![]() 22.03.2016 12:24:57 (muokattu 22.03.2016 12:54:57) | |
---|---|
Itse näin massiivihkon kaiutinjumpan läpi käyneenä pakko sanoa, että sehän on ihan selviö, että eri elementit toimii erilailla eri vahvistinten ja kaappien kanssa, eikä sisäänsoiton merkitystä voi vähätellä (osittain siksi vanhat ämyrit kuulostavat yleensä paremmilta)... Esim. mulla on Orangen kaappi, josta vaihdoin V30:t pois juurikin sen uittumaisen ylä-middle-piikin (tai minkä hyvänsä niissä ilmenevän kirskunnan ja kireyden) takia, kun sitten taas esim. Bognerin kaapilla V30:t kuulosti hiton hyvältä kun kerran testasin. Nuppina Soldano SLO. Että sikäli mua ei kiinnosta pätkääkään käppyrät olkootten kuinka "tieteellisiä" todisteita tahansa, vaikka tiedeorientoitunut immeinen olenkin. Osa saundista värähtelee jo itse kaapista tilaan, eli eihän mikittämällä saa koko kuvaa, vaan yhden siivun kokonaisuudesta. Mun mielestä kitarakaiuttimen pitää olla kaikkea muuta kuin neutraali (saundia värittämätön), koska se on yksi tehokkaimmista saundinmuokkauskeinoista mieleisekseen. Tähän astisista elementeistä paras mun makuun on vanha Celestion G12-80, joka on vähän kuin Greenback on steroids :) ps. mikittääkö kukaan kitaraa nykyään enää muualta kuin kaiuttimen edestä? E: Etten nyt kuuloistais negatiiviselta, niin plussaa kyllä aloittajalle kun vaivaa jaksaa nähdä! :) SATANIC JAZZ BAND | |
![]() 27.03.2016 01:57:41 | |
Heikki: Onhan se kivaa leikkiä ja mittailla, mutta nuo mittaukset tuskin kertovat mitään kitaristille joka kuuntelee soittooaan muutaman metrin päässä kajarista. Äänittäjää ja miksaajaahan sitä on kitaristin aina hyvä syytellä, kun se kitarasoundi onkin huono. Itse jos haluasin jotain vihiä mikä on jonkun kaapin taajuustoisto tilassa jossa soitan tai äänitän. Pistäisin Behringer EMC8000 mikin ehkä metrin päähän kaapista. Sitten pitäisikin miettiä millä vahvistimella ajaisin testisignaalin kaappiin. Sitähän helposti kuvittelee, että mikä tahansa vahvistin jossa on tasainen taajustoiso kävisi. Kitaravahvistimet on useasti putkivahvistimia joiden lähtöimpedanssi on useita ohmeja. Puolijohdevahvistimissa lähtöimpedanssi on yleensä reilusti alle yhden ohmin. Lähtöimpedanssin vaikutus voi olla suuri kaiuttimen taajuustoistoon ja joissain kitaravahvistimissa se voi olla kymmeniä ohmeja ja joissain ohmin sadasosan. Vaikuttaako taajuustoistoon myös millä teholla kajaria ajetaan? Alkaa olemaan liikaa muutuujia hyödyllisen datan keräykseen, tila, mikki, mikin sijoitus, vahvistimen lähtöimpedanssi, teho jolla kaappia ajetetaan, ja joitain jota en nyt edes muista ajatella. Tällaisissa mittauksissa olisi kyllä hyvä tietää mittausvahvistimen lähtöimpedanssi ja millä teholla mittaukset on tehty. Joo juurikin näin. Liian paljon muuttujia. Jos haluaa ns. dataa niin ei voi käyttää jotain tiettyä vahvistinta vaan pitää tehdä juurikin neutraali kaappaus eli ajaa sitä kitarakaappia esim. trankkupäätteellä putkipäätteen sijaan ja laittaa vaikka kohinaa tulemaan läpi. Itse kyllä omistan tuollaisen mittamikrofonin, jota käytän huoneiden mittaamiseen yms. mutta se taas on jälleen yhtä tyhjän kanssa millä mitata kun mittaustulokset vaihtelee paljon huoneesta riippuen. ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. | |
![]() 27.03.2016 04:30:53 | |
