PIM: Jos mä olisin nyt ostamassa stratoa niin kyttäisin käytettyä JS-400:sta ja siihen sitten päivittäisin mikit ja paremmat virittimet niin n. 300 euron budjetilla olisi kyllä vaikea parempaakaan stratoa laittaa. Tai sitten toi JT-300, jos modernimmalle kaulaliitokselle ja tallalle ei laske lisäarvoa. Ja vaikka lähtisi uudestakin virittelemään niin kokonaisbudjetti jää(nee) alle 400 euron. Eilen tupsahti kotiovelle asti käytetty JT-300 120 eurolla. Painoa kohtuulliset 3,5kg, täysikokoinen tallablokki, luusatula, aivan mahtava kaula jne, eli ominaisuuksia mitä vielä muutama vuosi sitten ei olisi uskonut löytyvän alle 4-500 euron stratoklooneista. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun lähes lahjoittelevat tän tason soittimia, joita bussikuskin päiväpalkalla pystyy ostamaan? Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Itselläni oli myös hyvä kokemus noiden JET-kitaroiden kanssa. Tuollainen musta JS-300 oli talossa ihan hyvän tovin ja tykkäsin kyllä, ei moitteen sijaa. Lähti kuitenkin lopulta kiertoon ja Classic Vibe 60s strato jäi taloon, ihan vaan fiilissyistä, ei sen takia että kitarassa olisi ollut vikaa. Melko uusiahan nuo ovat, eli ei olla vielä saatu käyttäjäkokemuksia pitkässä juoksussa. Tuo CV on kyllä palvellut hienosti vuodesta 2008 tähän päivään saakka. |
Mullakin on JET, tarkemmin JS-400 HSS-mikityksellä. Ostin nettikehujen perusteella ja hyvältähän se tuntuu kourassa. Tykkään että kaula ei ole umpilakattu kuten vaikka Squier Classic Vibet. Tosin hetihän siitä JETistä mulla meni vaihtoon virittimet (laitoin Wilkinsonin lukittuvat) ja pian sen perään modasin mikit myös. Mutta nää swappailut on ihan mun omaa hifistelyä, ihan sillä n. 200€ satsauksella perus JS-300 malliin pärjäisi varmasti pitkään. JETistä jotain miinustakin: Ainakaan tuon orkkis HSS-pleksin reiät eivät vastaa perinteistä Fender/Squier pleksin 11-reikäistä asettelua, vaan puolet rei'istä piti porata uudelleen eri kohtaan bodya jos halusi swapata Fendermäisemmän pleksin tilalle. Piiloonhan ne vanhat reiät toki jää, ja hammastikku/puuliima-yhdistelmällä sai tukkoon sellaiset muutamat vanhat reiät jotka meinasivat osua osittain tai puolittain uuden porattavan reiän päälle. Mutta pientä askarteluapaskartelua siis vaatii, jos näissä aikoo käyttää muuta kuin tuota JETin omaa pleksiä. More Gary, Less Paul |