Aihe: seymor duncan vs. EMG
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Gypsy
14.06.2013 11:52:38
ancci: Ei, mullakin on mielipide. :)

+ Paskat perustelut.
Aamen
ancci
14.06.2013 11:54:37
Gypsy: En ole missään vaiheessa pahoittanut mieltäni, mutta pointti on se, että kyllä sä voit mennä mikkivalinnassa todellakin metsään.

Tottakai voi mennä metsään mikkivalinnassa. Mutta en usko, että pahasti kuitenkaan noilla mikeillä koska musiikkityylinä on metalli, joihin kuumat mikit on kokemuksestani osoittautuneet hyviksi.
ancci
14.06.2013 11:56:13 (muokattu 14.06.2013 11:57:49)
Gypsy: + Paskat perustelut.

Sun perusteluina oli joku kaveri jolle se mikki ei toiminut? Pitäiskö sun pikkuhiljaa rauhottua? :) Ei mitään hätää. Eiköhän aloittaja löydä tarkoitukseensa sopivan mikin.
Gypsy
14.06.2013 12:01:50
ancci: Tottakai voi mennä metsään mikkivalinnassa. Mutta en usko, että pahasti kuitenkaan noilla mikeillä koska musiikkityylinä on metalli, joihin kuumat mikit on kokemuksestani osoittautuneet hyviksi.

No eipä vaikka toi Dimebag tarvinut kovin kuumia mikkejä, vaikka saundi oli rankka.
Aamen
Gypsy
14.06.2013 12:03:39
ancci: Sun perusteluina oli joku kaveri jolle se mikki ei toiminut? Pitäiskö sun pikkuhiljaa rauhottua? :) Ei mitään hätää. Eiköhän aloittaja löydä tarkoitukseensa sopivan mikin.

No sun neuvoilla varmasti kun laitetaan vaikka aktiivia tai passiivia, kunhan on metalliin suunniteltu ja nimimiehet käyttää. LOL
Aamen
Antti1
14.06.2013 12:04:01 (muokattu 14.06.2013 12:04:24)
Gypsy: No eipä vaikka toi Dimebag tarvinut kovin kuumia mikkejä, vaikka saundi oli rankka.

Mihin mikkiin viittaat? Mä en oo kamalasti herran kamoihin perehtynyt Panteran umpipaskan soundin vuoksi, mutta käsittääkseni Bill Lawrencen L-500XL oli käytössä suurimman osan ajasta? Kyllä se melko "kuuma" mikki mun mielestäni ainakin on.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Gypsy
14.06.2013 12:05:02
Ai niin joo mitä tuli tohon nuoruuteen, niin täytän 30 ihan just ^__^
Aamen
Gypsy
14.06.2013 12:07:59
Antti1: Mihin mikkiin viittaat? Mä en oo kamalasti herran kamoihin perehtynyt Panteran umpipaskan soundin vuoksi, mutta käsittääkseni Bill Lawrencen L-500XL oli käytössä suurimman osan ajasta? Kyllä se melko "kuuma" mikki mun mielestäni ainakin on.

Siihenkin, mutta onpa ollu mm. BC Richin Mockingbirdissä muutakin. (Se varhaisaikojen punanen mustalla maalilla sotkettu). Kyllä lähti PAF:llakin kunnon mätöt.
Aamen
TheWickerMan
14.06.2013 12:09:37
Bändikaverillani on Dimebuckerit kitarassaan ja itse ole aina soittanut EMG:llä metallijutut. Oikeasti noilla isoilla säröillä soitettaessa noiden kuumien mikkien välillä on vain pieniä vivahde eroja. Ei tee noissa metallijutuissa mitään soitinta käyttökelvottomaksi. Voisin ihan yhtähyvin soittaa vaikka noilla Duncaneilla. Olen vain mieltynyt noihin EMG enemmän. Oisko se sitten sitä Antt1 mainitsemasta "psykoakustiikasta" johtuvaa.

Loppujenlopuksi isoilla säröillä soitettaessa bändin kanssa, se mikin tuoma pieni vivahde ero ei mitenkään merkittävästi vaikuta siihen yleisöön välittyvään kuuntelukokemukseen. Lähinnä sen huomaan vaan minä itse.

Ei kukaan bändiläisitäkään sitä siitä laulun, rumpujen, basson ja kahden kitaran läpi kuule että "ompas sulla huono mikki kitarassa". Täysin naurettava ajatus.
--
Entropia666
14.06.2013 12:10:48

Antti1: Mihin mikkiin viittaat? Mä en oo kamalasti herran kamoihin perehtynyt Panteran umpipaskan soundin vuoksi, mutta käsittääkseni Bill Lawrencen L-500XL oli käytössä suurimman osan ajasta? Kyllä se melko "kuuma" mikki mun mielestäni ainakin on.

