Fingolfin 28.04.2003 21:47:30 | |
---|
Kumman värinen Jazz III on teidän mielestänne parempi, punainen vai musta? Itse en perhana osaa sanoa, että kumpi on parempi. Vähän erilainen tatsi ja soundi niissä on. Mustassa kovempi tatsi ja soundi, ja punaisessa pehmeämpi. Musta on ehkä sahaukseen parempi, mutta pidän hitusen enemmän punaisen tatsista.. Meikäläinen sitä aina jumittuu tällaisten yhdentekevien ongelmien pariin.. Strength and Honor |
Absoluto 28.04.2003 21:58:22 | |
---|
Kyllä mustaan taivun. Kädet hiksaa sen verran että punainen putoo näpeistä, se musta karheampana pysyy paremmin otteessa. "my mommy is better than your mom and your dad too" |
Socialite 09.07.2003 12:22:35 | |
---|
Eilen kävi ostamassa ekan (punaisen) Jazz III:seni, ihan vaan kokeeksi ja totuttelun jälkeen täytyy sanoa että tuntuu kyllä helvetin hyvältä plekulta! Blues power! |
suolintu 09.07.2003 12:25:03 | |
---|
Mun mielestä se punainen pleku ei ole niin liukas kuin musta. Hyvä pleku, mutta joskus niissä on pirun terävät reunat. |
Absoluto 09.07.2003 12:25:19 | |
---|
Itsekkin jostain läjän(?) pohjalta löysin lähes iskemättömän punaisen Jazzin ja kyllä siinä ihan erilainen tatsi kuin mustassa. Jotenkin se "liikkuu" paremmin vaikka se on yhta paksu kuin mustakin. Ihme homma. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
L_Laiho 09.07.2003 19:42:00 | |
---|
Joskus ku joku tuttu tilaa thomannilt jotaa ni vois tilaa noit pari pussii sielt niit saa ainaki...eikä o vissii kovin kalliita... ?_LEgSA_? |
telecustom 14.07.2003 17:29:53 | |
---|
kauniinkeltainen dulop tortex 73mm...the one and only! oranssi verio akkarilla vedettäessä... |
Eemil 14.07.2003 20:47:58 | |
---|
Mäki soitin jazz III:lla joskus melkee kaks vuotta, oli hyvä sahauksee. Sit ku se sahausvaihe ohittuu (niin ei kaikille tapahdu) nii se ei enää ookkaa nii hyvä. Sahaus kuulostaa paremmalta ku on vähän ohkasempi pleku, ja tatsi on paljonpaljon parempi. Nykyään millinen hikizume. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
HCW 14.07.2003 20:50:26 | |
---|
Jazz III ja Big Stubby 2.0 ollut viime vuodet käytössä. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
mikko1 14.07.2003 21:05:20 | |
---|
olin tässä kesällä musa leirillä ja kaikki ihmetteli miten pystyn soittamaan jazz kolmosella, mutta ei se mitään tosi tarkka plektra. "We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You |
Miekkonen 14.07.2003 23:37:40 | |
---|
He mä en maksanu siitä pennostakaa. (Pöllin kaverilta) On todentotta hyvä pleku. Tänään kävin ostamassa DLX Musicista lisää niitä ku se meni hukkaan. (6 kipaletta). P.S. Oon lomalla käymässä hesassa eikä ''ryöstökullaksesta saa niitä lainkaan. |
Jucciz 15.07.2003 07:45:53 | |
---|
Jatsikolmosia itsekin käytin yhteen aikaan, mutta jotenkin nyt pääpaino on taas siirtynyt tuollaisiin normaalikokoisiin plektroihin. Thomannilta tarttui mukaan pari pussia Dunlopin Tortexeja, 0.88mm ja 1.00mm. Noi ainakin vaikuttaa sopivan paksuisilta oikeastaan melkein minkälaiseen soittoon tahansa. Ehkä palaan jossain vaiheessa JazzIII:n äärelle, jos tilanne vaatii. Tilataan enemmän kerralla niin saadaan halvemmalla eikä tarvi heti pelätä jos yks tai kaks hukkuu. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151424.htmlhttp://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151423.html |
Vetehinen 09.01.2013 04:48:12 | |
---|
Absoluto: Kyllä mustaan taivun. Kädet hiksaa sen verran että punainen putoo näpeistä, se musta karheampana pysyy paremmin otteessa. Minulla on tätä nykyä käytössä Max-Grip jatsikolmoset.Ei putoa näpeistä ja hyvin soi. Vaikka jazzityttö en olekaan. Minä jo ehdin hetken aikaa epäillä Jumalan olemassaoloa, kunnes lopulta rahat riittivätkin oikean kitaran ostoon. Nimim. "entinen floikkakitaran uhri" -Jucciz |
Metalliac 09.01.2013 12:55:30 | |
---|
