![]() 22.03.2016 07:29:29 | |
---|---|
B-tone-flat: Samaa vähän itsekin manaillut täällä etelä-rannikolla. Tokaita tekis mieli mutta kaikki lähimaastossa olevat ehdokkaat mustia joka nyt ei tällä hetkellä iske. PääsiäiseksiLaphin, otat tuon minun keihään matkalta mukhan :) | |
![]() 22.03.2016 14:28:10 | |
Perza: PääsiäiseksiLaphin, otat tuon minun keihään matkalta mukhan :) Noh, hitto kun olen näillä näkymin duunissa pääsiäisen yli. Muuten olis voinut vaikka ajella sinne päin koesoittamaan. :) Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train. | |
![]() 18.07.2016 12:33:03 | |
Onko täällä kenelläkää kokemuksia 2016 Les Paul Studioista, etenkin noista faded-malleista? "What I tell you? Hot girl. Volkswagen Jetta. It's a law! Like water. Or dinosaurs." | |
![]() 18.07.2016 18:05:48 | |
wil-le: Onko täällä kenelläkää kokemuksia 2016 Les Paul Studioista, etenkin noista faded-malleista? Kokeilematta paskaa luulisin :D Petri Rintala | |
![]() 19.07.2016 15:23:09 | |
petrin1: Kokeilematta paskaa luulisin :D Tässähän tämä muusikoiden.netin keskusteluiden syvin olemus tulikin näpsäkästi tiivistettyä yhteen lauseeseen. :D | |
![]() 19.07.2016 22:07:03 | |
fhtagn: Tässähän tämä muusikoiden.netin keskusteluiden syvin olemus tulikin näpsäkästi tiivistettyä yhteen lauseeseen. :D Ehkä tuossa onkin syvällisempi merkitys, kuten ajatuksessa, että jos puu kaatuu metsässä ja kukaan ei ole kuulemassa, kuuluuko siitä kaatumisesta ääni? Näinollen voidaankin fundeerata kuten Johanssonin veljekset konsanaan (Lapinlahden linnut sketsisarjassa) että joko tuo tarkoittaa sitä, että kannattaa kokeilla kitaraa itse, tai se on muussa tapauksessa oletusarvoisesti paska. Tai sitten yksi muusikoiden.netin jäsen on vain riipaissut kesäloman kunniaksi kännit ja heittänyt hauskan vitsin vastaukseksi toisen jäsenen kysymykseen :D Tämä "kokeilematta paskaa" menee osittain samaan kategoriaan kuin tässä taannoin erään viestiketjun alku joka meni suunnilleen tähän tyyliin: Jäsen X kysyy: "Hei osaako joku kertoa onko pedaali A parempi rokettirollin soittoon kuin pedaali B" Jäsen Y vastaa: "En osaa". Veikkanpa että nyt on porukalla hieman kesälomafiilikset ja se näkyy myös keskusteluissa ;) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 21.07.2016 20:11:36 | |
Ottamatta lirpakkeen aiheeseen kummemmin kantaa, otan kantaa toteamalla, että torilta poimimani Tokai LS95Q on ihan helvetin hyvä soitin. Ei mulla muuta. | |
![]() 21.07.2016 20:56:51 | |
Kyl mä uskaltaisin Gibsonin perus studion käytettynä ostaa jos kunnossa. Jos en tykkäis niin möisin pois. Kitaroita ne vaan on ja mulle riittää että se kuulostaa ja tuntuu siltä miltä tonnin kepin pitää kuulostaa ja tuntua. Oon kokeillut ihan hyvää Epiäkin. Se vaan painoi ihan liikaa. | |
![]() 21.07.2016 21:01:29 | |
Mun mielestä Gibsonin faded-malleissa on ihan saatanan kauhea fiilis kun se puu on hädintuskin viimeistelty, en ostais missään nimessä sen takia. Muuten saattavat olla ihan kelvollisia keppejä jossei niin välitä blingblingistä. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 21.07.2016 21:18:30 | |
