Juzpe 29.08.2016 10:17:13 | |
---|
Krice: vastaavan hintaluokan mallintavat. Ooksää Kemperiä, Guitar Rig 5:ttä ja Axe Fx:ää jo koeajanu hyvillä monitoreilla? Ei tietenkään oo vastaavan hintaluokan vehkeitä ton leivänpaahtimen kans, mutta tollai... vertailupohjaksi. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Laulava Kylätohtori 29.08.2016 10:58:53 | |
---|
- Reverb ja delay, näitä olen yrittänyt, mutta ei ne vaan itsellä toimi, vaikka paikassaan aivan huikeita efektejä ovatkin. - Les Paul (ja muut Gibsonit), Les Paul on ehkä hienoin kitara koskaan, mutta ei se vaan toimi itsellä oikein millään tasolla. Tai siis kyllähän sillä soittelee ja hyviä pelejä, mutta Lexan vehkeet on aina terskan mitan edellä, joten minkäs teet... - Fender 5E3 Tweed, puhtaat ovat huikeat jne, mutta eipä tämäkään vaan ollut se oman soundin salaisuus - Fuzz Facet, näitä yritin pitkään ja hartaasti, mutta ei. Yhteistä säveltä ei löytynyt ja nyt se on varmaan sitten uskottava... They pass too much electricity. -SRV |
Navdi 29.08.2016 10:59:29 | |
---|
midprice: Mielenkiintoista, että LesPaul saa näinkin paljon miinusääniä. Luulin olevani vähemmistössä, kun ei lespa omalle soittoergonomialle soveltunut. Muutaman vuoden räpistelin yrittää, mutta myyntiinhään se lopulta meni. Luulen että lespaa kohdellaan joissain piireissä "silkkihansikkain" mitä tulee kritiikin antamiseen, koska "voiko niin monta huippumuusikkoa muka olla väärässä". "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
Juzpe 29.08.2016 11:13:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: eipä tämäkään vaan ollut se oman soundin salaisuus Tähän asiaan löytynee parhaat parannukset ja ratkaisut ihan jostain muualta kuin mnetin torilta... Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Laulava Kylätohtori 29.08.2016 11:22:04 | |
---|
Juzpe: Tähän asiaan löytynee parhaat parannukset ja ratkaisut ihan jostain muualta kuin mnetin torilta... Sinänsä kyllä totta, mutta kyllä minusta on ihan perusteltua vaihtaa vahvistinta, jos se ei oikein iske omaan makuhermoon. Ei sillä, että jatkuvalla romujen vaihtamisella saavuttaisi mitään tai kompensoisi soittotaidollisia puutteita, mutta joskus kamojen vaihto on kuitenkin paras ratkaisu... They pass too much electricity. -SRV |
arppah8 29.08.2016 11:22:41 (muokattu 29.08.2016 11:25:50) | |
---|
Savu: - LP malliset kitarat. Nättejä, mutta ergonomia on huono. Tämä. Ei istu Fender-muotoiltuihin soittimiin tottuneelle kroppaa vasten ollenkaan vaikka oisivat miten nättejä. Muuta ei taida ollakaan. Reverbiäkin väitin ihan turhakkeeksi vaan nyt on semmoinenkin ollut tovin laudassa. Samoin kitarasynaa pidin ihan humpuukina mutta Boss SY-300 todisti tämänkin vääräksi. Sillä ei tosin saa aikaan juustoisia viulu- ja pianosoundeja mutta sepä se hyvä juttu olikin, samoin kuin se että ei tarvitse asennella mitään heksamikkikikkareita kitaroita rumentamaan. Eiku joo, kompuralle en ole keksinyt omassa soitossa mitään käyttöä. Yhden Sorsakoski-aiheisen musiikkiteatteriproggiksen yhteydessä käytin ja korpesi se soittodynamiikan puute koko ajan. Sitkeästi käytin kuitennii kaikkien esitysten ajan kun se muka niinko kuului asiaan. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
pliksu 29.08.2016 11:23:41 | |
---|