Cowboys from hellin aikaan oli normi L-500 ja sen jälkeen kun markkinoille tuli 500XL vaihtoi siihen. Damageplanin aikaan tais olla sitten testissä SD:n dimebuckerin proto.
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Antti1
14.06.2013 12:10:54
Gypsy: Kyllä lähti PAF:llakin kunnon mätöt.

Lähtee toki. Itse tykkään usein paljon enempi tuollaisista keskiulostuloisista, tai snadisti kuumemmista, kuin varsinaisista hevitykeistä. Mä tosin kaipaankin omaan soundiini vähän rokkenrollia, enkä pelkkää jyystöä.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
ancci
14.06.2013 12:12:28
TheWickerMan: Bändikaverillani on Dimebuckerit kitarassaan ja itse ole aina soittanut EMG:llä metallijutut. Oikeasti noilla isoilla säröillä soitettaessa noiden kuumien mikkien välillä on vain pieniä vivahde eroja. Ei tee noissa metallijutuissa mitään soitinta käyttökelvottomaksi. Voisin ihan yhtähyvin soittaa vaikka noilla Duncaneilla. Olen vain mieltynyt noihin EMG enemmän. Oisko se sitten sitä Antt1 mainitsemasta "psykoakustiikasta" johtuvaa.

Loppujenlopuksi isoilla säröillä soitettaessa bändin kanssa, se mikin tuoma pieni vivahde ero ei mitenkään merkittävästi vaikuta siihen yleisöön välittyvään kuuntelukokemukseen. Lähinnä sen huomaan vaan minä itse.

Ei kukaan bändiläisitäkään sitä siitä laulun, rumpujen, basson ja kahden kitaran läpi kuule että "ompas sulla huono mikki kitarassa". Täysin naurettava ajatus.

+

Jep. Tähän vedoten noilla millään metalliin suunnatuilla mikeillä ei kyllä hirveen metsään mennä.
ancci
14.06.2013 12:15:23
Gypsy: No sun neuvoilla varmasti kun laitetaan vaikka aktiivia tai passiivia, kunhan on metalliin suunniteltu ja nimimiehet käyttää. LOL

"LOL"

Tuon jälkeen ei tarvitse hirveästi painoarvoa antaa sun mielipiteille ;D
Gypsy
14.06.2013 12:26:41 (muokattu 14.06.2013 12:32:10)
ancci: "LOL"

Tuon jälkeen ei tarvitse hirveästi painoarvoa antaa sun mielipiteille ;D

Olen käyttänyt sitä huumorimielessä siitä asti kun seurasin joskus pikkuveljeni IRC-keskustelua ja jatkuvasti tuli joltain LOL. Olin aluks, että mikä vitun LOL?

Ja mitä tulee tosiaan tohon kuulemiseen, niin eihän sitä nyt tosiaan muut kuule jossain paskalla reenikämpällä mitkä mikit on, mutta se vaikuttaa omaan soittoon.

Lisäys: Toi kommentti teki ancci susta vielä tyhmemmän, mitä ajattelin. Oletko 15-v hevimies?
Aamen
Decadetroll
14.06.2013 12:51:29
No niin, eiköhän se aloittaja ole saanut neuvoja... :D

Pitää ite muodostaa mielipiteet mikeistä. Toisille sopii aktiivit, oli ne sitten EMG:t eli duncanit. Toiset taas karsastavat. Kaikille mikeille löytyy käyttötarkoituksensa, paitsi dimebuckerille (tök tök---> ampiaispesä ;). Jos haluaa sellaista hyvin tehokasta, kuivasaundista mikkiä, niin emg81 paikolleen vaan ja rokkenroll. Jos taas haluaa samantyylistä, mutta muhkeammilla alataajuuksilla ja vähän "orgaanisemmalla" saundilla (ts. ei niin kuiva näkkäri) niin vaikka sitten tuota blackouttia tilalle duncanilta. Molemmilla voi soittaa kyllä mitä vaan, mutta itse olen kokenut jotkut suhteellisen keskitehoiset passiivit hieman korostetuilla keskiäänillä kaikista monipuolisimmiksi menoon kuin menoon.