tuskiz: Mun mielestä Gibsonin faded-malleissa on ihan saatanan kauhea fiilis kun se puu on hädintuskin viimeistelty, en ostais missään nimessä sen takia. Muuten saattavat olla ihan kelvollisia keppejä jossei niin välitä blingblingistä. Niitäkin on riisuttuja ja ihan helvetin riisuttuja versioita: Jotkin (alkupään tuotannon?) mallit ovat ihan toimivalla "vahapinnalla" varustettuja ja muut taas ihan pelkkää kuivaa puuta joka tosiaan tuntuu hirveältä näpeissä. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" | |
![]() 21.07.2016 21:35:43 | |
Kivijalka: Niitäkin on riisuttuja ja ihan helvetin riisuttuja versioita: Jotkin (alkupään tuotannon?) mallit ovat ihan toimivalla "vahapinnalla" varustettuja ja muut taas ihan pelkkää kuivaa puuta joka tosiaan tuntuu hirveältä näpeissä. 2016 Les Paul Studio ja SG Fadedia hiplasin sen 10 sekunttia musafasussa kunnes totesin että hyi vittu, ne on kai tän vuoden riisutuimmat ja sitä myöten halvimmat mallit. Käsittääkseni samat oli tarjolla myös viimevuonna. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 31.07.2016 23:42:42 | |
petrin1: ois hakusessa joku 500-700€ les paul käytettynä. japsi tokait tai les paul studiota tohon hintaan tietysti kandee kattella. itse oon aina pitäny japsi tokaita jollain tavalla laadukkaampana kuin gibsonin studioita. mites nää yli 10v vanhat studiot missä ei ole vielä mitään typeriä kevennys porauksia,mahtaako olla laatu pelejä jos vertaa uudenmpiin japanin tokaihin? mun mielestä tollanen perus musta studio on ihan komeen näkönen peli ainakin,itse en mittään loimu kansia ja reunalistoja kaipaa.kunhan soi niin ku lessun kuuluukin? suosituksia? Japsit, ja Korealaiset tekee paljon laadukkaammin, kun Jenkit. Katso Kitaratohtori sivut. Jenkit myy potikkaa, joka on tarkastettu erikoishintaan. Aivan sutta. Siis, jos volumepotikka antaa ulos satoja, vaikkapa kymmeniä ohmeja, on se paska. Tämmöstä myydään erikoispakattuna jenkeistä sikahintaan vielä. Täyttä huijausta. Japanista ei tuommoista laatua ole koskaan tullut ulos. Vanhat osat kannattaa säilyttää. Ainakin minä. 100NF oil konkkia myydään esim. Taisin vähän erehtyä aiheesta. Anteeksi. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper | |
![]() 01.08.2016 09:20:56 | |
tuskiz: 2016 Les Paul Studio ja SG Fadedia hiplasin sen 10 sekunttia musafasussa kunnes totesin että hyi vittu, ne on kai tän vuoden riisutuimmat ja sitä myöten halvimmat mallit. Käsittääkseni samat oli tarjolla myös viimevuonna. Ehkä faded-mallit ovat silmälle jokseenkin karun oloisia, mutta ainakin oma Gibson Worn Cherry vuodelta 2007 on kyllä sairaan hyvä soittaa. Vaikka olisi 30 astetta lämmintä ja kosteusprosentti lähemmäs sataa, ei kaula tahmaa yhtään soittaessa. Sitten taas joillakin kiiltäviksi lakatuilla kauloilla varustetut kitarat ovat suorastaan tuntuneet kuin joku olisi tervannut ne kaulat. En tiedä riippuuko tämä juttu sitten lakan laadusta vai mistä, mutta kaulan liukkaudessa tuntuu olevan eroja kitaroiden välillä ainakin jos räpylä hikoaa soittaessa. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 27.04.2018 22:09:41 | |
