Aihe: Ensivahvistin
1 2 3
JuSu
20.05.2003 15:20:24

Ajattelin piruuttani tilata ja testata miten tämä yhdistelmä pelais, hintaakin on vain 315e.

Voi toimia hyvinkin. Toisaalta, Thomannilta saat samalla rahalla ihan oikean kitarapäätteenkin (Rocktron Velocity 100) , kaappihan sulla siis oli jo?

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
BlackD
20.05.2003 15:53:54

Voi toimia hyvinkin. Toisaalta, Thomannilta saat samalla rahalla ihan oikean kitarapäätteenkin (Rocktron Velocity 100) , kaappihan sulla siis oli jo?

JuSu

Joo, 2x12 on kyllä. Mutta tuo Rocktronin malli on aika pelottavan oloinen, ei ole edes voluumisäätöjä saatikka kanavoiden siltausta. Mietin, että ainoa järkevä tapa säätää tuo olis vetää kumpikin kanava suoraan omalle celestionille, ne kun ovat 8 ohmisia. Vaikuttaa aika purkkaratkaisulta minusta, varsinkin voluumin säätäminen pelkästä etuasteesta ei kuulosta kovinkaan loistavalta idealta. Velocity 120 olis paljon parempi peli, mutta niitäpä ei tehdä uutena eikä käytettynäkään näytä liikkuvan sitten missään.

Haluaako joku muuten vaihtaa päätevahvistimensa tavalliseen Pod 2.3:een ja/tai välirahaan?-) Pro on jo talossa joten tuota en enää tarvi.
Kjukka
20.05.2003 16:25:18

Mutta tuo Rocktronin malli on aika pelottavan oloinen, ei ole edes voluumisäätöjä saatikka kanavoiden siltausta.

Mulla on juurikin Thomannilta hankittu Velocity 100. Kyllä siinä on kummallekin kanavalle ihan omat volumesäädöt, ja siltaus on automaattinen.

-juki
Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic
re infecta
20.05.2003 16:26:23
Minulla on äänikorttina perus Soundblaster, onkohan se malliltaan PCI128... Ja aivan hyvin toimii, en mä ainakaan pysty erottamaan mitään viivettä.

Täytyy hommata sitten sopiva kaapeli, jolla saan tuon V-Ampin kiinni tietokoneeseen. Miten olette kytkeneet Podin äänikortin line-iniin? Itse ajattelin vetää V-Ampin kuulokeliitännästä käyttämällä V-Ampin päässä adapteria ja sitten äänikorttiin menisi suoraan stereo mini-plug. On vissiinkin monta tapaa toteuttaa tämä V-Ampin kytkeminen SB:hen...

Ja eiköhän sen latenssin sitten huomaa, jos se on ongelmallisen suuri. Jos kaapelin saa ~5 euroa, niin kyllä tätä mielestäni kannattaa ainakin kokeilla.
I'm a crosscut saw, baby drag me across your log!
Tabaluka
20.05.2003 16:33:31
No kyllä siitä aika puhtaat saundit vaan lähtee.
En sitä sano ettei isompi olisi parempi? vaan että mahdollisesti tollakin voit soittaa pändin kans.
Craten 15W saattaa olla eri luokkaa kuin peaveyn uuden sarjan vahvarit , ainakin uusi ulkonäkö , kun näitä blazereita on kahdenlaisia.
Tabaluka
20.05.2003 16:37:06
Ja ainahan hinnoissa on tinkimisen vara.
Ite oon ollu ainakin tosi tyytyväinen tohon vahvistimeen , ei voi tietää kuinka moni noista haukkujista on edes testannut sita.
BlackD
20.05.2003 16:50:40

Mulla on juurikin Thomannilta hankittu Velocity 100. Kyllä siinä on kummallekin kanavalle ihan omat volumesäädöt, ja siltaus on automaattinen.

