajentaa vielä erilaisilla modifikaatioilla, joista yksi esimerkki löytyy http://www.bmelectronics.tk/ , otsakkeen "modifikaatiot pedaaleihin ja vahvistimiin" alta. Itse teetätin juuri tuon modin ja olen kovasti tyytyväinen. Soundi muuttuu symmetrisen klippauksen myötä paljon täyteläisemmäksi ja paksummaksi, joka ainakin minun tarkoituksiin sopii paremmin kuin SD-1'n perussoundi. Lisäkytkimellä saa kuitenkin säilytettyä SD-1'n alkuperäiset soundiominaisuudet uusien lisäksi, joten täydellinen win-win asetelma. Suosittelen. oisko sulla mahdollisuus laittaa muutamat soundiclipit ku rupes kiinnostamaan. Siis saako siitä modauksen jälkeen vielä sen originaali-soundin? Jazz is not dead...it just smells funny... |
Niskamies 08.03.2004 07:03:20 | |
---|
eli kummasta lähte parempi särö? DS-1 vai SD-1? Avatarin mukaan olet hevari, eli ds-1. Älä edes haaveile sd-1:stä. Soita bassoa ja ole uromies! |
PoLFus 08.03.2004 07:39:41 | |
---|
Kyllähän toi SD-1 on ihan loisto palikka, varsinkin perinnerokin ja bluesin ystäville. Kyllähän siitä rankempaakin lähtee mut ei se mun mielestä mikään mättösärö oo. Kovasti ameriikan poijaat tohon sitä SD-808 modiaki kehuu mut en oo vielä saanu aikaseks väsätä. Komponentit ois jo pöytälaatikos. Ainakin Fenderin HRD:n kans toimii vallan mainiosti. Mistäs tuommoinen löytyy? ~ 7ender $tratocaster ~ |
Mrezzye 08.03.2004 09:14:40 (muokattu 09.03.2004 09:09:28) | |
---|
Avatarin mukaan olet hevari, eli ds-1. Älä edes haaveile sd-1:stä. Väärin. Kyllä tuo SD-1 puskee trankkupelin kanssa ihan loistavat hevisounditkin. Kysy vaikka Wyldeltä. EDIT: Sori, en tiedä mistä tuo trankku tuli, piti tosin sanoakin että putkipeli. Sitä kun lukee liikaa näitä juttuja niin menee ittekin sekaisin... Seli, seli. "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
booster 08.03.2004 09:56:43 | |
---|
Väärin. Kyllä tuo SD-1 puskee trankkupelin kanssa ihan loistavat hevisounditkin. Kysy vaikka Wyldeltä. Wyldellä ei olekaan trankkupeliä. ;) |
Kitarasankari 08.03.2004 10:29:14 | |
---|
Väärin. Kyllä tuo SD-1 puskee trankkupelin kanssa ihan loistavat hevisounditkin. Kysy vaikka Wyldeltä. taisipa olla putkimarsu tuolla karpaasilla.. Jazz is not dead...it just smells funny... |
Kitarasankari 08.03.2004 10:32:06 | |
---|
Avatarin mukaan olet hevari, eli ds-1. Älä edes haaveile sd-1:stä. kyllä aika monen hevarin kamoista tuo sd-1 löytyy. Hevit lähtee hyvin kun osaa säätää. Vahvistimesta omaa säröä ja sit pedaalista vielä lisää.. Jazz is not dead...it just smells funny... |
Socialite 08.03.2004 14:57:45 | |
---|
viu viu! Tuo modi kyllä kävi kuumottamaan...olisi hyvä kaveri jo modatulle ds-1:lle! Lisää kun tietoa/kokemuksia saisi...? Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
tuhomies 08.03.2004 17:01:16 | |
---|
Minkälaisia ovat sd-1 ja bluesdriver verrattuna keskenään? |
PoLFus 08.03.2004 17:17:45 (muokattu 08.03.2004 17:17:52) | |
---|
viu viu! Tuo modi kyllä kävi kuumottamaan...olisi hyvä kaveri jo modatulle ds-1:lle! Lisää kun tietoa/kokemuksia saisi...? Mites oot modannu? :D ~ 7ender $tratocaster ~ |
Niskamies 08.03.2004 17:34:05 | |
---|
viu viu! Tuo modi kyllä kävi kuumottamaan...olisi hyvä kaveri jo modatulle ds-1:lle! Lisää kun tietoa/kokemuksia saisi...? Kysyppä mikko kankaanpäältä, itsekkin teetän ton modin kunhan saan toisen sd-1:sen hommattua. Soita bassoa ja ole uromies! |
Da Make 08.03.2004 17:44:43 (muokattu 08.03.2004 17:51:34) | |
---|
Wondering about the differences between BOSS´ 8 OverDrive and Distortion pedals? The following chart will give you an idea as to each pedal´s sound. Distortion Chart Metallic MD-2 | | MT-2 DS-2 Turbo 1 OS-2Dist DS-1 Rough---------------OS-2mix-------------Smooth | | BD-2 OS-2 OD | OD-3 | | SD-1 Natural
"Kopioin" "suoraan" BOSS lehdykästä.
Welcome to the Castle Shadowgate...
IHKK #09 |
Kitarasankari 08.03.2004 19:57:51 | |
---|
Minkälaisia ovat sd-1 ja bluesdriver verrattuna keskenään? bluusi driveristä ei irtoo niin paljon gainia kun sd-1:stä, bluesiin BD on kyllä gurko, se on soivempi ja siinä on paljon dynamisempi soundi ku sd-1:sä. Blues Driverissä on ehkä enemmän punchia ja botnea. SD toimii helvetin hyvin rockissa ja blueskin sillä taipuu ja BD toimii helvetin hyvin bluesissa ja taipuu sillä rockikin. Omistan molemmat, hyviä pedaaleita ovat. Käytän myös aika paljon molempia pedaaleita yhtä aikaa. Yleensä komppailen rock hommelit komppailen sd:llä ja sit sooloon laitan bd:n päälle, tulee lisää gainia ja täyteläisyyttä! Ottakaapa tästä nyt sitten selvää... Jazz is not dead...it just smells funny... |
SURf 09.03.2004 07:48:18 | |
---|
Minkälaisia ovat sd-1 ja bluesdriver verrattuna keskenään? www.bossus.com ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt, että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
maza 09.03.2004 23:15:42 | |
---|
Mihis te kitaristinretaleet sijoittaisitte DF-2:n, eli Super Feedbacker & Distortionin tuossa? Meikällä on tommonen Hammondin ja putkistyrkkarin välissä, kun ei kehtaa kerrostalohuoneistossa ottaa tuosta putkikoneesta päätesäröjä irti (vaikka onkin vain 10-wattinen). Soundaa erinomaiselta tässä käytössä kyllä. Tuo Feedback-osio tietysti on lähinnä vitsi. |
javia 10.03.2004 00:41:45 | |
---|
mullakin on toi sd-1 ja olen modannu sen ja se kuulostaa ny vielä paremmalta. Tämmönen pieni modausvinkki jos hitusenkin kolvi pysyy kädessä. Kyse on tosta klippaus jutusta mutta paljon yksinkertaisemmin. soundi pehmenee ja tulee jotenkin miellyttävämmäksi. http://www.barberelectronics.com/compression.htm eli tossa on linkki ja ton voi soveltaa sitten sd-1:seen samanlailla. mutta voi kokeilla myös ledeillä, tai minä sain parhaan tuloksen ledillä ja diodilla. ja jos ei soundi miellytä se on helppo ottaa poiskin. |