![]() 25.02.2014 13:18:39 (muokattu 25.02.2014 13:18:46) | |
---|---|
steelduck: Mitens kun tuolla ulkomaan palstoilla sanotaan, että Weberit toimisivat huonosti säröpedaalien kanssa? Mitä lie höpöhöpöä, en itse ole ainakaan huomannut mitään ongelmia. Enkä kyllä suoranaisesti edes käsitä mikä aiheuttaisi tuollaista? The gum you like is going to come back in style. | |
![]() 25.02.2014 13:57:22 | |
Mulla on tämmönen: http://www.custom-sounds.com/super_ … search=Koch%20Load%20Box%20LB120-II Tossa on yllättävän hyvä kuulokeliitäntä. Eihän se nyt ikinä ole sama soittaa kuulokkeilla, mutta Kochi:ssa toi toimii mielestäni niin hyvin kuin on mahdollista. Yksi kaveri oli testaillut eri keinokuormia Marshallien kanssa ja meinasi, että Koch olisi ollut parhaimman saundinen. Meinasi, että nimenomaan Marshallien kanssa olisi saundannut paremmalta kuin esim Weber. No tolla nyt ei ole sen kummempaa merkitystä, kun se on vain kuulopuhetta, mutta olisi mielenkiintoista, jos joku muukin olisi testannut eri keinokuormien eroja saundissa. Ton Kochin suurin miinus on siinä, että impedanssia ei saa säädettyä. Jos on useampia vahvistimia, niin silloin Weber on varmasti paras ratkaisu. Mulla on Marshall Silver Jubilee combo ja -62 Fender Princeton molemmat onneksi 8 ohm, jolloin toi sama Koch pelittää molempien kanssa. Mutta toi Kochin kuulokeliitäntä on mielestäni erittäin käyttökelpoinen, vaikka ainahan sitä mielellään luukuttaisi kaapilla tai combon omilla ämyreillä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 25.02.2014 14:04:00 | |
AngieRainbow: Ton Kochin suurin miinus on siinä, että impedanssia ei saa säädettyä. Jos on useampia vahvistimia, niin silloin Weber on varmasti paras ratkaisu. Mulla on Marshall Silver Jubilee combo ja -62 Fender Princeton molemmat onneksi 8 ohm, jolloin toi sama Koch pelittää molempien kanssa. Kun hommaa 8 ohmisen niin sen uskaltaa lykätä myös 4 ja 16 ohmisiin kaiutinlähtöihin. Ite en edes muista minkä ohminen toi mun LB on eikä mikään vahvari ole vielä näiden 13 vuoden aikana kärtsännyt mitä toi mulla on ollut käytössä. En tyytynyt tavanomaiseen. | |
![]() 25.02.2014 14:43:23 | |
Joko Tone Kingin Ironman oli mainittu? | |
![]() 25.02.2014 15:07:50 (muokattu 25.02.2014 15:09:19) | |
AngieRainbow: Mulla on tämmönen: http://www.custom-sounds.com/super_ … search=Koch%20Load%20Box%20LB120-II Tossa on yllättävän hyvä kuulokeliitäntä. Eihän se nyt ikinä ole sama soittaa kuulokkeilla, mutta Kochi:ssa toi toimii mielestäni niin hyvin kuin on mahdollista. Yksi kaveri oli testaillut eri keinokuormia Marshallien kanssa ja meinasi, että Koch olisi ollut parhaimman saundinen. Meinasi, että nimenomaan Marshallien kanssa olisi saundannut paremmalta kuin esim Weber. No tolla nyt ei ole sen kummempaa merkitystä, kun se on vain kuulopuhetta, mutta olisi mielenkiintoista, jos joku muukin olisi testannut eri keinokuormien eroja saundissa. Ton Kochin suurin miinus on siinä, että impedanssia ei saa säädettyä. Jos on useampia vahvistimia, niin silloin Weber on varmasti paras ratkaisu. Mulla on Marshall Silver Jubilee combo ja -62 Fender Princeton molemmat onneksi 8 ohm, jolloin toi sama Koch pelittää molempien kanssa. Mutta toi Kochin kuulokeliitäntä on mielestäni erittäin käyttökelpoinen, vaikka ainahan sitä mielellään luukuttaisi kaapilla tai combon omilla ämyreillä. Mulla on 3 kpl Kocheja: 4, 8 ja 16 ohminen. Kuulokeliitäntä on hyvä. Toinen vaihtoehto on ottaa Kochin balansoidusta lineoutista mikseriin ja tökätä sen kuulokeliitäntään, jos siis sattuu olemaan siltäkin osin hyvä mikseri. Webereistä mulla ei ole kokemuksia. Jos tosissaan luukuttaa, niin kannataa muistaa kytkeä virtalähde Kochiin, jotta sen flekti eli tuuletin saisi virtaa. EDIT: Kochin Loadboxeista sitten ehdottomasti se II-versio, jos mahdolista. Vertailevat tiedot interwebistä. | |
![]() 25.02.2014 16:20:33 | |
RaskasMielinen: Mulla on 3 kpl Kocheja: 4, 8 ja 16 ohminen. Kuulokeliitäntä on hyvä. Toinen vaihtoehto on ottaa Kochin balansoidusta lineoutista mikseriin ja tökätä sen kuulokeliitäntään, jos siis sattuu olemaan siltäkin osin hyvä mikseri. Webereistä mulla ei ole kokemuksia. Jos tosissaan luukuttaa, niin kannataa muistaa kytkeä virtalähde Kochiin, jotta sen flekti eli tuuletin saisi virtaa. EDIT: Kochin Loadboxeista sitten ehdottomasti se II-versio, jos mahdolista. Vertailevat tiedot interwebistä. Oletko saanut Koch LB120 kuorman lämpenemään? minkä kokoista vahvistinta olet siinä luukuttanut? itse en ole 60W vehkeellä saanut koskaan sitä edes lievästi lämpenemään en tosin ole kovin pitkiä sessioita ihan täysillä soittanut kun tuo minun vahvistin ei kuulosta kovin miellyttävältä ihan täysillä soitettaessa. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden | |
![]() 25.02.2014 16:57:06 | |
hallu: Oletko saanut Koch LB120 kuorman lämpenemään? minkä kokoista vahvistinta olet siinä luukuttanut? itse en ole 60W vehkeellä saanut koskaan sitä edes lievästi lämpenemään en tosin ole kovin pitkiä sessioita ihan täysillä soittanut kun tuo minun vahvistin ei kuulosta kovin miellyttävältä ihan täysillä soitettaessa. Marshall JCM800 (2203), Peavey 6505, Mesa Boogie Stiletto. Kaikki vähintään 100 wattisia high gain jyriä ja nimenomaan sellaisia, joiden omonaissoundi tulee esille vasta kun myös päätettä kuormitetaan niin että rytisee, ks. tuore ketju pienitehoisista putkivahvistimista kotisoittoon... | |
![]() 25.02.2014 16:58:17 | |
hallu: Oletko saanut Koch LB120 kuorman lämpenemään? minkä kokoista vahvistinta olet siinä luukuttanut? itse en ole 60W vehkeellä saanut koskaan sitä edes lievästi lämpenemään en tosin ole kovin pitkiä sessioita ihan täysillä soittanut kun tuo minun vahvistin ei kuulosta kovin miellyttävältä ihan täysillä soitettaessa. Kyllähän se lämpenee jos 50 wattista Marsuakin huudattaa kanavat täpöllä ja 95% vaimennuksella parikin tuntia kerrallaan. Eipä tuo ole mihinkään hajonnut, eikä Marsutkaan, vaikka käyttötunteja on takan satoja. En tyytynyt tavanomaiseen. | |
![]() 25.02.2014 17:08:39 | |
PIM: Kyllähän se lämpenee jos 50 wattista Marsuakin huudattaa kanavat täpöllä ja 95% vaimennuksella parikin tuntia kerrallaan. Eipä tuo ole mihinkään hajonnut, eikä Marsutkaan, vaikka käyttötunteja on takan satoja. En ole monentunnin sessioita jaksanut vetää joten en ole vain kuormittanut laitetta riittävästi. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden | |
![]() 25.02.2014 17:41:05 | |
Just soittelin Marshall JMP:llä Weberin 50 W Mass:n läpi volumet 7-8 välillä nelisen tuntia putkeen. Kättä ei kärsinyt Weberin päällä pitää, josta voi päätellä lämpötilan olevan ainakin 60 astetta. Vähän tuo haisee sähkölle, mutta näkyy kestävän tuo 50W kuormakin 50 w JMP:n perässä. Itsellä ollut THD:n Hotplate-kuormia ja nyt Webereitä. Samalla kertaa testattuna Weberit syö vähemmän saundia varsinkin isoilla vaimennuksilla. Oikein tyytyväinen olen Weberiin. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. | |
![]() 26.02.2014 19:45:24 | |
Mistä olette nuo weberinne tilanneet? | |
![]() 26.02.2014 20:00:41 | |
steelduck: Mistä olette nuo weberinne tilanneet? Torilta. :) Minun ääni menee myös Weberille. En suostu enää olemaan ilman niin kauan kuin asun kerrostalossa. | |
![]() 26.02.2014 20:14:24 (muokattu 26.02.2014 20:24:31) | |
Hurjasti taitaa mennä keinokuormilla sähköä ihan "lämmitykseen". Eri homma on näillä tehon skaalauksilla (power scaling) ja vastaavilla. Tosin jos haluaa just sitä tiettyä peliä soittaa eikä modailut/toiset vahvarit nappaa, niin mikä ettei. E: Vedättekö siis ihan päätettä särölle noilla? Voi laittaa patterit sen sentin pienemmälle näin talvikeleillä, jos hyvin käy :) Ainakin tämä tehon skaalaus taitaa pidentää myös päättäriputkien ikää vs keinokuorma, jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE | |
![]() 26.02.2014 20:25:12 | |
steelduck: Mistä olette nuo weberinne tilanneet? Weberiltä, ihan sujuvasti tulee. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 26.02.2014 20:28:56 | |
Ziggy Bubba: Hurjasti taitaa mennä keinokuormilla sähköä ihan "lämmitykseen". Eri homma on näillä tehon skaalauksilla (power scaling) ja vastaavilla. Tosin jos haluaa just sitä tiettyä peliä soittaa eikä modailut/toiset vahvarit nappaa, niin mikä ettei. E: Vedättekö siis ihan päätettä särölle noilla? Voi laittaa patterit sen sentin pienemmälle näin talvikeleillä, jos hyvin käy :) Ei tarvitse pattereita laittaa pienemmälle:-D. Kuten tuossa aikaisemmin totesin, niin Koch ei omassa käytössäni edes lämpene. Mulla on kaksi 60w putkikomboa joista toinen ei tarvitse keinokuormaa, koska sen omat namikat skaalautuu erittäin käyttökelpoisesti. Käytän keinokuormaa kesyttääkseni nuo Fender BluesDevillen äkkinäiset hanikat. Keinokuorman tärkein ominaisuus itselleni on balansoitu linjalähtö sekä korvakuulokeliitäntä se mysö laajentaa vahvistimeni kytkettävyyttä kaiuttimiin eli ulkoisia kaappeja voipi käyttää eri tavalla. Keinokuormana käytän sitä kokonaan mykkänä eli soitan vain kuulokkeisiin sekä sitten vaimennuksia kaiuttimiin soitettaessa, niin että äänen paine pysyy kohtuuden rajoissa kun kanavaa vähän aukaisee. BluesDeVillen päätesäröä en käytä lainkaan ja lähinnä haluan avata vahvistinta siihen saakka, että sointiin ilmaantuu laulavuutta ja lämpöä (eli sitä lievää putkisäröä joka ei kuitenkaan kuulohavainnossa tunnistaudu säröksi vaan sellaiseksi putken lämmöksi). Tärkeintä on että sitä volumenappia voi lähestyä hiukan vähemmän pelonsekaisin tuntein:-). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden | |
![]() 26.02.2014 20:32:13 | |
Ziggy Bubba: Hurjasti taitaa mennä keinokuormilla sähköä ihan "lämmitykseen". Eri homma on näillä tehon skaalauksilla (power scaling) ja vastaavilla. Tosin jos haluaa just sitä tiettyä peliä soittaa eikä modailut/toiset vahvarit nappaa, niin mikä ettei. E: Vedättekö siis ihan päätettä särölle noilla? Voi laittaa patterit sen sentin pienemmälle näin talvikeleillä, jos hyvin käy :) Ainakin tämä tehon skaalaus taitaa pidentää myös päättäriputkien ikää vs keinokuorma, jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. No ei sillä määrällä omakotitaloa lämmitetä. soitan aktiivisimmillaan