G pajan LesPaul studiot on mun mielestä kyllä tosi paljon mainettaan parempia soittimia. Tai siis monet haukkuu niitä aika surutta, mutta mun mielestä ne oli ainakin vielä joku vuosi siten erittäinkin jees kapineita. Noin niinkö tähän otsikon aiheeseen viitatakseni. Mun piti vaan kysäistä yksi juttu Tokaista enkä halunnut perustaa taas kokonaan uutta aihetta kun näistä kummiskin on täällä kirjoiteltu siellä ja täällä. Mulle on tulossa vahvistin kaupan yhteydessä vaihtarina Tokai LC85 joka on vuosimallia 2005 ja LP custom mallia. No ei kitarasta sen enempää muuten kun mähän pääsen sitä arvioimaan jahka saan sen käsiini ja odotankin tosi mielenkiinnolla sitä koska olen soitellut yli 25 vuotta Gibsonin LP standardilla ja lukenut juttuja näistä Tokaiden ylivertaisuudesta :-D, niin nyt sitten pääsen ihan itse ihmettelemään sitä :-). Tietenkin kun odottelen malttamattomana postia, niin olen jo ehtinyt surffata netissä kuikuilemassa että minkämoinen kepakko tuo mahtaisi olla. Mutta mutta, eihän sitä mallia enää olekaan Musamaailman katalogissa ja heräsi kysymys, että mitä nykyisin tarjolla olevaa Tokai mallia tuo 2005 vuoden LC85 niinkö vastaisi? tuo tokain numerologia on mulle vähän hepreaa, mutta olen ymmärtänyt että se numero tulee jenin kurssista eli pitäisi kai perehtyä euron arvon liikkeisiin suhteessa jeniin, että voisi jotain päätellä? vai miten se menee? Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 27.04.2018 22:58:20 | |
Japanilaisissa monesti on mallin nimessä se senhetkinen listahinta (tuhansissa jeneissä). Eli pitäis tietää vielä se valmistushetkikin, jotta voi päätellä soittimen "tason". 85kYen oli aika paljon enemmän -85 kuin -05 :) Mut todnäk tuo oli se alimman hintaluokan made in japan Tokai 2000-luvun alussa, joten jos se pärjää Gibson LP Standardille laadussa, se on jo aika hyvin se Huomenna sitten! | |
![]() 27.04.2018 23:27:48 | |
ibnz: Japanilaisissa monesti on mallin nimessä se senhetkinen listahinta (tuhansissa jeneissä). Eli pitäis tietää vielä se valmistushetkikin, jotta voi päätellä soittimen "tason". 85kYen oli aika paljon enemmän -85 kuin -05 :) Mut todnäk tuo oli se alimman hintaluokan made in japan Tokai 2000-luvun alussa, joten jos se pärjää Gibson LP Standardille laadussa, se on jo aika hyvin se No en mä nyt ihan tosissani tuota laatuvertailua heittänyt, vaan vähän kieli poskessa. Mutta tietty Giban LP stankku vuodelta -95 on mulle se lähin verrokki ja mun käsitys paulista sitten kun sitä keppiä alan käpistellä eli kyllä mä varmaan siihen juuri sitä tulen vertaamaan. Mutta kuitenkin suhteellisen neutraalisti että josko siitä saisi avun mun LesPaulin puutosoireisiin :-). Lähinnä mietin kun tuo Tokain paulikatalogi on ihan hemmetin laaja, mutta tätä ei löydy enää. Tuon nykykatoalgin musamaailaman sivuilla kun kahlasin läpi, niin lähin verrokki näytti olevan nykymalleista LC107, joka ei kuitenkaan speksien puolesta ole yksi yhteen nimittäin eebeniä näyttää olevan tuossa LC107:sa otelauta kun tässä LC85:sä se on ruusupuuta. LC107 on kuitenkin tämän hetken halvin japanilainen LPC Tokailla eli malli lienee mennyt vaan eteenpäin ja tää on tippunut katalogista kokonaan pois. Mulla on vähän semmoinen ajatus, että jos kepukka on hyvä, niin sitten mä vähän tuunailen sitä itselleni käyttöön ja jos se ei tunnut hyvältä, niin varmaan sitten kierrätän eteenpäin. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 28.04.2018 11:09:17 (muokattu 28.04.2018 11:10:52) | |
