Aihe: Les paulia hintaan 500e
1 2 3 4 5
high_society
13.10.2017 23:11:30
LaMotta: Jotenkin haiskahtaamn, että tässänäm on nytmn tarjolla sellainemn 'artist full responsibilty'-tyyppinen diili tai jotainm? Mie en lähe tätänm.

Elä lähe tollaselle linjalle ollenkaan.
Me voidaan tehdä paketti t-rexistä ja cebarista ja saatte kukin oman pelin jopa ilman toimituskulujammamamamam...vähä niiku a2 kuristettu hitusvinkula huutaa ryntäytettynä...

Mitähän vittua?
hUARA
peltsi451
13.10.2017 23:12:03
LaMotta: Elämä ehkä. Pankkitili ei.

Noinpäin se pitääkin olla. +
LaMotta
13.10.2017 23:14:44 (muokattu 13.10.2017 23:15:04)

high_society: Mitähän vittua?

Emmie lähe semmoselle linjalle jossa ovh kerrotaan yhellä pilkku kolmella ja siihen lisätään toimituskulut. Meiltä on vittu toiminnalta pohja pois tällaisella kulurakenteella.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
13.10.2017 23:22:38
LaMotta:..............
Liekö syynä noiden hyvyys vai opetuslasten mojohakuisuus. Jos nyt ihan aikuisten oikeasti puhutaan niin moni asia on noiden jälkeen tehty teknisesti ihan helvetisti paljon paremmin.

No oli syy mikä hyvänsä, niin kilpailijat maksaisivat varmasti mitä tahansa jos vain keksisivät jotain yhtä ajatonta ja kestävää. Ei asiakkaat ole mitään opetuslapsia, asiakkaat on niitä jotka maksavat kitaran rakentajan liksan. Voi olla, että moni asia on tehty teknisesti paremmin, mutta me soittajat sen kuitenkin lopulta päätämme mikä menestyy ja mikä ei, siis millä tykkäämme soittaa.

Se laatu on vähän monimutkaisempi kysymys, nimittäin se vähän riippuu minkälaista taidetta kukanenkin tekee, että minkälaiset välineet siihen on parhaita. Se että sinä olet oikeassa, ei välttämättä tarkoita että minä olisin väärässä.

Minä olen soitellut monenlaisilla kitaroilla ja mulla on nyt strato, lessu, sg kopio ja ES kopio. Olen silti iloinen, että on PRS:ää, Carvinia ja lukuisia muita moderneja vaihtoehtoja. En juuri nyt sellaisilla soita, mutta en erityisesti nyrpistä nokkaa heille, jotka tykkää vähän modernimmista laitteista.
Elämä on reiässä rattoisaa......
high_society
13.10.2017 23:24:37
LaMotta: Emmie lähe semmoselle linjalle jossa ovh kerrotaan yhellä pilkku kolmella ja siihen lisätään toimituskulut. Meiltä on vittu toiminnalta pohja pois tällaisella kulurakenteella.

Siin on se pieni ero, jotta tähän kauppaan saakin sitten "Verified by turkulainen" sertifikaatin, joka onkin jo itsessään jollei ihan näinä vuosina, niin ainakin lähitulevaisuudessa erittäinkin rahanpaskan arvoinen läpyskä !
hUARA
peltsi451
13.10.2017 23:26:58
No voidaanko nyt todeta yhteenvetona, että ei mitään oikeaa Les Pauli Stankkua saada alle kahden tonnin. Halpaversioita kyllä saadaan. Hyviä soittimia toki... ei mulle.
LaMotta
13.10.2017 23:31:29 (muokattu 13.10.2017 23:34:41)

high_society: Siin on se pieni ero, jotta tähän kauppaan saakin sitten "Verified by turkulainen" sertifikaatin, joka onkin jo itsessään jollei ihan näinä vuosina, niin ainakin lähitulevaisuudessa erittäinkin rahanpaskan arvoinen läpyskä !

Sie taas pallaat johonkin mielikuvapohjaiseen harjoitukseen jossa jollain 'omn omn''hokemallamn. kuvitellaan päästävän nirvanaanmn.

peltsi451: No voidaanko nyt todeta yhteenvetona, että ei mitään oikeaa Les Pauli Stankkua saada alle kahden tonnin. Halpaversioita kyllä saadaan. Hyviä soittimia toki... ei mulle.

Mie en lähe. Emmie tässä eti syyllistämn van Lehikoista ja konekivväärimn.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
high_society
13.10.2017 23:34:20
peltsi451: No voidaanko nyt todeta yhteenvetona, että ei mitään oikeaa Les Pauli Stankkua saada alle kahden tonnin. Halpaversioita kyllä saadaan. Hyviä soittimia toki... ei mulle.

