Kefiiri 10.02.2024 08:27:39 (muokattu 10.02.2024 08:35:26) | |
---|
samiko: Minä en äkkiseltään löydä kauhean montaa HB:n pulttikaulaista single cutia Thomannilta. Ne ovat pääsääntöisesti kaikki liimakaulaisia, ihan 133e kitarasta lähtien. Noin taitaa tosiaan olla. Halvimmat Epiphonet sen sijaan ovat pulttikaulaisia. Les Paul Specialit ainakin, mutta vissiin myös halvimmat kaarevakantiset? Minulla on vanha Epin Les Paul Special, eikä siinä ole muuta huonoa kuin kumipuun oloinen kaula, joka saa soiton kuulostamaan epävireiseltä jos soittaja yhtään liikkuu soittaessaan. Ja se ruma lapa. Ja onhan se tarpeettoman painava niin ohueksi kitaraksi. Ja väärän värinen! Mikitkin on joku vaihtanut ja laittanut uudet kiinni Torx-ruuveilla. Hyiss... Mutta muuten oikein hyvä :) En ole musiikin asiantuntija. |
Larry 13.02.2024 09:37:40 (muokattu 13.02.2024 09:38:11) | |
---|
Ostin muutama vuosi sitten Jaappanilaisen Grecon Les Paulin. Heittämällä aivan yhtä hyvä ja laadukas kuin Gibsonin 2kEUR stockkikeihäät. Hintaa oli tällä bout 500€ ja vuosimalli -76. Nauharemppa ja säädöt teetätin ja tällä irtoaa monta rokkia vielä tulevaisuudessa. Voin suositella ! "No one can suck the fun out of a room faster than Don Henley." |
mpekkanen 13.02.2024 13:25:57 | |
---|
Larry: Ostin muutama vuosi sitten Jaappanilaisen Grecon Les Paulin. Heittämällä aivan yhtä hyvä ja laadukas kuin Gibsonin 2kEUR stockkikeihäät. Hintaa oli tällä bout 500€ ja vuosimalli -76. Nauharemppa ja säädöt teetätin ja tällä irtoaa monta rokkia vielä tulevaisuudessa. Voin suositella ! Eipä noita vanhoja Grecoja ihan älyttömästi pyöri missään. Ja siihen nauharemppa ei ole sekään ihan ilmainen. Kyllähän joku japsi Tokai on kanssa hyvä kitara, mutta ei sitäkään millään parilla huntilla osteta... |
samiko 13.02.2024 15:18:19 (muokattu 13.02.2024 15:18:56) | |
---|
Larry: Ostin muutama vuosi sitten Jaappanilaisen Grecon Les Paulin. Heittämällä aivan yhtä hyvä ja laadukas kuin Gibsonin 2kEUR stockkikeihäät. Hintaa oli tällä bout 500€ ja vuosimalli -76. Nauharemppa ja säädöt teetätin ja tällä irtoaa monta rokkia vielä tulevaisuudessa. Voin suositella ! Sellaista "ei Gibson" Les Paulia ei kai ole tehtykään, jos somea on uskominen, mikä ei olisi vähintään yhtä hyvä kuin parin kolmen tontun Gibson. |
Kefiiri 13.02.2024 15:46:24 | |
---|
samiko: Sellaista "ei Gibson" Les Paulia ei kai ole tehtykään, jos somea on uskominen, mikä ei olisi vähintään yhtä hyvä kuin parin kolmen tontun Gibson. Hyvä kiteytys :D En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 13.02.2024 22:02:24 | |
---|
Kefiiri: Noin taitaa tosiaan olla. Halvimmat Epiphonet sen sijaan ovat pulttikaulaisia. Les Paul Specialit ainakin, mutta vissiin myös halvimmat kaarevakantiset? Minulla on vanha Epin Les Paul Special, eikä siinä ole muuta huonoa kuin kumipuun oloinen kaula, joka saa soiton kuulostamaan epävireiseltä jos soittaja yhtään liikkuu soittaessaan. Ja se ruma lapa. Ja onhan se tarpeettoman painava niin ohueksi kitaraksi. Ja väärän värinen! Mikitkin on joku vaihtanut ja laittanut uudet kiinni Torx-ruuveilla. Hyiss... Mutta muuten oikein hyvä :) Muuten hyvä kyllä, mutta tällä myyntipuheella en silti ostaisi. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Sabbathologist 14.02.2024 06:36:44 (muokattu 14.02.2024 06:40:38) | |
---|
mpekkanen: Tietysti käytettynä voi löytää enemmän rahalle vastinetta, mutta sekin on tuurista kiinni. En mä enää nykyään soittimia uutena ostakaan. Käytetyn edellinen omistaja on todennäköisesti osannut virittää (säätää) skeban kohdilleen, ja on voinut vaihtaakin siihen parempia osia, esim. mikit tai viritinkoneiston. Itse kun en nuita osaa tehdä, niin senkään takia en uutta kitaraa edes harkitse. Ja onhan nyt wanhassa enemmän luonnettakin(!) Mutta en mä mitään 70-luvun romuja kyllä huoli, koska ne on niin vanhoja, että aika on jo erosioittanut nauhat pilalle yms. Ja ne maksaakin sikamaisesti. En kyllä usko, että kukaan soittaa oikeasti millään viiden tobon vintage-kitaralla. Eiköhän ne ole lähinnä jotain statussymboleita tai koristeita tai sijoituksia. Käsittääkseni moni ammattimuusikkokin soittelee keikat ja levytykset ihan parinsadan halpiskitaroilla. Jos minun pitäisi ostaa parilla huntilla Les Paul tyylinen kitara, niin itse ostaisin uuden Harley Betonin. En tiedä riittääkö pari sataa siihen, mutta säästäisin sen aikaa että rahat riittää. Riittää kevyesti. Mulla oli HB DC. Mutta sille sattui sitten pieni ''onnettomuus''. Uudet Harley Bentonit on ihan hyviä kitaroita hintaansa nähden. Ei ne Squierille käsittääkseni häviä. Tosin Squierin Bullet-mallisto on aikamoiststa kökköä. Sitähän ei ole enää sillä Bullet-nimellä, ne vaihtoivat sen nimen. Mutta samaa sontaa se uusi mallistokin on. Affinity-sarja on jo ihan eri tasoa. Lähinnähän nuissa Bulleteissa kusee virityskoneisto ja elektroniikka (juotokset). Mulla oli Squier Strato Bullet, ja ihan normikäytössä piuhat irtosi juotoksista sisältä. Itse kolvasin ne uudelleen ja Nyrhisen Ana vaihtoi siihen paremmat virittimet. Niin siitä tuli ihan hyvä skeba. Er geht wie ein Bärtiger |
Larry 23.02.2024 09:55:06 | |
---|
mpekkanen: Eipä noita vanhoja Grecoja ihan älyttömästi pyöri missään. Ja siihen nauharemppa ei ole sekään ihan ilmainen. Kyllähän joku japsi Tokai on kanssa hyvä kitara, mutta ei sitäkään millään parilla huntilla osteta... No 500€ + 280€ tuli rosterinauharempalle hintaa joten alle 800€ erittäin toimiva "Lepa" kelpaa mieluusti joka on vielä laadukas, elämää nähtyt sekä mainio soinniltaan. Kyllä tämä mun mittarilla 2kEUR Gibsonin pieksee. "No one can suck the fun out of a room faster than Don Henley." |
samiko 23.02.2024 10:48:14 (muokattu 23.02.2024 10:48:33) | |
---|
Larry: No 500€ + 280€ tuli rosterinauharempalle hintaa joten alle 800€ erittäin toimiva "Lepa" kelpaa mieluusti joka on vielä laadukas, elämää nähtyt sekä mainio soinniltaan. Kyllä tämä mun mittarilla 2kEUR Gibsonin pieksee. Piekseekö 2500e Gibsonin? Tai paremminkin, minkä hintaista Gibsonia ei enää piekse? |
mpekkanen 23.02.2024 12:09:32 | |
---|
samiko: Piekseekö 2500e Gibsonin? Tai paremminkin, minkä hintaista Gibsonia ei enää piekse? Ne yli kahden tonnin vehkeet on arvatenkin ylihintaisia :) |
p130 23.02.2024 12:36:00 | |
---|
samiko: Piekseekö 2500e Gibsonin? Tai paremminkin, minkä hintaista Gibsonia ei enää piekse? Omat vehkeet on aina parhaat. Mihin siitä pääsee, inhimillistä. Mulla on muuten parhaat. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
jkiva 23.02.2024 22:36:46 | |
---|
samiko: Sellaista "ei Gibson" Les Paulia ei kai ole tehtykään, jos somea on uskominen, mikä ei olisi vähintään yhtä hyvä kuin parin kolmen tontun Gibson. Ei kai se muiden vika oo jos Gibson tekee ylihintaisia keskinkertaisia kitaroita. ;-) Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
p130 24.02.2024 00:00:04 | |
---|
jkiva: Ei kai se muiden vika oo jos Gibson tekee ylihintaisia keskinkertaisia kitaroita. ;-) Joko muuten olet rikastunut oikean hintaisilla customeilla? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
JMKM 24.02.2024 09:27:20 | |
---|
jkiva: Ei kai se muiden vika oo jos Gibson tekee ylihintaisia keskinkertaisia kitaroita. ;-) On ne jotain tehneet oikein kun valmistaja ja malli ovat vielä tänäki päivänä voimissaan :) . Les Paulin nimikkopyssy on laulanut läpi vuosikymmenten niin monien toimesta, ei sitä oikein kykene keskinkertaiseksi sanomaan. |
Laulava Kylätohtori 24.02.2024 13:38:41 | |
---|
samiko: Piekseekö 2500e Gibsonin? Tai paremminkin, minkä hintaista Gibsonia ei enää piekse? Tottahan toki, koska intteernetin mukaanhan Gibsonithan tunnetusti huononevat, kun hinta kasvaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
ruma 24.02.2024 14:22:36 | |
---|
Aina jaksaa huvittaa, että mikä tahansa jätepaloista kasattu ritsa ylittää laatutavaran. Tietenkin, jos ainoa kriteeri on edes jonkinlainen soittokelpoisuus, niin lähes kaikki on ylihintaista Onhan palstallakin customkitaratehtailijoita, joiden roskasta kasatut tuotteet myydään mielikuvilla. Omaa bisnestä palvelee laadukkaan soittimen väheksyminen. Ehdottomasti ehkä. |
Kuha 24.02.2024 14:23:13 | |
---|
Old Fenders never die |
WanhaWetäjä 28.02.2024 01:26:21 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Kefiiri 28.02.2024 10:26:16 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
samiko 28.02.2024 11:01:53 | |
---|
|