Aihe: Tykkää pedaaleista, syö hyvin pedaaleja jne..
1 2 3 4
hallu
14.09.2014 00:00:38
mvirta: Voi tarkoittaa suomennettuna ihan vaan sitäkin että "Tää on niin juutaksen kovaääninen kiuas että pakko siihen joku rotta on lyödä eteen jos haluaa vähänkään säröä ennen kuin kallo halkeaa metelistä".

Sitä on tiemmä opiskeltu medialukutaitoa ja taidettu jokunen myynti-ilmoituskin tullut kahlattua:-D. Joka tapauksessa plussaa tästä oivallisesta suomennoksesta:-)
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Hi-Power
14.09.2014 02:01:50 (muokattu 14.09.2014 02:02:06)

Myrkky Nuoli: Esim. fuzzien tapauksessa allekirjoitan tämän (tosin niissäkin sen pitää olla vähän säröllä), mutta jos nyt puhutaan vaikka Tube Screamerillä kasariheviosastolle buustaamisesta niin esim. JCM800 täysillä ja TS808 eessä on lähes täydellinen yhdistelmä ja toki vastaavia esimerkkejä on lukematon määrä. Sitten on taas ne, joilla ei meinaa tulla samalla tavalla käytettynä mitään tolkkua.

No voihan tuo olla aika hyvä yhistelmä ( ja varmasti onkin) mutta ei perskele ainakaan mun pää kestä tuota omaa JCM:ää vetää täysillä, lähtee sen verran kova metakka tosta... keinokuorma tappo saundin...
PS. en tykkää korvatulpista soittaessa :)
sustain65
14.09.2014 08:11:29
hallu: Sitä on tiemmä opiskeltu medialukutaitoa ja taidettu jokunen myynti-ilmoituskin tullut kahlattua:-D. Joka tapauksessa plussaa tästä oivallisesta suomennoksesta:-)

Laitoin minäkin plussan tuosta suomennoksesta, mvirta osui olennaiseen.
Myrkky Nuoli
14.09.2014 08:54:16
Hi-Power: No voihan tuo olla aika hyvä yhistelmä ( ja varmasti onkin) mutta ei perskele ainakaan mun pää kestä tuota omaa JCM:ää vetää täysillä, lähtee sen verran kova metakka tosta... keinokuorma tappo saundin...
PS. en tykkää korvatulpista soittaessa :)

Meinasin, että etuaste täysillä. Ei sitä masteria oo pakko kokonaan avata. Ilman korvatulppia varmasti tulee hätä joo, ite oon todella tarkka kuuloni kanssa. Sen lisäks, että valetuilla kaikki kuulostaa minusta paljon paremmalta ja selkeemmältä jos tulee kovaa.
When in doubt, lower your expectations.
rheinone
14.09.2014 11:34:42
sebu: No miten ite miellät asian?

Mun mielestä on vähän hullua puhua säröjen ja buustereiden "syömisestä", jos kyse on kuitenkin siitä miten särö syntyy styrkkarin etuasteessa.

Jos etuasteella ei ole mitään tekemistä syntyvän tonen kanssa, eli särö otetaan pelkästään säröpedaalista, on sitten perusteltua puhua efektin syömisestä. Näin mieltäisin.
rheinone
14.09.2014 11:36:17 (muokattu 14.09.2014 11:36:37)
Myrkky Nuoli: On näissäkin eroja. Ylempänä mainitsin, että mun reverb ei meinaa toimia impactini kanssa.

Onks impactissä efektilenkki? Sinnehän reverb kuuluis.
Myrkky Nuoli
14.09.2014 12:00:04 (muokattu 14.09.2014 12:01:45)
rheinone: Onks impactissä efektilenkki? Sinnehän reverb kuuluis.

