Aihe: Lawsuit kopiot
1 2 3 4 5
fox
08.09.2003 13:58:51

"Komppiakustisista" lähes identtiset Hummingbird ja Dove tulevat olemaan hemmetin tyyriitä, elleivät oo jo.

Ne on jo nyt vähän "jumalattomissa" hinnoissa nuo vanhemmat - *niisk*
Mun täytyy taas sua Kivi ojentaa - ei kai se sentään L5S ollu vaan L6S- se ohutrunkonen vaahteralankku ilman muotoilua, oli Deluxena kielet läpirungon ja Customina normaalilla tailpiecellä. Hautamäen Customia aikoinaan rävelsin. Juu nuo Sonexit ym. Giban pulttikaulatkaan eivät sentään _ihan_ mitääntekemättömiä ole. Ja suht halvalla lähtee. Minun listallani alakastissa ovat vanhat versio 3 SG:t, vanhat "numero"SG:t Mark-sarjan akustiset (yhtä soittanu- tä on iha hirvee!!) ja myönnettäköön että yhden vaiheen Studioissa on ei-niin-hyviä eli täytyy valkata ja valikoida..
kivi
08.09.2003 14:11:57 (muokattu 08.09.2003 14:13:37)
Mun täytyy taas sua Kivi ojentaa - ei kai se sentään L5S ollu vaan L6S- se ohutrunkonen vaahteralankku ilman muotoilua, oli Deluxena kielet läpirungon ja Customina normaalilla tailpiecellä.

Oikein arvasit, typohan se oli. Oli L6S normaali-tailpiecellä ja optionaalinen Gibson Bigsby-kopiokampi mukana. Kitara jatkoi matkaa samaan hintaan, mutta kampi jäi mulle, ja on tuolla tuvan seinällä roikkuvassa kopio-SG:ssä ihan paikallaan:-)

ja myönnettäköön että yhden vaiheen Studioissa on ei-niin-hyviä eli täytyy valkata ja valikoida..

Kyyl-lä. Tosin tapaukseen vaikutti sekin, että kyseessä oli hyvän ystävän kuolinpesään kuuluva kitara. Hm, tästä ei montaa vuotta ole, eikä käyttämättä jäänyt mahdollisuus lunastaa LP Studio noin 4000 markalla oikeastaan edes harmita, kitara kun oli kasari sanan selvimmässä merkityksessä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Hanok
08.09.2003 14:49:42
kitara kun oli kasari sanan selvimmässä merkityksessä.

Sopi siis parhaiten ruoanlaittovälineeksi keittiöön?
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
rheinone
28.05.2007 21:40:25 (muokattu 29.05.2007 23:48:02)
Ketkäs täällä omistavat noita aloitusviestissä määriteltyjä lawsuit kopioita? Mitäs tykkäätte niiden laadusta, onks niistä mihinkään?

Mun Ibanez 2350 (noin '73) lawsuit kököttää tossa olohuoneen seinällä:
http://muusikoiden.net/dyn/users/23266.jpg

Viritinkoneiston ja tallapalojen vaihdon ja mikkiremontin jälkeen kitara alkaa olla jo ihan soittopeli.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
fox
28.05.2007 21:56:20

Ketkäs täällä omistavat noita aloitusviestissä määriteltyjä lawsuit kopioita?

Muutama ollu, ja edelleen on Ibanez Concord 693 (Gibson Dove copy) joka on tullu vuosien mittaan jokseenkin rakkaaks.. Ihan hyvä laatu, ei oo tosin kokopuuta vaan laminoitu.. Virikoneet tosin ei ole alkuperäset, kun tuolla enemmän soitetaan... ;)
Usein noitten lawsuit-kopioitten heikoimmat lenkit on (vallankin halvemmissa malleissa) ne mikit ja ennen muuta virittimet. Toki jos mikkeinä on Super 70:t ja virittiminä Ibanez Starit niin niillä tulee juttuun. Sama koskee toki kaikkia muitakin lawsuit-kopioita, monesti niissä nuo 2 juttua on heikoin lenkki, vallankin niissä joissa pelkästään ulkonäön vuoksi on humbuckerin kuoriin laitettu vain 1 kipale keloja... moisia löytyy vaikka DIA, Westbury, Shaftesbury, Morris, Columbus, Marchis, Marina ja muillakin nimillä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rheinone
28.05.2007 22:20:57 (muokattu 28.05.2007 22:30:10)
Usein noitten lawsuit-kopioitten heikoimmat lenkit on (vallankin halvemmissa malleissa) ne mikit ja ennen muuta virittimet. Toki jos mikkeinä on Super 70:t ja virittiminä Ibanez Starit niin niillä tulee juttuun.

