![]() 18.01.2025 21:45:28 (muokattu 18.01.2025 22:01:36) | |
---|---|
McNulty: Taitaapi olla, koska Ashdown tosiaan muutti nimensä Haydeniksi joskus vuosikymmen tai jo lähes pari takaperin. Matampin Dave Green liittyi Haydenin remmiin 2007 ja vastasi joidenkin vahvistimien suunnittelusta. Sitä perua kaiketi tämä MF-sarjakin. Tuon klipin perusteella jonka tosiaan Nordsoundin sivuilta bongasin, kuulen kyllä Matamp-yhteyksiä. Nimenomaan tuossa jo hieman fuzzia muistuttavasta alakerrasta. Ilmeisesti se on saatu aikaiseksi kahta EL84 putkea hieman kuumemmaksi biasoimalla. Tarkempaa tietoa ei laitteen muuntajista ole, joten siltä osin syvällisempää tulkintaa on vaikea tehdä. Tuolla kyseisellä klipillä soitto ei ole mitenkään maata järisyttävää ja mielestäni styrkkari kuulostaa melko yksiulotteiselta. Soundi ei millään tavalla ole "elossa" vaan pikemminkin jää sinne styrkkariin tai kaiutinelementtiin. En sano, että se olisi huono soundi koska se saattaa olla juuri sellainen jota kaivataan ja toivotaan. Lisäksi videoilta ei koskaan selviä se, millä tavalla vahvistin reagoi soittajan käskytykseen. Millainen sen dynamiikka on. Miltä vahvistin tuntuu soittaa. Tämä mielestäni se suurin syy sille, miksi pelkkä video ei kerro vahvistimesta muuta kuin "suuntaviivoja". Ja juuri siksi olisi hyvä päästä testaamaan ja demoamaan laitetta itse, omalla soittimella ja omilla nakeilla. Mua myös hieman tässä hämmentää se, että toisaalta haetaan sitä treblekästä plexi-Marsun soundia joka nimenomaan leikkaa läpi kitararockissa tiheämmästäkin miksauksesta. Ashdown taas kuulostaa sellaiselta Matamp-henkiseltä "pörinävahvistimelta" joka voisi olla täydellinen kun soitetaan Kyuss, Fu Manchu tai vaikka Dark Buddha Rising covereita, tai jotain muuta stoner, doom yms. fuzzrokkia. Siksi päädyin itse suosittelemaan tuota HuttusKettusta, että sillä pystyisi kattamaan tuota Marshall-kitararokkia, mutta myös muuta jos sille ilmenee tarvetta. Samasta syystä mä hankin itselleni tuon pienen Marshallin, koska se on täsmäase juuri siihen yhteen juttuun. Yhteen soundiin. Jäsen foxin sanoin "one trick pony". Mutta kuten täällä on todettu.. jos omat korvat asemoituu siihen, että jokin tietty juttu on must have ja ylivertainen, niin ehdottomasti se kannattaa silloin valita. Oikeastaan jopa hinnasta ja mistään muusta viis. Varsinkaan siitä välittämättä, mitä joku jossain sanoo tai on mieltä. Mä soitan itse kahdella todella äänekkäällä vahvistimella, jopa kotonakin, vaikka kaikki muut ovat sitä mieltä että se on ihan järjetöntä ja tarpeetonta. Ja kuinka monen mielestä Fenderin silverfacet ja Mesan F-sarja ovat kurapaskaa :) Ei siis kannata välittää muiden mielipiteistä, eikä varsinkaan loukkaantua niistä. Aloittajalle tahdon siis sanoa, että vaikka tässä onkin nyt Ashdownia "kyseenalaistettu" ja tarjottu tilalle muutakin, niin suosittelua ja pohdintaa ei ole tehty pahat mielessä tai kiusalla. Pikemminkin asia tulee nähdä opponointina, joka toivottavasti on vaan vahvistanut aloittajan näkemystä siitä, mitä halutaan ja mitä ei haluta. all right, täytyy viellä harkita. The best of us all. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)