kosmonausea 04.04.2018 23:12:29 | |
---|
kojones: Viittaan pariin tehovastukseen jotka sulattaa ittensä piirilevystä irti ja huonolaatuisiin suotokonkkiin. Eikö niissä ehkä Hot Rod Deluxen kolmosversiossa (vai nelos?), mitä tuli jokunen vuosi sitten, ainakin ollut korjattu nuo jotkut tehovastukset ainakin pystyyn, että ne sais vähän ilmaakin. Onkohan ne kestäny yhtään paremmin. Paskat suotokonkat varmaan edelleen. Epämääräiset my two cents, mutta jossain versiossa niille tehovastuksille mielestäni tehtiin edes jotain, ettei ne kaikki lasahtais vuoden sisällä :) Minä oon Hautamäjen Anssi. |
Laulava Kylätohtori 05.04.2018 07:27:03 | |
---|
hallu: Mutta sekin kannattaa ostaa varmuudenvuoksi muovisena :-) Ja tyhjänä. Ettei pidä häiritsevää ääntä. Olkoon menneeksi |
varakeef 05.04.2018 09:18:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja tyhjänä. Ettei pidä häiritsevää ääntä. Tyhjiä ne pian ovatkin, koska epäluotettava muovikuori ei kestä pudottamista tai päälleastumista. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Wäiski 05.04.2018 18:43:29 | |
---|
Uraltone JR asiallisesti koottuna on kyllä aikamoisen varmatoiminen laite. Sen lisäksi mielenkiintoinen ja hyväsoundinen. Erinomainen pedaalien kanssa. Toki myös muut vastaavalla toteutetut, esimerkiksi 5e3. Niissä vaan tahtoo hinta nousta aloittajan budjettia korkeammaksi. |
StJerky 06.04.2018 11:57:04 | |
---|
Wäiski: Uraltone JR asiallisesti koottuna on kyllä aikamoisen varmatoiminen laite. Sen lisäksi mielenkiintoinen ja hyväsoundinen. Erinomainen pedaalien kanssa. Toki myös muut vastaavalla toteutetut, esimerkiksi 5e3. Niissä vaan tahtoo hinta nousta aloittajan budjettia korkeammaksi. Jos alkuperäinen kysyjä ei halua korjailla epäluotettavaa vahvistinta, niin ei varmaan myöskään rakentaa vahvistinta rakennussarjasta. |
hallu 06.04.2018 12:11:17 | |
---|
StJerky: Jos alkuperäinen kysyjä ei halua korjailla epäluotettavaa vahvistinta, niin ei varmaan myöskään rakentaa vahvistinta rakennussarjasta. Kyllähän noita rakennussarjasta rakennettuja vahvareita on tasaisesti torilla myytävänä ihan valmiiksi tehtyinä. Tietenkin niistä voi olla vähän vaikea tietää mitkä ovat niitä "asiallisesti" tehtyjä. Onhan täällä kuitenkin ihan kovan tason tekijöitä pyörimässä jotain varmaan niitäkin on. Tuo 500 euron hintakatto kyllä karsii tehokkaasti niitä kaikkein maineikkaimpia vehkeitä pois. Joskus näkee torilla ihan hullun halvalla jotain MadProffaa, Bluetonea tai Monsteria, mutta ne ei ihan 500 erkkiin saakka laskeudu edes halvimmillaan. Niissä vaan ne alle tonnin pyynnit alkaa tuntua hullun halvoilta. Aloittaja ei oikein antanut osviittaa minkä kokoinen se pitäisi olla, mutta esimerkiksi Koch studiotonea on näkynyt joskus torilla alle viidellä sadalla ja siihen kyllä iskisin kiinni kuin sika limppuun (joo se on kaksi kanavainen ja siinä on efketilenkki, mutta Kochit ovat kai aika luotettavan maineessa). Elämä on reiässä rattoisaa...... |
varakeef 06.04.2018 12:43:30 | |
---|
Vaikka vahvistimen rakenne ja kytkentä olisi kuinka luotettava tahansa, niin onnen kauppaahan se on, onko jonkun itse kasaan turaama hökötys luotettava vai ei. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
kojones 06.04.2018 12:43:31 (muokattu 06.04.2018 12:44:05) | |
---|
hallu: Kochit ovat kai aika luotettavan maineessa). Huonoja muuntajia ja putkenkannat korkkaa irti piirilevystä. varakeef: Vaikka vahvistimen rakenne ja kytkentä olisi kuinka luotettava tahansa, niin onnen kauppaahan se on, onko jonkun itse kasaan turaama hökötys luotettava vai ei. Ei sillä onnen kanssa tekemistä ole, lähinnä rakentajan osaamisen. |
hallu 06.04.2018 14:31:36 | |
---|
kojones: Huonoja muuntajia ja putkenkannat korkkaa irti piirilevystä. ............... No ei perkele mene putkeen nää mun suositukset ei sitten millään :-D . No onneksi se yksi Twintone joka mulla kävi ei ehtinyt levitä ihan totalitäärisesti sen vuoden aikana jona mä sitä käyttelin :-). Nää mun suosittelut menee nyt niin päin lepikkoa, että sama kai jos vaikka ottaisin takkini...... :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... |
