Aihe: Vahvistinostot Ebaysta
1 2 3 4 5
Gypsy
07.10.2019 11:01:02 (muokattu 07.10.2019 11:03:26)
Laulava Kylätohtori: Tällä jannulla on selvästi mennyt Bluetone tunteisiin. :D

Sinähän se olit edellisessäkin ketjussa huutelemassa ja et jaksanut edes lukea kommentteja kun Bluetone on niin vahvasti verissä. Saatko jotain rahaa tuosta?

EDIT: Itse toivon Bluetonelle vain ja ainoastaan kaikkea hyvää.
Aamen
hallu
07.10.2019 11:01:38
Progorava: Paljon? Torilla on tällä hetkellä myynnissä 4 bluetonen vahvaria. Marsuja löytyy reilu 90.

Kyllähän Bluetoneja ilmaantuu myyntiin myös sen vuoksi, kun ne hiljalleen yleistyvät. Bluetone on pieni butiikkivalmistaja eikä sen tuotantomäärät mitenkään voi ihan Marshalliin yltää, mutta varmaan sitä voisi verrata muihin butiikkivalmistajiin (Carriin, Monsteriin,.... ja mitä niitä nyt onkaan). Varmaan täkäläisenä toimijana Bluetoneja voi olla meidän kulmilla vähän enemmän kuin noita ulkomaan ihmeitä.

Toisaalta Bluetonella näyttäisi olevan varsin tyytyväiset käyttäjät eikä siitä puhu pahaa juuri muut kuin kilpailijat...... tai sellaiseksi itsensä kokevat.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Laulava Kylätohtori
07.10.2019 11:08:27
Gypsy: Sinähän se olit edellisessäkin ketjussa huutelemassa ja et jaksanut edes lukea kommentteja kun Bluetone on niin vahvasti verissä. Saatko jotain rahaa tuosta?

Tottakai saan. Eikö se nyt ole itsestään selvää.

EDIT: Itse toivon Bluetonelle vain ja ainoastaan kaikkea hyvää.

Mutta muuten vaan aloit siitä naukumaan. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gypsy
07.10.2019 11:11:27
Laulava Kylätohtori: Tottakai saan. Eikö se nyt ole itsestään selvää.

Mutta muuten vaan aloit siitä naukumaan. :)

Ihan vain siksi, että ihmetytti tämä aloitus. Toki sielä on se hyvä pointti huolloista, mutta miksi dissata juuri Ebayta?
Aamen
Tympee Huttunen
07.10.2019 11:16:19
Gypsy: Ja nimenomaan Ebaysta. Käytettyyn tavaraan pitää tietysti aina suhtautua varauksella.

Itse uskon, että harvemmin kotimaan laitokset on ihan yhtä viriteltyjä, mitä vaikka brittien. Sähköturvallisuus on kuitenkin täällä keskimäärin paremmalla tolalla.

Lisäksi briteillä on sulake itse johdossa, jolloin joku voi tyytyväisenä pitää itse vahvistimen sulakkeena vaikka lautaa - jopa tiedostaen asian.

Oliko se se Laneyn Klipp?

Oli Supergroup, tältä palstalta sainkin siihen korvaamattomia neuvoja noin 15 vuotta sitten.
Gypsy
07.10.2019 11:21:46
Tympee Huttunen:

Oli Supergroup, tältä palstalta sainkin siihen korvaamattomia neuvoja noin 15 vuotta sitten.

Muistan sen. Itsellä olisi tuossa yksi Klippi verkkomuuntajaa vailla. Jos tekisin itselle, niin laittaisin itsekin jonkun Hammondin. Vaan kun en tee itselle ja noita muuntajia ei helposti olekaan saatavissa. Kumma muuten, että yllättävän usein nuo Partridget posahtelevat, vaikka kovin kestävinä pidetään ja yleensähän muuntajat eivät mene paskaksi..
Aamen
Tympee Huttunen
07.10.2019 11:40:59 (muokattu 07.10.2019 13:11:49)
Gypsy: Muistan sen. Itsellä olisi tuossa yksi Klippi verkkomuuntajaa vailla. Jos tekisin itselle, niin laittaisin itsekin jonkun Hammondin. Vaan kun en tee itselle ja noita muuntajia ei helposti olekaan saatavissa. Kumma muuten, että yllättävän usein nuo Partridget posahtelevat, vaikka kovin kestävinä pidetään ja yleensähän muuntajat eivät mene paskaksi..