4 Gibsonia olen omistanut ja yhtä monta myynyt (Les Paul Studio, Midtown Custom, SG Standard, R7). Aivan fantastisen hienoja soittimia ulkonäöllisesti, mutta saundi ja tuntuma ei vain natsaa omaan makuun. Se soundien kirjo, mitä pidempiskaalaisista/single coil Telestä ja Stratosta lähtee, on aivan omaa luokkaansa. Voi toki olla, etten osaa Gibsonia käsitellä oikein - olkoon sitten niin :) And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Gary Enfield 29.08.2016 11:32:42 | |
---|
Mites te kaikki joille ei lp istu käteen. Onko teillä töppökädet? Onko tuossa jotain korrelaatiota käden pituuden kanssa? Itellä kun on suhteessa torsoon pitkät kädet niin lp istuu erinomaisesti, se strato tuottaa pientä epämukavuutta. |
Laulava Kylätohtori 29.08.2016 11:39:02 | |
---|
gary field: Mites te kaikki joille ei lp istu käteen. Onko teillä töppökädet? Onko tuossa jotain korrelaatiota käden pituuden kanssa? Itellä kun on suhteessa torsoon pitkät kädet niin lp istuu erinomaisesti, se strato tuottaa pientä epämukavuutta. No, mulla on ennemmin pitkät kädet. Eikä mulla ole varsinaisesti se ergonomia ongelma. Sanoisin, että soundi on suurin ongelma, sitten itse soittotuntuma (otelauta, kaula, talla ja säätimet) ja sen jälkeen ergonomia, jolla nyt viittaan siihen, millaista kitaraa on pitää sylissä soittotilanteissa... Kyllähän sitä lespalla soittaa sen, minkä stratollakin, mutta jotenkin vaan strato on kuin kotiin tulisi, mutta lespassa vaan joku hiertää. They pass too much electricity. -SRV |
arppah8 29.08.2016 11:41:19 | |
---|
gary field: Mites te kaikki joille ei lp istu käteen. Onko teillä töppökädet? Onko tuossa jotain korrelaatiota käden pituuden kanssa? Itellä kun on suhteessa torsoon pitkät kädet niin lp istuu erinomaisesti, se strato tuottaa pientä epämukavuutta. Käsillä ei omalla kohdalla ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, mulla on skaalanpituuksia kitaroissa 24,75/25,5/27. Kaikki toimii. Se runko ei vaan tunnu kroppaa/käsivartta vasten yhtään hyvältä. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
elsewhere 29.08.2016 11:45:12 | |
---|
Stratocasterit kaikissa muodoisaan. On ollut squieria, meksikon fenderiä, classic playeria, huippulaatuista palastratoa, superstrato ja ties mitä, mutta joku siinä vaan tökkii. Kaulamikki on "ihan kiva", keskimikkiä en ymmärrä, tallamikkiä on ärsyttävällä tavalla nasaali eikä räkäisen hieno kuten telecasterissa, ja väliasennot on sinänsä mukavia mutta ei ne koskaan mihinkään mun soittamaan biisin sovellu. Lisäksi straton kanssa näyttää sellaiselta setämieheltä. |
PIM 29.08.2016 11:45:28 | |
---|
arppah8: Tämä. Ei istu Fender-muotoiltuihin soittimiin tottuneelle kroppaa vasten ollenkaan vaikka oisivat miten nättejä. Juu ei sovellu ei. Mulla ei oo ollut yhtään LP mallista kitaraa varmaan viiteentoista vuoteen, mutta onneksi ergonomisempiakin versioita samasta aiheesta löytyy, kuten esim. tämö mun Washburn Custom Shopin tekele WM100, jossa on korjattu likimain kaikki LP:n ergonomiaan liittyvät epäkohdat unohtamatta silti klassista soundireseptiä mahogany body + maple top + mahogany neck + humbuckers = great rock tone. Tosin aika harvoin tuollakaan tulee soiteltua kun toi humpparien soundimaailma ei ole niin lähellä sydäntä kuin sinkulamaailma. http://www.gitaru.ru/WM-100.htm Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
superfly 29.08.2016 11:51:27 | |
---|
elsewhere:Lisäksi straton kanssa näyttää sellaiselta setämieheltä. Telen kanssa näyttää heti ihan Springsteenilta. Killing internet dragons is serious business! |
