hallu 19.04.2018 17:28:23 | |
---|
sustain65: Oma henkilökohtainen totuuteni säröpedaaleista tällä hetkellä on se ettei niillä tee yhtikäs mitään kun soittaa Mesan nupin kautta. tuo on muuten sattumoisin myös sama syy miksi olen myynyt omat, sinällään oikein mainiot, säröpedaalit pois. Tietty tuo riippuu vähän haettavasta soundistakin, mutta Mesat on kyllä tosi monipuolisen soundipaletin tarjoavia vehkeitä ihan laidasta laitaan. Käyttääköhän kukaan niiden kanssa säröpedaaleja? Elämä on reiässä rattoisaa...... |
sustain65 19.04.2018 18:16:03 | |
---|
hallu: tuo on muuten sattumoisin myös sama syy miksi olen myynyt omat, sinällään oikein mainiot, säröpedaalit pois. Tietty tuo riippuu vähän haettavasta soundistakin, mutta Mesat on kyllä tosi monipuolisen soundipaletin tarjoavia vehkeitä ihan laidasta laitaan. Käyttääköhän kukaan niiden kanssa säröpedaaleja? Sepä se. Toisaalta, kai monikin käyttää jos haluaa vaihtelua. Ja tietty recton kanssa tubescreameria tai sen kaltaista tiukentamaan soundia. |
Stone 19.04.2018 18:37:36 (muokattu 19.04.2018 18:38:37) | |
---|
hallu: tuo on muuten sattumoisin myös sama syy miksi olen myynyt omat, sinällään oikein mainiot, säröpedaalit pois. Tietty tuo riippuu vähän haettavasta soundistakin, mutta Mesat on kyllä tosi monipuolisen soundipaletin tarjoavia vehkeitä ihan laidasta laitaan. Käyttääköhän kukaan niiden kanssa säröpedaaleja? Kokeilin silloin mark III:een boss sd-1 säröä. Taisi olla joko r2 tai lead kanavaan. No saihan sillä hullunlailla sustainia, mutta en nähnyt pointtia, että miksi olisin käyttänyt erillistä säröä siinä. Tosin micro amp clean boostille löytyi oma juttunsa tukevoittamaan r2 kanavaa sekä lisäksi kirkasti r1 kanavaa, kun käytin niitä molempia kanavia lennossa. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
metlica 22.04.2018 15:48:48 | |
---|
Onko kitaralle olemassa samanlaista suvereenia parasta särölpedaalia, tyyliin Darkglass bassolle? What's yours?! |
Shredator 22.04.2018 15:53:16 | |
---|
metlica: Onko kitaralle olemassa samanlaista suvereenia parasta särölpedaalia, tyyliin Darkglass bassolle? Eikös tuo ole aika subjektiivista? Ihan riippuu mitä sää haet...Mun mielestä kärkinelikko olisi TS808, SHOD, Bogner Ecstasy Red ja BE-OD. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
metlica 22.04.2018 15:55:39 (muokattu 22.04.2018 15:57:43) | |
---|
Shredator: Eikös tuo ole aika subjektiivista? Ihan riippuu mitä sää haet...Mun mielestä kärkinelikko olisi TS808, SHOD, Bogner Ecstasy Red ja BE-OD. On todellakin. Ecstasy red pitäisi raapasta testiin jostain. Haussa sellainen spedu jolla saa täysin cleanista ampista metallit ulos. What's yours?! |
hallu 22.04.2018 16:00:50 | |
---|
Shredator: Eikös tuo ole aika subjektiivista? Ihan riippuu mitä sää haet...Mun mielestä kärkinelikko olisi TS808, SHOD, Bogner Ecstasy Red ja BE-OD. Tohon kärkinelikkoon pitäisi kyllä lisätä ehdottomasti myös ehx EnglishMuff ja Koch Pedaltone :-) Elämä on reiässä rattoisaa...... |
Laulava Kylätohtori 22.04.2018 18:59:45 | |
---|
metlica: Onko kitaralle olemassa samanlaista suvereenia parasta särölpedaalia, tyyliin Darkglass bassolle? Ei ole. Riippuu omasta mausta, muista kamoista ja siitä, mitä ylipäätään haetaan. Olkoon menneeksi |
LaXu 22.04.2018 19:16:38 | |
---|
metlica: On todellakin. Ecstasy red pitäisi raapasta testiin jostain. Haussa sellainen spedu jolla saa täysin cleanista ampista metallit ulos. Mä lähtisin varmaan kattelemaan noita Diezelin VH4 ja Herbert pedaaleja tohon tarkoitukseen. |
Juzpe 22.04.2018 22:07:30 (muokattu 22.04.2018 22:08:36) | |
---|
metlica: On todellakin. Ecstasy red pitäisi raapasta testiin jostain. Haussa sellainen spedu jolla saa täysin cleanista ampista metallit ulos. Mulla ois. Se on aika helvetin kiva spedu. Testaamaan saa tulla Manseen sillai ku sopii vaan. Keitän kahveet ja juttelen mukavia. Ja kyllä sillä panterasäröt, metlicat ja yrmymmätkin hewimedölssit saa ulos ihan puhtaan päälle. Säätövaraa on vitusti ja säädettävä boostikin. |