Ei oikein noissa 70-luvun peleissä tahdo olla :) taitaa olla kasarin keksintöjä.
En kyllä muutenkaan perusta efektilenkeistä, otan mieluummin vahvistimeni ilman. Reverb on kyllä siinä poikkeus, että pidän siitä usein enemmän loopissa kuin edessä. Dilsan laitan mieluummin laudan päähän.
sustain65
14.09.2014 12:04:29
Myrkky Nuoli: Ei oikein noissa 70-luvun peleissä tahdo olla :) taitaa olla kasarin keksintöjä.
En kyllä muutenkaan perusta efektilenkeistä, otan mieluummin vahvistimeni ilman. Reverb on kyllä siinä poikkeus, että pidän siitä usein enemmän loopissa kuin edessä. Dilsan laitan mieluummin laudan päähän.

Mitenkäs sinä sitten pidät reverbiä loopissa, jos kerran otat vahvistimesi mieluummin ilman looppia ;-)
Myrkky Nuoli
14.09.2014 13:30:00
sustain65: Mitenkäs sinä sitten pidät reverbiä loopissa, jos kerran otat vahvistimesi mieluummin ilman looppia ;-)

On sitä luupillisissakin kokeiltu. Pajalla on testailuvahvistimessa. Pitäähän se päästä kokeilemaan miten ne siellä käyttäytyy.
hallu
14.09.2014 15:04:14
Myrkky Nuoli: On sitä luupillisissakin kokeiltu. Pajalla on testailuvahvistimessa. Pitäähän se päästä kokeilemaan miten ne siellä käyttäytyy.

Eikös sitä voisi ottaa samantien vahvistinta jossa se kajahdus on valmiina? Fenderillä sellaiset mallit tunnistaa nimen Rewerb loppuosasta esimerkiksi Twin Rewerb. Sitten löytyy malleja rewerbillä tai ilman. Esimerkiksi Bassmanissa ei ole rewerbiä, mutta BluesDeVillessä tai Blues Deluxessa on Rewerb ja ovat muuten aika samanlaisia bassmanin kanssa (niissä on kyllä myös se efektilenkki eli ei ehkä silleen sopivia).
vesguR
14.09.2014 15:21:57
Tulipa mieleen kysyä tässä kun jostain olen lukenut, että mitä yksinkertaisemmin rakennettu vahvistin/etuaste, niin sitä paremmin toimisi pedaalien kanssa. Pitäneekö ollenkaan paikkaansa?
Feedback will free your mind and set you free
Myrkky Nuoli
14.09.2014 18:05:22 (muokattu 14.09.2014 18:08:18)
hallu: Eikös sitä voisi ottaa samantien vahvistinta jossa se kajahdus on valmiina? Fenderillä sellaiset mallit tunnistaa nimen Rewerb loppuosasta esimerkiksi Twin Rewerb. Sitten löytyy malleja rewerbillä tai ilman. Esimerkiksi Bassmanissa ei ole rewerbiä, mutta BluesDeVillessä tai Blues Deluxessa on Rewerb ja ovat muuten aika samanlaisia bassmanin kanssa (niissä on kyllä myös se efektilenkki eli ei ehkä silleen sopivia).

Toki, ei mulla mitään reverbillisiä vahvistimia vastaan ole. Mun saundi vaan on vanhoissa brittikoneissa ja niissä ei noita oo. Fenderit ei mun bändikäyttööni sovi yhtään, vaikka niistä kovasti pidänkin. On aika tarkka näkemys saundista nääs. Muuttuvia osia on niin paljon, että sit sen reverbillisen pelin pitää sen middlekkään EL34-saundin lisäksi myös säröytyä riittävän aikasin, mutta riittävän vähän, olla tehoiltaan sopiva ja puhdistua erittäin hyvin fuzz facen kaverina. Plus sitten ne sivutoimiset pedaalit. Ennemmin teen kompromisseja sen reverbin kanssa kun se on lopulta aika pienessä osassa. Ja mullahan on siis jo täydellinen vahvistin, Laney Supergroup nääs. Jos nyt ei lasketa sitä, että se on vähän liian äänekäs. Se on semmosta. Pyörittelen noita kakkospelejä vaan ja Impactin kanssa havaitsin tämmösen jutun. No biggie.

vesguR: Tulipa mieleen kysyä tässä kun jostain olen lukenut, että mitä yksinkertaisemmin rakennettu vahvistin/etuaste, niin sitä paremmin toimisi pedaalien kanssa. Pitäneekö ollenkaan paikkaansa?