Oikeasti, tähän mennessä parassoundinen kitarakaiutin, jota olen saanut tämän lyhyen 28-vuotisen soittohistoriani aikana todistaa, on Jensen P12N - ja nimenomaan se Amerikan yhdysvalloissa tehty sinivihreä (teal) versio. Näitä tehtiin ainakin 1960-luvun alussa. Herkullisempaa soundia ei ole tullut vastaan koskaan, missään. Piste. Nykyisin myytävä 50-wattinen Italiassa tehty tötterö on aivan eri asia, ei mitään tekemistä alkuperäisen asian kanssa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/p12n.jpg Tämä liittyy Celestion Vintage 30:een ei mitenkään. Omistan valehtelematta yli 50 kaiutinta, mutta en yhtään V30:a. Pitäisi kai hankkia yksi semmoinen ihan vaan sen takia, jos joku sen soundia sattuisi olemaan vailla. | |
![]() 27.03.2016 09:11:29 | |
Jucciz: Oikeasti, tähän mennessä parassoundinen kitarakaiutin, jota olen saanut tämän lyhyen 28-vuotisen soittohistoriani aikana todistaa, on Jensen P12N - ja nimenomaan se Amerikan yhdysvalloissa tehty sinivihreä (teal) versio. Näitä tehtiin ainakin 1960-luvun alussa. Herkullisempaa soundia ei ole tullut vastaan koskaan, missään. Piste. Nykyisin myytävä 50-wattinen Italiassa tehty tötterö on aivan eri asia, ei mitään tekemistä alkuperäisen asian kanssa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/p12n.jpg Tämä liittyy Celestion Vintage 30:een ei mitenkään. Omistan valehtelematta yli 50 kaiutinta, mutta en yhtään V30:a. Pitäisi kai hankkia yksi semmoinen ihan vaan sen takia, jos joku sen soundia sattuisi olemaan vailla. Tämäkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Oikeesti, tähän mennessä parassoundinen kukkopilli, jota olen saanut tämän lyhyen 44-vuotisen suunsoittohistoriani aikana todistaa, on Kuopiosta ehkä vuonna 1980 ostamani. Tosin se taisi mennä rikki jo vuonna 1981. Omistan valehtelematta yli 50 kuivaa käpyä, joten tiedän niistä kaiken ja makuni on erehtymätön. Edellenkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Liittyköön nyt sitten vaikka Jensen P12N -komoottiin, niin mites se toimii matalissa vireissä ja/tai gainit kaakossa? Jack of all trades - master of none | |
![]() 27.03.2016 09:18:12 | |
RaskasMielinen: Omistan valehtelematta yli 50 kuivaa käpyä, joten tiedän niistä kaiken ja makuni on erehtymätön. Edellenkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Heh heh. Ihan hyvä :D En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 27.03.2016 09:23:02 | |
RaskasMielinen: Tämäkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Oikeesti, tähän mennessä parassoundinen kukkopilli, jota olen saanut tämän lyhyen 44-vuotisen suunsoittohistoriani aikana todistaa, on Kuopiosta ehkä vuonna 1980 ostamani. Tosin se taisi mennä rikki jo vuonna 1981. Omistan valehtelematta yli 50 kuivaa käpyä, joten tiedän niistä kaiken ja makuni on erehtymätön. Edellenkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Liittyköön nyt sitten vaikka Jensen P12N -komoottiin, niin mites se toimii matalissa vireissä ja/tai gainit kaakossa? Mainiot kommentit RaskasMielinen! Plussa. | |
![]() 27.03.2016 16:05:31 | |
RaskasMielinen: ...Omistan valehtelematta yli 50 kuivaa käpyä, joten tiedän niistä kaiken ja makuni on erehtymätön... Minkälainen ihminen kuluttaa päivänsä laskiessaan omistamiensa käpyjen määrää? Minulla ei ole aavistustakaan omistamieni käpyjen tarkasta määrästä. Aika vähän niitä varmaan on. Minä teen niistä käpylehmiä, annan koirani leikkiä niillä, joskus nakkaan pari grilliin ja pihkaisen kuusen hajulla rikastan kananrinnan aromia. Leikin kävyilläni ja vaikka yksi käpy saattaa sopiakin johonkin leikkiin paremmin kuin joku toinen käpy, niiden varsinainen luokittelu on jäänyt tekemättä. Tosin jos heittää akkaa otsaan kävyllä, männynkäpy tuottaa tarkemman tuloksen, mutta kuusenkäpy nasahtaa sellaisella voimalla että sarven se piru siitä saa. On niissä siis eroja, mutta asiantuntemukseni alalla riittää vain omien käyttötarpeideni määrittelemiseen. Mutta kyllä sinä outo otus olet, kun keräilet käpyjä niiden määrän vuoksi. Minä keräilen käpyjä, niinkuin kaikkia muitakin leluja, ilokseni. ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 28.03.2016 01:29:32 | |
