![]() 15.09.2013 07:43:29 (muokattu 15.09.2013 07:44:58) | |
---|---|
YAMAHA: Ihmettelen vain ettei ne voi pistää niihin myynti ilmoituksiin onko kitara myyntitilissä. MT- merkintä riittäisi oikein hyvin Kotisivuilla kaikki sinisellä olevat kitarat ovat uusia - niitä vastaan ottavat kyllä vaihdossa. Kun aikoinaan ostin Les Paulin annoin kaksi Fenderiä vaihdossa. Ei ongelmia. Kaikki ruskealla olevat kitarat ovat myyntitilissä, eivät ota vaihdossa kitaroita mielellään. Periaatteessahan kaupasta tulisi helposti vaihtopaikka jossa raha ei liiku, vaan porukka vaan vaihtelis kitaroitaan. Ei siinä oikeen ole järkeä. Mua pikkaisen häiritsee myyntitilien kitaroissa se ajatus, että voisin saada saman pelin 20 pinnaa halvemmalla jos tietäisin myyjän.... En olekaan koskaan ostanut myyntitilistä kuin pedaaleita. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 15.09.2013 08:38:35 | |
Punaisella ovat myyntitilissä tai vaihdossa tulleitsa. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. | |
![]() 15.09.2013 09:45:58 | |
Kunnallisjäte: Tämä onkin mulle uutta tietoa. Codalla on juuri nyt kovasti kuolattavia kohteita esim. K-Linet ja Fanot. Noista hinnoistako voi todella yrittää tingata? Tämähän saattaa mennä mielenkiintoiseksi... Kyllä mä olen sähköpostilla tingannut ihan normaalisti. Alennusta on tullut sekä halvemmasta japsifenkusta että custom shopin SG:stä. Tosin nämä esimerkit olivat molemmat käytettyjä kitaroita, mutta miksei myös uusien hinnoista voisi koittaa sopia. War... war never changes. | |
![]() 15.09.2013 10:21:59 | |
Hynkel: Punaisella ovat myyntitilissä tai vaihdossa tulleitsa. Mikä tuo myyntitili on? | |
![]() 15.09.2013 10:38:34 | |
JaaGeRMaisTeR: Mikä tuo myyntitili on? Kitarapaja toimii myyntitilissä olevan soittimen myyjänä omistajan laskuun ja ottaa toteutuneesta kaupasta tietyn prosentin myyntipalkkiota. Myöntävät takuun myös myyntitilissä oleville kamoille. | |
![]() 15.09.2013 10:45:22 | |
edenbeast: Kitarapaja toimii myyntitilissä olevan soittimen myyjänä omistajan laskuun ja ottaa toteutuneesta kaupasta tietyn prosentin myyntipalkkiota. Myöntävät takuun myös myyntitilissä oleville kamoille. Kiitän tiedosta :) | |
![]() 15.09.2013 10:46:28 (muokattu 15.09.2013 10:50:56) | |
Ihme nillitystä täällä. Kitarapaja on yritys, yritysten tarkoitus on pitää yllä liiketoimintaa, työllistää, ja hyvällä säkällä tehdä voittoa. Kaiken kannattavan kaupan perusedellytys on ostaa tavaraa sissään ja myydä voitolla pois. Samalla tavalla se S-ryhmä ostaa tavaraa ulkomailta ja myy vähän kalliimmalla pois. Jokainen voi tietysti tilata ne aurinkokuivatut tomaatit ulkomailta halvemmalla, mutta kaikki ei vaan viitsi. Codasta voi tilata suomeen ja niihän kannattaakin tilata, jos tietää mitä haluaa. Toinen vaihtoehto on mennä kitarapajalle testaamaan sitä Fanoa ja ostaa pois jos miellyttää - vähän kalliimmalla. Itse olen hiton huono tilaamaan mitään ulkomailta, eli ostamaan sokkona. Siksi olen monesti maksanut jostain tuotteesta maailmanmarkkinoita kalliimman hinnan. Edit: ja jos noi kamat olisi jonkun yksityisen ja myyntitilissä niin siinähän tulee pelkkää persnettoa trokarille. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 15.09.2013 10:49:16 (muokattu 15.09.2013 10:49:55) | |
Kitar-apaja vaiko kirtara-paja siinä vasta pulma ;-) Vaiko sittenkin Guitar-apaja ? Oli nimi sitten mitä tahansa, homma pelaa vastuullisesti ja laadulla. . | |
![]() 15.09.2013 10:58:38 | |
Jep, erinomainen kauppa kyseessä ja homma toimii kaikin puolin. Mukavasti ovat Custom Soundsin kanssa melkein naapureita, niin eipä sitä tarvitse Helsingissä koskaan mitään isoa lenkkiä tehdä jos jotain tarvii. Kitarapajalla saa testailla rauhassa kalliitakin vehkeitä, eikä siitä tule mitään naamanvenyttelyä. Sillä tavalla luodaan asiakassuhde. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. | |
