Juunsku 15.09.2003 21:24:59 (muokattu 25.09.2003 09:53:54) | |
---|
Fender Rock Pro sarjan vahvistimet on mun mielestä hyviä... Suhteessa myös halpoja. Mun mielestä sopii melkeen mihin tahansa hevi jyystöön. Hard rockiin vois olla loistavan pätevä.. sehän on hybridi-vahvistin josta mä itsepidän.. Putki vehkeistä en välitä muuten mutta akustinen niissä on ehdottomasti paras.. Rankempaan jyystöön suosittelen Peavey bandit:ia.. Nuo kummatki on semmosia kevyen budjetin vehkeitä mut silti erittäin hyviä.. Itse en tarttis parempia muuhunkun jos haluais leuhotella. Oon silti ylpeä niistä :) Fenderin Roc-pro sarjan valmistus on loppunut.. Junsku |
Player 15.09.2003 21:34:26 | |
---|
Tehääks noita enää vai onks sen sarjan nimi päivittyny, ku en mä fenderin sivuilta rock pro:ta löytäny? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Flash 16.09.2003 09:11:35 | |
---|
Muuten kannattaaks kotikäyttöön ostaa trankku-,putki-,hybridi- vaiko mallintavavahvistin? Jos soitat pääasiassa kotona niin sitten mallintava saattaisi olla paras ratkaisu. Ne kuulostava yleensä ihan hyvältä kuulokkeilla soittaessakin. Ja saa myös monipuoliset saundit. Bändikäyttöön ehdottomasti mieluummin putkivehje. Itsellä on ainakin sellaisia kokemuksia, että nuo trankku, mallintavat yms. jäävät pahasti putkivermeiden varjoon treenikämpällä tai keikalla soittaessa. Sitten ei tietenkään tule ongelmia, jos kaikilla bändin kitaristeilla on saman tyyliset vahvistimet. Rust Never Sleeps |
Mika K 16.09.2003 09:29:36 (muokattu 16.09.2003 09:35:01) | |
---|
Jos soitat pääasiassa kotona niin sitten mallintava saattaisi olla paras ratkaisu. Ne kuulostava yleensä ihan hyvältä kuulokkeilla soittaessakin. Ja saa myös monipuoliset saundit. Samaa mieltä. Mallintava tai trankku on paras vaihtoehto kotivahvistimeksi. Jos kuitenkin päädyt putkivahvistimeen, niin 15 vattista tehokkaampaa peliä ET kotisoittoon tarvitse. Jo 15 vattisella putkivehkeellä saa sellaista rytinää aikaan, että naapurisopu on koetuksella. Tahtovat vielä nuo putkipelit olla sellaisia, että parhaat ominaisuudet tulevat esiin vasta kovemmilla volyymeillä. Tähän tulee allekirjoitus |
Player 16.09.2003 15:21:37 (muokattu 16.09.2003 15:21:57) | |
---|
Samaa mieltä. Mallintava tai trankku on paras vaihtoehto kotivahvistimeksi. Onks noita mallintavia sitten muilla valmistajilla ku fenderillä ja line6:sella? EDIT:ja minkä hintasia mallintavat on? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
JartZA 16.09.2003 16:49:12 | |
---|
Älä sörki. |
Player 16.09.2003 16:55:32 | |
---|
Mitä toi DSP meinaa? Aika moni vahvistin mikä on tullu vastaan on ollu joku dsp Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
JartZA 16.09.2003 18:02:16 | |
---|
Mitä toi DSP meinaa? Aika moni vahvistin mikä on tullu vastaan on ollu joku dsp Jaa-a, jätetään viisaampien vastattavaksi. Älä sörki. |
Player 16.09.2003 18:15:39 | |
---|
Voipi ollla parempi ni sitte ei tuu mitään väärinkäsityksiä Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Player 16.09.2003 22:10:03 | |
---|
Onko kellään kokemuksia mallintavista vahvareista? Ja tietääks kukaan mitä DSP tarkoittaa... Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Jake24-25 16.09.2003 22:16:56 (muokattu 16.09.2003 22:21:35) | |
---|
Mitä toi DSP meinaa? Aika moni vahvistin mikä on tullu vastaan on ollu joku dsp Uskoisin, että DSP tulee sanoista Digital Sound Processing. Olen nähnyt kirjaimet DSP vain näiden digitaaliefekteillä varustettujen Fenderin uusien transistorivahvareiden yhteydessä, jonka vuoksi siis päättelen kirjaimien DSP merkityksen. Esimerkiksi Princeton-vahvistimen vanhemmassa versiossa ei lukenut DSP eikä siinä myöskään ollut digitaaliefektejä. Ko. vahvistimen uudessa versiossa lukee "Princeton DSP", joka on sensijaan varustettu digitaaliefektein. |
Player 16.09.2003 22:30:22 | |
---|
Onks sulla kokemuksia Princetonista? Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Vilppu 16.09.2003 22:31:57 (muokattu 18.09.2003 17:16:56) | |
---|
(...) niin 15 vattista tehokkaampaa peliä ET kotisoittoon tarvitse. Jo 15 vattisella putkivehkeellä saa sellaista rytinää aikaan, että naapurisopu on koetuksella. Tahtovat vielä nuo putkipelit olla sellaisia, että parhaat ominaisuudet tulevat esiin vasta kovemmilla volyymeillä. Samaa suositan minäkin. Jos perussääntönä on, että tehon tuplaantuminen tuo 3 db:iä lisää ääntä, niin 15 wattisesta lähtee n. 7-8 db vähemmän ääntä max, kuin 100 wattisesta (jos nyt tuo laskutoimitus meni oikein ;-). Eli tuo tehon vähetyminen ei kuitenkaan _niin_ paljoa vähennä max volan määrää. Kuitenkin tuo sallii itse vahvistimen avaamisen paljon reilummin kuin nimellisesti tehokkaampi peli. Toisaalta jos aktiiviseen bändikäyttöön olet hommaamassa, niin suosittaisin katsomaan myös sinne 30 w luokkaan. Yksi asia on myös, että tarvitsetko tuota puhdasta headroomia paljon (kuten esim. jaskan soittajat usein), eli tarvitsetko paljon ääntä, mutta et halua, että ääni säröytyy (säröytyminen puolestaan on rock/blues piireissä se ihanne näin karkeasti yleistettynä). Jos tuota puhdasta headroomia tarvitset (bändikäytössä), niin silloin kannattaa jotain vielä tehokkaampaakin vahvistinta ajatella, ei oikein muuten. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
Jake24-25 16.09.2003 22:43:16 (muokattu 16.09.2003 22:44:43) | |
---|
Onks sulla kokemuksia Princetonista? En ole kokeillut Princetonin kumpaakaan versiota. Princeton tuli vain ensimmäisenä mieleeni kun mietin sitä minkä vahvistimien nimien perässä DSP on ollut. |
Niskamies 18.09.2003 18:52:03 | |
---|
tietääkös kukaan, että saako twinnista säröjä ollenkaan ilman pedaaleja? sitte et onko twin reverbillä ja the twinnillä muuta eroa ku kaiku? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Vilppu 18.09.2003 19:13:25 | |
---|
Twinissä on myös särökanava. Ja putkipeli kun on, niin eiköhän se puhdas kanavakin säröydy, kun tarpeeksi ajaa ruvelle. Kaksi maagista osoitetta: www.fender.comwww.harmony-central.com ja vielä maagisuuden yli-äiti: www.google.com eiköhän noista löydy tietoa ;-) Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |