Aihe: Halpis kitaroilla soittavat ammattilaiset?
1 2 3 4 5
aristoteles666
16.02.2018 13:57:41

yanera: Tässä esim mielestäni hyvä keppi

https://www.markunmusiikki.fi/ibanez_rg350dxz_wh

Mutta humbuckerit menisivät heti vaihtoon. Tai sitten siirtäisin alkuperäisen tallamikin kaulaan ja ostaisin tehokkaan humbuckerin tallaan.

Olen omistanut joskus kyseisen mallisen ja värisen kitaran.

Treeneissä soitin silloin Mesa vahvistimella ja pää-asiassa Fenderin USA stratolla. Sitten kun löin tuon Ibanezin kiinni. Rumpali ja basisti totesivat "Ettei tuo kuulosta yhtä hyvältä kuin sun Fender."

Tässä asiantuntevaa tekstiä:

http://www.riffi.fi/artikkelit/haas … -fiiliksen-jonka-yleis%C3%B6-huomaa

no kai siina on iso ero kun soittaa yksikelaisilla ja sitten humbuckereilla :D
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
yanera
16.02.2018 15:25:36

aristoteles666: no kai siina on iso ero kun soittaa yksikelaisilla ja sitten humbuckereilla :D

Mulla on Fenderissä tallassa ja kaulassa mini humpparit, jotka antavat enemmän ulos kuin nuo Ibanezin omat isot humpparit.
Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
aristoteles666
16.02.2018 17:32:17 (muokattu 16.02.2018 17:34:07)

yanera: Mulla on Fenderissä tallassa ja kaulassa mini humpparit, jotka antavat enemmän ulos kuin nuo Ibanezin omat isot humpparit.

ne kuulostaa kuitenkin ihan erilaiselta kuin humppari
niissä on paljon enemmän atakkia kuin tavallisessa humpparissa, ei ole niin kompressoitunut.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
yanera
16.02.2018 18:14:59

aristoteles666: ne kuulostaa kuitenkin ihan erilaiselta kuin humppari
niissä on paljon enemmän atakkia kuin tavallisessa humpparissa, ei ole niin kompressoitunut.

mutta lähinnä tässä on pointti siinä että ne Ibanezin mikit olivat huonot. tämän myönsi jopa levytukun myyjä. totesi että ne mikit ovat tuon kitaran heikon lenkki ja kaupitteli mulle kalliimpaa Ibanezia.
Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
Laulava Kylätohtori
16.02.2018 18:23:51
aristoteles666: ne kuulostaa kuitenkin ihan erilaiselta kuin humppari

Ei niissä sen enempää ole vaihtelua kuin humppareidenkaan sisällä. Tuskinpa erottaisit sokkotestissä.
Olkoon menneeksi
Volle
16.02.2018 19:25:50
Laulava Kylätohtori: Ei niissä sen enempää ole vaihtelua kuin humppareidenkaan sisällä. Tuskinpa erottaisit sokkotestissä.

Tuossahan esim. voi kuunnella kuinka eräs mikki pärisee pienenä ja täysikokoisena:
https://www.youtube.com/watch?v=4gY4gk25ED4
Don Felder
16.02.2018 19:34:35
Tämän ketjun voi jo sulkea, meni jo niin paljon OT:n puolelle.
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
LaMotta
16.02.2018 19:37:09

Pantse soitti 80-luvulla Squierin Stratolla. Tämä kitara näkyy Kahdeksas Ihme-levyn kannessa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
16.02.2018 19:40:33
LaMotta: Pantse soitti 80-luvulla Squierin Stratolla. Tämä kitara näkyy Kahdeksas Ihme-levyn kannessa.

-80 luvun Squierin stratot eivät täytä halpiksen tunnusmerkkejä, koska olivat parempia kuin Fenderin stratot. Halpoja ne kyllä olivat, vaan enää eivät ole.
Elämä on reiässä rattoisaa......
The Jack
16.02.2018 20:26:12 (muokattu 16.02.2018 20:28:56)
hallu: -80 luvun Squierin stratot eivät täytä halpiksen tunnusmerkkejä, koska olivat parempia kuin Fenderin stratot. Halpoja ne kyllä olivat, vaan enää eivät ole.

Mitä kitaroita ovat nämä nykyiset Fender Squierit? Fendereitä, Squiereitä, halpiksiä... 115 e kustantaa keppi, ja halvempaa stratoa ei löydy.

https://www.thomann.de/fi/fender_sq … htm?ref=search_rslt_squier_427456_2

Älkää ostako!
Kefiiri
16.02.2018 20:30:12 (muokattu 16.02.2018 20:51:44)
Jaa miksi ei passaisi ostaa?

Varmuuden vuoksi hieman aiheestakin: Jon Spencer Blues Explosionista soittaa sillä hölmöllä kitaralla, en muista sitä mallia, mutta varmasti on ollut halpa. Sillä on niitä muistaakseni useampiakin.
En ole musiikin asiantuntija.
The Jack
16.02.2018 20:52:14
Kefiiri: Jaa miksi ei passaisi ostaa?

yanera: Esim. mun Halpis Epiphone on ihan hyvä keppi, mutta pientä osien vaihtoa se kaipaa. Kuten Uusi talla, viritystapit, potikat. Siihen ovh:n päälle tuleekin sitten lisää hintaa.

