![]() 01.07.2017 10:01:50 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Se on säästön paikka. :D No niin arvelinkin. Se on aika turhaa ulista sitten jos shit happens. | |
![]() 01.07.2017 10:07:05 | |
sustain65: No niin arvelinkin. Se on aika turhaa ulista sitten jos shit happens. Eli sun mielestä on ok, jos mä maksan Matkahuollolle, että se toimittaa paketin ja Matkahuolto hukkaa tai rikkoo sen? Oma vika, kun ei vakuuttanut? Varsinkin, jos kitarakin kulkee omassa kovassa laukussaan. Se ei todellakaan voi mennä rikki, ellei sitä kohdella täysin asiattomasti. Toki olet siinä oikeassa, että pelisäännöt ovat nämä ja kaikki tietää ne, mutta ei se silti tarkoita, että reklamointi rikotuista tai hukatuista paketeista olisi turhaa ulinaa. Varsinkin, jos ne on asiattomalla käytöksellä tahallaan rikottu.. More is less. | |
![]() 01.07.2017 10:27:53 | |
Mun kitara löysi perille lopulta. Kitaralaukun sisällä oli kuulema printattuna kirje, että paketti oli aluksi toimitettu erään helsinkiläisen verkkokaupan huoltopisteeseen (!), jossa olivat avanneet paketin ja ihmettelyn jälkeen lähettäneet takaisin matkahuoltoon. Oikea osoite piti siis olla espoon matkahuolto ja paketti olis pitänyt luovuttaa eteenpäin lähetyskuluja vastaan yksityiselle henkilölle. Koko seikkailusta ei näy seurannassa mitään. Onneksi ei tarvitse enää lähetellä mitään. Kiitos ja hyvää jatkoa itse kullekin, mulle riitti! -> | |
![]() 01.07.2017 17:33:09 | |
Laulava Kylätohtori: Eli sun mielestä on ok, jos mä maksan Matkahuollolle, että se toimittaa paketin ja Matkahuolto hukkaa tai rikkoo sen? Oma vika, kun ei vakuuttanut? Varsinkin, jos kitarakin kulkee omassa kovassa laukussaan. Se ei todellakaan voi mennä rikki, ellei sitä kohdella täysin asiattomasti. Toki olet siinä oikeassa, että pelisäännöt ovat nämä ja kaikki tietää ne, mutta ei se silti tarkoita, että reklamointi rikotuista tai hukatuista paketeista olisi turhaa ulinaa. Varsinkin, jos ne on asiattomalla käytöksellä tahallaan rikottu.. No en nyt ihan niinkään tarkoittanut, mutta käytännössä tilanne on sellainen, eli tappiota voi tulla se tonni tai mitä kaman arvo onkaan. | |
![]() 01.07.2017 18:11:22 | |
Kyllähän ne vähän laadukkaammat ja kalliimmat kitarat kandee vakuuttaa. Niin minä tein tuossa muutama vuosi sitten kun lähetin skitan ostajalle vaikka en niin yleensä tee vaan käteis / nouto periaatteella. Ja tietysti ostajan haluama tarkistus myös oli OK että ennen lunastusta voi homman tarkistaa paketin avaamalla. Lähetyskustannukset sovittiin puoliksi kun hinnoista puhuttiin ja loppujen lopuksi sitten palautin ostajalle vielä 20 euroa kun huomasin, että käytäntö olikin ostajan kannalta sen verran vajaa. Pääasia, että homma tyydyttää molempia osapuolia ilman hampaiden kiristämistä. Ostajana itse olen niin tarkka, että ehto "Lähetys ostajan vastuula" johtaa homman tyssäämiseen, jo ihan siitäkin syystä koska se ei takaa myyjän vilpittömyyttä, huolellista ja moitteetonta toimintaa, että se paketti laitetaan kondilkseen etc. Ja jos hommaan lisätään vieläpä se, että myyjä haluaa maksun etukäteen niin hylkäystaso nousee ennestään ja jos vielä sitten ei suostuta siihen, että ostaja voi avata ja tarkistaa paketin niin hälytyskellojen pitää jo soida melko kovaa ;D Ymmärrän kyllä varsin hyvin heitä, ketkä haluaa tehdä nouto / käteinen periaatteella kaupat koska itse suosin tätä tapaa myyjänä sekä myös ostajana. PappaSFin | |
![]() 06.07.2017 18:51:22 | |
pappasfin: Ostajana itse olen niin tarkka, että ehto "Lähetys ostajan vastuula" johtaa homman tyssäämiseen, jo ihan siitäkin syystä koska se ei takaa myyjän vilpittömyyttä, huolellista ja moitteetonta toimintaa, että se paketti laitetaan kondilkseen etc. Laitoin minäkin painostuksen alaisena ilmoitukseeni kahden styrkkarin kohdalle tuon fiiliksentappajalauseen, vaikka olen rehellinen kauppamies ja takuulla teen parhaani, että tavara perille menee ehjänä. Ongelma on vain, että erään bassolaukkuepisodin jälkeen en enää luota siihen, että Matkahuolto tekee kaikkensa, että tavara menee ehjänä perille. Nouto on kaikissa tuon kokoluokan vehkeissä järkevämpi vaihtoehto, mistä lienemme samaa mieltä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 07.07.2017 09:17:55 | |
Asiaa sivuten: Nyt heinäkuusta alkaen postin kautta postiennakolla lähetettäessä enää ei voi laittaa sitä mahdollisuutta, että paketin noutaja voi avata paketin ennen maksamista. Näin minulle sanottiin lähipostissani. Tein telkänpöntön omasta päästä | |
![]() 07.07.2017 09:58:28 (muokattu 07.07.2017 11:45:04) | |
kohvakka: Asiaa sivuten: Nyt heinäkuusta alkaen postin kautta postiennakolla lähetettäessä enää ei voi laittaa sitä mahdollisuutta, että paketin noutaja voi avata paketin ennen maksamista. Näin minulle sanottiin lähipostissani. Joo ja joitain muitakin "pikkujuttuja" vissiin viilailtu että saadaan homma toimimaan tehokkaammin ja paremmin ja ja ja... Ilmeisesti muutoksilla haetaan helppoutta nyt kun marketit alkavat hoitamaan postileikkejä enemmissä määrin. | |
![]() 07.07.2017 11:43:52 | |
kohvakka: Asiaa sivuten: Nyt heinäkuusta alkaen postin kautta postiennakolla lähetettäessä enää ei voi laittaa sitä mahdollisuutta, että paketin noutaja voi avata paketin ennen maksamista. Näin minulle sanottiin lähipostissani. Onneksi Matkahuollolla onnistuu vielä... More is less. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)