Tämä kaikki on siis omaa mielipidettä, ei mitään absoluuttista totuutta. Mikkejä on kulkenut monenmoisessa kitarassa yks miljardibiljardia kappaletta, mikään ei ole ollut niin kova, etten olisi suostunut vaihtamaan pois uutta testatakseni. Lähimpänä sitä meikän mahtimikkiä on dimarzion morse-signaturet. Ne on just sopivan kuuloset meikän soittotyyliin ja tatsiin. No, nekin lopulta sitten vaihtuivat, nyttemmin on crunchlab tilalla ja onhan se tietty yhdenlainen sekin. Hieman ehkä isotehoinen mikki, mutta katsotaan nyt mitä tässä innostuu vielä vaihtamaan.

Toisessa ibanezissa on duncanin custom, mikä lähtee kyllä vaihtoon. Ihan liian pehmeä ja bassovoittoinen peli, kun haluan sellaista all-around mikkiä tuohon, vireen vaihtuessa päivittäin ja musiikkityylin samalla muuttuessa.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Gypsy
14.06.2013 12:57:21
Antti1: Lähtee toki. Itse tykkään usein paljon enempi tuollaisista keskiulostuloisista, tai snadisti kuumemmista, kuin varsinaisista hevitykeistä. Mä tosin kaipaankin omaan soundiini vähän rokkenrollia, enkä pelkkää jyystöä.

Tosta tuli muuten mieleen kun unettomuudesta kärsiny melkein läpi elämäni ja kattelen öisin videoita netistä, niin Laiho sano just yhdessä, että sen EMG:stä ei oikeen saa kliiniä saundia. Just sayin'.. En tiedä mitä käyttää, mutta kannattaa noitakin juttuja miettiä. EMG:n aktiivimikkien kliinit on ainakin kyllä kuulostanut huonolta.
Aamen
ancci
14.06.2013 13:02:14
Gypsy: Olen käyttänyt sitä huumorimielessä siitä asti kun seurasin joskus pikkuveljeni IRC-keskustelua ja jatkuvasti tuli joltain LOL. Olin aluks, että mikä vitun LOL?

Ja mitä tulee tosiaan tohon kuulemiseen, niin eihän sitä nyt tosiaan muut kuule jossain paskalla reenikämpällä mitkä mikit on, mutta se vaikuttaa omaan soittoon.

Lisäys: Toi kommentti teki ancci susta vielä tyhmemmän, mitä ajattelin. Oletko 15-v hevimies?

Nohnoh missä käytöstavat, eipäs ketään ruveta tyhmäksi haukkumaan. Veikkaan että olet maksimissaan amis/peruskoulu taustainen ahdistunut nuori varastotyössä, jolle jäi teini-iän ahdistus päälle. Veikkaus tosin vain :)

Hevimies siinämielessä että bändeissä kohta 10 vuotta pääasiassa raskaampaa tullut soiteltua. Sille perustan nuo mikkikommentitkin. Kotona sitten yksikseni funkkia jazzia ja bluesia. Ikäveikkus meni pieleen.

No hard feelings ;)

Vielä yritys muuttaa tämä keskustelu oikeille raiteille:

Onko aloittajalla mitkä mikit nykyisessä kitarassa ja onko putki vai transistorivahvistin? Onko bändiä jonka soundi erityisesti miellyttää? Esim In Flamesin pojat kun käyttävät emg:tä kun taas lamb of godin äijät taitavat olla mieltyneitä Duncaneihin.
ancci
14.06.2013 13:05:51
Gypsy: Tosta tuli muuten mieleen kun unettomuudesta kärsiny melkein läpi elämäni ja kattelen öisin videoita netistä, niin Laiho sano just yhdessä, että sen EMG:stä ei oikeen saa kliiniä saundia. Just sayin'.. En tiedä mitä käyttää, mutta kannattaa noitakin juttuja miettiä. EMG:n aktiivimikkien kliinit on ainakin kyllä kuulostanut huonolta.

Kliinit ovat aivan kuraa EMG:llä. Kuollutta ja kolkkoa. Yhden tempun mikki. Metalliin hyväksi todettu.
Gypsy
14.06.2013 13:06:29
ancci: Nohnoh missä käytöstavat, eipäs ketään ruveta tyhmäksi haukkumaan. Veikkaan että olet maksimissaan amis/peruskoulu taustainen ahdistunut nuori varastotyössä, jolle jäi teini-iän ahdistus päälle. Veikkaus tosin vain :) .

Luultavasti lukenut enemmän kuin sinä sukusi kanssa yhteensä. On muuten kummallista; rupeat opettamaan käytöstapoja ja heti perään perseilet?
Aamen
Gypsy
14.06.2013 13:16:20
ancci: Kliinit ovat aivan kuraa EMG:llä. Kuollutta ja kolkkoa. Yhden tempun mikki. Metalliin hyväksi todettu.

Eikö metallissa käytetä kliinejä?
Aamen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)