Noita Star-virittimiä varmaan takoitit?
http://www.grouseguitars.com/tuners.htm

Meikäläinen vaihtoi kuvassa oikealla näkyvien orkkis-virittimien, joissa toden totta oli klappia vaikka muille jakaa, tilalle Gotoh SD90HAP:t.
http://muusikoiden.net/dyn/users/22865.jpg
fox
28.05.2007 22:28:55

Noita Star-virittimiä varmaan takoitit?
http://www.grouseguitars.com/tuners.htm

Ei auennu mulla tuo linkki, mutta tällasia:
http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/13/17684.jpg
rheinone
28.05.2007 22:36:17 (muokattu 28.05.2007 22:44:59)
Ei auennu mulla tuo linkki, mutta tällasia:
http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/13/17684.jpg

Ei ollu ihan samanlaiset noi linkin takaa löytyvät Vintage Ibanez Japanese "Star" tuners.

E: Tossa on kans tähtilogovirittimet lawsuitissa: http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll … photoDisplayType=2#ebayphotohosting

Ohhoh, onpas noi Super 70 mikit hinnoissaan!
http://cgi.ebay.com/original-70s-IB … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
fox
28.05.2007 22:54:30

Ohhoh, onpas noi Super 70 mikit hinnoissaan!

Olivia's Vintage on tunnettu kovista hinnoistaan.. mutta kyllä noi Super-sarjan mikit melko hinnakkaita on nykyään. En kyllä kuorettomasta Super70-mikistä ihan _noin_ paljon maksais.. yli 90 eurosse..
Johann Onn
29.05.2007 00:57:54
Usein noitten lawsuit-kopioitten heikoimmat lenkit on (vallankin halvemmissa malleissa) ne mikit ja ennen muuta virittimet.

Kuten mun Morris Stratossa.

Ollut mulla vuodesta 1984 ja oli (kuulema) joku 8 vuotta vanha, kun ostin sen 425 markalla. Ostetaessa se oli siistissä kunnossa, nykyään äärimmäisen soitetun ja käytetyn näköinen. Kuten pitääkin olla.
rheinone
29.05.2007 09:49:35
Kuten mun Morris Stratossa.

Ollut mulla vuodesta 1984 ja oli (kuulema) joku 8 vuotta vanha, kun ostin sen 425 markalla. Ostetaessa se oli siistissä kunnossa, nykyään äärimmäisen soitetun ja käytetyn näköinen. Kuten pitääkin olla.

Morris, jee! Kuvia peliin.
rheinone
30.05.2007 00:04:31
Usein noitten lawsuit-kopioitten heikoimmat lenkit on (vallankin halvemmissa malleissa) ne mikit ja ennen muuta virittimet. Toki jos mikkeinä on Super 70:t ja virittiminä Ibanez Starit niin niillä tulee juttuun.

Aattelin tulla juttuun noilla alkuperäisillä Maxon-mikeillä. Tai siis aika näyttää, tuunko. Mutta kliinit lähtee ainakin kaulamikillä suht maukkaasti, ja räyhäkkyyttä haettaessa on kitaran jatkona polkusin Maxon OD808. Joutuu kyllä komppisäröäkin OD808:sta polkemaan, mutta siihenhän se värkki kaiketi on tehty.