![]() 15.09.2013 11:20:22 | |
Hiukan kauempana lähimmästä liikkeen toimipisteestä asuvana en osaa ottaa kantaa paikan päällä tarjottavaan asiakaspalveluun eikä ole mitään syytä epäillä itse toimialaan liittyvää osaamista, mutta mielestäni nuo webbisivut tarvitsisivat hiukan kehitystyötä; Uusia, ylivuotisia, käytettyjä ja myyntitilissä olevia ei ole kovin helppo erottaa toisistaan, etenkään kun esim. Gibsonien kohdalla on usein monenlaisia vuosilukuja jotka eivät liity mitenkaan valmistusvuoteen. Ei tuosta "värikoodauksestakaan" taida olla mitään tietoa missään kohdasssa? Kaikki artikkelit kun majailevat periaatteessa tuon "New electric guitars" -otsikon alla. Jos käytetyillekin, ja jopa myyntitilissä oleville kitaroille tarjotaan takuita, niin lukeeko se jossakin? Jos nuo punaisella fontilla olevat ovat kautta linjan välitettäviä instrumentteja, niin se toki selittää osin kovat hinnat (ns. "T-kauppaindeksi" huomioiden), sillä silloinhan kitaran omistaja on päävastuussa asiasta. Mitä kävi, ketä tietää. | |
![]() 15.09.2013 11:29:11 | |
Ei noilla sivuilla ole käsittääkseni mitään värikoodausta. Ainoastaan uudet on sinisellä ja käytetyt ruskealla. Käytetyt saattavat olla yhtälailla myyntitili kamaa kuin pajan omiakin. Joko vaihdossa tulleita tai käytettynä ostettuja. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 15.09.2013 19:08:35 | |
Kyllähän Kitarapaja tekee kauppaa tietenkin suoralla rahalla mieluusti niinkuin kaikki muutkin liikkeet. Toinen juttu mikä saattaa sitä vaihtokauppaa hidastaa myyntitilisoittimien lisäksi on se soitin mitä tarjotaan vaihdossa. Kitarapaja ei kauhean mielellään ota mitään 8-kielisiä hevikirveitä tai muita sen genren soittimia. ESP kitaroitahan he ovat aikoinaan itse tuoneet maahan,mutta ihan kauheasti ei sellaisia Floyd tai Kahler kampisoittimia ole yleensä ollut käytettynä. Ehkä Kitarapaja haluaa keskittyä enemmän aika "perinteisiin" soittimiin suurimmaksi osaksi. Joitakin poikkeuksia on silloin tällöin, mutta näin se taitaa mennä. Myöskään mitään Kiinalaisia kimppasoittimia tai palacastereita joiden osista ei ole mitään tietoa on aika turhaa yrittää antaa vaihdossa. Jokainenhan voi itse katsoa liikkeen sivuilta ja todeta millaisia soittimia he etupäässä myyvät. Siitä voi varmasti jotain päätellä millaisia soittimia kannattaa ehdottaa vaihdossa tai viedä myyntitiliin. Kitarapajalla sanotaan ihan rehellisesti,että jos haluaa antaa vaihdossa jonkun kitaran niin siinä hinnassa häviää kuin että sen kitaran myisi ensin ,vaikka hieman halvemmalla ja ostaisi sitten rahalla sen mitä nyt sitten halusikaan. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, liikehän sekin on. Tietynlaisissa soittimissa siellä on vaan todella hyvä valikoima. Heillä on myös hyvä palvelu ja he tietävät mitä he myyvät. Toki jos jonkun mielestä kannattaa tilata kokeilematta jostain ulkomailta niin mikäs sen estää. | |
![]() 15.09.2013 19:33:30 | |
Siinähän se Pekkasen viestisä tulikin kiteytettynä. Kitarapaja on kuitenkin outolintu suomalaisissa ympyröissä koska ovat ylipäänsä pystyneet erikoistumaan ns. perinteisiin kitaroihin, bassoihin ja vahvistimiin. Eikä heidä tarvitse vain myyntivolyymin säilyttämiseksi myydä näitä mitä nyt ensisoittimiksi yleensä ostellaan. 31 grams of crank and still kicking. | |
![]() 06.08.2015 13:13:47 | |