hallu: Lähinnä mietin kun tuo Tokain paulikatalogi on ihan hemmetin laaja, mutta tätä ei löydy enää. Tuon nykykatoalgin musamaailaman sivuilla kun kahlasin läpi, niin lähin verrokki näytti olevan nykymalleista LC107, joka ei kuitenkaan speksien puolesta ole yksi yhteen nimittäin eebeniä näyttää olevan tuossa LC107:sa otelauta kun tässä LC85:sä se on ruusupuuta. LC107 on kuitenkin tämän hetken halvin japanilainen LPC Tokailla eli malli lienee mennyt vaan eteenpäin ja tää on tippunut katalogista kokonaan pois. Ei ole halvin (luultavasti). Tässä on LS95 joka spekseiltään vastaava kuin LS85: https://www.musamaailma.fi/tokai-ls … e=default&___from_store=english En ole koskaan Gibson Les Paulia edes hiplaillut, mutta mulla on tuo Tokai LS85 VF (Violin Finish) 2009 versiona ja on kyllä pirun hyvä Les Paul. Mulla oli aiemmin Edwards 98ltc Les Paul ja tuntuu et tää Tokai olis parempi. Tuossa sulle tulossa olevassa on luultavasti laadukkaammat rautaosat kuin mun 09:ssä, kun 07-09 oli kait huonot rautaosat jotka taipuili ja muuta. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 28.04.2018 16:32:02 (muokattu 28.04.2018 17:35:11) | |
Metalkallo: Ei ole halvin (luultavasti). Tässä on LS95 joka spekseiltään vastaava kuin LS85: https://www.musamaailma.fi/tokai-ls … e=default&___from_store=english En ole koskaan Gibson Les Paulia edes hiplaillut, mutta mulla on tuo Tokai LS85 VF (Violin Finish) 2009 versiona ja on kyllä pirun hyvä Les Paul. Mulla oli aiemmin Edwards 98ltc Les Paul ja tuntuu et tää Tokai olis parempi. Tuossa sulle tulossa olevassa on luultavasti laadukkaammat rautaosat kuin mun 09:ssä, kun 07-09 oli kait huonot rautaosat jotka taipuili ja muuta. Olen kyllä hiplaillut Gibson les paul studioita ja omalla kohdallani ostohalut lähinnä loppuneet pienen silmäilyn ja fiilistelyjen jälkeen. Ei etteikö ne silti kuulostaisi hyvältä. Eräänkin tuollaisen reissun jälkeen kävelin joskus vielä musamaailmaan, jossa tokai love rockeja oli, niin aivan eri meininki niissä oman mittapuuni mukaan ja ostohalut (sekä gas) palasivat. Tänä päivänä on siis Tokai lS85 käytössä (kuten toisaalla Tokai mikkikeskustelussa ollut jo puhettakin), muttei se tuolta ko. reissulta vielä tullut. En kuitenkaan väitä, etteikö gibson les paul studiokin voisi olla ok, muttei oma henkilökohtainen 1# valintani, jos verokkina japanin Tokai. Ainakin oma ls85 on paljon kevyempi kuin yksikään kokeilemani gibson lp studiot. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 28.04.2018 17:59:07 (muokattu 28.04.2018 18:04:08) | |
Stone: Olen kyllä hiplaillut Gibson les paul studioita ja omalla kohdallani ostohalut lähinnä loppuneet pienen silmäilyn ja fiilistelyjen jälkeen. Ei etteikö ne silti kuulostaisi hyvältä. Eräänkin tuollaisen reissun jälkeen kävelin joskus vielä musamaailmaan, jossa tokai love rockeja oli, niin aivan eri meininki niissä oman mittapuuni mukaan ja ostohalut (sekä gas) palasivat. Tänä päivänä on siis Tokai lS85 käytössä (kuten toisaalla Tokai mikkikeskustelussa ollut jo puhettakin), muttei se tuolta ko. reissulta