Toi muuntaja oli tosiaan mennyt ihan siitä syystä, että sulakkeet oli vaihdettu koko ajan isompiin eli se meni ihan käyttäjän piikkiin. Onneksi ei ollut päättäri mennyt. Luulen, että verkkomuuntajaremppa Hammondiin on varsin hyvä homma tolle nupille, vaikka (tai juuri siksi) että se anodijännite tippuu vähän, kun nykyajan tuubit ei sitä ilmeisesti niin hyvin kestä. Tuollaista Partridgeä tuskin löytyy helpolla ja jostain luin kritiikkiä sitä jotain valmistajaa kohtaan, joka koitti tehdä identtisiä.

Sinällään kyllä ihmettelen tietynlaista "magiaa" muuntajien (esim. Partridge) suhteen, koska ne on niin yksinkertaisia kapistuksia. Uskon (ja toivon) että nykyajan muuntajat on myös tehty turvallisemmin ja eristeet pelaa paremmin, eikä siellä ole mitään vaarallisia aineita sisällä, kuten asbestia on vissiin aika tavalla ollut.

Noissa Supergroupeissa (ja varmaan kaikissa tuon ajan Laney-päätteissä) oli se design flaw, että se yksi suojavastus syttyi palamaan ja pahimmassa tapauksessa poltti koko vahvistimen. Tony Iommilta kysyttiin joskus miksei noilla soitellut ja ihmetteli, että onko niitä palamattomia vielä jäljellä. Nykyään ne kestää melko varmasti paremmin, koska niitä on modattu sen verran, että suojahilat on suurempia ja biastakin voi säätää. Siinä mielessä noi kauhukuvat talon palamisesta ei ole tuulesta temmattuja.

Ja Iommikin tollasella soitteli sillä 13-albumin treenislivellä. Samoin Billy Corgan on Supergroupin ottanut settiinsä.
Jucciz
07.10.2019 13:28:07
Laulava Kylätohtori: Jos sä et edes ymmärrä, mikä on ketjun tarkoitus, niin miksi ihmeessä postaat tänne viestejä tuollaisella raivolla?

Mikä tämän ketjun tarkoitus sitten on? Otsikosta se ei ainakaan selviä.
Laulava Kylätohtori
07.10.2019 13:36:52
Jucciz: Mikä tämän ketjun tarkoitus sitten on? Otsikosta se ei ainakaan selviä.

Jos et ymmärrä lukemaasi, niin valitettavasti en voi auttaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gypsy
07.10.2019 15:52:43
Tympee Huttunen: Toi muuntaja oli tosiaan mennyt ihan siitä syystä, että sulakkeet oli vaihdettu koko ajan isompiin eli se meni ihan käyttäjän piikkiin. Onneksi ei ollut päättäri mennyt. Luulen, että verkkomuuntajaremppa Hammondiin on varsin hyvä homma tolle nupille, vaikka (tai juuri siksi) että se anodijännite tippuu vähän, kun nykyajan tuubit ei sitä ilmeisesti niin hyvin kestä. Tuollaista Partridgeä tuskin löytyy helpolla ja jostain luin kritiikkiä sitä jotain valmistajaa kohtaan, joka koitti tehdä identtisiä.

Sinällään kyllä ihmettelen tietynlaista "magiaa" muuntajien (esim. Partridge) suhteen, koska ne on niin yksinkertaisia kapistuksia. Uskon (ja toivon) että nykyajan muuntajat on myös tehty turvallisemmin ja eristeet pelaa paremmin, eikä siellä ole mitään vaarallisia aineita sisällä, kuten asbestia on vissiin aika tavalla ollut.

Kyllä nuo putket ovat kestäneet kun suojahilavastukset vaihtaa. Onhan tuollaisella EL34:lla kuitenkin max. Va 800 volttia. Mutta muuntajista samaa mieltä. Päätemuuntajissa tietysti on eroja, mutta joku verkkomuuntaja..

