Aihe: Kitarakaapeista taas..
1 2 3
hallu
23.06.2018 14:30:33 (muokattu 23.06.2018 14:33:17)
J.Nikkanen: Jos vahvistimen omat säädöt eivät tahdo riittää niin EQ etuasteen ja päätteen välissä on kyllä oikein oiva työkalu, toimii mun mielestä paremmin siinä kohtaa signaaliketjua kuin efektilaudassa.

Minäolen käyttänyt Änäkäistä ja Zillaa täysin samoilla eq-asetuksilla tai siis en tee mitään muutoksia vaihtaessani kaappia. Molemmat toimii hyvin vaikka soundi on tietty erilainen. Änäkäinen on soinniltaan paljon kirkkaampi eikä ole yhtä suuntaava kuin Zilla. Ilmeisesti rakenteensa vuoksi ei tunnu botnessakaan juuri häviävän,mutta Zilla on soinniltaan tummempi.

E: nyt kun mainitsit, niin pitääpä muuten kokeilla ruuvata eq:la kaapit saman soundisiksi, siinähän ne soinnillset erot vasta pystyy huomaamaan.
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
Matias.
24.06.2018 20:39:23
Nikkanen kirjoittaa paljon, mutta asiaa. Tuo Mesan Thiele on virittty aika ylös ja refleksiaukko on yli puolet kartion pinta-alasta sekä kanava varsin lyhyt. Mielenkiintoinen juttu. 1980 -luvun alussa rakentelin tuollaisen mistään viritysperiaatteista mitään ymmärtämättä Philipsin 12100HP 8 -elementille. Varmaan olin jostain nähnyt PA -kaapin kuvan....
Mutta hyvin se potki verrattuna sen aikaisiin tehdastekoisiin mihin kavereilla oli varaa. Kun liikutaan sillä rajalla että onko refleksi vai avoin tai sinnepäin niin simulaatio-ohjelmat täytynee heittää nurkkaan ja kokeilla ihan pelkillä korvilla kun nämä kitara- ja PA -kaiuttimet on jo vapaavasteeltaan tosiaan melkoisia kyttyröitä. Tuon EV:n kanssa on suunnittelija varmaan tehnyt monta viikkoa töitä kun on saanut tehtyä sellaista jota vieläkin kopioidaan...
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)