Aihe: 25 Wattia Treenikämpälle
1 2 3 4
high_society
01.04.2016 22:26:49
BugBadWolf: Teoriassa kyllä, vaan eivät toki kaikki pedaalit.

Kun kutistat vahvistimesta omat säröt pois, teet siitä tavallaan pelkän päätevahvistimen, jota sitten herättelet takaisin henkiin jollain etuasteena toimivalla overdrivella. Tämä tietenkin muokkaa lopputulosta niiden pedaalien soundin mukaiseksi, joten jos kaipaa sitä Marshallia, hankkii marsuinnäpoks-pedaaleja.

Jeps.

Pikkauskäsi, volumepotikka ja clean boosti+ ehkä laimea ts, jollei noilla hoidu homma ja kuulosta hyvältä ja oikeet tasot komppiin ja sooloon, ni sit on halut jossaan muualla mitä mä ainakaan voin ehdottaa.En nyt kuiteskaan sitä ominais saundin muuttamista tarkoittanut.

Joo ehkä meillä on eri jutut ja tonet mielessä...mut mut.
Hiuka jo alkomahooli painaa takatukkaa ja kaikki ei toimi niinku pitäis...
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
BugBadWolf
01.04.2016 22:29:19
high_society: ...Joo ehkä meillä on eri jutut ja tonet mielessä...

Minulla on mielessä kaikki soundit. Rakennuspalikoista kiinni, kuinka ne saadaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 22:38:38 (muokattu 01.04.2016 22:43:50)
BugBadWolf: Minulla on mielessä kaikki soundit. Rakennuspalikoista kiinni, kuinka ne saadaan.

Ennemmin genreriippuvainen juttu. Eli millainen se soolosoundi on suhteessa komppiin. Rokissa ja bluesissa kitaran vola on käytännössä täydellinen gainin/volumen hallintaan, mutta metallissa ym. se ei toimi, koska siinä vaaditaan myös kompilta tiettyjä ominaisuuksia ja tiukkuutta - se ei kitaran volalla onnistu...

e. onhan näitä Detoxeja ja MP:n Underdrivejä, mutta enpä tiedä eroaako ne nyt niin paljon kitaran volasta, vaikka niissä aktiivi-eq:ta ym. onkin... Itselläni oli Detox, mutta mielestäni kitaran vola oli paljon parempi ja kätevämpi. Tosin itse en soita metallia tms....
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
01.04.2016 22:43:23
Laulava Kylätohtori:...Rokissa ja bluesissa...

Tuota... Mainitsemasi musiikkityylit kattavat mielestäni kaikki mahdolliset ja mahdottomat soundit. Joskus riittää käsi, joskus volapotikka ja joskus tarvitaan kasakaupalla roinaa.

Rocktähdeksi alkaminen helpottaisi ketjun aloittajaa. Niillä on varaa omaan miksaajaan. Sellaisen kanssa ongelma poistuu kätevästi ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 22:44:49
BugBadWolf: ...ja joskus tarvitaan kasakaupalla roinaa.

Ei tarvita, jos osaa käyttää sitä kitaraa... ;)
BugBadWolf
01.04.2016 22:50:23
Laulava Kylätohtori: Ei tarvita, jos osaa käyttää sitä kitaraa... ;)

Niinkö?

Minusta tuntuu että emme puhu nyt samasta asiasta.
Kura
01.04.2016 22:54:06
Kyllä sitä yritettiiin 20 vuotta sitten olla kova rokkitähti kun hommaa aloteltiin:)
Luulen että tatsi on jo muokkatunut siihen mitä se on ja luulempa että vanha koira ei uusia temppuja enää opi. Tai jaksa opetella :)
Kyllähän ton buustihomman vielä keksin vaihtamalla vahvistinta tai en.
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 22:55:10
Kura: Kyllä sitä yritettiiin 20 vuotta sitten olla kova rokkitähti kun hommaa aloteltiin:)
Luulen että tatsi on jo muokkatunut siihen mitä se on ja luulempa että vanha koira ei uusia temppuja enää opi. Tai jaksa opetella :)
Kyllähän ton buustihomman vielä keksin vaihtamalla vahvistinta tai en.

Mikä siinä muuten oli ongelmana? Loppuiko headroom kesken?
Kura
01.04.2016 22:55:44
Niin ja en sen Solobuustin takia ole vahvistinta vaihtamassa :)
Kura
01.04.2016 22:59:11
Laulava Kylätohtori: Mikä siinä muuten oli ongelmana? Loppuiko headroom kesken?