vielä tullut. En kuitenkaan väitä, etteikö gibson les paul studiokin voisi olla ok, muttei oma henkilökohtainen 1# valintani, jos verokkina japanin Tokai. Ainakin oma ls85 on paljon kevyempi kuin yksikään kokeilemani gibson lp studiot. No tuo Gibson LesPaul standard eroaa G pajan LP studiosta lähinnä pintakäsittelyn osalta ja se mun stankku oli vuodelta -95 eli ennen koverrettua aikaa (kevennysporaukset siinä toki oli) joten se painoi 4,3 kg ja ainakin ne studiot joita olen itse kokeillut ovat olleet usein kevyempiä (lieneekö koverrettu isommat kammiot). Soittotuntuma ja soundi kuitenkin erittäin 1:1 ja sen vuoksi mietin tuossa välillä Paulikuumeeseni juurikin studiota ostaa. Nyt sitten vähän sattuman kautta tämä Tokai osui sopivana vaihtarina kohdalle, niin ajattelin että jospa tästä olisi mulle Pauliksi, niin ei tarvitsisi alkaa kauempaa etsiä. Aattelin, että kun Tokaita niin kovasti kehutaan, niin jospa tää olisi hyvä. No maanantaina sen näen sitten :-D . Kokeilin Musamaailmassa Tokain Paulia joitakin vuosia sitten ja mulle tuli siitä ihan hyvä fiilis ja silloin se tuntui kyllä ihan oikealta kitaralta ainoastaan siitä öljykäsitellystä kaulasta en erityisesti tykännyt (Gibsonin lakka on minusta parempi), mutta kyllä sen kanssa varmasti pystyisi elämään. En tiedä onko tässä mulle tulevassa kitarassa lakkaa vai öljytty, toivottavasti lakka, mutta ei se lopulta ihan kaikkea merkkaa oli kumpi vaan. E: Mun unelmieni Gibson LesPaul olisi seitkytluvun puolesta välistä LesPaul custom ja mielellään sillä SBK:n muovilaukulla ja siinä olisi oltava se volute lavan takana. Ne on vaan niin kalliita ettei mulla varmaan tule ikinä olemaan varaa siihen. Kävin nuo Gibsonin 2018 mallit tsekkaamassa fasulla enkä niistä enää tykännyt..... paitsi firebird oli ihan asiallisen oloinen ja semmoisen voisin kelpuuttaa. Mutta jos G pajan paulia ostaisin niin se pitäisi kyllä olla vanhempi.... tai ne 2015 vuosimallit oli aika mukavan oloisia, vaikka nauhanpää kanttaus olisi mulle plussaa (joo ja tiedän ettei Tokaissa sitä ole, mutta mikään ei ole ikinä täydellinen). Japsikitaroista tykkään yleensä ottaen tosi paljon ja mulla on ennestään sellaisia kaksi joten Tokai tuntuu japanilaisena käsityönä mulle ihan hyvältä ajatukselta. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 30.04.2018 16:07:32 (muokattu 30.04.2018 16:24:55) | |
No niin, tänään kävin matkahuollosta hakemassa tuo Tokain eli se on se LC 85 vuodelta 2005 ja joo, en ole ehtinyt siihen kunnolla perehtyä mutta ihan on positiivinen ensivaikutelma. Lakka tuntuu vähän muoviselta eikä taida olla Gibsonin tapaan nitroa, mutta lakkaus on asiallisen oloinen ja siisti. Kitara on muutenkin kaikin puolin siisti. Lapakulma on Gibsonin tapaan jyrkkä eikä volutea ole joten taitaa näissäkin olla se sama heikko kohta. Lakka on vedetty reunakanttausten yli mikä on vähän epäGibsonmainen piirre, mutta toisaalta niin ne on noissa uusissa Gibsoneissakin alkaneet tehdä eli ehkä tässä on jo roolit kääntyneet päälaelleen ja Gibson onkin alkanut kopioida Tokaita :-) . Virittimet tuntuvat toimivan täsmällisesti ja vaikuttavat ihan laadukkailta, mutta ne eivät olleet yllättäen Tokain omilla leimoilla vaan jotkut Gotoh tms. tarvikevirittimet??? onkohan alkuperäiset? myyjä kyllä sanoi kitaran olevan alkuperäinen joten tuon ajan Tokaissa lienee jotkut Gotohin virittimet... no ainakaan en huomannut niissä mitään vikaa. Mikkikehytkset näyttää olevan korkeammat kuin mun omassa Gibsonissa olis, mutta toisaalta Gibsonin 2018 mallin lespassa on tämmöiset korkeat mikkipokat myös (ehkä Gibson on tosissaan ryhtynyt kopioimaan Tokaita). Tekniikkapoteroiden kannet on tässa semmoiset kun niiden kuuluukin olla (perkele mä en ymmärrä miksi ne ei Gibsonilla tätä ominaisuutta sitten kopsanneet vaan päätyivät laikkaamaan ne jostain helvetin hillopurkin kannesta). No kaiken kaikkiaan työn jälki näyttää moitteettomalta ja kitara on eritäin hyvin muodossaan ja kyllä tämä vaikuttaa oikein hyvältä kelpo kitaralta enkä ainakaan keksi ensinäkemältä mitään moitittavaa tästä. Sointi on hyvä ja täsmällinen ja edellinen omistaja on laittanut tän hyviin säätöihin (vähän liiankin matala action mun makuun) ja kitara tuntuisi soivan hyvin enkä huomannut mitään kuolleita nuotteja tms. virheitä, mutta en niitä kyllä odotakaan tämän tasoisesta kitarasta löytäväni. Ensimmäinen fiilis on, että tämä on oikein kelpo LesPaul. Mun omaan vanhaan lespauliin verrattuna tää on vähän erilainen nauhanpääkanttausten puuttumisen, korkeiden mikkikehysten ja kanttausten yli vedetyn lakan takia E: ai niin ja soololoven pohjalta on maalattu kanttauksen päältä niin, että kanttaus näyttää saman paksuiselta joka kohdassa, mutta niin ne on tehneet tämän vuoden Gibsonissakin (vanhoissa Gibsoneissa joissa kanttaus on laitettu vasta lakkauksen jälkeen kanttinauha näkyy joka paikassa todellisen paksuisena ja samoin esim tuossa vanhassa Ibanezissa on asian laita. Täähän on tietenkin vain tyylikysymys eikä vaikuta mihinkään, mutta mä oon vähän pikkutarkka nääs :-D . Muuten tää kyllä menee Lessusta kuin väärä raha :-D kaula on tuhti ja soittofiilis on tuttu. Soundillisesti tää vaikuttaa sähköisenä vähän "kylmemmältä" tai vähän kolkoltakin, mutta mun pitää vähän tutkia noita säätöjä vielä. Se oli asia joka vähän yllätti kun odotin sellaista paksua ja lämmintä sointia ja messinkikellomaisesti napsahtavaa atakkia niin tän sointi oli vähän vähemmän lämmin ja atakki tuntui vähän teräksisemmältä...... mun pitää vähän tsekkailla noita säätöjä vielä. Monethan sanoo vaihtavansa mikkejä näihin tässä on kai jotkut Tokain omat PAFfit, mutta en mä huomannut äkkiä mikeissä mitään vikaa ne tuntuivat ihan tasapainoisilta ja erottelevilta säröstä roson kautta kliiniin. En myöskään huomannut soundissa mitään ilmeistä korostusta joka olisi heti häirinnyt. Eroahan voi olla myös potikoidn arvoissa mistä sitä tietää. No kun kitara on muuten hyvä niin mikkien vaihto ei ole paha rasti, mutta en vain haluaisi alkaa niitä vaihtaa ennenkuin olen varma että niissä on jotain parantamisen varaa. Gibsonin 490/498 on mulle tutut ja hyväksi havaitut, niin sellaiset voin laittaa jos niitä vaihtaa tarvitsee, mutta mä säädän tän eka ja vaihan kielet ja tutkin rauhassa ajan kanssa. Nyt ainakin tuntuu, että hyvän kitaran sain kohtuullisella hinnalla. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)