Aihe: Fenderin reissue -putkivahvareiden laatu
1 2 3
Socialite
05.12.2018 19:13:43
Minulla on pari vuotta vanha reissue Vibrolux. Siinä ei ainakaan ole ollut mitään vikaa tai ylimääräisiä ääniä. Kerran biasoidessa kurkkasin sisään ja ihan siistiltä se näytti. Putkien kannat ei ole ainakaan tässä mallissa suoraan piirilevyllä. Katotaan ny leviääkö se heti kun menin kehumaan...
Prostator
05.12.2018 20:58:24
Tulos tai ulos.
https://www.nasdaq.com/markets/ipos … usical-instruments-corp-97528-69355

Fenderin taloudellinen puoli, vajaa 3000 työntekijää. En tiedä ovatko meksikolaiset tuossa listattuna.
Metalkallo
06.12.2018 19:10:51 (muokattu 06.12.2018 19:13:22)
Prostator: Käytetään komponentteja, joiden mitoitus riittää juuri ja juuri ao paikassa. Esimerkiksi anodivastukset ovat tehonkestoltaan aika alimitoitettuja. Seurauksena ne käyvät lämpöisempänä ja kohisevat enemmän. Kun jokaisesta komponentin hinnasta leikataan vähän, saadaan laite joka toimii aikansa, ennenkuin sen ammekäyrän viimeinen huippu (luotettavuusjuttuja) lähestyy - huomattavavasti nopeammin kuin vahvistimessa jossa on tehonkesto, tai jännitteenkestoparametrien suhteen väljempää.

Tämä onkin juuri hyvä syy hankkia mieluummin custom tehty vahvari. Itse en enää edes vilkaise liikkeissä oleviin vahvareihin päin.

Tuo -toimii aikansa- pätee lähes kaikkeen elektroniikkaan nykyään. Varmaan kohta kiinalaiset menee itse päämerkin edelle laadussa tätä menoa :D
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
T-caster
06.12.2018 22:24:21
Metalkallo: Tämä onkin juuri hyvä syy hankkia mieluummin custom tehty vahvari. Itse en enää edes vilkaise liikkeissä oleviin vahvareihin päin.

Tuo -toimii aikansa- pätee lähes kaikkeen elektroniikkaan nykyään. Varmaan kohta kiinalaiset menee itse päämerkin edelle laadussa tätä menoa :D

Yksi custom valmistaja on Vintage Sound Amps (www.vintagesoundamps.com), joka tekee Fenderin Blackface vahvistimista paranneltuja poin-to-point versioita. Niitä on tulossa Suomeen tammikuun puolessa välissä ja niitä myy Hi-Note Music www.hinotemusic.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)