kojones 06.04.2018 14:33:30 | |
---|
hallu: No ei perkele mene putkeen nää mun suositukset ei sitten millään :-D . No onneksi se yksi Twintone joka mulla kävi ei ehtinyt levitä ihan totalitäärisesti sen vuoden aikana jona mä sitä käyttelin :-). Nää mun suosittelut menee nyt niin päin lepikkoa, että sama kai jos vaikka ottaisin takkini...... :-D Voihan nuo luotettavia olla tyyppivioistaan huolimatta, mutta luotettavampiakin vehkeitä on. |
high_society 06.04.2018 15:22:54 | |
---|
Noniin, nyt kun bluusvillet, cratet ja kohit ja dumbl** on kinasteltu, ni ne iänikuiset trademarkit oottaa vieläkin torilla ottajaansa...ja halvalla ! Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
Lunnu 06.04.2018 15:44:19 | |
---|
high_society: Noniin, nyt kun bluusvillet, cratet ja kohit ja dumbl** on kinasteltu, ni ne iänikuiset trademarkit oottaa vieläkin torilla ottajaansa...ja halvalla ! Ja saattavatpa hyvinkin olla luotettavampia ja huoltovapaampia kuin putkipuristipäristimet Nostalgy is not what it used to be |
varakeef 06.04.2018 16:34:04 (muokattu 06.04.2018 16:34:26) | |
---|
kojones: Ei sillä onnen kanssa tekemistä ole, lähinnä rakentajan osaamisen. Arpajaisosuus piilee siinä, että rakentajan kyvyistä ei voi tietää. Vai ovatko kaikki torilla myydyt Uraltonen rakennussarjasta tehdyt vahvistimet taatusti laatukamaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Guitarfreak 06.04.2018 18:17:34 | |
---|
varakeef: Arpajaisosuus piilee siinä, että rakentajan kyvyistä ei voi tietää. Vai ovatko kaikki torilla myydyt Uraltonen rakennussarjasta tehdyt vahvistimet taatusti laatukamaa? Alastomat neitsyet luolassaan kasannut täydellistä ;)... en kyllä uskaltais ostaa ellei kolvaajalla oo enempi referenssiä tekemisestä :) Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
high_society 06.04.2018 18:40:17 | |
---|
Guitarfreak: Alastomat neitsyet luolassaan kasannut täydellistä ;)... en kyllä uskaltais ostaa ellei kolvaajalla oo enempi referenssiä tekemisestä :) Älä oo tollanen lammas. =) Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
kojones 06.04.2018 18:54:27 (muokattu 06.04.2018 19:23:54) | |
---|
varakeef: Arpajaisosuus piilee siinä, että rakentajan kyvyistä ei voi tietää. Vai ovatko kaikki torilla myydyt Uraltonen rakennussarjasta tehdyt vahvistimet taatusti laatukamaa? Näkeehän sen katsomalla. Ymmärrän toki senkin ettei kaikki näe, mutta kyllä se yleisilme aika paljon kertoo. E: Ja on kyllä aivan hirveitä rakennussarjakötöstyksiä tullut vastaan, etten sikäli ihmettele. |
Guitarfreak 06.04.2018 19:04:53 | |
---|
high_society: Älä oo tollanen lammas. =) Bäääääääää Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
high_society 06.04.2018 19:09:06 | |
---|
Guitarfreak: Bäääääääää Kebab tankoon saakeli Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
Guitarfreak 06.04.2018 19:43:25 | |
---|
high_society: Kebab tankoon saakeli Pääsiäinen meni jo - vaan mämmit jäi Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
hallu 06.04.2018 21:10:07 | |
---|
kojones: Näkeehän sen katsomalla. Ymmärrän toki senkin ettei kaikki näe, mutta kyllä se yleisilme aika paljon kertoo. E: Ja on kyllä aivan hirveitä rakennussarjakötöstyksiä tullut vastaan, etten sikäli ihmettele. No siisti yleisilme varmaan kertoo, että muuallakin on voitu asiat tehdä huolellisesti. Itse kuitenkin kuulun siihen ryhmään etten osaa arvioida onko sähköpuoli hoidettu asiallisesti. Mutta nää rakennussarjoista kasatut vahvistimet on yleensä niin edullisia, että sen voi viedä huoltoon asiantuntijan tsekattavaksi eikä senkään jälkeen ole vielä ihan tolkuttoman hintainen. Itseasiassa niin mä tekisin, koska niin minä teen kaikkien vahvistimien kanssa, että kiikutan ne ennemmin tai myöhemmin huoltoon. Vanhan vahvarin vien ensitöikseni huoltoon, mutta uuden/uudehkonkin vahvistimen vien huoltoon melko pian. Elämä on reiässä rattoisaa...... |