Laulava Kylätohtori 01.03.2017 11:39:58 | |
---|
mshine: Mielenkiintoista keskustelua ja hyviä näkökantoja. Superstarot ei saa omaa viisaria juuri värähtämään, koska himasta löytyy (enkä ajatellu siitä luopua) tuo pacifica, jossa on humppari ja tremolo. Erilainen kitara siis kiinnostaa. Jos vielä miettii tota mahdollista 'lespa-polkua'... alle 1k hintaluokassa ei liene ton chapman ml-2 voittanutta? T-kaupasta irtoo vasurina alle viiden sadan. Tele ja Les Paul ovat niin eri tuntuisia kitaroita, että jos vaan mahdollista testata edes jotain malleja, niin kannattaa kokeilla. Ja saisihan sitä varmaan oikeakätisilläkin kitaroilla jotain tuntua, miten se itselle sopii, vaikkei soittamaan pystykään. Ja kannattaa muistaa, että tuo on ihan huuhaahöpinöitä, että telellä voi soittaa vain twängikästä ja kirkasta helinää. Teleen saa myös tummempia (läskimpiä) ja tehokkaampia mikkejä. Tai vaikka tallahumpparin (niin single coil -kokoisen kuin oikeankin), joten telestä saa kyllä ihan mitä vain soundia, jos se muuten miellyttää... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
perttime 01.03.2017 11:49:03 | |
---|
Onko mahkuja päästä kokeilemaan jotain vasureita omaan käteen? Saisi edes vähän käsitystä, miltä ne tuntuu ja kuulostaa. |
sustain65 01.03.2017 11:59:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja kannattaa muistaa, että tuo on ihan huuhaahöpinöitä, että telellä voi soittaa vain twängikästä ja kirkasta helinää. Toivottavasti et ymmärtänyt minun kirjoitustani noin (väärin). |
Pablo Honey 01.03.2017 12:43:58 (muokattu 01.03.2017 12:48:24) | |
---|
|
Pablo Honey 01.03.2017 12:58:54 | |
---|
mshine: Mielenkiintoista keskustelua ja hyviä näkökantoja. Superstarot ei saa omaa viisaria juuri värähtämään, koska himasta löytyy (enkä ajatellu siitä luopua) tuo pacifica, jossa on humppari ja tremolo. Erilainen kitara siis kiinnostaa. Jos vielä miettii tota mahdollista 'lespa-polkua'... alle 1k hintaluokassa ei liene ton chapman ml-2 voittanutta? T-kaupasta irtoo vasurina alle viiden sadan. Tai jos käytetty kelpaa ja väri on mieleinen niin tuosta ei kyllä Lepukka paljoa parane, ja jos paranee niin ei paljoa :-) https://m.tori.fi/vi/34342364.htm |
Laulava Kylätohtori 01.03.2017 14:56:06 | |
---|
tyhmä: Tai jos käytetty kelpaa ja väri on mieleinen niin tuosta ei kyllä Lepukka paljoa parane, ja jos paranee niin ei paljoa :-) https://m.tori.fi/vi/34342364.htm Onpas halpa... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 01.03.2017 14:58:14 | |
---|
sustain65: Toivottavasti et ymmärtänyt minun kirjoitustani noin (väärin). Ei tämä sulle ollut suunnattu. Joku tuolla kirjoitteli siitä twängistä ja ajattelin vaan ihan yleisesti muistuttaa, että oikeilla mikkivalinnoilla tele taipuu ihan mihin vaan. Mulla itsellä on esim. Duncanin Lil '59 tallassa. Ja kyllä sillä sellaistakin soundia saa, ettei kukaan arvaisi teleksi. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
tuskiz 01.03.2017 17:38:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei tämä sulle ollut suunnattu. Joku tuolla kirjoitteli siitä twängistä ja ajattelin vaan ihan yleisesti muistuttaa, että oikeilla mikkivalinnoilla tele taipuu ihan mihin vaan. Mulla itsellä on esim. Duncanin Lil '59 tallassa. Ja kyllä sillä sellaistakin soundia saa, ettei kukaan arvaisi teleksi. Mutta onko se sitten enää tele? Saatan olla yksinkertainen ja vanhoihin hyviin aikoihin juurtunut, mutta syy hankkia joku kitara on minusta sen ominainen soundi, muutenhan telessä onkin sitten aika kamala soittoergonomia, ominaisuudet ja ulkonäkö, Leo Fender kehitti Straton nimenomaan Telen parannukseksi jota se onkin, miinus tietty se twangi. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Laulava Kylätohtori 01.03.2017 18:04:59 | |
---|
