Aihe: Schallerin lukittavien hihnatappien kiinnitys
1 2 3 4 5 6
Kitaravirtuaali
15.03.2004 20:43:31

Kaikkein helpoin tapa on DiMarzion Clip Lock.
http://www.hwaudio.co.uk/shop/product.asp?PLU=8717
Hihnan päät ruuvataan kitaraan kiinni, ja hihna menee "poikki" kahdesta kohdasta nuilla pikalukoilla. Itse remeli on turvavyömateriaalia. Nätit ovat, kun ei heilu mitään ylimääräisiä metalli-/muovihökötyksiä perässä.
Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Myykää minulle Washburnin kova keissi!
Fortune
16.03.2004 19:53:43
Hihnan päät ruuvataan kitaraan kiinni, ja hihna menee "poikki" kahdesta kohdasta nuilla pikalukoilla. Itse remeli on turvavyömateriaalia. Nätit ovat, kun ei heilu mitään ylimääräisiä metalli-/muovihökötyksiä perässä.

Ihan kivat, jos ei ole muotoonleikattua kitaralaukkua. Nuo eivät sopineet Ibanezin RG:n laukkuun paikoillaan ollessaan sisään.

Ja kyllähän nahkahihnan nimeen vannovalle tuommoinen on aika härski :)

Ei tulisi mieleenkään pistää Les Paulia tuommoiseen roikkumaan.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kitaravirtuaali
16.03.2004 21:49:57

Ihan kivat, jos ei ole muotoonleikattua kitaralaukkua. Nuo eivät sopineet Ibanezin RG:n laukkuun paikoillaan ollessaan sisään.

Sopivaa väkivaltaa käyttäen minkä tahansa saa menemään mihin tahansa. Lopputulos on eri asia sitten.

Ja kyllähän nahkahihnan nimeen vannovalle tuommoinen on aika härski :)

Niin no, no niin.

Ei tulisi mieleenkään pistää Les Paulia tuommoiseen roikkumaan.

No ei, mutta on se hieman erityyppinen kitara kuin joku kikkeliheviRG, tai oma Washburnini (ks. oma kuva).
Myykää minulle Washburnin kova keissi!
p130
18.03.2004 19:38:55

Tarkkailkaahan hyvät ihmiset aina välillä noita Schallerin lukkojanne.

Perinteinenhän on, että kitara tippuu kun ruuvi on löysällä ja aukeaa. Eilen Les Paul irtosi hihnasta ja kuin ihmeen kautta sain sen kiinni eikä laparemonttia tullut. Tällä kertaa syyksi paljastui se, että lukko kertakaikkiaan oli kulunut loppuun. Joissakin asennoissa lukko pääsi irtoamaan ihan helposti.

Että seurailkaahan noiden kulumistakin ettei käy ikävästi. Eivät nuo LP:n lukot edes kovin monta vuotta vanhat olleet. Mutta ykköskepissä jota tulee paljon soitettua.

Särkyi minulta myös DiMarzio Clip Lock jokin aika sitten. Ei mennyt Jacksonkaan kenttään... Tuuria kai...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Sintti
19.03.2004 16:20:19 (muokattu 19.03.2004 16:20:51)
Paska homma. pistin nuo challerit washburniin eilen illalla. sitten rupesin laittamaan kitaraa takaisin laukkuun, niin eipäs enää mahtunut... :( ovat nimittäin juuri sen verran liiän pitkät... Pitää vissiin vähän puukkoa näyttää laukun sisustalle.. ;)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
E.Q
19.03.2004 16:27:40
Ohhoh ! No jopas on tarkka mitoitus siinä laukussa.
Ei voi olla noin pienestä erosta kiinni.
Ettet nyt vaan yrittänyt laittaa sitä kitaraa laukkuun hihnan ollessa kitarassa kiinni ?
X
Fortune
19.03.2004 20:08:33

Ettet nyt vaan yrittänyt laittaa sitä kitaraa laukkuun hihnan ollessa kitarassa kiinni ?

Todnäk, koskapa Schallerin tapit ovat pienemmät kuin suurin osa normaalitapeista.
Sintti
20.03.2004 10:45:46
Todnäk, koskapa Schallerin tapit ovat pienemmät kuin suurin osa normaalitapeista.

juu sen minäkin huomasin heti melekeen kun olin tuon viestin kirjuuttanu.. :) lol, olenpas tyhmä.. xD
Dumb
20.03.2004 10:48:44

Kertokaa nyt joku noista Dunlopin Lockstrapeista!? Miten ne toimii ja myykö esim. Helsingissä joku liike?
goose
20.03.2004 11:56:42
Kertokaa nyt joku noista Dunlopin Lockstrapeista!? Miten ne toimii ja myykö esim. Helsingissä joku liike?

Ne toimii kuin kellotaulua kiertämällä. Toiseen suuntaan reikä pienenee ja toiseen suuntaan suurenee.
Myisköhän levytukku?
Kaveri toi noita muistaakseni ruotsista joku aika sitten.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
hjukke
20.03.2004 12:00:52

Varmaan kestää mahongin painon Van Halen- hypyissä?
Näyttää nuo muovirimpulat sen verran hinteliltä että schalleri vaikuttaisi olevan parempi. Voihan niihin kierteisiin turauttaa ruuvilukitetta.
"- munakennot on huumorihommaa"
Dumb
20.03.2004 12:34:56

Kaveri toi noita muistaakseni ruotsista joku aika sitten.

Miten ovat toimineet?
goose
20.03.2004 12:56:53 (muokattu 20.03.2004 12:57:18)
Miten ovat toimineet?

Ihan hyvin.
Mulla on itselläni kyllä parit schallerit.

Paras tapa on kaikkiin kitaroihin oma hihna.
Ruuvaa vaan kitaran oman tapin irti laittaa ison prikan väliin ja tappi takas paikoilleen.
Ei varmaan lähde mihinkään ja ei vie tilaa laukusta ym.
Edellyttää tietenkin että hihna on kiinni kitarassa myös laukussa.
Sintti
21.03.2004 14:54:31 (muokattu 21.03.2004 14:54:49)
Ihan hyvin.
Mulla on itselläni kyllä parit schallerit.

Paras tapa on kaikkiin kitaroihin oma hihna.
Ruuvaa vaan kitaran oman tapin irti laittaa ison prikan väliin ja tappi takas paikoilleen.
Ei varmaan lähde mihinkään ja ei vie tilaa laukusta ym.
Edellyttää tietenkin että hihna on kiinni kitarassa myös laukussa.

Meinasitko että pistää hihnan sinne sen alkuperäisen tapin alle? Se ei ole hyvä, koska hihnan liikkuessa ruuvi pääsee pyörimään ja aukeaa...

Edittiä vähän...
goose
21.03.2004 17:56:52 (muokattu 21.03.2004 17:58:31)
Meinasitko että pistää hihnan sinne sen alkuperäisen tapin alle? Se ei ole hyvä, koska hihnan liikkuessa ruuvi pääsee pyörimään ja aukeaa...

Edittiä vähän...

Ei missään tapauksessa.
Siis.
Edellytys:
Hihnatapin kanta on yleensä pienempi kuin sen pää.
Toimitus:
Otetaan hihnatappi irti.
Laitetaan sen kokoinen prikka, mikä menee kannasta sisään, mutta ei mahdu koko hihnatapin läpi, paikoilleen.
Sitten laitetaan hihna perässä "samaa kautta" ja lopuksi ruuvataan tappi takaisin paikoilleen.

Mutta tämä konsti ei ole mielestäni hyvä.
Suosittelen jotain muuta.

Ja pysyyhän se keppi ihan hyvin ilmankin mitään lukkoja jos on tarpeeksi neitsyt hihna.
Ja ei siellä lavalla tarvii heilua niin perkeleesti, ettei pysty pitämään kitarasta kiinni.
Fortune
22.03.2004 14:40:09

Ja ei siellä lavalla tarvii heilua niin perkeleesti, ettei pysty pitämään kitarasta kiinni.

Ei siinä heilumista tarvita, kyllä hihnan pitää pitää kitara paikoillaan aina ilman käsillä varmistelua.
goose
22.03.2004 16:03:40
Ei siinä heilumista tarvita, kyllä hihnan pitää pitää kitara paikoillaan aina ilman käsillä varmistelua.

Oikeassa olet.
Ja kyllähän se pysyykin jos ei mitään Bruce Springsteen temppuja harrasta tai piuhan päällä hyppimistä kun se menee hihnan alta.
Fortune
22.03.2004 16:06:52
Oikeassa olet.
Ja kyllähän se pysyykin jos ei mitään Bruce Springsteen temppuja harrasta tai piuhan päällä hyppimistä kun se menee hihnan alta.

Meinasin sitä, että kitara ilman hihnalukkoja tippuu ilman lavaliikehdintääkin, mutta hihnalukot mahdollistavat liikehdinnän, joka kuitenkin on hyvän lavashown tärkeä osa.
goose
22.03.2004 16:13:11
Meinasin sitä, että kitara ilman hihnalukkoja tippuu ilman lavaliikehdintääkin, mutta hihnalukot mahdollistavat liikehdinnän, joka kuitenkin on hyvän lavashown tärkeä osa.

Kyllä toi silti riippuu soittajastakin.
Oon soittanu monta keikkaa ilman mitään lukkoja ja kitara on pysynyt hyvin paikallaan reilusta lavaliikehdinnästä huolimatta.
Toisaalta tuurillahan ne laivatkin seilaa.
Kitaravirtuaali
22.03.2004 17:18:57

Varmaan kestää mahongin painon Van Halen- hypyissä?
Näyttää nuo muovirimpulat sen verran hinteliltä että schalleri vaikuttaisi olevan parempi. Voihan niihin kierteisiin turauttaa ruuvilukitetta.

No eipä ole minulle mahonkisia halkoja siunaantunut, että voisin testata, enkä ole niin urheilullinen että jaksaisin hyppiä. Minulla toimivat vallan mainiosti.
Elkee enää mitään myykö, rahat loppu perskeles!
IMIK #10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)