![]() 24.04.2013 19:29:37 | |
---|---|
MarkoA: Miks porukka dissaa halvempia Gibsoneita? Mun makuun noissa tonnin ja allekin hintaisissa Les Paul malleissa on kyllä helkutin hyviä joukossa. Vastikään kokeilin yhtä Faded mallia ja kyllä se mun puukorvaan soi kuin aito asia. Kärjistellään hieman. Jos Cläpä ois soittanut Creamissa Faded Specialilla, niin maailma olis hyvin erilainen... ;P mitä kalliimpi Gibsoni sitä isompi peenis... eikä ku, eikä ku.... oliko se iisompi peeniksen jatke jos on hintavampi peenis jatke siis Gibsoni vai mikä se nyt oli :D Asiaa... siis on itelläkin ollut parikin Gibsonia (Classic ja Classic custom) ja nurkassa on vielä lojumassa Epiphonekin. Kyllä nuo molemmat Gibsonit pieksee ihan laadullisesti (viimeistely oli parempaa) tuon epiluurin, mutta muuten en mä mitään isompi eroja huomaa... molemmat Gibsonit tosin oli paljon painavempia kuin tuo Epiphone. Nyt soittelen vaan Epiphonen Masterbilt kitaralla sen mitä soittelen. Mutta nuo Epiluurin Masterbilt ovat niittäneet mainetta kovastikin ainakin ulkomaisilla foorumeilla. Jollekkin gibsoni on työjuhta, toiselle peeniksen jatke, kolmannelle pakkomielle, neljännelle unelma. Itse varmaan lukeuduin nuihin kaikkiin aikoinaan. Räyh! | |
![]() 24.04.2013 19:45:53 (muokattu 24.04.2013 19:46:21) | |
MarkoA: Miks porukka dissaa halvempia Gibsoneita? Mun makuun noissa tonnin ja allekin hintaisissa Les Paul malleissa on kyllä helkutin hyviä joukossa. Vastikään kokeilin yhtä Faded mallia ja kyllä se mun puukorvaan soi kuin aito asia. Kärjistellään hieman. Jos Cläpä ois soittanut Creamissa Faded Specialilla, niin maailma olis hyvin erilainen... ;P Missä menee halvempien Gibsoneiden yläraja ? Mulla on tällä hetkellä kaksi Gibsonia, toinen hinnaltaan 2000 € ja toinen noin 500 €, molemmat ovat hyviä kitaroita, toinen ei toistaan parempi, erilaiset ovat he. On mulla myös 500 € hintaluokan Epi, josta en luovu ennen kuin ehkä joskus kun on varaa vastaavan soundipaletin omaavaan Gibaan hintaluokassa 4000-5000 | |
![]() 24.04.2013 20:13:44 | |
MarkoA: Miks porukka dissaa halvempia Gibsoneita? Mun makuun noissa tonnin ja allekin hintaisissa Les Paul malleissa on kyllä helkutin hyviä joukossa. Vastikään kokeilin yhtä Faded mallia ja kyllä se mun puukorvaan soi kuin aito asia. Kärjistellään hieman. Jos Cläpä ois soittanut Creamissa Faded Specialilla, niin maailma olis hyvin erilainen... ;P Se mikä kelpaa Steve Hunterille kelpaa mullekin. Insanely happy | |
![]() 24.04.2013 22:50:18 | |
Missäs on paras valikoima Gibsoneita? F-musiikissa? Kannattaako kokeilla eri mallisia ja tilata netistä mistä halvimmalla saa vai ostaa juuri tuo kappale mitä on testannut ja todennut hyväksi.. Tosiaan loppu vuodesta vasta ostamassa, mutta kiitos kaikille jotka ehdottelivat tällä hetkellä myynnissä olevia. :) Uutena ajattelin ostaa kitaran. tosin mieli voi muuttua kuukausien aikana jos sattuu joku valioyksilö löytymään. | |
![]() 24.04.2013 23:39:14 | |
jimbeans: Missäs on paras valikoima Gibsoneita? F-musiikissa? Kannattaako kokeilla eri mallisia ja tilata netistä mistä halvimmalla saa vai ostaa juuri tuo kappale mitä on testannut ja todennut hyväksi.. Tosiaan loppu vuodesta vasta ostamassa, mutta kiitos kaikille jotka ehdottelivat tällä hetkellä myynnissä olevia. :) Uutena ajattelin ostaa kitaran. tosin mieli voi muuttua kuukausien aikana jos sattuu joku valioyksilö löytymään. F musassa tai tai soitin Laineella... Jos nyt turusta tai helsingistä olet... Suosittelen testaamaan ja jos löytyy hyvä niin ota se.. Myös samanmallin eri kitaroita kannattaa testata. :) V | |