metlica 22.04.2018 23:09:35 | |
---|
Juzpe: Mulla ois. Se on aika helvetin kiva spedu. Testaamaan saa tulla Manseen sillai ku sopii vaan. Keitän kahveet ja juttelen mukavia. Ja kyllä sillä panterasäröt, metlicat ja yrmymmätkin hewimedölssit saa ulos ihan puhtaan päälle. Säätövaraa on vitusti ja säädettävä boostikin. Kiitos, ollaanpa kuulolla! Toi vh4 rupes kanssa kiinnostamaan What's yours?! |
Shredator 23.04.2018 07:30:11 | |
---|
metlica: Kiitos, ollaanpa kuulolla! Toi vh4 rupes kanssa kiinnostamaan Lisää listalle vielä Wamplerin Slostortion ja EVH 5150. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
iec 23.04.2018 10:51:50 | |
---|
Shredator: Lisää listalle vielä Wamplerin Slostortion ja EVH 5150. Itsekin olin hyvin lähellä ostaa EVH 5150-pedaalin. Sen verran paljon kuumotteli. Päädyin sitten sen sijaan kyseistä pedaalia 100 euroa kalliimpaan pedaalin kokoiseen mallintavaan, joka on nyt melkein jokapäiväisessä käytössä (ja siitä saa 5150-mallinnuksen myös). On varmasti hyvä Hi-Gain-pedaali tuo EVH 5150. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Stone 23.04.2018 21:50:21 (muokattu 23.04.2018 21:52:35) | |
---|
iec: Jep. Nuo amp-in-a-box -tyyliset ratkaisut toimivat todella hyvin juuri särön tuottajana, eli ei tarvitse ajaa pedaalin levelillä ruttuun sitä etuastetta. Toki niillä voi tehdä myös senkin. Monissa edullisemmissa trankkuvahvareissa se vahvistimen etuasteen yliohjaaminen johtaa vain kauheaan sirinään tai muuhun ei-toivottuun soundiin. Tätä ei voi yleistää kaikkiin trankkuvahvareihin. Joidenkin kanssa yliohjaaminen toimii sangen mallikkaasti. Tuo mainitsemani käytetty Mooer Cruncher voisi olla kaikkein edullisin tapa tällä hetkellä päästä tuon Vox Pathfinderin kanssa hyvään lopputulokseen. Hommasin nyt tuon Mooer cruncherin ja sanotaan vaikka, että se nyt toimii ainakin parhaiten kokeilemistani katraasta. Silti tuonkin kanssa pedaalin volumea voi avata klo 8 tai aivan max. klo 8.30 tienoille ja soittotyyli enempi balladimainen /äärimmäisen kevyt näppäily kuin mikään rock, koska nämä perhanan "paperiseinät" eivät juuri anna mitään anteeksi. Vika ei ole soittokalustossa vaan seinäelementeissä. Onneksi treeniksellä ei ole tätä ongelmaa ainakaan, kun aletaan oikeasti soittaa :D "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
elon arska 23.04.2018 22:17:15 | |
---|
Stone: Hommasin nyt tuon Mooer cruncherin ja sanotaan vaikka, että se nyt toimii ainakin parhaiten kokeilemistani katraasta. Silti tuonkin kanssa pedaalin volumea voi avata klo 8 tai aivan max. klo 8.30 tienoille ja soittotyyli enempi balladimainen /äärimmäisen kevyt näppäily kuin mikään rock, koska nämä perhanan "paperiseinät" eivät juuri anna mitään anteeksi. Vika ei ole soittokalustossa vaan seinäelementeissä. Onneksi treeniksellä ei ole tätä ongelmaa ainakaan, kun aletaan oikeasti soittaa :D Cruncherissa on aivan helvetisti outputtia, sen kanssa saa olla tarkkana. Solo on mielestäni parempi volumen paremman säätövaran takia sekä tonemahdollisuuksien myötä monipuolisempi. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
Stone 23.04.2018 23:03:35 | |
---|
elon arska: Cruncherissa on aivan helvetisti outputtia, sen kanssa saa olla tarkkana. Solo on mielestäni parempi volumen paremman säätövaran takia sekä tonemahdollisuuksien myötä monipuolisempi. Sinänsä soundi cruncherissa ok, kun ei liikaa laita gainia tai treblea. Solo on itselleni tuntematon toistaiseksi, pitääpä käydä demoja kuuntelemassa. Kiitti vinkistä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
hevikukko 23.04.2018 23:07:25 (muokattu 24.04.2018 02:06:16) | |
---|
-tyhjää- Katkennut kieli ei ehjäksi muutu. |
iec 24.04.2018 00:10:15 | |
---|
