Gabe 17.09.2014 20:33:35 | |
---|
-Lassi-: Optimaalistahan tässä haettiinkin. Kyllähän jokainen nyt ymmärtää tästä asiayhteydestä että se sana mitä haettiin oli neutraali ja että tuo optimaalinen oli vahingossa kirjoitettu. Entropia666: Kriteereinä: raha, pillu. Ei kai elämässä mitään muita kriteereitä olekaan?? |
Jii-Gee 17.09.2014 20:39:51 | |
---|
Entropia666: Kriteereinä: raha, pillu. Gabe: Ei kai elämässä mitään muita kriteereitä olekaan?? Viina unohtui vallan listalta, muuten meni ihan oikein. 70s Rokkenroll.. !!
VIDEO |
Entropia666 17.09.2014 20:43:02 | |
---|
Jii-Gee: Viina unohtui vallan listalta, muuten meni ihan oikein. Vitutku ku huumeet. Haluun samoja mitä luuviululla. :----D |
Jeszse 17.09.2014 22:51:36 | |
---|
Entropia666: Minulla on kitara, mitkä soinnut kuulostavat optimaaliselta? Kriteereinä: raha, pillu. E, A, D. Notski tulille ja lämsät haltuun. |
s8na 17.09.2014 23:02:05 (muokattu 17.09.2014 23:03:40) | |
---|
Jeszse: E, A, D. Notski tulille ja lämsät haltuun. F, G, A. Tuossa järjestyksessä punkisti. Muu on turhaa. Ehkä jossain puolessa välissä biisiä voi repästä soittamalla G ja F. Ainii kapinamusalla ei tuu rahaa. |
novo 18.09.2014 09:37:47 | |
---|
Ei oo määrärahoja, ei avohoitopaikkoja. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
kihtaristi 18.09.2014 11:02:35 | |
---|
|
hallu 18.09.2014 12:14:23 (muokattu 18.09.2014 12:16:43) | |
---|
kihtaristi: Tässä on vanhassa videossa ne soinnut, joilla sitä rahaa on musabisneksessä tehty: https://www.youtube.com/watch?v=oOlDewpCfZQ Ihan hauska pätkä josta tunnistin itsekin muutaman rallin. Tällaisia sointukiertojahan syntyy aina jotka paljon käytettynä syöpyvät osaksi laajan kansan musiikkikäsitystä ja ovat siksi musiikin tekijöille lähes ohittamattomia. Tietenkin saattaa aika armottomaan valoon esittää nuo biisit ne tuolla tavalla rinnakkain lyhyinä pätkinä irti kontekstistaan liitettynä sellaiseen kontekstiin jota ei muuten huomaisi. Silti minua hämmästyttää kuinka paljon ja kuinka rikasta variointia noinkin ahtaasta sointukierrosta biisintekijät ovat saaneet irti ja muutama helmikin siellä erottui selkeästi edukseen, jossa oli varioitu melodiaa odottamattomalla tavalla. Toinen seikka joka tekee tuosta videon esimerkistä aika armottoman biisille, on alkuperäisen sovituksen riisuminen tai ainakin pelkistäminen. Se aika karulla tavalla osoittaa ettei hittibiisistäkään jää paljoa jäljelle kun ne sovitukselliset temput riisutaan siltä pois. Alasti kohdelampun alla kaiken kansan ilkuttavana... sitä ei varmaan kukaan omalle kohdalleen toivoisi. Minulla heräsi lämmin myötätunto noita kiusattuja biisejä kohtaan, jotka kerran olivat suuria ja liikuttivat suuria massoja, mutta tuolla videolla yksin ja hyljeksittyjä. Joskus aina toisinaan joku sitten tekee jotakin odottamatonta, tekee jotakin eri tavalla kuin ennen. Luo uuden sointukulun, jolla västään hittejä seuraavat kymmenet vuodet. En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja |
Hanok 18.09.2014 15:32:07 | |
---|
hallu: Toinen seikka joka tekee tuosta videon esimerkistä aika armottoman biisille, on alkuperäisen sovituksen riisuminen tai ainakin pelkistäminen. Jos kappaleen oleellinen musikaalinen sisältö on pelkistettävissä standardisointukuluksi ja parin tahdin melodianpätkäksi, niin sitten se on. Jotkut musiikintekijät tavoittelevat mahdollisimman yksinkertaisia sointukulkuja ja melodioita ihan tarkoituksella. Jos tällaista minimalismia arvostaa, asiassa ei ole mitään ongelmaa. Radiosta kuitenkin puskee jatkuvalla syötöllä "uusia" hittejä, jotka on todellakin rakennettu noiden samojen sointujen päälle, vähän samaan tapaan kuin on tehty bluesia sen saman 12 tahdin kaavan päälle. Ehkä tuo sointukierto onkin eräänlainen 2000-luvun blues-kaava. Tuon sointukulun ryöstöviljely on minun mielestäni todellakin menemistä siitä missä aita on matalin. Vaan minkäs sille mahtaa jos maksava yleisö haluaa kuulla sitä samaa tuttua kerta toisensa jälkeen. Tokihan tuossa videossa oli iloisesti heitetty samaan soppaan samat soinnut niin, että kierto alkaa eri soinnusta. Biisin kannalta sillä on kyllä merkitystä, joten tavallaan videossa esiintyneet kappaleet jakautuvat kahteen ryhmään. Molemmissa on silti lauluja aivan tarpeeksi. Jaa niin, sori offtopic, varsinainen ketjun aiheesta karkasi "vähän" sivuun. |
kihtaristi 18.09.2014 16:49:31 | |
---|
hallu: Tietenkin saattaa aika armottomaan valoon esittää nuo biisit ne tuolla tavalla rinnakkain lyhyinä pätkinä irti kontekstistaan liitettynä sellaiseen kontekstiin jota ei muuten huomaisi. Silti minua hämmästyttää kuinka paljon ja kuinka rikasta variointia noinkin ahtaasta sointukierrosta biisintekijät ovat saaneet irti ja muutama helmikin siellä erottui selkeästi edukseen, jossa oli varioitu melodiaa odottamattomalla tavalla. Toinen seikka joka tekee tuosta videon esimerkistä aika armottoman biisille, on alkuperäisen sovituksen riisuminen tai ainakin pelkistäminen. Se aika karulla tavalla osoittaa ettei hittibiisistäkään jää paljoa jäljelle kun ne sovitukselliset temput riisutaan siltä pois. Alasti kohdelampun alla kaiken kansan ilkuttavana... sitä ei varmaan kukaan omalle kohdalleen toivoisi. Minulla heräsi lämmin myötätunto noita kiusattuja biisejä kohtaan, jotka kerran olivat suuria ja liikuttivat suuria massoja, mutta tuolla videolla yksin ja hyljeksittyjä. Kyllähän tästä nähdään juuri hyvän melodian ja sovituksen erottavan biisin niistä muista biiseistä, jotka jäävät pienempien yleisöjen tietouteen, kellareihin ja treenikämpille. Itse tunnistin yli varmaankin yli 90% noista ja omasta mielestäni suurin osa on hyviä biisejä omassa genressään vaikkei omia mieltymyksiä vastaakkaan. Minun mielestä nuo biisit eivät tuossa olleet kiusauksen kohteena, vaan pikemminkin huumorilla tehtyjä poimintoja niistä tunnetuista ja suosituista biiseistä, joissa kiertoa hyödynnetään. Aikamoinen kattaus kovia artistejahan tuohon on ympätty. Nyt kuitenkin aletaan olla jo niin kaukana Villen valaisemisesta, Fenderin putkivahvistimista, ekvalisaattoreista ja kitarakamoista yleensä, että jätän tämän offtopicin omalta osaltani tähän ;) |
Funkånaut 23.09.2014 14:07:37 (muokattu 23.09.2014 14:10:23) | |
---|
Entropia666: Minulla on kitara, mitkä soinnut kuulostavat optimaaliselta? Kriteereinä: raha, pillu. Maki-kierto, Let it Be -kierto ja Aku Ankka -kierto. Mutta ei tartte, ja rahaa & pillua tulee niin että morjes. Eli toisin sanottuna ainoat tarvittavat soinnut ovat Am, F, C ja G. Muilla ei tule piparia. Ja mitä vahvarin neutraaleimpaan snoudiin tulee, niin sehän riippuu paljon kitarasta, tilasta ja tommoisista. Miten Internetissä voitaisiin tietää tilassa tietää parhaat mahdolliset asetukset tilaan x, jos ei edes tiedetä millainen tila x on saati millä vempeleellä soitetaan vahvistimeen? Paitsi paras snoudi on tietty kaikki nollassa. Ihan kaikki voluumista lähtien. "Hiljaisuus kauneinta musiikkia on" ja niin edelleen. What do you get when you cross an insomniac, an agnostic, and a dyslexic?
Someone who stays up all night wondering if there is a Dog.
Laatumusaa |
Numb 24.09.2014 16:26:02 | |
---|
Funkånaut: Maki-kierto, Let it Be -kierto ja Aku Ankka -kierto. Mutta ei tartte, ja rahaa & pillua tulee niin että morjes. Eli toisin sanottuna ainoat tarvittavat soinnut ovat Am, F, C ja G. Muilla ei tule piparia. Damn, olen mennyt Em, C, G, D. No, pääasia, että syy selvisi. |