Tarkoitatko vahvistinta vai...?
high_society
01.04.2016 23:02:54 (muokattu 01.04.2016 23:03:09)
Mikäs marsun hinta on?
Kura
01.04.2016 23:06:17
high_society: Mikäs marsun hinta on?

Empä ole keksinyt sopivaa hintaa... Kyllä se varmaan tonnilla lähtee ;) Ookko ottanu jo alkomahoolia tarpeeks että voisit taksin ottaa ja hakea?:)
Laulava Kylätohtori
01.04.2016 23:06:28
Kura: Tarkoitatko vahvistinta vai...?

Siinä sooloboostissa? Eikö siis onnistunut clean boosterilla? Eli kävikö niin, että äänenpaineen kasvamisen sijasta vain särön määrä kasvoi?
Kura
01.04.2016 23:20:33
Laulava Kylätohtori: Siinä sooloboostissa? Eikö siis onnistunut clean boosterilla? Eli kävikö niin, että äänenpaineen kasvamisen sijasta vain särön määrä kasvoi?

Juurikin näin. Tosin jos käytän Low-inputtia niin sitten onnistuu mutta sitten pitäisi ottaa säröt purkeista ja sehän ei käy päinsä :)
Purkkina siis Visual Sound Double Trouble, periaattessa kaksi Tubescreameria yhdessä. Ja siis ihan käytänössäkin.
Komppisoundina ihan marsun oma roso ja tarpeen vaatiessa toinen TS buustamassa rankemmaksi.
Toisella TSllä olen yrittänyt sitten vielä sitä sooloa saada kuuluviin mutta säröthän siinä vaan kasvaa..
high_society
01.04.2016 23:27:40 (muokattu 01.04.2016 23:28:50)
Kura: Empä ole keksinyt sopivaa hintaa... Kyllä se varmaan tonnilla lähtee ;) Ookko ottanu jo alkomahoolia tarpeeks että voisit taksin ottaa ja hakea?:)

Emmä kehtaa.

Mut itse asiassa parhaat ostokseni oon tehny tukkihumalasssa heräteostoksena torilta.

https://www.dropbox.com/s/mj95n2knke6qxlv/rakki1.JPG?dl=0
Oi niitä aikoja
BugBadWolf
01.04.2016 23:30:38
high_society:...Mut itse asiassa parhaat ostokseni oon tehny tukkihumalasssa...

Räkin korkeudesta päätellen olet tukkihumalassa varsin usein. Vai tuleeko tuollaisia siitä, että on oikein mahdottoman, kertakaikkisen tukkihumalassa yhden kerran? ;D
high_society
01.04.2016 23:40:06
BugBadWolf: Räkin korkeudesta päätellen olet tukkihumalassa varsin usein. Vai tuleeko tuollaisia siitä, että on oikein mahdottoman, kertakaikkisen tukkihumalassa yhden kerran? ;D

Siin on se hyväpuoli, kun tykkää kasari paskasta, ni räkkipalat ei koskaan tullu maksaa hirveesti....ni voi kännissäkin huidella meneen.

Ada,chorus,dilsa=Heaven
BugBadWolf
02.04.2016 00:29:49
high_society: Siin on se hyväpuoli, kun tykkää kasari paskasta, ni räkkipalat ei koskaan tullu maksaa hirveesti....ni voi kännissäkin huidella meneen.

Ada,chorus,dilsa=Heaven

Joko kokoelmassa on Digitech GSP21Pro ja pedaali? Vosiin luopua kohtuu(nylky)hintaan ;D
high_society
02.04.2016 00:43:41
On paskaa ja on "paskaa" kumpaankohan tua gsp kuuluu? =)

Nyt vetäsit vyön alle.

Mullois yks paska ja hyödytön Bluetonen Blondie, ku ei oikeen saanu Schuldiner soundia..vaihaks päittää? =)
BugBadWolf
02.04.2016 01:22:18
high_society: On paskaa ja on "paskaa" kumpaankohan tua gsp kuuluu? =)

Nyt vetäsit vyön alle.

Mullois yks paska ja hyödytön Bluetonen Blondie, ku ei oikeen saanu Schuldiner soundia..vaihaks päittää? =)

Kyllä nyt muutama tonni pitäisi väliä saada ;D

Kultaa siis.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)