teknomies 20.07.2014 14:03:30 | |
---|
Kefiiri: Oletko kokeillut ihan vaan ruuvata mikin bassopuolta alemmas? Onhan se vähän masentavan näköistä jos mikki tulee perusteellisesti vinoon, mutta kyllä se auttaa. Tää ja konkka on paras. Potikkaa konkan rinnalle oli hyvä idis mun settiin. Tässä mä oon kyllä ihan eri mieltä: > Eihän kaulamikkiä missään kitarassa voi käyttää muuhun kuin vanhan jatsin soittamiseen. Kaulamikistä saa just diipit henkat kun kelaa bassot veks ja detunaa drop-d:stä kaikki kielet kaks semitonea down. Säröä päälle cuttaa diskanttia snadisti, toimii hotrailhumppiksella jees vaikkei ookkaan ykskelanen. Stringit kandee sit laittaa yks gauge enempi kun droppaa, tulee muuten liian makaroonit. |
Freewheeler 21.07.2014 17:19:15 | |
---|
tuquoque: Mulla on MIM 72 Custom tele, jota tosiaankin olin jo laittamassa vaihtoon :) kaulahumpparin bassovoittoisuuden takia. 500K potikoiden vaihtamisella pääsin vähän eteenpäin ja lisäksi ruuvailin pois ne wide range humpparissa olevat piilotetut napapalat (TGP:stä löytyi vinkki). Nyt on jo paljon parempi. Soundi on edelleen todella paksu ja pehmeä eikä ole tullut vastaan toista, jossa olisi vastaava. Ei ehkä livekitarana kovin käyttökelpoinen, mutta kotona ruuvatessa varsinkin väliasennossa saa miksailtua mielenkiintoisia kombinaatioita. Ja WR humpparin soundi omanaan on aika uniikki, jos/kun tarvitsee mahdollisimman neutraalin kuuloista puhdasta komppisoundia tai paksua säröä. Pitää jossain välissä kokeilla tuota konkan lisäystäkin. Kiitti vinkistä. Se on ihan normi-perushalpishumppari, mikä siellä kuoren alla on. Ei sillä ole mitään tekemistä alkuperäisen Wide Rangen kanssa. Siksi se soundaa tumpulta ja alapäävoittoiselta. Ei auta kuin mikin vaihto esim The Creameryn kopioon originaalista. |
kojones 21.07.2014 17:47:30 | |
---|
Freewheeler: Ei auta kuin mikin vaihto esim The Creameryn kopioon originaalista. Kyl siihen tumppuuteen ja alapäävoittoisuuteen auttaa tuo konkkakin, mut ei se silti kuulosta Wide Rangelta. |
Ali 22.07.2014 12:07:27 (muokattu 22.07.2014 12:36:29) | |
---|
Freewheeler: Se on ihan normi-perushalpishumppari, mikä siellä kuoren alla on. Ei sillä ole mitään tekemistä alkuperäisen Wide Rangen kanssa. Siksi se soundaa tumpulta ja alapäävoittoiselta. Ei auta kuin mikin vaihto esim The Creameryn kopioon originaalista. Mulla on itsellä nyt 72 Custom ja Thinline reissuet ja menee kyllä nuo tuhnut reissue wide ranget vaihtoon joskus, kunhan saa aikaiseksi. Erityisesti kaulassa häiritsee tossa Thinlinessä alkuperäisesä kuosissa oleva setup, Customissa on vaihdettukin konkka jo edellisen omistajan toimesta. Tämä sai aika vakuuttuneeksi, vaikkei nyt juuri Creameryt olekaan: https://www.youtube.com/watch?v=CMorGqzyJrM "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
tuquoque 27.07.2014 16:55:08 (muokattu 27.07.2014 16:55:48) | |
---|
Jonkin aikaa tuolla 72 RI Tele Customilla nyt soitelleena pitää sanoa, että vaikka RI WRHB:t todellakin kuulostaa vähän tummilta, kun esim. vaihtaa kitaraa lennossa lespasta tai stratosta tai tallasta kaulaan ja jatkaa samoilla säädöillä. Mutta vähän kun korjaa WRHB:n ulostuloa clean boosterilla, niin kyllä ihan kelpo soundit lähtee siitäkin. WHRB:n soundi kuulostaa vähän kuin olisi humppari ja yksikelainen samaan aikaan päällä ja miksattu sekaisin. Mojotone-video on silti aika vakuuttava ja kai tuollainen wide range -klooni pitää jossain vaiheessa hankkia. Kallishan se kyllä on... m. |