Aihe: Wah-Wah pedaali
1 2 3 4 5 6 7
kekehe
18.08.2013 22:49:07
Joten onko kokemuksia Budda Waheista? Ainakin ovat kalliita, jos ei muuta. Ja wah + volumepedaali samassa olisi kyllä houkuteleva vaihtoehto...

Hommasin BudWahin vasta äskettäin. Minulle ainakin sopiva, ei ylimääräisiä säätöjä ja hyvä väbinä. Jämäkän oloinen myös. Pakko oli hommata true bypass vehjes kun huomasin miten kauheasti Cry Baby syö soundia.
Generalissimo
18.08.2013 22:55:15
Muistelen, että tästä asiasta on ollut joskus täällä kitarakamapalstalla jotain puhetta. Eli wahin voimakkuuden modaamisesta. Jotenkin vain muistelen, että wahia modaamalla sai muutettua efektin säätöaluetta. Esim oma wahi on niin wahikas, että käytän sitä wahin tasoa määrittävää potikkaa minimistä 1/4-kierrokseen korkeintaan, muuten se menee ihan överiksi. En oikeastaan ikinä ole vääntänyt wahin tasonuppia yli puolenvälin, koska sille ei ole mitään käyttöä kun efekti menee niin överiksi. Kyseessä siis Morley Pro Series II wah/volume-pedal.

Pystyykö wahia modaamaan jotenkin niin, että nykyään kun potikan säätää puoleenväliin niin se olisi modauksen jälkeen maksimi? Ja nykyinen minimi olisi niinkuin kun potikka olisi puolessa välissä? Joskus kaipaisin ihan kevyttä wah-efektiä, mutta nykypedaalissa se minimikin antaa niin paljon efektiä, että ei kuulosta kauhean hyvältä kaikissa tilanteissa.
Laulava Kylätohtori
27.08.2013 21:39:51
Nyt olisi tarjolla RMC wah, mutta mallista ei ole tietoa. Kuvauksen mukaan vasaralakattu harmaa, jossa voi dippikytkimillä muokata soundia? Mikähän se voisi olla?
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
ReBeat
27.08.2013 21:41:32 (muokattu 27.08.2013 21:43:19)

Laulava Kylätohtori: vasaralakattu harmaa, jossa voi dippikytkimillä muokata soundia

vanhempi RMC3, http://www.youtube.com/watch?v=TCTqQqWZ8fo
Laulava Kylätohtori
28.08.2013 09:09:21 (muokattu 28.08.2013 09:11:13)
ReBeat: vanhempi RMC3, http://www.youtube.com/watch?v=TCTqQqWZ8fo

Okei, kiitos tiedosta.

Saako tästä RMC4 Picture Wahin soundia ulos? Onko muuten kova peli?

Ainakin tämän mukaan pitäisi saada:

RMC Custom: RMC3FL - This model CAN reproduce the sounds of all the other RMC models and has front-loaded controls on the front slope of the new case. The RMC3 works with most any pickup and any amp configuration.

PICTURE WAH (RMC4) - This is THE model if you want a classic wah sound. The PW works with most any pickup and any amp configuration.

Missä hinnoissa tuollainen vanhempi malli mahtaa liikkua?
Ziggy Bubba
28.08.2013 17:03:10

Erittäin hyvä waakku on tuo RMC3, oma taisi maksaa torilta 200e. Ohjelappusessa tuli useampi esiasetusehdotus. Nuo dip switchit ihan tosissaan vaikuttavat soundiin.

Lopulta omat suosikkisäädöt löytyivät ihan omasta takaa - ihan vaan testaillen. Enpä olekaan sen koommin laitetta säätänyt. Itellä on juuri tämä harmaa perusloota, jossa on säätimet sisällä.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Nigelson
02.09.2013 18:24:03
Poistelinpa Tompalta tuon Jerry Cantrellin nimikkovehjeen. Aika napakalta vehkeeltä vaikuttaa. Pedaalin kyljessä olevalla potikalla saa näppärästi rullattua soundia tummemmaksi. Soundia voisin kuvailla tuhdiksi ja laulavaksi.
SpeedGovernor
04.11.2013 18:24:44
http://www.youtube.com/watch?v=A0A8cPj_fPo

Olikohan tää jo täällä? Fuzzketjusta bongatun dokkarin lisäksi löyty tämä. Mielenkiintoinen.
Dr. Muff
06.11.2013 16:40:07
Laulava Kylätohtori: Okei, kiitos tiedosta.

Saako tästä RMC4 Picture Wahin soundia ulos? Onko muuten kova peli?