zedder: Hiukan kauempana lähimmästä liikkeen toimipisteestä asuvana en osaa ottaa kantaa paikan päällä tarjottavaan asiakaspalveluun eikä ole mitään syytä epäillä itse toimialaan liittyvää osaamista, mutta mielestäni nuo webbisivut tarvitsisivat hiukan kehitystyötä; .... Wanha ketju mutta en viitsi uuttakaan aloittaa. Noihin webbisivuihin kyllä mielestäni voisi panostaa vähän enemmän - itse kun olen viime aikoina uutta styrkkaria katsastellut niin ihmetystä herättää tuo pajan tapa listata noi myynnissä olevat käytetyt. Kuvat on, mutta ei mitään speksejä. Joissain on käyttöönottovuosi/vuosimalli mutta ei läheskään kakissa. Oletus ilmeisesti lienee että siellä ostoksilla on vaan sellaiset jotka joko a) tietää kaikista markkinoilla olevista vahvistimista kaiken tietämisen arvoisen b) hakevat just sitä yhtä spesifiä c) rakastavat tiedon kaivamista eri nettilähteistä Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 06.08.2015 13:20:12 | |
qal: Wanha ketju mutta en viitsi uuttakaan aloittaa. Noihin webbisivuihin kyllä mielestäni voisi panostaa vähän enemmän - itse kun olen viime aikoina uutta styrkkaria katsastellut niin ihmetystä herättää tuo pajan tapa listata noi myynnissä olevat käytetyt. Kuvat on, mutta ei mitään speksejä. Joissain on käyttöönottovuosi/vuosimalli mutta ei läheskään kakissa. Oletus ilmeisesti lienee että siellä ostoksilla on vaan sellaiset jotka joko a) tietää kaikista markkinoilla olevista vahvistimista kaiken tietämisen arvoisen b) hakevat just sitä yhtä spesifiä c) rakastavat tiedon kaivamista eri nettilähteistä Jospa ne koittaa saada ihmisiä paikan päälle kyselemään niistä tarkemmin... markkinointi"kikka" se sekin olisi. ;D | |
![]() 06.08.2015 13:28:02 | |
Generalissimo: Jospa ne koittaa saada ihmisiä paikan päälle kyselemään niistä tarkemmin... markkinointi"kikka" se sekin olisi. ;D Ei toimi. Ainakaan mekäläisen kohdalla. Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 06.08.2015 13:35:43 | |
Kitarapajan sivuilla naurattaa aina toi ESP Joe Perry/Skid Row model. Se on ollut muistaakseni aina siellä. Siis tyyliin joku 15 vuotta tai kauemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. | |
![]() 06.08.2015 13:51:34 | |
Jormaz: Kitarapajan sivuilla naurattaa aina toi ESP Joe Perry/Skid Row model. Se on ollut muistaakseni aina siellä. Siis tyyliin joku 15 vuotta tai kauemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. Toi ja se Gibsonin kasarikeppi, oisko ollut US-1 :) Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta - Esa Pulliainen | |
![]() 06.08.2015 14:48:34 | |
Jormaz: Kitarapajan sivuilla naurattaa aina toi ESP Joe Perry/Skid Row model. Se on ollut muistaakseni aina siellä. Siis tyyliin joku 15 vuotta tai kauemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. Kärsivällinen myyjä. :D | |
![]() 06.08.2015 14:53:22 | |
Jormaz: Kitarapajan sivuilla naurattaa aina toi ESP Joe Perry/Skid Row model. Se on ollut muistaakseni aina siellä. Siis tyyliin joku 15 vuotta tai kauemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. Taitanee kyseinen kitara olla joko 80-luvun lopun tai sitten ihan 90-luvun alusta, kun Kitarapaja vielä toi maahan ja möi ESP kitaroita. Sieltä asti on siellä ollut, mutta hintaan ei ole laitettu mitään indeksi korotuksia vaan soitin on samalla hinnalla kuin 25 vuotta sitten. Noin kymmenen vuotta sitten oli vielä ESP saman aikakauden Lynch Kamikaze kitaroita aika samoihin hintoihin ja niitä myydään nyt torilla käytettynä kalliimmalla kuin mitä ne Kitarapajalla uutena olivat. Ei tuo kitara ole laatuun nähden edes kallis. Myöskään toista samanlaista ei varmaan ihan heti tule vastaan, mutta jostain syystä se ei vaan näytä kiinnostavan jengiä. Kitarahan on muuten bodyltaan aika samantyylinen kuin Anthrax Scott Ian mallit, joita Jackson teki hänelle joskus. Ne ainakin menivät kaupaksi ja eroa on oikeastaan etumikissä ja siinä että tässä on floyd rose kun Jacksonin Scott mallissa on kiinteä talla. Pulttikaulaisia molemmat. Onko tuo Skidrow sitten se tekijä joka tässä tökkii vai mikä, en tiedä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)