Stone: Hommasin nyt tuon Mooer cruncherin ja sanotaan vaikka, että se nyt toimii ainakin parhaiten kokeilemistani katraasta. Silti tuonkin kanssa pedaalin volumea voi avata klo 8 tai aivan max. klo 8.30 tienoille ja soittotyyli enempi balladimainen /äärimmäisen kevyt näppäily kuin mikään rock, koska nämä perhanan "paperiseinät" eivät juuri anna mitään anteeksi. Vika ei ole soittokalustossa vaan seinäelementeissä. Onneksi treeniksellä ei ole tätä ongelmaa ainakaan, kun aletaan oikeasti soittaa :D Hyvä jos vinkki auttoi. Melkein olisin lyönyt vetoa että toimii melko hyvin. Voisit ehkä kokeilla vielä heittää tuon cruncherin ja vahvarin väliin jonkin halvan vaimentimen/boosterin jossa on vaimennusmahdollisuus. Mulla saattaisi olla EHX LPB1 ylimääräisenä. Muistaakseni se vaimentaa signaalia pienillä säätöarvoilla. Niin ja sitten voisit yrittää myös keinokuormaa kajarin ja vahvarin ulostulon väliin. Mutta eihän tuo ole kuitenkaan putkilaite, joten sitä ei pitäisi tarvita. Höh. Toisaalta mua edelleen hämmentää se, että miten ihmeessä tuo soi vieläkin liian lujaa? Onko kyseisen vahvarin soundi vaisu siellä pienillä volyymillä vai mikä ihme siinä on... vai onko se volasäätö niin herkkä, että ensin ei kuulu mitään ja sitten hyökkää kovalle? Jos saisit jotenkin videoitua/äänitettyä tuon ongelman, niin olisi helpompi auttaa. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Stone 24.04.2018 06:34:21 (muokattu 24.04.2018 07:25:35) | |
---|
iec: Hyvä jos vinkki auttoi. Melkein olisin lyönyt vetoa että toimii melko hyvin. Voisit ehkä kokeilla vielä heittää tuon cruncherin ja vahvarin väliin jonkin halvan vaimentimen/boosterin jossa on vaimennusmahdollisuus. Mulla saattaisi olla EHX LPB1 ylimääräisenä. Muistaakseni se vaimentaa signaalia pienillä säätöarvoilla. Niin ja sitten voisit yrittää myös keinokuormaa kajarin ja vahvarin ulostulon väliin. Mutta eihän tuo ole kuitenkaan putkilaite, joten sitä ei pitäisi tarvita. Höh. Toisaalta mua edelleen hämmentää se, että miten ihmeessä tuo soi vieläkin liian lujaa? Onko kyseisen vahvarin soundi vaisu siellä pienillä volyymillä vai mikä ihme siinä on... vai onko se volasäätö niin herkkä, että ensin ei kuulu mitään ja sitten hyökkää kovalle? Jos saisit jotenkin videoitua/äänitettyä tuon ongelman, niin olisi helpompi auttaa. Vahvari kliinillä (että ääni edes jotenkin avautunut) toimii ok, mutta vaatii hentoa kättä siinäkin (kaikki kuuluu vaan seinän läpi esim. olohuoneeseen jne.). Se on huono lähtökohta, kun ei ole panostettu seinämateriaaleihin tarpeeksi ja silti samalla vain muutamia neliömetrejä, jolloin itse huone jo korostaa ääntä. Voisin väittää, että esim. treeniksellä samoilla kamiksilla tämä db taso olisi lähestulkoon olematon. Off topic: Aiemmin suunnittelin mm. Boss Katanaa kotivahvistimeksi (vieläpä moni suositteli 100W versiota), mutta siinä olisi rahat heitetty kankkulan kaivoon ja täysin hukkaan, kun en pystyisi ilman kuulokkeita sillä juuri soittamaan järkevästi. Jopa joskus omistamani micro cube vahvistin kuten myös mallintava fender mustang I molemmat olivat liian kovalla ja vaativat myös kellosepän tarkkuuttaa volumenamikan säätöön, joten siitä saane jotain kuvaa problemasta, kun yrität jotain soittaa "paperitalossa" eli kyllähän siis tässä mielessä pelkästään kuulokkeilla + jollakin mallintavalla digiprosessorin kautta olevalla multiefektillä soitto olisi melko perusteltavaakin. Akustinen piano löytyy myös huushollista ja sille on tehty myönnytys tyttären harjoittelun nimissä, mutta kuuluu kyllä läpi koko taloyhtiön, kun sillä normisti soitetaan. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Metalkallo 24.04.2018 13:30:11 | |
---|
Stone: Se on huono lähtökohta, kun ei ole panostettu seinämateriaaleihin tarpeeksi ja silti samalla vain muutamia neliömetrejä, jolloin itse huone jo korostaa ääntä. Eipä siinä sitten oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa. :) Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |