![]() 09.10.2014 23:02:31 | |
---|---|
Vielä ei ole keikkakokemusta SS22'n kanssa, mutta kyllä siinä headroomia riittää kuusihenkisen bändin kanssa. Mulla on tokain tallessa SD JB ja se saa normi bändivoluumeilla jo tuon puhtaan kanavan fat-moodin hiukan muroutumaan, jos kovaa roimii, mutta se on ihan hyvä juttu. Riittää vaihtoehtoja, varsinkin kun tykkään pitää melko paksua säröä toisessa kanavassa - Gainit klo 15 ja klo 13. Telellä ja stratolla sitten headroomia on niin paljon, että muroutumiseen vaaditaan lähes naurettavat äänenpaineet. Meidän treenit loppuis siihen, jos sanoisin, että mä vedän nyt tällä tasolla. Tossa kuukauden päästä pääsee SS 22 ekalle keikalle ja saadaan tulikaste tositoimissa. Tuskin maltan odottaa. Muista Fendereistä täytyy erikseen mainita oma salainen suosikki eli punanuppi Champ 12 (kaikki diggaa BF ja SF klassikoista, joten niitä ei tarvi mainostaa). Champia kun kurittaa reilusti RATilla tai johdannaisella ja kitarana LP, niin tuloksena on ehdottomasti omaan korvaan yksi parhaita rähinärokkisoundeja. Se onkin sitten vähän one-trick-pony, mutta juuri tuon se tekee aivan mahtavasti. | |
![]() 10.10.2014 21:04:46 | |
qal: Jep - samoilla linjoilla. On tullut soiteltua classic 30:llä (onkohan maan päällä yhtään sielua joka ei olisi joskus sen läpi soittanut?) ja edellinen vahvistin oli sellainen jonka sai switchattua 5/15/30 watin tehoille. Kaikki riittivät bändin kanssa mutta soundin luonne oli erilainen. Isommalla wattimäärällä soundi oli ikäänkuin 'isompi' - ei ehkä niinkään lujempi tai läpitunkevampi. Luulisin että enemmänkin tuon soundin luonteen takia niitä vatteja halutaan enemmän kuin vain sen äänenvoimakkuuden takia. Näin ainakin minä jos olisin vattimetsällä. Mulla ei ole kokemuksia noista 100-wattisista putkareista, mutta samanlaista juttua kuulee tuttavilta joilla on näitä isompitehoisia nuppeja. Eli tietty botne on se mitä löytyy useimmiten siitä 100w putkimarsusta. Liekö tuolla sitten yhteyttä suurempaan kontrolliin matalimmilla taajuksilla, eli vähän sama juttu kuin vaikka hifilaitteissa subbarissa, eli kun sitä tehoreserviä on, niin kaiutinelementti pysyttelee paremmin kontrollissa kunnon rytkeessä. Tiedä häntä miten asia sitten oikeasti on, eli onko kyse vielä jostain muustakin, kuten vaikkapa eri putkityypeistä, päätemuuntajasta tai kytkennästä. -iec Ja niin päin pois... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)