Tarkoitat varmaan Mercury Magneticsia, joka jakaa aikalailla mielipiteet ja tuo kyseinen muuntaja taitaa maksaa useamman satasen sitä kautta..
Aamen
Jucciz
07.10.2019 23:39:49
Laulava Kylätohtori: Jos et ymmärrä lukemaasi, niin valitettavasti en voi auttaa.

Käytetään rautalankaa, sillä näköjään muu ei tälläkään kertaa auta: tämä ketju ei käsittele vahvistinten ostamista eBay:stä, niin kuin otsikko antaa olettaa. Sen sijaan tämä ketju käsittelee yksittäisen epäkuntoisen vahvistimen oireita ja huoltotarpeita - sellaisen, jollaisen olisi voinut ostaa ihan mistä tahansa muualtakin: tästä syystä otsikko asettaa eBay:n tarpeettomasti kyseenalaiseen valoon kaupankäyntipaikkana, sillä ihan samalla tavalla varuillaan pitää olla kaikissa tapauksissa. Oikeastaan aloitusviestistä puuttui vain klassikoksi muodostunut "Olemme huoltaneet ja modanneet satoja vanhoja putkivahvistimia"-mainos, mistä olen itse asiassa ihan aidosti hyvilläni.

Ehkäpä nyt ilmaisin asian tarpeeksi selväsanaisesti.
aslak
08.10.2019 00:15:40 (muokattu 08.10.2019 00:16:32)
Hämmentävä aloitus ja alapeukkua. Ebay ja vastaavat ovat ihan hyviä kauppapaikkoja eikä koskaan ole tullut mulle kuraa. Tuotteet olleet juuri sen kuntoisia mitä ilmoituksessa on kuvattu.Pikkuvikaista ostaessa ostaa myös tietoisen riskin, joskus onnistuu joskus ei.
Ihme hommelia...provoilua.
Laulava Kylätohtori
08.10.2019 07:15:31
Jucciz: Käytetään rautalankaa, sillä näköjään muu ei tälläkään kertaa auta: tämä ketju ei käsittele vahvistinten ostamista eBay:stä, niin kuin otsikko antaa olettaa. Sen sijaan tämä ketju käsittelee yksittäisen epäkuntoisen vahvistimen oireita ja huoltotarpeita - sellaisen, jollaisen olisi voinut ostaa ihan mistä tahansa muualtakin: tästä syystä otsikko asettaa eBay:n tarpeettomasti kyseenalaiseen valoon kaupankäyntipaikkana, sillä ihan samalla tavalla varuillaan pitää olla kaikissa tapauksissa. Oikeastaan aloitusviestistä puuttui vain klassikoksi muodostunut "Olemme huoltaneet ja modanneet satoja vanhoja putkivahvistimia"-mainos, mistä olen itse asiassa ihan aidosti hyvilläni.

Ehkäpä nyt ilmaisin asian tarpeeksi selväsanaisesti.

Vaikka sä kuinka rautalangalla vääntäen alleviivaat kyvyttömyyttäsi ymmärtää lukemaasi, niin en voi auttaa.

Itse ymmärsin ketjun tarkoituksen, samoin ilmeisesti kaikki muutkin paitsi sinä ja aslak. Mutta sama se mulle on, joten en mä ymmärrä sitäkään, miksi sä koko ajan tästä mulle jankkaat. Anna nyt olla vaan jo ja mene tekemään vaikka kasetti.
Puavali
08.10.2019 08:43:18
Jucciz: Mikä tämän ketjun tarkoitus sitten on? Otsikosta se ei ainakaan selviä.

Keskustella vahvistinostoista Ebaystä.
TheMurno
08.10.2019 09:07:25
En ole eBaysta ostanut vahvistinta, mutta Reverbistä olen. eBaysta olen ostanut kenkiä, vaatteita yms. sälää. Hyvin toimii molemmat.
Fake and gay
hallu
08.10.2019 10:11:16 (muokattu 08.10.2019 10:11:52)
No kai se kama nyt on ihan samaa paskaa joka paikassa eikä eBay siinä suhteessa ole poikkeus. Tietenkin sellainen seikka tulee mieleen, että myyjä ja ostaja ovat kauempana toisistaan eBayssa jossa useammin kaupankäynnissä ylitetään valtakunnan ja joskus mantereidenkin rajat. Se kai ei monenkaan mielestä nykyisin enää meinaa mitään, mutta mulle meinaa aika paljon.