Hei pitäkääpä keskustelu asiallisena. Ei loukata toisen käpyharrastusta... Kuten tosiaan aiemmin sanoinkin niin ihan syystä oli nämä "heittomerkit" sanan "paras" ympärillä, sillä makuasiat vaihtelee käyttäjäkohtaisesti riippuen monista asioista kuten mm. genrestä ja muistakin mieltymyksistä. Ja kyllä juurikin näillä kaiuttimilla pitäisikin hakea sitä omaa soundia eikä välttämättä neutraaliutta ellei se ole juuri se soundi mitä haetaan. Kuitenkin kerrataan ihan perusteet EQ:n lukemisesta niin kaikki terävät piikit "ylöspäin" kuulostaa pahalta ja taas laajat kuopat "alaspäin" vaikuttaa paljon yleissoundiin ja balanssiin. (terävät kolot alaspäin esim. on täysin ok) Sitä periaatetta noudattaen näistä kaiuttimista kaikki suoriutuu tehtävästään erittäin hyvin. Tein tuossa eilen testiä kahdella Diezel-kaapilla, joista toinen on V30 ja toinen G12K100 ja vielä lopuksi pehmein soundi on kun nämä molemmat yhdistää: https://soundcloud.com/clark-kent-job/ml-dizzy-k100-vs-v30-vs-both Täsmälleen samat asetukset vahvistinpäässä eli tuo soundiero on täysin kaiuttimista kiinni. Se pointti mitä tällä haen on, että jos luin pientä viininhaistelijaäänensävyä tuossa rivien välistä, niin lupaan että kaiuttimella on paljon suurempi vaikutus kitarasoundiin kuin suurimmalla osalla asioista mihin kitaristit pudottaa rahansa kuten säröpedaalit, kitaramikit, kielet ja joissain tapauksissa jopa nupit. :) ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. | |
![]() 28.03.2016 09:37:55 | |
Mikko L: Se pointti mitä tällä haen on, että jos luin pientä viininhaistelijaäänensävyä tuossa rivien välistä, niin lupaan että kaiuttimella on paljon suurempi vaikutus kitarasoundiin kuin suurimmalla osalla asioista mihin kitaristit pudottaa rahansa kuten säröpedaalit, kitaramikit, kielet ja joissain tapauksissa jopa nupit. :) Tämä on muuten taivahan tosi. Monesti vahvistimia vaihdetaan ihan turhaan, vaikka haluttu muutos onnistuisi helposti kiuttimia/kaappia vaihtamalla, niillä on ISO merkitys lopputulokseen. | |
![]() 28.03.2016 10:52:09 | |
Gabe: Tämä on muuten taivahan tosi. Monesti vahvistimia vaihdetaan ihan turhaan, vaikka haluttu muutos onnistuisi helposti kiuttimia/kaappia vaihtamalla, niillä on ISO merkitys lopputulokseen. ...ja vaihtamalla mikrofonia sen kaapin edessä. Molempiin vaihteluihin toimii mielestäni parhaiten mallintaminen, koska harvemmalla on fyysistä tilaa ja taloudellista mahdollisuutta kovinkaan mittavalle käpykokoelmalle. Oma valintani tähän on Two Notes Torpedo Live - sekä keinokuormaominaisuuden takia, että käyttöliittymän (Remote tai Wall of Sound, alla ensin mainittu) takia: https://www.dropbox.com/s/ztwzohz4n … j2kk0/SceenShotTorpedoLive.jpg?dl=0 Voin roudata virtulaalisesta varastostani valitsemaani studioympäristöön kaapin ja mikin parilla hiiren klikkauksella (mikä sekin on huomattavan nopeaa ja kätevää fyysiseen roudaamiseen verrattuna) sekä siirrellä mikkiä haluamaani paikkaan. Kuten aiemmin sanoin, niin yleensä valitsen kyseisestä "varastosta" V30-elementillisiä kaappeja erityisesti metallihommiin. Cleaneihin yleensä sitten tiettyjä muita. Kuinkas kävikään, että taas käänsin tämänkin keskustelun mallintamiseen - mutta kun se on niin kätevää ja ne mallinnukset toimivat hyvin. Mulle on aivan se sama onko mallinnos juts yks yhteen jonkun tietyn alkuperäisen yksilön kanssa, jossakin tietyssä tilassa jne. jne. En ole aikeissa ajaa junan alle (sorry), mutta tein aiheesta biisin, jossa jytäosaston tarjoaa V30-mallinnokset: (https://soundcloud.com/user-1797634 … -thy-love-srrowminded-ver2-20160325 Jack of all trades - master of none | |