Ainakin tämän mukaan pitäisi saada:

Missä hinnoissa tuollainen vanhempi malli mahtaa liikkua?

Ei saa ihan just presiis samaa soundia, kun ei ole sama wah samoine komponentteineen. Mä tykkäsin enempi tosta vanhemmasta harmaasta RMC3:sta kuin uudesta sinisestä RMC3sta. Harmaa Picture wahi on noista mulle se mieleisin, mun korvaan siinä on karvan verran eri soundi kuin uudemmassa sinisessä.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Aurora Borealis
06.11.2013 17:45:04

http://www.thomann.de/fi/mxr_mc404_audio_electrics_wah.htm
Onkos tämä jo mainittu? On true bypass ja kahdella eri faselilla saa mahtavat soundit sekä särön, että puhtaiden päälle.
Raskaisiin riffeihin ja hämyisiin melodioihin nojaavaa metallia teille tarjoilee: Unforeseen Consequences. http://maihinnousu.net/a/2512
svilo
06.11.2013 20:07:57
Poistin torilta RMC8:n, aika vakuuttava:

www.youtube.com/watch?v=hnFM4E3WxKg

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
tomaattiorava
29.11.2013 22:42:13
Pukinkontissa ois nyt hyvälle wahille tilausta mutta tän tarjonnan runsauden kanssa menee sormi vähän pyllyyn. Eli vinkkejä kaipaisin.

Ensinnäkin, meinaako tuo true bypass nyt sitä, että kun se wahi on kitaran ja vahvarin välissä, niin laitteen ollessa pois päältä signaali kulkee sen läpi täysin muuttumattomana, ihan kuin pedaalia ei välissä olisikaan?
Toiseks, saundi sais pysyä mahdollisimman täyteläisenä myös wahia käyttäessä, en haluu kuunnella mitään laihaa pihinää vaan haluun että mun laadukas keppi ja hyvät mikit pääsee oikeuksiina.
Itse saundin suhteen sais olla ainakin jotain säätövaraa ettei vallan yhden asetuksen orjaksi joudu. Myös olisi hyvä jos laitteesta löytysi kunnolla munaa kun vedetään säröllä, sekä tarpeeksi herkkyyttä ja sointia kun vedetään kliinillä.

Semmonen 150e ois hyvä hinta.
"Ootko avaruusolio? -En. No mee sit lääkäriin."
Ziggy Bubba
29.11.2013 22:45:07

Dr. Muff: Mä tykkäsin enempi tosta vanhemmasta harmaasta RMC3:sta kuin uudesta sinisestä RMC3sta. Harmaa Picture wahi on noista mulle se mieleisin, mun korvaan siinä on karvan verran eri soundi kuin uudemmassa sinisessä.

Ok. Itellä on toi harmaa kolmonen.

Mun nähdäkseni tossa on niin paljon säädettävää, että ois aika hankala sanoa suht samanlaista paremmaksi/huonommaksi. Testasitko ihan samoilla säädöillä?
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Myrkky Nuoli
29.11.2013 23:12:12
Ziggy Bubba: Ok. Itellä on toi harmaa kolmonen.

Mun nähdäkseni tossa on niin paljon säädettävää, että ois aika hankala sanoa suht samanlaista paremmaksi/huonommaksi. Testasitko ihan samoilla säädöillä?

Sama täällä. En oo soittanut picture wahia, mutta demojen perusteella pääsee kyllä todella lähelle sitä minkä miellän picture wah -saundiksi. Taitaa kuitenkin eri induktoria olla sisässä, eli ei ehkä 100% kuitenkaan. On tätä tullut nyt lähipäivinä ruuvailtua maan helvetisti ja tuntuu, että irtoaa hyvin pitkälti kaikki WAH-saundit vähintäänkin hyvä-tason imitaationa. Kovasti tykkäilen. Omat asetukset jäi nyt presettien sweet & smooth -asetusten pohjalta pikkusen twiikkailtuun muotoon. Hyvin lähellä tuota S&S:ää on nämä. Eli ilmeisesti matkii tuota Wizardia. On mukavan muljuva/pehmeä cleaneillä ja säröillä riittää munaa ja on hyvin artikuloiva. Varsinkin tuo alapää kuulostaa todella komeelta onttoine keskialueineen kun ei säädä sweeppiä liian syvälle.
Laulava Kylätohtori
30.11.2013 09:58:16
RMC3:sta ei saa samaa soundia ulos kuin Picture Wahista. Lähelle pääsee toki, mutta ero on todellinen. Itse kokeilin rinnakkain Picture Wahia ja vanhaa RMC3:sta valmistajan "picture wah"-asetuksilla, joten säädöistä se tuskin oli kiinni...
Myrkky Nuoli
30.11.2013 11:47:02 (muokattu 30.11.2013 11:47:15)
Laulava Kylätohtori: RMC3:sta ei saa samaa soundia ulos kuin Picture Wahista. Lähelle pääsee toki, mutta ero on todellinen. Itse kokeilin rinnakkain Picture Wahia ja vanhaa RMC3:sta valmistajan "picture wah"-asetuksilla, joten säädöistä se tuskin oli kiinni...