-juki

No siis mitenköhän nuo menee, Thomannin sivuilla on kuvassa juuri se malli, jossa ei oo voluumisäätöjä saatikka siltausta. Tämä malli on myös esillä Rocktron Velocity 100:n manuaalissa, minkä saa ladattua kotisivuilta. Toisaalta Rocktronin sivuilla products-kohdassa oleva Velocity 100 on voluumisäädöillä varustettu. Ison maailman pojilta olen myös kuullut käyttökokemuksia kys. mallista, jossa ei todellakaan ole ollut voluumisäätöjä tai mitään muutakaan "ylimääräistä".

Mistä näistä nyt tietää mikä on nykyisin myynnissä oleva malli? Argh, johan menee vaikeaksi..
JuSu
20.05.2003 16:55:57

Mistä näistä nyt tietää mikä on nykyisin myynnissä oleva malli? Argh, johan menee vaikeaksi..

No jospa puhelimitse lähestyisit tai heittäisit sähköpostilla noita Thomannin setiä? Ihan selvällä suomenkielellä vieläpä.

=)

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
BlackD
20.05.2003 17:02:38
Kertokaapas vielä, Velocity 100:n omistajat, paljonko se puskee tehoja sillattuna?
Kjukka
20.05.2003 18:51:12

Kertokaapas vielä, Velocity 100:n omistajat, paljonko se puskee tehoja sillattuna?

Yhdellä kanavalla saa sillattuna 4 ohmin impedanssilla 110w, 8 ohmilla 80w ja 16 ohmilla 56w. Ja se Thomannin malli on se, jossa on volumesäädöt ja automaattinen siltaus.

-juki
Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic
Antti1
20.05.2003 20:48:09
EDIT: Ja ihan aiheeseenkin voisin jotain kirjoitella, mietiskelin eilen josko hommaisin sen kitaran päätevahvistimen (kaappi on jo) että pääsen uuden pändin reeneihin.. Sitten keksin Behringerin KX1200 -kiipparicombon, mallinnusvehkeitähän kannattaa jonkin "puhtaan" vahvarin lävitse vedellä. Kaikenlisäksi tämä on Thomannilla Hot Deals -tuote, eli siinä on 30pv palautusoikeus :) Ajattelin piruuttani tilata ja testata miten tämä yhdistelmä pelais, hintaakin on vain 315e. Ellei lähikauppa sitten suostu tilaamaan moista testattavaksi.

Mites muuten tuohon samaan aiheeseen liittyen: Jos ja kun mä ostan V-Amp Pro:n, kaapin ja päättärin, voinko mä käyttää siinä PA-päätettä? Tai siis tottakai voin, mutta huonontaako tuo soundia? Enkä siis tarkota mihinkään kalliisiin putkipäättäreihin verrattuna. Ja jos sillä väliä nyt on niin musa on raskasta rokkia, metallia ja progea. Mites muuten tuo tehojen suhteuttaminen kitarapäätteisiin? Jos kitaran trankkupäätteessä lukee 2x100W ja PA-vehkeessä sama, niin onko oletettavissa huomattavaa eroa äänenvoimakkuudessa?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
re infecta
27.05.2003 11:50:36 (muokattu 27.05.2003 11:50:59)
Laitoin tosiaan ilmoituksen Tori-palstalle, että olen ostamassa kitaracomboa.

Olen saanut mm. seuraavanlaisia tarjouksia:

1) Washburn BD25R. (www.nowelectronics.biz/music/w/Wash … tar/Washburn_BD25R_25W_G_480381.htm)
Tästä löytyy 25W, efektilenkki ja vaikka mitä. Hintapyyntö on 80€.

2) Kustom kga 16. Tässä ei efektilenkkiä. Hintapyyntö 115€.

Erityisesti kiinnostaa tuo Wahburnin yksilö. Onko teillä kokemusta kyseisestä vehkeestä? Tarkoitus olisi siis kytkeä V-Amp comboon ja soitella sitten pääasiassa heviä ja bluesia.
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
re infecta
27.05.2003 18:04:20
Olisi todella mukava saada kuulla jotain tuntemuksia tuosta Washburnin combosta?
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
Collapsed
28.05.2003 18:36:31
Joo taitaa olla aika turha toivo, että 15W transistorivahvistin riittää bändikäyttöön. Kerran tuli kokeiltua samanmoisella Cratella rumpalin kanssa ja homma loppui hyvin pian siihen, että en enää uskaltanut vääntää lisää hanikkaa. Volume oli jo pitkälti yli kello kahdentoista ja soundi yhtä puuroa. Onneksi olen jo tuostakin vehkeestä päässyt eroon : )