Let's see/hear what happens. Tavoitteena on mahdollisimman alkuperäisellä setupilla pärjääminen.
rheinone
30.05.2007 11:04:40
Onkos kellään lawsuiteissaan 70-luvun alkupuolella ainakin Ibanezeissa käytettyjä Maxon-humppareita? Tai muuten kokemusta? Ois kiva kuulla kommetteja. Kyse on siis Super70:n edeltäjähumpparista.
cruel_destiny
30.05.2007 18:15:11
Onkos kellään lawsuiteissaan 70-luvun alkupuolella ainakin Ibanezeissa käytettyjä Maxon-humppareita? Tai muuten kokemusta? Ois kiva kuulla kommetteja. Kyse on siis Super70:n edeltäjähumpparista.

mulla oli duobletwentyssäni, eli 2020 mallissa, joka oli strato kahdella humpparilla / P90? mikeillä ja jonkinlaisella vibrasysteemillä, kitara oli 60-luvun lopulta luultavimmin. aika rimpulat oli myöhemmin mietittynä, ei oikeen saanut minkäänlaista kirkkautta ulos, aika tunkkainen ja kuollut saundi (toisaalta niin oli loppujen lopuksi koko kitara).
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
rheinone
30.05.2007 20:12:57 (muokattu 30.05.2007 20:17:18)
mulla oli duobletwentyssäni, eli 2020 mallissa, joka oli strato kahdella humpparilla / P90? mikeillä ja jonkinlaisella vibrasysteemillä, kitara oli 60-luvun lopulta luultavimmin. aika rimpulat oli myöhemmin mietittynä, ei oikeen saanut minkäänlaista kirkkautta ulos, aika tunkkainen ja kuollut saundi (toisaalta niin oli loppujen lopuksi koko kitara).

Tosson juttua 2020:sta:

http://www.vintageguitar.com/brands/details.asp?ID=171

Lyhyen aikaa oli näköjään vuonna '70 markkinoilla.

E: Muuten, mikä oli myyntihinta sille sun Ibanez pupujussi-LP:lle?
cruel_destiny
30.05.2007 20:19:20
E: Muuten, mikä oli myyntihinta sille sun Ibanez pupujussi-LP:lle?

jos lasketaan, että sain tohon tokain stratooni (korea, -98) siitä vaihdossa itelleni vielä 200e, niin todellinen arvo taisi siinä kaupassa olla 500-600e välillä...
rheinone
30.05.2007 20:20:38
jos lasketaan, että sain tohon tokain stratooni (korea, -98) siitä vaihdossa itelleni vielä 200e, niin todellinen arvo taisi siinä kaupassa olla 500-600e välillä...

Oho, aika helkutin hyvin!
cruel_destiny
30.05.2007 21:09:36
Oho, aika helkutin hyvin!

joo, olihan tuo. Myöhemmin vaan alkanu harmittaa kun älysin että pikkulaitolla siitä olisi saanut tosi kivan kitaran. Nyt juuri harkitsen gibsonin samanlaista peliä samoilta ajoilta mistä sekin (70-luvun loppu) loppuvuodesta hankkivani. Tai ehkä vasta palvelusajan jälkeen ensi vuonna. :)
fox
31.05.2007 02:30:21

Double-twentyssa on sellaset hyvinkin pitkälti p-90 mikit, eli ykskelaset isot ja metallikuoriset..napapalat on sen boxin keskellä. Tuolla suuressa maailmassa ei noita mikkejä oo kovin moitittu, tosin, makuasioita nää, ja siinä voi painaa sitte se "vintage-voltage" juttukin.. ;)
Johann Onn
08.07.2007 02:31:00 (muokattu 08.07.2007 02:31:25)
rheinone: Morris, jee! Kuvia peliin.

Digikamera tuli eilen hankkittua, joten se eka kuva jonka sillä otin, sopii nyt tähän:

http://i83.photobucket.com/albums/j302/Johann_Onn/1-Morris_strato.jpg

Bodyn väri, aikoinaan epäonnistuneen "maalauksen" jälkeen +20 vuotta päälle... ..."black blond" ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)