![]() 28.03.2016 11:35:29 | |
RaskasMielinen: Tämäkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Oikeesti, tähän mennessä parassoundinen kukkopilli, jota olen saanut tämän lyhyen 44-vuotisen suunsoittohistoriani aikana todistaa, on Kuopiosta ehkä vuonna 1980 ostamani. Tosin se taisi mennä rikki jo vuonna 1981. Omistan valehtelematta yli 50 kuivaa käpyä, joten tiedän niistä kaiken ja makuni on erehtymätön. Edellenkään ei liity Celestion Vintage 30:een mitenkään. Liittyköön nyt sitten vaikka Jensen P12N -komoottiin, niin mites se toimii matalissa vireissä ja/tai gainit kaakossa? Jotkut sitä jaksaa vielä aikuisenakin... Mielestäni ketju sekä juccizin kommentti käsitteli kajareita, joten missä ongelma? | |
![]() 28.03.2016 12:56:47 | |
Mikko L: Hei pitäkääpä keskustelu asiallisena. Ei loukata toisen käpyharrastusta... Kuten tosiaan aiemmin sanoinkin niin ihan syystä oli nämä "heittomerkit" sanan "paras" ympärillä, sillä makuasiat vaihtelee käyttäjäkohtaisesti riippuen monista asioista kuten mm. genrestä ja muistakin mieltymyksistä. Ja kyllä juurikin näillä kaiuttimilla pitäisikin hakea sitä omaa soundia eikä välttämättä neutraaliutta ellei se ole juuri se soundi mitä haetaan. Kuitenkin kerrataan ihan perusteet EQ:n lukemisesta niin kaikki terävät piikit "ylöspäin" kuulostaa pahalta ja taas laajat kuopat "alaspäin" vaikuttaa paljon yleissoundiin ja balanssiin. (terävät kolot alaspäin esim. on täysin ok) Sitä periaatetta noudattaen näistä kaiuttimista kaikki suoriutuu tehtävästään erittäin hyvin. Tein tuossa eilen testiä kahdella Diezel-kaapilla, joista toinen on V30 ja toinen G12K100 ja vielä lopuksi pehmein soundi on kun nämä molemmat yhdistää: https://soundcloud.com/clark-kent-job/ml-dizzy-k100-vs-v30-vs-both Täsmälleen samat asetukset vahvistinpäässä eli tuo soundiero on täysin kaiuttimista kiinni. Se pointti mitä tällä haen on, että jos luin pientä viininhaistelijaäänensävyä tuossa rivien välistä, niin lupaan että kaiuttimella on paljon suurempi vaikutus kitarasoundiin kuin suurimmalla osalla asioista mihin kitaristit pudottaa rahansa kuten säröpedaalit, kitaramikit, kielet ja joissain tapauksissa jopa nupit. :) Olipa hyvä tämä soundiklippi koska itse en osaa lukea noita käppyröitä, mutta tästä leikkestä kuulin kyllä eron se oli ihan selvä jopa hätkähdyttävä kun molemmat kajarit kummiskin Celestioneja. K100 kuulosti omaan korvaan miellyttävämmältä ja siinä V30 klipissä (siis keskimmäinen näyte) oli jokin ohut korostus (olisiko ollut nyt se paljon puhuttu ylämiddlepiikki??), mutta sitten se viimeinen leike jossa ne soi molemmat, niin kuulosti enemmän samalta kuin se eka missä oli vaan se K100 kaiutin joten olisiko se K100 vähän dominoivampi sitten kun tuommoinen v30 ? Niin ja kuinka paljon näissä nyt sitten vaikuttaa se sisäänsoittaminen? ja onko ihan sama millä sitä kajaria soitetaan sisään? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 28.03.2016 13:01:34 | |