Mä käytän bänditreeneissä juuri Craten 15W transistorivahvistinta, volumen ollessa täysillä. Soundi on pelkkää puuroa, mutta kuuluu jotenkin. Sen lisäksi pitää kamalaa ulinaa aina kun ei soita.
re infecta
28.05.2003 20:03:56 (muokattu 29.05.2003 23:34:55)
Tiedän, että tuon tätä topicia koko ajan väkisin ylös, mutta tarvitsisin todella nyt teidän asiantuntevia mielipiteitä tästä Washburnin combosta. Tarkoitus olisi mennä jo perjantaina katsomaan ja löydä mahdollisesti kaupat lukkoon.

Eli Washburn BD25R: (www.nowelectronics.biz/music/w/Wash … tar/Washburn_BD25R_25W_G_480381.htm)
löytyy 25W, efektilenkki ja vaikka mitä. Hintapyyntö on 80€.

Pyydän edes joitain näkemyksiä... Kiitoksia!
re infecta
29.05.2003 23:34:26
OK. Enpä oikein uskalla sijoittaa tuohon Washburnin comboon rahojani, kun ei tiedä yhtään sen laadusta mitään. Ehkä olisi vain parempi säästellä kesä rahoja ja sitten sijoittaa kunnon vehkeeseen.

Kysyn kuitenkin alustavasti: Jos teillä olisi käytössä 400 euroa rahaa ja omistaisitte V-Ampin, haluaisitte soittaa heavya ja bluesia niin, minkä combon ostaisitte? Tällä olisi tarkoitus pärjätä niin himavoluumeilla kuin mahdollisissa tulevissa bändihommissa.
mg
30.05.2003 15:37:37

Itse myisin vampin ja ostaisin kombon esim. Laney tf200, Marshall-trankku, käytetty täysputki jne...

En ole ainakaan vielä innostunut noista digitaalisista. Suosittelen käytettyä putkivahvistinta jos voi kokeilla ennen ostamista.
re infecta
30.05.2003 16:09:03
Itse myisin vampin ja ostaisin kombon esim. Laney tf200, Marshall-trankku, käytetty täysputki jne...

En ole ainakaan vielä innostunut noista digitaalisista. Suosittelen käytettyä putkivahvistinta jos voi kokeilla ennen ostamista.

No Vamppia en kyllä myy. Olen ollut erittäin tyytyväinen ja sopiihan tuo mainiosti kotinauhoituksiinkin, kun törkkää äänikorttiin kiinni.
re infecta
04.06.2003 22:40:27 (muokattu 04.06.2003 22:40:39)
Kävin tuolla Helsingin F-Musicin alennusmyynnissä ja siellä silmiini sattui Squier 10W trankkucombo säröllä. Hintaa tällä oli 50€. Tiedän, että tuolla tuskin pitkälle pärjäilee ja laatu ei päätä huimaa, mutta jos nyt ihan kotitreenikäyttöön ostaisi. Onkohan tuosta _yhtään_ mihinkään? Syksyllä ostaisin sitten kunnon combon, kun rahaa on enemmän säästössä.
Sattumiksi voi kutsua niitä hetkiä, jolloin sanoihini voi turvata
Antti1
05.06.2003 10:34:41
Kävin tuolla Helsingin F-Musicin alennusmyynnissä ja siellä silmiini sattui Squier 10W trankkucombo säröllä. Hintaa tällä oli 50€. Tiedän, että tuolla tuskin pitkälle pärjäilee ja laatu ei päätä huimaa, mutta jos nyt ihan kotitreenikäyttöön ostaisi. Onkohan tuosta _yhtään_ mihinkään? Syksyllä ostaisin sitten kunnon combon, kun rahaa on enemmän säästössä.

Mä sanoisin että pistät tuonkin 50€ säästöön tai ostat vaikka jonkun polkimen ennemmin kuin ton, kun sulla kerran on V-Amp.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)