Mä totean ainakin !
hUARA
Laulava Kylätohtori
13.10.2017 23:37:55 (muokattu 13.10.2017 23:38:13)
high_society: Onks tua sun mersu profiilissas?
Iha vitun hieno, mut noi mersun orggis vanteet on aina ollu perkeleen rumat.
Jotkut aikakauden virivanteet ja hiuka rengas mustaa, ni toi lulla ois viel kovempi shit.

Jep, meikänhän se. Eihän ne orggikset nyt tyylikkäimmät ole, mutta sopii mielestäni jotenkin kokonaisuuteen. Olen kyllä kerran nähnyt yhden SL:n alla niin helvetin tyylikkäät BBS:n vanteet, että sellaiset voisin ostaa karjuen, jos vaan jostain löytyisi...
More is less.
high_society
13.10.2017 23:47:04
Laulava Kylätohtori: Jep, meikänhän se. Eihän ne orggikset nyt tyylikkäimmät ole, mutta sopii mielestäni jotenkin kokonaisuuteen. Olen kyllä kerran nähnyt yhden SL:n alla niin helvetin tyylikkäät BBS:n vanteet, että sellaiset voisin ostaa karjuen, jos vaan jostain löytyisi...

Niin, siis niillä "virivanteilla" tarkoitin just jotain BBS:n vintage vanteita jotka sopis tuohon kuin kieli perssil***.

https://bringatrailer.com/wp-conten … /1984-Mercedes-Benz-280SL-Front.jpg
Tai sitten hiuka enempi blinginä:
https://i.pinimg.com/originals/32/1 … 216289aa9280614aac11c9cc0d7fde8.jpg
hUARA
hallu
14.10.2017 10:10:52
Laulava Kylätohtori: Jep, meikänhän se. Eihän ne orggikset nyt tyylikkäimmät ole, mutta sopii mielestäni jotenkin kokonaisuuteen. Olen kyllä kerran nähnyt yhden SL:n alla niin helvetin tyylikkäät BBS:n vanteet, että sellaiset voisin ostaa karjuen, jos vaan jostain löytyisi...

Nuo alkuperäiset on kyllä parhaat. Pidät vaan ne hyvässä kunnossa kuten muunkin auton niin tuo kulkupeli on sinulle varmasti ilo ja ylpeys vielä pitkään. Mun mielestä tuo on mahdollisesti kaikkien aikojen tyylikkäin mersu ja ehdottomasti klassikko. Jotku virivanteet on vähän semmoista amistouhua, että ei kyllä mitenkään sovi tuon auton arvolle. Itse en vaihtaisi, mutta toki autoakaan minulla ei ole.
high_society
14.10.2017 10:36:49
Minkäs näköset ne amisvanteet sitte mahtais olla? =)
Esim, noista BBS vanteista joita tuohonkin autoon on todennäköisesti jo saanu tehtaalta lisäpakettina, ei saa "amista" tekemälläkään.
hUARA
Laulava Kylätohtori
14.10.2017 10:50:14
high_society: Niin, siis niillä "virivanteilla" tarkoitin just jotain BBS:n vintage vanteita jotka sopis tuohon kuin kieli perssil***.

https://bringatrailer.com/wp-conten … /1984-Mercedes-Benz-280SL-Front.jpg

Juu, nämä on tyylikkäät. Sopii mielestäni auton tyyliin.

Mutta muuten Hallun kanssa samoilla linjoilla, että monenlaisia perus nykyaikaisia amistyylisiä aluvanteita on tullut nähtyä vanhojen mersujen alla, eikä ne kyllä sinne sovi eikä kuulu.

Mutta tuollaiset linkin autossa olevat hillityt, tyylikkäät ja autoon sopivat vintagepelit menisivät kyllä.
More is less.
The Jack
14.10.2017 11:49:47

Suurin osa täälläkin myytävistä käytetyistä Gibson Les Paul Standardeista on alle kahden tonnin, joten en ymmärrä tätä väitettä. Se että 70-luvun lespasta pyydetään 3 000 ei tee siitä sen oikeampaa tai parempaa soitinta kuin 2008 Les Paul Standard joka maksaa ehkä 1500 e.

Keskustelu lähtenyt sivuraitelle, mutta varsinaiseen aloitukseen sanoisin että hyvää ja kaunista Les Paulia ei ihan viiteensataan saa. Itse sain Japanissa tehdyn hyvän Love Rockin alle sen, mutta kuten myyjä rehellisesti ilmoitti nauhat melko lopussa. Se on 800 e kitara kuitenkin loppupeleissä nauharemontin ja mikkienvaihdon jälkeen. Noiden jälkeen en ole varma kummasta pidän enemmän Gibsonin tai Tokain Paulin soittamisesta, mutta molemmat on hyviä kitaroita ja jokaisen sentin arvoisia.

En lähtisi hirttäytymään periaatteeseen ettei kannata hankkia yli 500 euron arvoista kitaraa. Sulla on se kitara kuitenkin loppuelämäsi ja soittaminen on halvimpia harrastuksia mitä on. Les Paul- malliset kitarat bindauksilla ja useampiosaisellakin loimukannella maksavat aina muutaman satasen lisää verrattuna muihin kitaroihin.
hallu
14.10.2017 12:26:31
The Jack: ................

En lähtisi hirttäytymään periaatteeseen ettei kannata hankkia yli 500 euron arvoista kitaraa. Sulla on se kitara kuitenkin loppuelämäsi ja soittaminen on halvimpia harrastuksia mitä on. Les Paul- malliset kitarat bindauksilla ja useampiosaisellakin loimukannella maksavat aina muutaman satasen lisää verrattuna muihin kitaroihin.

Tässä olen kyllä samaa mieltä. Jos kitaraa on hankkimassa loppuelämäksi, niin siihen hintaan kannattaa suhtautua tyynesti eikä ainakaan pitää sitä minään valintaa ohjaavana kriteerinä. Sellainen kitara joka on jo alusta saakka suunniteltu loppuelämän kitaraksi, luultavasti palevelee semmoisena parhaiten.

Jos on taas semmoinen meininki, että kitaroita tulee ja menee jatkuvana virtana, niin edullisemmat kitarat on parempia koska ne on huokeampia hankkia ja yksittäisen soittimen pääomariski on pieni ja niiden myyminen on helpompaa ja nopeampaa. Soittimenakin voivat olla vallan hyviä ja useinmiten ovat vähintäänkin kelvollisia.

Itse pärjäisin vallan mainiosti halvallakin soittimella, mutta en vaan halunnut että mikään jää kaivelemaan ja olen siksi satsannut vähän kalliimpiin soittimiin. Itselläni on kuitenkin ollut tärkeää, että soitin on nimenomaan työkalu enkä sen vuoksi halua liian kalliita, hienoja tai liian uniikkeja soittimia joita ei sitten raaski soittaa.
Kefiiri
14.10.2017 12:53:02
Ne vanhan malliset Gibsonit ja Fenkut ovat suosiossa siksi, että kaikki mainittavampi rokkimusa on tehty niillä, kun asiallisia vaihtoehtoja ei oikein ollut tarjolla.
En ole musiikin asiantuntija.
McLeach
14.10.2017 14:25:34
The Jack:

Johkin se raja on aina vedettävä ja nyt on sauma toi 500e kitaraan tunkea, jos puolivuotta odottelen niin rahat on tuhlattu luultavasti pedaaleihin ja/tai levyihin. Muutenkin tuntuu että ne omat ykköskitarat on jo hommattu ja lespaulista tulisi ennemmin se pieni puuttuva palanen. Mutta siihen tulokseenhan tässä taidettiin tulla että jos se japski tokai tai edwards tuohon hintaan lohkeaa niin täytyy pois lunastaa. Pari kertaa on myös torilla pyörinyt heikossa hapessa olevia yamahan sg:itä jotka ovat hätyytelleet tätä hintaluokkaa.
Laulava Kylätohtori
14.10.2017 15:58:29
LaMotta: Elämä ehkä. Pankkitili ei.

Mitä sä niillä rahoilla, jos olet katkera valittaja, jonka ainut onni elämässä on jotkut vitun rahat. Kuinka säälittävää se on. Olen pahoillani puolestasi.

Sehän on yhdentekevää, onko rahaa, jos on noin muuten elämä hanskassa.

Elastinen sanoi sen parhaiten. Jotkut ovat niin köyhiä, että niillä ei ole kuin rahaa.
More is less.
Barska
14.10.2017 17:40:46 (muokattu 14.10.2017 17:53:58)

McLeach: Johkin se raja on aina vedettävä ja nyt on sauma toi 500e kitaraan tunkea, jos puolivuotta odottelen niin rahat on tuhlattu luultavasti pedaaleihin ja/tai levyihin. Muutenkin tuntuu että ne omat ykköskitarat on jo hommattu ja lespaulista tulisi ennemmin se pieni puuttuva palanen. Mutta siihen tulokseenhan tässä taidettiin tulla että jos se japski tokai tai edwards tuohon hintaan lohkeaa niin täytyy pois lunastaa. Pari kertaa on myös torilla pyörinyt heikossa hapessa olevia yamahan sg:itä jotka ovat hätyytelleet tätä hintaluokkaa.