Halpiksissa saattuu olemaan yleensä hardware heikompaa laatua kun kalliimmissa malleissa. Hyvänä esimerkkinä toimii esim Ibanezin soitinrakennus politiikka.

Monesti halpiskitara on loppupeleissä kalliimpi päivitysrumban jälkeen.
hallu
16.02.2018 20:52:26
The Jack: Mitä kitaroita ovat nämä nykyiset Fender Squierit? Fendereitä, Squiereitä, halpiksiä... 115 e kustantaa keppi, ja halvempaa stratoa ei löydy.

https://www.thomann.de/fi/fender_sq … htm?ref=search_rslt_squier_427456_2

Älkää ostako!

Ei ole samaa kamaa. Nykyisistä Squjuista parasta mainetta nauttii Classic Vibet jotka on jo pikkuisen hintavampia, mutta jollaisen itse ottaisin mieluummin kuin halvimman maxikon Fenderin. Muistelisin, että kasarilla kun Squierit tuli, niin ne maksoi 1500 -2000 mk (en muista tarkemmin) eli samaa hintaluokkaa Ibanezin sen aikaiseten stratojen kanssa mitä Blazereita ne nyt olikaan en muista niidenkään nimeä, mutta muista itse noita kumpaakin kuolanneeni vaan ei ollut varaa.
hallu
16.02.2018 20:55:17
The Jack: Monesti halpiskitara on loppupeleissä kalliimpi päivitysrumban jälkeen.

Tämä on kyllä aivan totta, mutta sittenpä se ei enää olekaan halpis ;-) . Itse pidän pahimpana miinana noissa satasen lankuissa huonosti kuivattuja epäasiallisia puita jotka kuivuessaan kiskoo kitaran korkkiruuville pahimmoillaan. Jos itse ostaisin satasen lankun, niin ostaisin sen torilta ja sellaisen yksilön joka olisi mielellään yli viisivuotias, enkä ostaisi sitä näkemättä.
2randpo
16.02.2018 20:57:14

Kefiiri: Jaa miksi ei passaisi ostaa?

Varmuuden vuoksi hieman aiheestakin: Jon Spencer Blues Explosionista soittaa sillä hölmöllä kitaralla, en muista sitä mallia, mutta varmasti on ollut halpa. Sillä on niitä muistaakseni useampiakin.

Olisko Teisco, niitä saa edelleen halvalla. Spencer on kuitenkin suurelle yleisölle tuntematon nimi. Toisin kuin esim. Jack White.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
2randpo
16.02.2018 21:01:20

hallu: Ei ole samaa kamaa. Nykyisistä Squjuista parasta mainetta nauttii Classic Vibet jotka on jo pikkuisen hintavampia, mutta jollaisen itse ottaisin mieluummin kuin halvimman maxikon Fenderin. Muistelisin, että kasarilla kun Squierit tuli, niin ne maksoi 1500 -2000 mk (en muista tarkemmin) eli samaa hintaluokkaa Ibanezin sen aikaiseten stratojen kanssa mitä Blazereita ne nyt olikaan en muista niidenkään nimeä, mutta muista itse noita kumpaakin kuolanneeni vaan ei ollut varaa.

Classic Vibet on kyllä huolellisesti viimeisteltyjä verrattuna halvimpiin mex Fendereihin. Itseä häiritsee Classic Viben halpa muovilakka.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Kefiiri
16.02.2018 21:01:41 (muokattu 16.02.2018 21:02:18)
2randpo: Olisko Teisco, niitä saa edelleen halvalla. Spencer on kuitenkin suurelle yleisölle tuntematon nimi. Toisin kuin esim. Jack White.

Katoin just että kitara on ZimGar, ja Reverbissä oli sellainen alta kahden sadan. En tiedä onko ihan sama malli.

https://reverb.com/item/649662-zim-gar-electric-guitar-1960s-rare-gold
Kefiiri
16.02.2018 21:05:43
2randpo: Classic Vibet on kyllä huolellisesti viimeisteltyjä verrattuna halvimpiin mex Fendereihin. Itseä häiritsee Classic Viben halpa muovilakka.

Todellakin. Verkkokaupassa kokeilin parjattua Bullet Stratoa, ja lievästä pökkelömäisyydestään huolimatta tykkäsin siitä enemmän kuin Classic Vibe -telestä, joka oli luonnottoman tuntuinen juuri sen tajuttoman paksun lakan takia.
Gritsen
16.02.2018 21:11:36
Princellä oli koko uran käytössä Hohnerin MadCat -telecaster. Piti enemmän kuulemma tallamikin paikasta kuin Fenderin telessä.
Laulava Kylätohtori
16.02.2018 21:12:14
2randpo: Classic Vibet on kyllä huolellisesti viimeisteltyjä verrattuna halvimpiin mex Fendereihin. Itseä häiritsee Classic Viben halpa muovilakka.

Mä en osaa sanoa, onko Classic Vibet parempia kuin mexicolaiset, mutta tuota lakkaa pitää kompata. Se oli kokeilemissani yksilöissä jo aika tökerön paksu pläjäys.

Itse ostaisin kyllä ennemmin mehicolaisen, jos näistä pitäisi valita.
Olkoon menneeksi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)