Jeps, ei sitä justsiinsa kohilleen oo mahdollista saada eri komponenteilla. Lienee induktorista kiinni tässä tapauksessa. Noita säätöjä on kyllä niin helvetisti, että sitä kiittelee kun ne on tuolla sisäpuolella niin ei tartte niitä ronklata kun kerran saa kohilleen.
juki
30.11.2013 16:02:25
tomaattiorava:

Ensinnäkin, ............

Joo.

Toiseks, ..............

Tämä: http://www.thomann.de/fi/mxr_mc404_audio_electrics_wah.htm

Itelle tuli vaihdossa ja sanoisin, että täyttää koko lailla asetetut kriteerit..
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Dr. Muff
01.12.2013 00:34:05
Ziggy Bubba: Ok. Itellä on toi harmaa kolmonen.

Se yleissoundi on vaan niissä kahdessa mallissa erilainen, ei se siitä muuksi muutu. Molemmat ovat mainioita omalla tavallaan. Rmc3:sta oli joskus LE-versio jossa sod-induktorin sijaan halo, sillä varmaan pääsisi niin lähelle kuin vaan säätöjen herkkyys antaa periksi. Olisko jopa niin että uudemman mallin RCM3:ssa (sininen kuori) on sama induktori kuin uudessa picture wahissa, sama homma, ne saa varmaan aika samoihin, mutta silti ne eivät ole ihan just presiis samanlaisia kuin ne vanhat harmaat lootat. Johtuuko se ulostulopuolen bufferoinnista vai siitä että induktorien valmistaja on eri, on aikalailla mahdoton sanoa pystymetsästä.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
the-Antero
01.12.2013 11:36:33

Mulla on nyt ollu jonkun aikaa Zvexin Wah Probe. Oon kyllä hyvin tyytyväinen tuohon :) soundi on hyvä. Just sellanen mitä kaipaan wahilta ja käyttö on uskomattoman mukavaa ilman sitä fyysistä kiikkua.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Myrkky Nuoli
02.12.2013 01:11:26 (muokattu 03.12.2013 15:06:25)
Voi pojat.. RMC3:n induktori otti ja heitti veivinsä. Aavistuksen verran toki potuttaa, mutta ottakaamme tämä tilaisuutena. Kokeillaanpa punasta Faselia sitten.

edit: Oli muuten tämän kaliiperin pedaalilta aika huonoa suunnittelua tässä kohin, vaikka muuten jälki on aivan a-luokkaista. Induktorin päällä oli niin iso metallikuppi suojana, että kun se koko köntti suojakuppeineen oli valettu muoviin niin pohjalevy otti siihen snadisti kiinni. Kun pedaalille varas jalalla painoa niin se ohut pohja anto sen verran periks, että se töni tuota induktoria, joka sitten nytkyi siinä juotoksessa pikkuisen. Juotokset oli niin kovat, että induktori hajos sisältä ennen juotosten pettämistä. Kun ne jalat heilu niin sisäpuolella tuli painetta juuri siihen pisteeseen, jossa käämilanka kiinnittyi jalkoihin ja sitten lopulta toinen puoli napsahti irti/poikki. Ei mitään toivoa korjata kun langan toista päätä ei näy mailla, eikä halmeilla. Ostin tämän käytettynä, enkä tiedä miten vanha peli on kyseessä. Voi olla vaikka lähempänä kymmentäkin vuotta, eli hajoaminen ei missään nimessä käynyt nopeasti.

Josko uus induktori olis sen verran pienempi, ettei ottais enää kiinni, kyse on jokusesta millistä. Jos ei niin täytyy keksiä tapa saada piirilevyä syvemmälle koteloon ottamatta juotospuolelta kiinni koteloon.

edit2: Punanen faseli kiinni, eikä muuten yhtään pöllömpi saundi. Hyvin samankaltainen kuin alkuperäisen kanssa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)