PIM 19.04.2022 23:54:13 | |
---|
BugBadWolf: Sikäli, kun en väärin tulkinnut profiilisi antimia, joskus on saattanut olla toiset ajatukset. Onkohan minulla muuten pointtia tässä? Taisi liittyä jotenkin 300€:n vuosikertapleksiin, jos oli. Juu mä oon myynyt kaikki kalliimmat kamat jo pois. Ei ne tuonnut sen paremmin onnea kuin soittotaitoakaan niin turhaa niissä oli kymppitonneja rahaa kiinni pitää. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
msalama 20.04.2022 06:54:23 | |
---|
Lespoissa on huono ergonomia verrattuna moneen muuhun sähkömyrkyttimeen Faktaa, ainakin mulle. Kuten jo jossain sanoinkin, mulla on Lepojen kanssa aina skarppaamista siinä miten oikeata kättä pidän, ja niillä vetely vaatii aina totuttelua kun tulee Teleillä pääasiassa soitettua. Se käden pirulainen menee aina liian ylös, kun ovat sellaisia viuluja kaulankulmineen. No tosin on mulla Teleissäkin kaulassa tilttiä, mutta aika paljon vähemmän kun Lestereissä tuppaa vakiona olemaan. Eli eläköön se pieni ero... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
BugBadWolf 20.04.2022 12:09:26 (muokattu 20.04.2022 12:10:02) | |
---|
PIM:...kalliimmat...Ei ne tuonnut sen paremmin onnea kuin... No onhan aina se ostamisen aikaansaama endorfiinipärinä. Kestää se nyt muutaman minuutin. Siitäkin seuraa sitten krapula aika nopeasti ja seuraavan puoli vuotta kyttää kauhun vallassa, odottaa ostoksensa saavan jonkinlaisen kohtauksen ja sytyttävän koko kartanon palamaan. Omistani muutama kalliimpi ostos on ollut parannus entiseen. Vaan jos aletaan pohtimaan hinnan kautta, kyllähän se kohennus kovalla rahalla haetaan. Helvetin vaikea selittää itselleen (selvänä), kuinka bossekatanan ja poknerekstaasin hintaero oikeutetaan. Soundiero on, mutta onko se tuhansien eurojen väärtti? Riippunee siitä, laskeeko ostaja kymppejä vaiko tuhansia kuukauden budjettia laatiessaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
KaRa 20.04.2022 16:22:12 | |
---|
Mietin tuota peilin edessä soittamista. Ihmiset peilaa muutenkin. Sitä varten peilejä on ja on ok peilata. Miksi asia muuttuu kun ottaa kitaran käteen? Miksi ylipäätään peilaamista pidetään huonona? Onko jotenkin cool antaa mielikuva ettei välitä miltä näyttää? Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
Kefiiri 20.04.2022 20:12:29 (muokattu 20.04.2022 20:12:40) | |
---|
Peilailusta vitsailu kai perustuu siihen ajatukseen, että peilaajan touhu on pelkkää ulkomusiikillista poseerausta ja vakavammin otettava musikkitouhu on jotain muuta. Toki on hyvä näyttää asialliselta mutta se ei kritisoijien mielestä saisi olla tärkeintä soittamisessa :D En ole musiikin asiantuntija. |
Jonttu 20.04.2022 20:18:56 | |
---|
PekkaM: Pitempi matka kanteen siinä missä pidän sormiani. Toisin sanoen, kauempana sivussa kielistä, on kielet korkeammalla suhteessa kanteen. Me ei nyt ilmeisesti puhuta ihan samasta asiasta? mun mielestä ton linkin J.Customin bodyn viiste on kamalan näköinen kun siitä on jätetty toi kansimateriaali pois ja jätetty bodyn puut esille. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
KaRa 20.04.2022 20:22:32 (muokattu 20.04.2022 20:24:24) | |
---|
Kefiiri: Peilailusta vitsailu kai perustuu siihen ajatukseen, että peilaajan touhu on pelkkää ulkomusiikillista poseerausta ja vakavammin otettava musikkitouhu on jotain muuta. Toki on hyvä näyttää asialliselta mutta se ei kritisoijien mielestä saisi olla tärkeintä soittamisessa :D Niin. Se on jännä että se on aina jokotai. Miksei voi peilata ja samaan aikaan olla vilpitön tekemisensä suhteen. Onhan soittaminen kuitenkin enemmän tai vähemmän itsetietoista puuhaa, peilaaminen kasvattaa itsetietoisuutta, joten voisi ajatella että peilaaminen olisi tavallaan jopa suotavaa. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
Kefiiri 20.04.2022 20:24:05 | |
---|
Jonttu: Me ei nyt ilmeisesti puhuta ihan samasta asiasta? mun mielestä ton linkin J.Customin bodyn viiste on kamalan näköinen kun siitä on jätetty toi kansimateriaali pois ja jätetty bodyn puut esille. Kyllähän se vähän näyttää kuin paljas takapuoli siellä vilkkuisi. Mutta jotkut kokevat ratkaisun moderniksi. En ole musiikin asiantuntija. |
The Jack 20.04.2022 20:26:46 | |
---|
Jonttu: Me ei nyt ilmeisesti puhuta ihan samasta asiasta? mun mielestä ton linkin J.Customin bodyn viiste on kamalan näköinen kun siitä on jätetty toi kansimateriaali pois ja jätetty bodyn puut esille. Olen juuri samaa mieltä. Viiste näyttää siltä kuin kitarasta olisi lohjennut pala pois. Voisi tuollaisen kanssa soittaa peilin edessä viisteen jäädessä käden alle. Palvontamenot telineen luona olisivat sen sijaan mahdottomia. Koko fiilis upeasta kannesta on täysin pilalla. |
Kefiiri 20.04.2022 20:27:28 (muokattu 20.04.2022 20:33:22) | |
---|
KaRa: Niin. Se on jännä että se on aina jokotai. Miksei voi peilata ja samaan aikaan olla vilpitön tekemisensä suhteen. Onhan soittaminen kuitenkin enemmän tai vähemmän itsetietoista puuhaa, peilaaminen kasvattaa itsetietoisuutta, joten voisi ajatella että peilaaminen olisi tavallaan jopa suotavaa. Sehän on suotavaa ja kyllähän kaikki ammattilaiset peilaavat. Adrian Belewin karsea pieruverkkarityylikin oli taatusti harkittu. Jäi oikein kummittelemaan mieleen jostain Talking Headsin videolta :) Ritchie Blackmore soitti mustalla kitaralla jotta kädet erottuisivat paremmin sitä vasten. Mustia soittimia itse vältän koska musta on kliseinen rokkiväri. Eli kannanotto taas. En ole musiikin asiantuntija. |
2randpo 20.04.2022 21:17:11 | |
---|
Kefiiri: Mustia soittimia itse vältän koska musta on kliseinen rokkiväri. Touché! Mutta vaan bassojen osalta kun Riku ja toinen presari on mustia. Yhtään mustaa kitaraa en omista, vaikka aika monta noita on. Mikä nyt sitten sytyttäis? Ainakin jollain tapaa perinteikkyys, historia ja alkuperäisyys. Mitä ne nyt sitten tarkoittavatkaan. Käytetty sytyttää enemmän kuin uusi, kun uuden kanssa menee aina se muutama vuosi ennen kuin lakat ja maalit kuivuvat kunnolla. Tosin sen huomaa vaan akustisesta soinnista. Se sytyttää kun soitin näyttää, tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
J.Hollström 20.04.2022 22:18:23 | |
---|
Hendrixin kitaran sytytti sytkärin bensa. Maistuu pahalta. |
PekkaM 21.04.2022 07:10:30 | |
---|
Jonttu: Me ei nyt ilmeisesti puhuta ihan samasta asiasta? mun mielestä ton linkin J.Customin bodyn viiste on kamalan näköinen kun siitä on jätetty toi kansimateriaali pois ja jätetty bodyn puut esille. Joo, ei näköjään puhuttu nyt kun tarkemmin katsoin :D |
Jonttu 21.04.2022 10:00:59 | |
---|
The Jack: . Koko fiilis upeasta kannesta on täysin pilalla. Justiinsa näin :/ https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
WanhaWetäjä 21.04.2022 12:33:51 | |
---|
Kefiiri: Peilailusta vitsailu kai perustuu siihen ajatukseen, että peilaajan touhu on pelkkää ulkomusiikillista poseerausta ja vakavammin otettava musikkitouhu on jotain muuta. Toki on hyvä näyttää asialliselta mutta se ei kritisoijien mielestä saisi olla tärkeintä soittamisessa :D Joo, tähän kait pitäisi pyrkiä https://2.bp.blogspot.com/-sNHIOIAj … LcBGAs/s1600/svenska-dansband-8.jpg ainakin jos soittaa tanssimusaa. Onhan tämä mnetin touhukin usein aikamoista peilaamista. Mun nuoruudessa peilaaminen(=valehtelu, esittäminen) tarkoitti sitä että peilattiin olevamme juovuksissa kahden kaljan jälkeen, mnetissa se voi olla sitä että ollaan muusikoita kun omistetaan pari kitaraa, täh? Itse asiassa yhellä keikalla tuuraajabasisti peilasi koko ajan itseään lavan taustalla olevasta peilistä, soitto oli täyttä paskaa mutta olihan sitä lavakarismaa sitten juu. Itse aiheeseen ainakin välillisesti liittyen, kanssasoittajan kamoissa sytyttää se että jos olen basistin statuksella jossain bandissa niin kitaristilla ei ole ylimitoutettua putkivahvistinta huutamassa korvan juuressa kaiken yli vaan joku asiallinen pieni combo tai digiverme + monnari ikäänkuin oman soiton kuulemista varten jota jokainen saa halutessaan omaan monnariinsa auxeista. Myös se sytyttää kun solisti käyttää korvamonnareita, saa sen narsistisen suohuudon kuulumattomiin soittoa häiritsemästä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Kefiiri 21.04.2022 12:47:02 | |
---|
WanhaWetäjä: Joo, tähän kait pitäisi pyrkiä https://2.bp.blogspot.com/-sNHIOIAj … LcBGAs/s1600/svenska-dansband-8.jpg ainakin jos soittaa tanssimusaa. Onhan tämä mnetin touhukin usein aikamoista peilaamista. Mun nuoruudessa peilaaminen(=valehtelu, esittäminen) tarkoitti sitä että peilattiin olevamme juovuksissa kahden kaljan jälkeen, mnetissa se voi olla sitä että ollaan muusikoita kun omistetaan pari kitaraa, täh? Komea bändi tuossa levynkannessa :) Enpäs ole ennen kuullutkaan peilaamista käytettävän tuommoisessa merkityksessä! Aina oppii. En ole musiikin asiantuntija. |
fox 21.04.2022 12:53:07 | |
---|
WanhaWetäjä:...., mnetissa se voi olla sitä että ollaan muusikoita kun omistetaan pari kitaraa, täh? Itse asiassa yhellä keikalla tuuraajabasisti peilasi koko ajan itseään lavan taustalla olevasta peilistä, soitto oli täyttä paskaa mutta olihan sitä lavakarismaa sitten juu. .. kanssasoittajan kamoissa sytyttää se että jos olen basistin statuksella jossain bandissa niin kitaristilla ei ole ylimitoutettua putkivahvistinta huutamassa korvan juuressa kaiken yli .. Myös se sytyttää kun solisti käyttää korvamonnareita, saa sen narsistisen suohuudon kuulumattomiin soittoa häiritsemästä. Itsehän olen keikkaa tehnyt etupäässä vaan mukavien/kivojen kanssasoittajien kanssa..Oikeestaan sen "oman" isomman bändin kanssa ollaan tultu juttuun reippaasti päälle 50 vuotta, tosin olosuhteiden vuoks nyt ei olla muutamaan vuoteen keikkaa tehty, sen sijaan viime kesänäkin tuli jonkun vähän alta 10-vuotiaan duo-viritelmän kanssa pikkusen alta 10 keikkaa tehtyä. Ikävä että oot joutunu epäkelpojen kanssamuusikoiden kanssa duunia tekemään. Kuka se narsistinen suohuutaja-pysty on? ;) (Tai ehämmä sitä varmaan tunne, joten FC Aivansama..) Mutta eiköpä se ole kumminkin mukavaa kun on tällanen foorumi jossa pystyy vähän asioista tilittämään, vaikka ei kaikki muusikoita oliskaan. Itelläkin taitaa aika monta vuotta olla siitä ku verokortissa oli ammattina "muusikko". Saattoi olla 1977 tai sinne päin. Omistan kumminkin pari kitaraa että sillä kantilla.. 8) Muuten oon sitä mieltä, että ketjun aiheena oleva "makuasiat" on hyvinkin pitkälti makuasioita. Mikä sopii yhdelle ei sitten oo jollekin toiselle sitten yhtään toimiva tai käteensopiva. Hmm, olihan tilitystä.. :) |
Kefiiri 21.04.2022 12:59:32 | |
---|
fox: Ikävä että oot joutunu epäkelpojen kanssamuusikoiden kanssa duunia tekemään. Kuka se narsistinen suohuutaja-pysty on? ;) Se on kyllä tosi että laulajan monitori joskus on epäinhimillisen lujalla, ei liene yksi ainoa tapaus. En ole musiikin asiantuntija. |
BugBadWolf 21.04.2022 13:22:53 | |
---|
On se niin kauheeta, kun on kauheeta... Yleisökin töllöttää vaan kiljuvaa suosikaa, vaikka nurkassa möllöttäisi ihan ehta basisti. Ihmisille, jotka eivät syystä tai toisesta välitä toisista ihmisistä lähellään, on huomattavasti muusikonhommia sopivampiakin ammatteja. Voi esimerkiksi ajaa rekkakortin ja hankkiutua hakekuskiksi. Jos sen homman hoitaa hyvin, voi mennä viikkoja ilman että täytyy olla tekemisissä ihmisten kanssa. Ja jos käy niin hassusti että oppii oikein ajamaankin, ei kun metsästä pölliä. Sillä tasolla alkaa olla ne kollegatkin harvassa. Niille, jotka ovat syystä tai toisesta sairastuneet somen ja ylipäätään internetin mukanaan tuomiin vaivoihin, muistuttaisin että kyllä siellä bändin sisällä edelleenkin voi järjestää asiat puhumalla. Mutta kun ei voi, koska MINÄ haluan olla UHRI ja MINUAMINUAMINUA kohdellaan NIIIIIIIN VÄÄÄÄÄÄÄÄÄ... *puuh* ...rin. (loppui henki tuossa välissä. Pitänee lopettaa tupakka) En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
msalama 21.04.2022 13:29:35 | |
---|
Pitänee lopettaa tupakka Ei koskaan! Tupakka lopettaa tosimiehen, tosimies ei tupakkaa. Kysykää vaikka Bogielta. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |