Sotakoira Musti 15.07.2017 16:00:03 | |
---|
Pinewood: Menihän se Sävelaitan Mapleglo 330 vihdoin kaupaksi. Kuka tunnustaa ostaneensa? Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan ostanut sitä yrittääkseen vain tehdä torilla voittoa. Hitto, melkein olisi voinut iskeä kiinni seuraavalla anoppilareissulla Kotkaan. Kävin reilu pari vuotta sitten ko. yksilöä hiplailemassa. Harmi vaan kun on nyt tullut osteltua sitä sun tätä, että alkaa vakava likviditeettivaje uhkaamaan. Onnea hänelle, joka sen koppasi pois kuljeksimasta! |
J.Hollström 16.07.2017 20:24:19 | |
---|
Mulla on ollut kolme Rickenbackeria, joista yksi basso (4001 vuodelta '71) vielä omistuksessa. Hemmetin harvinainen ja ehkä jollain mittarilla arvokaskin jos alkaisi muualla kuin Suomessa myymään. Aika harvakseltaan soittelen sillä. Ergonomia on huono vs. esim. Fender, botne on joidenkin mielestä kehnohko, säädettävyys on hanurista ja muutenkin erikoismeining niiden kanssa. Toisaalta se on ehkä niiden viehätys, koska poikkeaa kohtuu radikaalisti noista perinteisistä. Ainoa syy miksi pyörii vielä mun omistuksessa on soundi. Monella äänitteellä äänittäjä on kehunut sen istuvuutta suoraan miksaukseen ilman equtusta, riippuu tosin musasta. Ja onhan se parhaimmillaan hemmetin siistin näköinen kapistus. |
junnnu 17.07.2017 14:26:49 | |
---|
Itse oon ssanu pienen fixaatrion 480 kitara-malliin. Ois riittävän härski. |
Rämppy 18.07.2017 22:06:00 | |
---|
Mä oon muutaman kerran ollut vähällä ostaa 4003 -basson, koska se on mageen näköinen laite. Kuitenkin soundin botnettomuus on fender-bassoihin tottuneelle ollut joka kerta se asia, minkä takia kaupat on jääneet tekemättä. Ehkä sitten joskus, kun eteen tulee ns. loistodiili... In Finland we have this thing called "diu diu". |
J.Hollström 18.07.2017 23:04:34 | |
---|
Rämppy: Mä oon muutaman kerran ollut vähällä ostaa 4003 -basson, koska se on mageen näköinen laite. Kuitenkin soundin botnettomuus on fender-bassoihin tottuneelle ollut joka kerta se asia, minkä takia kaupat on jääneet tekemättä. Ehkä sitten joskus, kun eteen tulee ns. loistodiili... Ei se ole botneton, se botne on vaan eri paikassa mitä esim. Fendereissä. Ihan kuten Gibsoninkin bassot, ne kuulostaa munattomilta koska ei ole kuten Fenderit. Vika ei ole bassoissa vaan kuulijassa, joka on tottunut johonkin muuhun soundiin. Ei kannata olettaa saavansa samaa soundia ihan erilaisesta soittimesta. Siksi esim. Riku on ihan oma maailma kuin muut. |
varakeef 19.07.2017 10:35:16 | |
---|
Rickenbackerin basso kovaa luukutetun Ampegin VH4:n läpi on kyllä hienon kuuloinen. Ihan riittävästi botnea bassokitaralle. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Rämppy 19.07.2017 10:41:53 | |
---|
J.Hollström: Ei se ole botneton, se botne on vaan eri paikassa mitä esim. Fendereissä. Ihan kuten Gibsoninkin bassot, ne kuulostaa munattomilta koska ei ole kuten Fenderit. Vika ei ole bassoissa vaan kuulijassa, joka on tottunut johonkin muuhun soundiin. Ei kannata olettaa saavansa samaa soundia ihan erilaisesta soittimesta. Siksi esim. Riku on ihan oma maailma kuin muut. Varmaan juurikin näin on. Mä en ole soitellut 4003lla kuin muutaman lyhykäisen kerran, enkä kertaakaan pahemmin perehtynyt soundien ruuvaamiseen. Varmaan kannattaisi tuollainen ostaa omaksi ja tutustua vekottimeen kunnolla. Joo, ehkä sen teen joku päivä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Tympee Huttunen 19.07.2017 10:54:24 | |
---|
Rämppy: Varmaan juurikin näin on. Mä en ole soitellut 4003lla kuin muutaman lyhykäisen kerran, enkä kertaakaan pahemmin perehtynyt soundien ruuvaamiseen. Varmaan kannattaisi tuollainen ostaa omaksi ja tutustua vekottimeen kunnolla. Joo, ehkä sen teen joku päivä. Mulle ei vain Rikun soittoergonomia toimi ollenkaan. |