tuskiz: Mutta onko se sitten enää tele? Saatan olla yksinkertainen ja vanhoihin hyviin aikoihin juurtunut, mutta syy hankkia joku kitara on minusta sen ominainen soundi, muutenhan telessä onkin sitten aika kamala soittoergonomia, ominaisuudet ja ulkonäkö, Leo Fender kehitti Straton nimenomaan Telen parannukseksi jota se onkin, miinus tietty se twangi. On se tele. Stratokin on strato, vaikka pistäisi humpparin tallaan. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
perttime 01.03.2017 18:52:58 | |
---|
tuskiz: ... Leo Fender kehitti Straton nimenomaan Telen parannukseksi jota se onkin, miinus tietty se twangi. Meitä on muutamia, joiden mielestä Stratocaster olisi ihan hyvä, kunhan siinä ei olisi vibraa... |
Pablo Honey 01.03.2017 19:47:38 | |
---|
perttime: Meitä on muutamia, joiden mielestä Stratocaster olisi ihan hyvä, kunhan siinä ei olisi vibraa... On niitä vibrattomiakin olemassa ;-) |
tuskiz 01.03.2017 20:20:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: On se tele. Stratokin on strato, vaikka pistäisi humpparin tallaan. Totta, se on silloin superstrato. Supertelestä en olekkaan kuullut terminä. perttime: Meitä on muutamia, joiden mielestä Stratocaster olisi ihan hyvä, kunhan siinä ei olisi vibraa... Oon blokannut vibran kaikista paitsi yhdestä stratosta. Suosittelen. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Kefiiri 01.03.2017 21:04:41 | |
---|
tuskiz: Totta, se on silloin superstrato. Superstratossa pitää olla se rotanloukku tallan paikalla. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 01.03.2017 21:19:12 | |
---|
Kefiiri: Superstratossa pitää olla se rotanloukku tallan paikalla. :D Näin mäkin tämän näkisin. Ei mun vanha Tokai ole superstrato, vaikka siinä JB Jr tallassa onkin... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Laulava Kylätohtori 01.03.2017 21:21:05 | |
---|
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
tuskiz 01.03.2017 23:17:16 (muokattu 01.03.2017 23:17:45) | |
---|
Laulava Kylätohtori: http://3.bp.blogspot.com/-gST47tYoR … Daw/imZJqpI2pN8/s1600/supertele.jpg Sulla ei taida olla lapsia... ;) Tykkään elämästäni liian paljon että pilaisin sen lapsilla, auttaa myös että puoliso ajattelee samallatavoin. Sen sijaan tollanen pallo mulla oli kun itse olin lapsi, voi sitä nostalgian määrää. Jos tollasesta tekisi teleen pleksin niin sittten se olisi kyllä ihan super supertele. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
iec 02.03.2017 08:30:46 | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
sustain65 02.03.2017 14:04:58 | |
---|
|
basisti1971 02.03.2017 15:01:21 | |
---|
Moi. StJerky: Brian May ja kitaransa Red Special Jii-Gee: Joku muuan Malcolm Young tais soittaa niin kauan sillä Harry Wandalta saadulla / perityllä Gretschillä että ei enää ees muista soittaneensa. Seison korjattuna :D, olisihan nuo pitänyt mieleen tulla itsellekin. Poikkeukset vahvistavat säännön jälleen kerran. Kait kumpainenkin silti vieraissakin on käynyt edes joskus ;). Luulisi ainakin. tyhmä: Tai jos käytetty kelpaa ja väri on mieleinen niin tuosta ei kyllä Lepukka paljoa parane, ja jos paranee niin ei paljoa :-) https://m.tori.fi/vi/34342364.htm Ei taida kauaa myynnissä roikkua tuolla hinnalla, sikäli mikäli arvaan mallisarjan 100-korville jos on tuoreehko. Vai onko Tokain hintakehityksessä, jälleenmyyntiarvossa ja pikaisesti merkillepantavissa tunnistusdetaljeissa jotain mikä on jäänyt huomaamatta, omat kun on 80- ja 90- luvuilta jolloin 100-sarjaan oli vielä matkaa? T:Samuli |
Arbitrator 02.03.2017 22:11:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kiitos ja aamen. Ei lisättävää. Kirottu olkoon se päivä, kun alan ostaa soittokamani järjen mukaan... Tässä se on! Eli ostoksille vaan rohkeasti ja kokeilemaan kaikenlaista. Elämän toisen kitaran ostaminen on vielä hauskempaa kuin ensimmäisen. Itse asiassa suosittelen heti kahden uuden kitaran ostamista, vähintään. Sitten vaan kunnon rumba päälle, uuttahan pitää aina saada. Ja järjellä ja tarpeilla ei ole juuri mitään tekemistä tämän homman kanssa. |