Kyllä mää näin näkisin tämän asian myös. Poikkeus toki vahvistaa säännön.
Freewheeler
14.09.2014 18:08:36
vesguR: Tulipa mieleen kysyä tässä kun jostain olen lukenut, että mitä yksinkertaisemmin rakennettu vahvistin/etuaste, niin sitä paremmin toimisi pedaalien kanssa. Pitäneekö ollenkaan paikkaansa?

Voi pitääkin, Fender Princeton '69 toimii spedujen kanssa hienosti.
Jucciz
14.09.2014 18:58:22
Reverb, yksöisveellä. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
hallu
14.09.2014 19:14:34
Jucciz: Reverb, yksöisveellä. ;)

Perhana joo, ja niinkö mä yritin välttää tuota sanaa käyttämällä "kajahdusta", mutta sinne se taas luikahti:-D. No, kiitoksia taas tästä oikaisusta koitan olla tarkempi jatkossa ja koitan puhua suomea, mutta kun ei se meinaa millään näissä musajutuissa nykyisin onnistua:-)
Laulava Kylätohtori
15.09.2014 08:41:00
hallu: Perhana joo, ja niinkö mä yritin välttää tuota sanaa käyttämällä "kajahdusta", mutta sinne se taas luikahti:-D. No, kiitoksia taas tästä oikaisusta koitan olla tarkempi jatkossa ja koitan puhua suomea, mutta kun ei se meinaa millään näissä musajutuissa nykyisin onnistua:-)

Niin paljon kuin suomen kieltä arvostankin ja olen huolissani sen osaamisen tason rappiosta, sanoisin, että 'reverb' on parempi kuin 'kajahdus'...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
sandelius
15.09.2014 09:14:00
Mun Ceriatone OTS on sellanen vahvistin, jonka kanssa kaikki pedaalit vain toimii. Lähinnä futseja ja säröjä on tullut testailtua mutta niitä sitten aika paljonkin.
erty
15.09.2014 10:47:51
Myrkky Nuoli: Mun saundi vaan on vanhoissa brittikoneissa ja niissä ei noita oo.

Mullapa on ;o) http://muusikoiden.net/dyn/users/127617.jpg Vaikkei toi nyt ihan Fender-tason reverbi ookkaa, mut tremolo on hyvä! Toi ylempi WEM on ollut tähän asti paras alusta säröille ja fuzzeille vaikkakin menee ruvelle aika äkkiä. Fuzzit tuntuu liimautuvan ton kanssa just sopivasti.
hallu
15.09.2014 11:56:55
Laulava Kylätohtori: Niin paljon kuin suomen kieltä arvostankin ja olen huolissani sen osaamisen tason rappiosta, sanoisin, että 'reverb' on parempi kuin 'kajahdus'...

No niinhän se taitaa olla. Samalla tavalla kuin "auto" on parempi kuin sen suomenkielinen vastine "hyrysysy" tai "mikroskooppi" on parempi kuin "hitutähystin" ja "video" on parempi kuin "kuvanauhuri":-D. Tärkeintä kuitenkin, että yrittää. Minun pitää nyt vaan takoa päähäni miten tuo rew...... eiku reverb kirjoitetaan. Niin ja opettaa myös tälle oikeolukuohjelmalle, että se on suomea:-).
Myrkky Nuoli
15.09.2014 12:16:09
erty: Mullapa on ;o) http://muusikoiden.net/dyn/users/127617.jpg Vaikkei toi nyt ihan Fender-tason reverbi ookkaa, mut tremolo on hyvä! Toi ylempi WEM on ollut tähän asti paras alusta säröille ja fuzzeille vaikkakin menee ruvelle aika äkkiä. Fuzzit tuntuu liimautuvan ton kanssa just sopivasti.

No nämä on kyllä erinomainen poikkeus! Tekis mieli hommata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)