Ostaessani ja myydessäni käyn kauppaa mieluiten kaverin kanssa, joka tossa seinänaapurina. Kaupungin toiselle laidalle lähteminen ei ole vielä mikään kynnys, mutta toiseen kaupunkiin lähteminen jo alkaa olemaan matalakynnys ja toiseen maakuntaan lähteminen isompi kynnys. Mun maailmassa ulkomaat tulee kaikkien suomen maakuntien jälkeen. Eli jos itse ostan eBaysta, minun pitää haluta kyseistä tuotetta tosi paljon.

Toinen juttu on, että eBayssa ei tunne sitä toista kaupan osapuolta. esimerkiksi muusikoidennetin torilla ostaessa suurin osa kauppakumppaneista alkaa olla kavereita joista osan on tavannut jo useammankin kerran. Sellainen tuttavuus ja luottamus helpottaa kaupankäyntiä aikapaljon varsinkin jos jälkeenpäin pitää jotakin selvitellä.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
iec
08.10.2019 10:16:03

hallu:...esimerkiksi muusikoidennetin torilla ostaessa suurin osa kauppakumppaneista alkaa olla kavereita joista osan on tavannut jo useammankin kerran. Sellainen tuttavuus ja luottamus helpottaa kaupankäyntiä aikapaljon varsinkin jos jälkeenpäin pitää jotakin selvitellä.

Komppaan. Täyttä asiaa. Itsekin ostan kaikkein mieluiten tutuilta kauppakumppaneilta, mikäli mahdollista. Aina se ei ole kuitenkaan mahdollista. Tutuilta ostaessa ei tarvitse pelätä purkkavirityksiä, kuten tuossa aloitusviestin tapauksessa.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gary the pine
08.10.2019 11:42:52
Ei se eBay ole sen kummempi kauppa-alusta kuin mikään muukaan, ihan samalla tavalla siellä ihmiset myy ja toiset ihmiset ostaa, joskus hyviä kauppoja, joskus vähän huonompia. Ihan perusjärki siellä pätee niinkuin kaikkialla kaupankäynnissä, jos olet helposti kusetuksiin luisuvaa sorttia, niin aivan samalla tavalla siellä kustaan linssiin kuin kotimaisessa tori-palvelussa taikka paikallisen remontti-reiskan toimesta.

Ite olen ostanut eBaysta kaikkea mahdollista alkaen vuoden -74 Webaston hehkutulpasta (oli muuten mun ihan ensimmäinen eBay-ostos vuonna 2005) aina Mitsun GTO TwinTurboon, mutta toisaalta en myöskään ole niitä jannuja, joilla pitää olla käytettyä plektraa ostaessa paperilla omistushistoria, soitetut biisit ja täydellinen huoltokirja, sekä tietty ennenkaikkea perusteltu syy miksi on myynnissä...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Progorava
08.10.2019 11:51:31
Eiköhän koko ketjun aloituksen pointti ollu se, että jousi ei ole sulake. Elekää käyttäkö jousia siis sulakkeina, vajakit.
Joulupukki
Gypsy
08.10.2019 12:05:07 (muokattu 08.10.2019 12:17:20)
Progorava: Eiköhän koko ketjun aloituksen pointti ollu se, että jousi ei ole sulake. Elekää käyttäkö jousia siis sulakkeina, vajakit.

Älkääkä ostako eBaysta, koska siellä varsinkin niitä jousia piisaa laitteissa sulakkeina.

Tuo olisi muuten ollut hyvä otsikko: "Jousi ei ole sulake". :D

EDIT: Tai itse asiassa itsellä oli sellainen todella vanha muuntaja, jossa oli sellainen ohut jousi ensiöpuolella, enkä ole keksinyt mikä muu se olisi kuin sulake. Selvästi se kuului siihen muuntajaan alkuperäisenä.
Aamen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)