tunnin-kaksi joka toinen päivä keskimäärin. Kuinka kauan pääteputkien tulisi sitten kestää. Jos 1 pari pääteputkia / vahvistin menee vuodessa, niin ei se minusta ole mikään kulu suhteessa siihen mitä muuten kuluu tähän harrastukseen. Ja nyt puhun halpispääteputkista. Kunnollisilla pystyisi soittamaan vuosikausia kuormaa vasten. Ei tällä Marshall JMP:llä voi soittaa kuin kuorman kanssa. Ei mastervolumea ja saundi aukeaa vasta kun volumet on 7 - 8 välissä. Ilman kuormaa on korvatulppienkin kanssa tuskaa soitella. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. | |
![]() 26.02.2014 20:36:07 | |
jniska: No ei sillä määrällä omakotitaloa lämmitetä. soitan aktiivisimmillaan tunnin-kaksi joka toinen päivä keskimäärin. Se oli sitä internetissä niin vaikeaa juttua toi, huumoria. Kuinka kauan pääteputkien tulisi sitten kestää. Jos 1 pari pääteputkia / vahvistin menee vuodessa, niin ei se minusta ole mikään kulu suhteessa siihen mitä muuten kuluu tähän harrastukseen. Ja nyt puhun halpispääteputkista. Kunnollisilla pystyisi soittamaan vuosikausia kuormaa vasten. Kotikäytöllä voisi kuvitella pääteputkien kestävän tosi pitkään, kun ei oikeesti tartte niistä edes tehoja just kaivella. Ei tällä Marshall JMP:llä voi soittaa kuin kuorman kanssa. Ei mastervolumea ja saundi aukeaa vasta kun volumet on 7 - 8 välissä. Ilman kuormaa on korvatulppienkin kanssa tuskaa soitella. Tähän kohtaa ne kuormat on just varmasti omiaan. Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE | |
![]() 26.02.2014 22:31:32 | |
jniska: Ei tällä Marshall JMP:llä voi soittaa kuin kuorman kanssa. Ei mastervolumea ja saundi aukeaa vasta kun volumet on 7 - 8 välissä. Ilman kuormaa on korvatulppienkin kanssa tuskaa soitella. Samaan käyttöön olisi tuollainen tarkoitus hankkia. JCM800 2204 soundaa hyvältä, kun master on 5-7 ja silloin on tulppienkin kanssa jo hankalaa ja kaverin JCM900 on ei pysy kyydissä. Weberillä lukee sivuilla TEMPORARY OUT OF STOCK, joten ajattelin löytyisikö noita jostain lähempää? | |
![]() 26.02.2014 22:39:39 (muokattu 28.02.2014 12:19:59) | |
Mielenkiintoista nähdä, että webereillä on näinkin kova kannatus. Nuohan ovat suuremmilla vaimennuksilla oikeastaan täysin tehovastuksen kautta maihin vuotavia L-padeja. Pienemmillä vaimennuksilla talkoisiin osallistuu myös kajarimoottori, mutta potikkaa vääntämällä sen rooli katoaa melko nopeasti. Itse en ollut kovin tyytyväinen omaan minimassiini ja pitihän se sitten tietenkin pistää puntariin: https://picasaweb.google.com/109365803110439771403/WeberMinimass50W Muita keinokuormia en sitten olekaan testannut, ellei palmerin dummy loadilla varustettua kajarisimulaattoria lasketa. Laittamalla 8 ohmin palmerin toiseen kajarilähtöön ja 16 ohminen kaappi toiseen, saadaan näppärästi noin 5ohminen härveli, jossa tehojen määrä tipahtaa noin kolmasosaan. Omissa harrastuksissa tuo tuntuu olevan parempi vaihtoehto kuin weber, mutta eipä tuolla vielä kerrostalossa mitään tehdä. Pitäisi joskus saada aikaiseksi ja testata tätä kytkemällä kaappi 64 ohmiseksi. Tällä saataisiin reilun 7 ohmin "kokonaisuus" ja tehot putoaisivat lähes kymmenesosaan. Edit: Kochin loadboxista kaupat sovittu. Saas nähdä... | |
![]() 27.02.2014 13:04:46 | |
Onkos kukaan uskaltanut tämmöstä tilata? http://www.thomann.de/gb/jet_city_amplification_jettenuator.htm | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)