Jos Yamahan SG:n saa budjettin, heti pois osta. Ne on hyviä.

Myös yksi japsi Tokai LP on itselläkin ja ihan sovussa se tossa Gibsonien kanssa asustaa samassa telineessä. Tossa mun yksilössä on ne parjatut MK2-mikit jotka oli aluksi vaihdettavien listalla. Nyt en kyllä halua niitä vaihtaa, vei vaan vuoden tottua :D Varmaan hallusinaatio, mut mun mielestä noissa on jotain samaa, kuin mun edesmenneen vanhan Gibson LP Customin alkuperäisissä paffeissa. Samalla tavalla aika kirkkaat, kiertoherkät ja matala ulostulo-meiniki, mut hyvällä tavalla. Ne vaan ihan eri kun dimarzio/duncan-nykymeiniki. Tai Gibsonin nykyiset. Mun korvaan nykyään on sellanen (sori enklanti) "souped-up-paf"-meininki se lähtötaso humbucker-soundista puhuttaessa ja helposti noi matalaulostuloiset saa paskan maineen No, noilla Tokain mikeilla EI kyllä mitään metallia soiteta. Totta sekin. Ja makuasia sano.

Noh! Kukaan ei tohon 500e hintaluokkaan oo maininnut Burny-lp:tä. Ne, etenkin 80-lukuiset on todella hyviä. Ja japanissa tehdyt 90-lukuisetkin on omien kokemusten mukaan mainioita, vaikkei niin netti-hypetettyjä :D Nää siis samaa kamaa kuin Fernandes LP:t noin suunnileen. Ja ulkomailla liikkuu just alkaen 400-500e, suomessa harvinaisempia toki.

Tossa linkki mun ekaan Burnyyn, sen edellisella omistajalla. Kannattaa google-kääntää, jos ei toi toinen kotimainen taitu. Samalla kaverilla on tuolla blogissa hauska Gibson-Burny vertailu :)

http://gitarrzombien.blogspot.se/20 … urny-les-paul-flc-55-joe-perry.html

..tota Joe Perry-kopiota on ikävä. Mun mielestä on parempi kitara kuin esim. toi japsi Tokai, tai moni muukin. Ostin ton heräteostoksena ja maksoi alle 500e 2015 (4200sek tarkalleen). Toi niitä "ei ois pitänyt myydä" kitaroita. Hauska juttu oli, että kitarakaupassa toi oli joutunut poistolistalle, kun ketään ei kiinnostanut. Kun möin tota reilua vuotta myöhemmin, laitoin linkin tohon blogiin, niin oli ostajia jonoksi. Hirveä kilpailu kuka ton sai.. :) No, jos vastaan toi yksilö tulee ja sattuu tilillä olemaan valuuttaa, ostan epäröimättä takaisin. Ikävä.

Mun mielestä, kannattais tinkiä siitä reunalistoituksesta ja etsiä LP Studio. Siinä lukee Gibson=saa rahat takaisin jos ei pidemmän päällle tykkää. Ja siihen listattomaan ulkonäköön tottuu kyllä. Jopa se halvin 2012 Studio Faded mikä mulla oli, oli oikein hyvä soundinen ja soittoinen kitara. Juuri kaikkea sitä mitä LP:ltä odottaa, mut toki ruma, oikein ruma. Sitä jos ois "relikoinut" niin ois varmaan tullut hieno, mut ei ollu minusta ehjää kitaraa huvikseen kolhimaan :D
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
peltsi451
14.10.2017 18:35:35
Laulava Kylätohtori: Mitä sä niillä rahoilla, jos olet katkera valittaja, jonka ainut onni elämässä on jotkut vitun rahat. Kuinka säälittävää se on. Olen pahoillani puolestasi.

Sehän on yhdentekevää, onko rahaa, jos on noin muuten elämä hanskassa.

Elastinen sanoi sen parhaiten. Jotkut ovat niin köyhiä, että niillä ei ole kuin rahaa.

Itse olen sitä mieltä että mieluummin itken Mercedeksen takapenkillä kuin HKL:n ruuhka-bussissa, toki teillä Raumalla on eri niminen yritys. :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)