Joel H.: Jotkut sitä jaksaa vielä aikuisenakin... Mielestäni ketju sekä juccizin kommentti käsitteli kajareita, joten missä ongelma? Ei tässä mitään ongelmaa ole, tuossa on kyse näistä muusikoidennetin syvistä pohjavirroista ja reviiritaistoista :-D tuo oli sellaista aidan yli hutelua kilpailijan pilttuuseen :-D . Jucciz on asiallinen jätkä oikeasti eiköhän se tuon naljailun ohita ihan sujuvasti. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 28.03.2016 15:41:14 | |
Mikko L:...niin lupaan että kaiuttimella on paljon suurempi vaikutus kitarasoundiin kuin suurimmalla osalla asioista mihin kitaristit pudottaa rahansa kuten säröpedaalit, kitaramikit, kielet ja joissain tapauksissa jopa nupit. :) Tuohan on aivan totta. Ja tästä juuri syntyy ongelma. Kun ajatellaan sitä vanhaa tuttua Marsua tahi Fenderiä, vahvistin itse ei tarjoa kovinkaan suurta soundikokoelmaa. Näissä tapauksissa on kaiuttimien kanssa askartelu todella toimiva ratkaisu. Nykyisin on kuitenkin tarjolla niin "oikeita", kuin mallintaviakin vahvistimia, jotka tarjoavat melkoisen soundikirjon. Tässä kohdassa on hyvä kysyä, haluaako sen yhden tietyn kaiutinsoundin seuraavan itseään kaikessa. Varsinkin mallintavien kanssa jonkun Jensen-tyyppisen wanhan kajarin soittaminen vaikkapa V30:n läpi tuntuu aika toimimattomalle ajatukselle. Minusta me touhuamme näiden kaiuttimien kanssa edelleenkin sillä 60-luvun tavalla. Emme ole huomanneet että vahvistimet ovat nykyisin juosseet tuon tavan ohi. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 28.03.2016 16:16:28 | |
BugBadWolf: Nykyisin on kuitenkin tarjolla niin "oikeita", kuin mallintaviakin vahvistimia, jotka tarjoavat melkoisen soundikirjon. Tässä kohdassa on hyvä kysyä, haluaako sen yhden tietyn kaiutinsoundin seuraavan itseään kaikessa. Varsinkin mallintavien kanssa jonkun Jensen-tyyppisen wanhan kajarin soittaminen vaikkapa V30:n läpi tuntuu aika toimimattomalle ajatukselle. Minusta me touhuamme näiden kaiuttimien kanssa edelleenkin sillä 60-luvun tavalla. Emme ole huomanneet että vahvistimet ovat nykyisin juosseet tuon tavan ohi. Minusta noiden mallintavien kanssa kannattaakin käyttää ns. Full Range kaiuttimia, kuten Atomic CLR Monitoreja, jolloin ne toistavat myös sen Jensenin tai V30:sen soundin "oikein". | |
![]() 28.03.2016 16:18:09 | |
BugBadWolf: Tuohan on aivan totta. Ja tästä juuri syntyy ongelma. Kun ajatellaan sitä vanhaa tuttua Marsua tahi Fenderiä, vahvistin itse ei tarjoa kovinkaan suurta soundikokoelmaa. Näissä tapauksissa on kaiuttimien kanssa askartelu todella toimiva ratkaisu. Nykyisin on kuitenkin tarjolla niin "oikeita", kuin mallintaviakin vahvistimia, jotka tarjoavat melkoisen soundikirjon. Tässä kohdassa on hyvä kysyä, haluaako sen yhden tietyn kaiutinsoundin seuraavan itseään kaikessa. Varsinkin mallintavien kanssa jonkun Jensen-tyyppisen wanhan kajarin soittaminen vaikkapa V30:n läpi tuntuu aika toimimattomalle ajatukselle. Minusta me touhuamme näiden kaiuttimien kanssa edelleenkin sillä 60-luvun tavalla. Emme ole huomanneet että vahvistimet ovat nykyisin juosseet tuon tavan ohi. Siis eikö näiden mallintavien kanssa kun niissä varsinkin on kaappimallinnukset mukana, ole järkevintä käyttää mahdollisimman neutraalia kokoaluekaiutinta tai siis monitoria. Olen käsittänyt, että kitarakaiuttimia käytetään ainoastaan analogisissa vahvistimissa ja tulevaisuudessa aktiiviset kaappisimulaattorit tekevät kitarakaapin lopullisesti tarpeettomaksi. Olen käsittänyt, että nykyaikaiset kaappimallit mallintaa myös sen huoneen missä kaappia soitetaan eli nehän kuulostaa tilaefekteilta ainakin tietokoneella (en ole laadukasta aktiivista kaappisimulaattoria kuullut) . Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 28.03.2016 16:37:01 | |