![]() 25.04.2013 06:00:44 | |
jimbeans: Missäs on paras valikoima Gibsoneita? F-musiikissa? Kannattaako kokeilla eri mallisia ja tilata netistä mistä halvimmalla saa vai ostaa juuri tuo kappale mitä on testannut ja todennut hyväksi.. Tosiaan loppu vuodesta vasta ostamassa, mutta kiitos kaikille jotka ehdottelivat tällä hetkellä myynnissä olevia. :) Uutena ajattelin ostaa kitaran. tosin mieli voi muuttua kuukausien aikana jos sattuu joku valioyksilö löytymään. Kitarapajoilta löydät hyvän valikoiman soittokuntoon valmiiksi säädettyjä Gibsoneita. http://www.kitarapaja.com/ | |
![]() 26.04.2013 12:40:45 | |
Tutustumisen arvoinen sivusto tuo kitarapaja... Onko kellään sanottavaa gibsonin Min-E-tune systeemistä? | |
![]() 26.04.2013 13:43:49 | |
jimbeans: Tutustumisen arvoinen sivusto tuo kitarapaja... Onko kellään sanottavaa gibsonin Min-E-tune systeemistä? Toimii.Tykkään ja suosittelen ainakin jossain kokeilemaan. Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. | |
![]() 26.04.2013 13:51:07 | |
jimbeans: Tutustumisen arvoinen sivusto tuo kitarapaja... Onko kellään sanottavaa gibsonin Min-E-tune systeemistä? Tämä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Tuossahan ei ole yhtään huonoa puolta, ei syö soundia, ei ole ruma, varmatominen(ainakin toivottavasti) jne.. Tämä on oikeaa ja hyödyllistä kitarantekniikan eteenpäin viemistä, jos joku.. Toki se maksaa, mutta elämä on... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 26.04.2013 14:04:31 (muokattu 26.04.2013 15:24:40) | |
jimbeans: Tutustumisen arvoinen sivusto tuo kitarapaja... Onko kellään sanottavaa gibsonin Min-E-tune systeemistä? En ole kokeillu tuota Min-Etunea, joku voi tykätäkin että on hankkimisen arvoinen mutta ite en tuollaista meinaa hankkia. Pistän rahani muuhun kuten just tilasin Fishman Aura Spectrum-di akkarikäyttööni kun se vaikutti hyvältä vehkeeltä. http://www.fishman.com/product/aura-spectrum-di Sorry tuo Fishman juttu kun ei ole topikkiin istuva, kuhan mainitsin asiasta. PappaSFin | |
![]() 26.04.2013 21:05:31 | |
MarkoA: Miks porukka dissaa halvempia Gibsoneita? Mun makuun noissa tonnin ja allekin hintaisissa Les Paul malleissa on kyllä helkutin hyviä joukossa. Vastikään kokeilin yhtä Faded mallia ja kyllä se mun puukorvaan soi kuin aito asia. Kärjistellään hieman. Jos Cläpä ois soittanut Creamissa Faded Specialilla, niin maailma olis hyvin erilainen... ;P En omista Les Paulia. Studioita oon hypistellyt ja paria Standardia. Tykkään kitaran kauloissa paksuista lakkapinnoista, ja myös maalatuista kauloista. Tuntuu jotenkin tosi hyvältä omaan käteen. Jotain Worn Brown Fadedia sitten päädyin kokeilemaan ja siinä se lakkapinta on olematon ja karhea, ja tuntui, että ois jotain halkoa pidelly. Oli tosi kuollut ja mun käteen se kaula oli tosi kolkko ja tyly. | |
![]() 30.04.2013 06:38:41 | |
F-musiikissa käpistelin Gibsonin SG:tä, olisikohan ollut 60's tribute vai mikä. Tämä P90 mikeillä oleva hinnat alkaen malli kuitenki. Käsituntuma oli tosi kamala. Nauhat, pintaviimeistely jne. Hintaa on piirun alle 900 euroa :) Käsiin tuntui max. 200 euron kepukalta. Aika paha. | |
