Aihe: Delay -pedaali
1 2 3
Notch
09.09.2019 22:30:43
Kiitokset vaan pedaali vihjeistä, onhan tässä jo mistä valita!
Pinewood
10.09.2019 06:34:45 (muokattu 10.09.2019 07:18:37)
Notch: Tiedättekö pedaaleja joilla saa samankaltaisen kaiun kuin Princeton reverbissä on?

6G15-kaikua mallintava Catalinbread Topanga on myös katsastuksen arvoinen. Vaikuttava pedaali omalla alueellaan kuten YouTube-demot osoittavat. Yksi näyttää olevan torillakin. Ja nyt näyttää olevan saatavissa rajoitettu painos kakkosversiotakin...

EDIT: Myös J Rockettin Boing saattaisi tarjota sitä mitä haet. Mallintaa Deluxe Reverbin kaikua. Kyseisestä pedaalista ei ole omakohtaisia kokemuksia kuten Topangasta, mutta firman muista tuotteista on erittäin positiivisia kokemuksia.
petteri m
10.09.2019 14:49:19
Kun itselle syntyi tarve/halu jousikaikuun hain kotitestiin Rockett Audion Boingin. Soundi siinä oli aivan tolkuttoman hyvä, tykkäsin valtavasti. Kaikua ei kuitenkaan ollut riittävästi eikä säätömahdollisuuksia oikein mitään. Jos kaiun määräksi riittää pienehkö määrä niin tuo on mahtava laite. En kyllä ymmärrä miksei laitetta ole tehty määrällisesti anteliaammaksi.

Seuraavaksi kokeilin EHX Ocean 11 -spedua. Jousikaiku kuulosti ihan hyvältä mutta muut soundasivat minun korvaani synteettisiltä ja jotenkin muovisilta. Laitehan on armoton halpis ja toimintoja paljon joten saattoihan tuon arvatakin

Topangaa kokeilin kaupassa ja minun korvaani se kuulosti jotenkin kompressoituneelta ja nössöltä, ihan kuin spedu olisi pienentänyt kaikkea mitä sisään meni. Ei jatkoon siis sekään. Testi jäi kuitenkin vähäiseksi eikä ollut omia kamoja joten vannomatta taaskin paras näitäkään totuuksia.

Viimeinen testattava oli True Spring. Kolmen erityyppisen jousitankin mallinnukset, säätövaraa erittäin laajasti ja kaupan päälle volasäätö ja tremolo. Itse en tuosta tremolosta niin innostu mutta satunnaisessa käytössä takuulla pelaa. Volasäätö on kyllä hyvä. Tuo sitten jäi vihdoin lautaan. Tuo tarjoaa kaikkea, laadulla ja paljon.

SIlti luulen että Wampler saattaisi olla soundillisesti jopa parempi, ptääpä tutkia sekin tässä vielä.
Pinewood
10.09.2019 16:12:56
petteri m: Kun itselle syntyi tarve/halu jousikaikuun hain kotitestiin Rockett Audion Boingin. Soundi siinä oli aivan tolkuttoman hyvä, tykkäsin valtavasti. Kaikua ei kuitenkaan ollut riittävästi eikä säätömahdollisuuksia oikein mitään. Jos kaiun määräksi riittää pienehkö määrä niin tuo on mahtava laite. En kyllä ymmärrä miksei laitetta ole tehty määrällisesti anteliaammaksi.

Seuraavaksi kokeilin EHX Ocean 11 -spedua. Jousikaiku kuulosti ihan hyvältä mutta muut soundasivat minun korvaani synteettisiltä ja jotenkin muovisilta. Laitehan on armoton halpis ja toimintoja paljon joten saattoihan tuon arvatakin

Topangaa kokeilin kaupassa ja minun korvaani se kuulosti jotenkin kompressoituneelta ja nössöltä, ihan kuin spedu olisi pienentänyt kaikkea mitä sisään meni. Ei jatkoon siis sekään. Testi jäi kuitenkin vähäiseksi eikä ollut omia kamoja joten vannomatta taaskin paras näitäkään totuuksia.

Viimeinen testattava oli True Spring. Kolmen erityyppisen jousitankin mallinnukset, säätövaraa erittäin laajasti ja kaupan päälle volasäätö ja tremolo. Itse en tuosta tremolosta niin innostu mutta satunnaisessa käytössä takuulla pelaa. Volasäätö on kyllä hyvä. Tuo sitten jäi vihdoin lautaan. Tuo tarjoaa kaikkea, laadulla ja paljon.

SIlti luulen että Wampler saattaisi olla soundillisesti jopa parempi, ptääpä tutkia sekin tässä vielä.

Mielenkiintoisia kommentteja, kiitos. Itse olen tykännyt (ehkä hiukan kuivahkosta) Topangasta kovin, vaikka se vähän yhden jutun spesialisti onkin. Jos taas haluaa sellaista kuulaan kirkasta (toivottavast tajuatte) kaikua, ratkaisu löytyy varmaankin muualta. Mahdoitko kokeilla sitä myös 18V jännitteellä? Mutta ainahan nämä ovat toisaalta makukysymyksiä, toisaalta soittotatsi ja laitteistoriippuvaisia asioita. Siksi olisi hyvä, jos pääsisi itse kokeilemaan ennen ostopäätöstä - ja mielellään vielä omia vehkeitä vastaavan kaluston kanssa.
petteri m
10.09.2019 18:30:08
Pelkkää makuasiaa tietenkin. Taas kerran se iso ero tulee siitä että onko joku jousikaikupedaali vai eikö ole mitään. Sitten, kaukana sen jälkeen tulee kysymys siitä mikä se spedu tarkalleen on. Jos on käytössä mikä tahansa pedaali ei yleisöstä takuulla tule kukaan kysymään jotta mikset soita jollain muulla. Minulla tunnepuoleen eniten vaikutti Boing. Jos olisi Boingin soundi ja True Springin säädöt niin ai että.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)