hallu: ...järkevintä käyttää mahdollisimman neutraalia kokoaluekaiutinta tai siis monitoria... Se on toki kiinni siitä, mitä haluaa. Kyllä sekin minulle passaa, jos joku tuulettaa V30:n (tai minkä tahansa muun) läpi kaiken. Eihän mallintavaa ole pakko käyttää yritykseen kopioida täydellisesti se alkuperäinen laite. Eikä tämä koske vain mallintavia. Minulla on nyt ympärilläni kolme värkkiä, joissa kaikissa on (enemmän tai vähemmän) Fender-, Marshall- ja Mesa-osastot. Käytän sujuvasti mitä tahansa keksintöä, joka siirtyy kanavalta toiselle ilman että johonkin tiettyyn vahvistin/musiikkityyppiin linkittävä kaiutinsoundi seuraa mukana. (ja johon piisaa pätäkkä) Soittelin itseasiassa useamman vuoden ensimmäisillä mallintavilla pieneen lauluvahvariin ja kahteen 2-tiekaappiin. En muista kenenkään soundista valittaneen. Line6 toi useita vuosia sitten jo uuden vahvistinsarjan nimenomaan mallintaville ja nyt taitaa useammassakin laitteessa olla tarjolla perinteisistä poikkeavia ratkaisuja. Näiden suosiota jarruuttaa nimenomaan perinne, eikä toimimatomuus. Näissä hommissa ei ole ainoaa oikeaa tapaa tehdä asioita. Väärässä on ainoastaan se, joka luulee niin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 28.03.2016 16:45:01 | |
... Näissä hommissa ei ole ainoaa oikeaa tapaa tehdä asioita. Väärässä on ainoastaan se, joka luulee niin. Juuh.. Jokaisen workflow on erilainen ja se mitä hakee soundeiltaan. Omassa maailmassani arvostan eniten sitä kokonaisfiilistä mikä tulee nuppi kaappi -systeemistä ja kuin se (liian kovaa) ulostuleva mökä reagoi kitaran kanssa. Nää kun on fiilis hommia nii parempi tehdä sillä mistä tykkää. FR+mallinnuspimpulat on kokeiltu ja "ei mun juttu"... Muutenhan tota soittamista ei niin jaksa mutta onneks saa roudata... PS. rectokaappi on hyvä v30:llä... >-)))> | |
![]() 28.03.2016 17:06:18 | |
... Tein tuossa eilen testiä kahdella Diezel-kaapilla, joista toinen on V30 ja toinen G12K100 ja vielä lopuksi pehmein soundi on kun nämä molemmat yhdistää: https://soundcloud.com/clark-kent-job/ml-dizzy-k100-vs-v30-vs-both Hyvä testi, paljon kiitoksia Mikko. Minulle tuo v30 kuulosti huomattavasti paremmalta kuin k100, jossa ärsytti terävä trebletoisto. Yhdessä nuo olikin sitten kivan kuuloisia. Mikä on Mikon tai muiden kokemus v30-kaiuttimesta 1x12 takaa avoimessa combossa? Hyvin yleinen ratkaisu, jos ajattelee monia Orangeja tai Engl Screamer/Thunder -osastoa. Hei tuota meniskö soittamaan välillä -> | |
![]() 28.03.2016 22:22:25 | |
Mikko L:...Täsmälleen samat asetukset vahvistinpäässä eli tuo soundiero on täysin kaiuttimista kiinni... Onhan se selvää, että kaiuttimilla on soundiero. Mutta mutta.. Voihan olla että olen vain tyhmä, enkä ymmärrä. Mutta kun me alamme vertailemaan kaiuttimia tyyliin kumpi kuulostaa paremmalle, mille kaiuttimelle teemme vahvistinasetukset? Tässähän on nyt se tilanne, että jos vahvistinta ei ikäänkuin optimoi kummallekin kaiuttimelle erikseen, toinen kuulostaa vääjäämättä vääremmältä kuin toinen. Tietenkin perussoundien ero selviää. Mutta se, kumpi kaiuttimista on oikeasti "parempi", ts kumpi toimii jonkun setissä paremmin, ei selviä näin. Äkkäsin juuri että suurin osa internetin kaiutinshootouteista on huuhaata. Kommentoetavvoo? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)