beliel: Minulla on tätä nykyä käytössä Max-Grip jatsikolmoset.Ei putoa näpeistä ja hyvin soi. Vaikka jazzityttö en olekaan. Taas kyllä ihan ensiluokkaista nostoa! Täytyy kyllä sanoa aiheeseen liittyen että ei oo hetkeen ollut näin halpaa kaasuttelua - mieleni tekisi erittäin paljon kokeilla Dunlopin uusia John Petrucci Jazz kolmosia: http://www.levytukku.fi/dunlop_john_petrucci_jazz_iii Oon käyttänyt jo vuosia Jazz III:sia mutta ongelmaksi niissä on mulla muodostunut se ettei kärki ohene ollenkaan. Oon siitä syystä siirtynyt stubby Jazzeihin jossa on terää vähän muotoiltu, mutta stubbyt on materiaalinsa ja muotoilunsa vuoksi liukkaat kädessä eikä paksuudet ole optimaalisia. Tää Petrucci -malli näyttää erittäin lupaavalta! |
Master Of The Universe 09.01.2013 15:11:53 (muokattu 09.01.2013 15:13:59) | |
---|
Jazz III on paras! Paitti jotain sointuja ehkä mukavampi renkuttaa jollain ohkasemmalla. No mut plekun valinta on kompromissikysymys. *eka lause tähän*. Edit: ja tosiaan noi kestää. Paitti se musta, vai luulenko vaan että musta kuluu nopeemmin... (. ) ( .) |
kekkuliheikki 09.01.2013 15:31:15 | |
---|
Jazz III tortexina. Tai D'Andrea tortex. Parhautta. |
Moimies 09.01.2013 15:47:18 | |
---|
Tilasinpa noita Petrucci-jazzeja kun googletus paljasti niiden olevan ultex-materiaalista, mutta hieman suurempia kuin normaalit ultex-jazzit. XL-kokoisilla mustilla jazzeilla on tullut soiteltua. Ne ovat muodoltaan minulle sopivia, mutta niillä soittaessa soundi on jotenkin tönkkö ja tietynlainen atakki puuttuu verrattuna jazz 3 ultexiin joka sitten taas oli liian pieni. Jospa tuo Petrucci-mallinen olisi sellainen hyvä kompromissi. |
hevikukko 09.01.2013 16:25:40 | |
---|
Normi Jazz III ei oikeen pysy kunnolla kädessä ku 6:n kielen akkarityylistä barrekomppausta raapii menemään, mutta varovaisesti just onnistuu. Tällä JP:n semimidi kokoisella signaturella onnistuu hyvinkin roiskia menee, mutta taas jotenkin hiukan vaikeampi mun mielestä saada tatsia pikkaamiseen verraten pikkuveljeensä. Tutustun edelleen JP plekuun, mutta normi Jazz III on mulle paras edelleen. Pieni kompakti ja räyhäisän kuuloinen Grip Grip :) Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Michele 10.01.2013 21:08:53 | |
---|
kekkuliheikki: D'Andrea tortex. D'Andrean Formula Delrex 1mm on aivan tajuton! Se ei oo liian löysä eikä jäykkä, lähtee iso soundi pienellä vaivalla eikä kihise niin rankasti. Suosittelen lämpimästi viilaamaan kärjen Jazz III muotoon - kyllä kelpaa kompata ja tiluttaa. Se vain tuntuu itselle ylivoimaisen parhaalta välikappaleelta sormien ja kielten väliin. Mietiskelen tällä hetkellä parasta gripin parannuskeinoa, tuo ei pysy vakiona kovin jämptisti sormissa. Yksi on puhkottu nyt täyteen pieniä reikiä.. Pauli Kilipertin signature on myös jännä läpyskä, kun sormet lämpiää niin grippi paranee. Tarkka ja hyväsoundinen, mutta komppailepa hetki niin saat tasotella reunoja. Muutenkin jos mikä vaan pleku tuntuu sivuista vähänkin karhealta, niin 0000-teräsvillalla kannattaa hinkata ihan siloseksi. Jännästi alkaa luistaa. Black Ice on kans ihan ok, Ultex ehkä vähän turhan muovinen tortexiin verrattuna. Sano myyjät mitä tahansa.. Big Stubby 2mm on toistamiseen todettu hyväksi. Jos punakolmio, niin max-grip helpottaa keskittymistä olennaiseen. |
Metalliac 10.01.2013 21:54:53 | |
---|
Michele: Stubby 2mm on toistamiseen todettu hyväksi. Voin kyllä kompata tätä täysillä. Hain tänään kaupasta setin JP-plektroja ja eri paksuisia stubbyja. JP:n kärki oli pettymys, sillä se oli identtinen normijazz III:n kanssa. Kuvan perusteella luulin että plektra ohenisi kärkeä kohti kuten stubbyt. Stubbyissä se millin paksunen on liian ohkanen - tulee aika yläpäävoittosta saundia. Kaksmillinen taas näyttäs olevan kaikista monikäyttösin niin tatsin kun saundinsakin puolesta. Kolmemillistä voisin suositella ainakin jazzihommiin - saundissa on lihaa ja kärki ja paksuus on juuri oikeita kunnon svengin saavuttamiseen kolmimuunteisesti soitettaessa. Voihan se toki olla niin että nyt tulee vähän ylianalysoiduksi plektran vaikutusta, mutta kyllä sen mun mielestä on about yhtä iso tekijä kuin kielten paksuus ja materiaali. Stubbyt on nyt näiden kokeilujen jälkeen osoittautuneet parhaimmaksi vaihtoehdoksi mulle... |