![]() 30.04.2013 17:44:12 | |
SpeedGovernor: F-musiikissa käpistelin Gibsonin SG:tä, olisikohan ollut 60's tribute vai mikä. Tämä P90 mikeillä oleva hinnat alkaen malli kuitenki. Käsituntuma oli tosi kamala. Nauhat, pintaviimeistely jne. Hintaa on piirun alle 900 euroa :) Käsiin tuntui max. 200 euron kepukalta. Aika paha. Tuota on joskus muutkin sanoneet. V | |
![]() 30.04.2013 18:33:02 (muokattu 30.04.2013 18:33:59) | |
SpeedGovernor: F-musiikissa käpistelin Gibsonin SG:tä, olisikohan ollut 60's tribute vai mikä. Tämä P90 mikeillä oleva hinnat alkaen malli kuitenki. Käsituntuma oli tosi kamala. Nauhat, pintaviimeistely jne. Hintaa on piirun alle 900 euroa :) Käsiin tuntui max. 200 euron kepukalta. Aika paha. Näissä halvemmissa (Tribute, Faded yms.) viimeistely tuntuu olevan enemmän tuuripeliä. Harvoin noista tosin kovin "smoothia" tatsia löytää. Joillekin toi voi olla just se juttu. Muut voivat sitten jättää ostamatta, viedä liikkeeseen tuunattavaksi tai koittaa ite laittaa kuosiin - lopuksi laittaa torille jos ei muu auta. E: Jäi vielä tämä vaihtoehto laittamatta: säästää kunnolla lakattuun & viimeisteltyyn kitaraan, oli se sitten Gibson tai ei. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 30.04.2013 20:12:41 | |
Enpäs ite olisi huomannut että normaalissa tai fadedissä olisi muuta eroa kun satiinilakkaus. Näin siis Gibsonilla. Tieten tuokin käsitys rajoittuu hyvin mitättömänpieneen testimäärään. V | |
![]() 30.04.2013 20:31:43 | |
JaaGeRMaisTeR: Enpäs ite olisi huomannut että normaalissa tai fadedissä olisi muuta eroa kun satiinilakkaus. Näin siis Gibsonilla. Tieten tuokin käsitys rajoittuu hyvin mitättömänpieneen testimäärään. Kyllä noissa fadedeissa saattaa joutua satulan vaihdattamaan/vaihtamaan saman tien. Kunnolla lakattu taasen tarkoittaa toki myös kunnolla nihkeätä. Insanely happy | |
![]() 30.04.2013 21:03:02 | |
2randpo: Kyllä noissa fadedeissa saattaa joutua satulan vaihdattamaan/vaihtamaan saman tien. Kunnolla lakattu taasen tarkoittaa toki myös kunnolla nihkeätä. Meinaatko ettei viila riitä? V | |
![]() 30.04.2013 21:51:50 | |
JaaGeRMaisTeR: Meinaatko ettei viila riitä? Riittää, jos kelpuuttaa sen orkkis-muovisatulan; siksi sanoin että "saattaa" joutua vaihtamaan. Ja onhan noissa faded-viimeistellyissä ollut joskus nauhanpäät törröllään. Nämä on kuitenkin pikkujuttuja. SG-fadedin kaula on tietysti paksu, mutta eihän se laatua sinällään laske. Insanely happy | |
![]() 30.04.2013 22:54:59 | |
2randpo: Riittää, jos kelpuuttaa sen orkkis-muovisatulan; siksi sanoin että "saattaa" joutua vaihtamaan. Ja onhan noissa faded-viimeistellyissä ollut joskus nauhanpäät törröllään. Nämä on kuitenkin pikkujuttuja. SG-fadedin kaula on tietysti paksu, mutta eihän se laatua sinällään laske. Juu sitä mietin, että karsitaanko siinäkin että satulat on huonompia. :) huomasin junnussa sen, että satula olis tarvinnut vaihtaa tai viilata kun laittoi 11-48 setin.. G-kieli ei pysynyt vireessä yhtään. No orkkikset koko tilalle ja homma toimii taas :) Olen saanu käsityksen että kaikissa sg:ssä on paksu kaula. Ainakaan kukaan ei ole muuta vielä sanonut :) V | |
![]() 30.04.2013 23:35:47 (muokattu 30.04.2013 23:36:16) | |
E: Juuhs.. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)