Gary Enfield 29.08.2016 12:02:17 | |
---|
No jos vaihdetaan olettamus töppökätisyydestä pitkäselkäisyyteen. Itellä on lyhyehkö torso ja pitkät raajat. Suomalaiset kuitenkin ovat enimmältään pitkäselkäistä kansaa ja (korrelaatio) tykkäävät stratoista. |
Haeroe 29.08.2016 12:02:45 | |
---|
isäksi straton kanssa näyttää sellaiselta setämieheltä. Jos on setämies, tuo ei kai haittaa? Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Funkånaut 29.08.2016 12:09:11 | |
---|
- Fuzz-pedaalit. Oikeissa käsissä (soundi lähtee sormista höhö) kuulostaa mainiolta, muttei vaan meikän soittotyylille sovi alkuunkaan. Jokunen ollut ja aina muutaman diu diun jälkeen kiertoon lähtenyt. - Music Man -bassot. Soundaa mainiolta, mutta jokin semmoisissa ei vaan sovi omaan räpylään millään. Jokusta kokeillut ja aina ollut sama reaktio. Tosin, monien muiden räpylään sopii mainiosti joten. - Isokoppaiset akkarit. Diggaan vaan pienemmistä ergonomisista syistä. Ei siinä sen kummempaa. - Ibanezin SR-sarjalaisista bassoista tuttu hammastikkukaula. Pitkään semmoinen oli koska soittimena mainio mut vasen käteni vaan kaipaa jonniverta enemmän läsää kouraan. "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono |
naavanka_ 29.08.2016 12:30:05 (muokattu 29.08.2016 13:29:44) | |
---|
-Ohuet kaulat -Lepan ja muiden vastaavien mikkikytkimen paikka -Straton volapotun paikka -Taittolavat ilman volutea -Line6 Spiderit, Podit ja muut markan mallintavat -Kochien säröt -Digidilsat yleensä -Megaset potikat (Jaguar, Jazzmaster jne) -Stopparit, ne vaan on typeriä, ei varsinaisesti vaikuta mihinkään -212/410 combot -Combot yleensä ilman kunnon roudauskeissiä -Sansampin bassoetuset -Mesan isot Rectot E: -Liian tehokkaat mikit -Liian painavat kepit -Alle milliset plekut -Pyöreät päät plekuissa -Blackstarin HT-sarjan vahvarit, ei riitä säätövara keskarissa ylöspäin |
stratobuster 29.08.2016 12:37:52 (muokattu 29.08.2016 12:51:32) | |
---|
-Epäergonomiset soittimet. (Explorerit, V:t, Les Paulit, isokoppaiset akustiset, jne..) -Painavat sähkökitarat. 3,5kg:n jälkeen alkaa ahistamaan. -Paksut plekut. Hyvät soittaa, mutta tumppu soundi. -Kelluva talla. Hankala. -Paksut kaulat. Ei tähän käteen. -Chorus/flanger/phaser. -Celestion G12T-75. -Fuzzit. Olen kyllä yrittänyt tykätä.. -Sirot nauhat. Kauloissa. -Hihnalukot. Schaller yms. -Kylmät tallamikit (tele/strato). Ei vaan irtoo. |
Gabe 29.08.2016 14:01:56 | |
---|
Mitäs näitä nyt on... -Ohuet kaulat. -Paksut nauhat. -Ohuet kielet. -Painavat kitarat. -EL34. -Celestion G12H. -WGS g12c/s -Ibanez kitarat, ei minun juttu. -Omituisen muotoiset kitarat. -Bluetone vahvistimet. Ei ollut minun juttu.. Kaapin voisin kyllä vielä ottaa. -Marshallit, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ei minun juttu. -Kiinalaiset halppikset, yritän välttää periaatteen vuoksi. ...Eikä noistakaan mikään ole ehdoton ei, eikä välttely perustu niinkään siihen että pitäisin niitä laadultaan huonoina. Jos tilanne niin vaatisi niin soittaisin kyllä millä vain noista yllä olevista, suurin syypää huonoon soundiin löytyy kuitenkin sieltä signaalitien alkupäästä. Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
Juzpe 29.08.2016 14:24:17 | |
---|
Gabe: Mitäs näitä nyt on... Herää kysymys, että millä kamoilla sä sit vedät? Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |