![]() 27.06.2012 11:55:00 | |
---|---|
No hohhoijaa... Ihme kitinää tässäkin keskustelussa... Jokainen saa ostaa romppeensa mistä huvittaa. Muutenhan kilpailu loppuisi ja hinnat karkaisi. Itsekin ostan sieltä mistä kuvittelen edullisimman diilin tekeväni. En ole yhden liikkeen "kannattaja". Tämä seuraava koskee kaikkia kaupan alan liikkeitä: -Jos tuotetta ei ole, ja asiakas haluaa sen heti, hän kysyy muualta. -Ostopäätökseen vaikuttaa, hinta, takuu, saatavuus, palvelu, jne... Jos esim. hinta,saatavuus ja takuu on samat, vaikuttaa palvelu ostopäätökseen. -Jos varastoa ei ole, myydään eioo:ta. -Jos varastoa on, tulee varastointikuluja. -Jos on esim:5 myyjää ja 5 asiakasta, kukaan ei voi vastata puhelimeen tai räplätä tietokonetta. -Jos on esim:5 myyjää, eikä yhtään asiakasta, liike menee konkurssiin. Muitakin perusasioita varmaan löytyy, mutta niistä voi kertoa kaupanalan koulutuksen saaneet henkilöt. Oli aika hauskaa lukea valitusta liian suuresta kitaramäärästä... :) Kertokaa ihmeessä oikea määrä että soitinliikkeetkin sen tietävät. Kumma että kaupan seinällä kitara vanhetessaan huononee, mutta omalla seinällä paranee... (No joo, ymmärrän kyllä ettei sitä arvokitaraa kotona murjota, mutta ei se soitinkauppiaskaan sitä yleensä kolhi vaan mahdollinen asiakas. Ja eihän sitä ole pakko ostaa.) Kyllä helpotti. Jos ottaa Marskinryypyn ja oksentaa, onko kyseessä mannerlaatta? | |
![]() 04.07.2012 15:11:48 | |
Itse tilasin Thomannilta Dean Razorbackin floikalla. Kun kitara tuli olin tietenkin innoissani. Koitettuani kitaraa innostus lopahti. Ääni särisi ja kieliä katkesi heti. Ongelma ratkesi kun vein kitaran paikalliseen musiikkikauppaan tarkastukseen. - Kaularauta säädetty päin persettä - Floikka säädetty myös päin persettä Jos jotain Thomannilta tilaa niin ainakin kannattaa tarkistaa/tarkastuttaa se. Tuo kyseinen Dean oli kuitenkin ensimmäinen floikallinen kitarani, joten uutta asiaa oli paljon virittäminen piti opetella samoin kaularaudan säätö. Nytpä osaan ainakin itse asiat. | |
![]() 04.07.2012 15:36:16 | |
Ode4499: - Kaularauta säädetty päin persettä - Floikka säädetty myös päin persettä Ei uusia kitaroita (yleensä) säädetä kaupoissa, ne tulee tehtaalta ja menee myyntiin sellaisenaan. Vaikka floikka olisikin säädetty huonosti, sen ei pitäisi katkaista kieliä (vaan esimerkiksi terävä tallapala). Melko usein myös kaularauta vaatii säätämistä. | |
![]() 04.07.2012 17:13:34 | |
niemepet: Kitaraa menen vaihtamaan viikon päästä kesälomareissulla... :-) Hyvä palvelu (ystävällinen henkilökunta), kilpailukykyiset hinnat, laaja valikoima josta voi valita juuri budjetille sopivan kitaran, kitara säädetty juuri minun mieltymysten mukaan (Iso kiitos Arille!)... ei voi kuin suositella. | |
![]() 04.07.2012 21:50:02 | |
Ode4499: Itse tilasin Thomannilta Dean Razorbackin floikalla. - Kaularauta säädetty päin persettä - Floikka säädetty myös päin persettä Jos jotain Thomannilta tilaa niin ainakin kannattaa tarkistaa/tarkastuttaa se. Ja selvennykseksi sanottakoon vielä että Top Sound ja Thomann ovat kaksi eri kauppaa ;) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 08.07.2012 11:14:50 (muokattu 08.07.2012 11:15:46) | |
Ja selvennykseksi sanottakoon vielä että Top Sound ja Thomann ovat kaksi eri kauppaa ;) Tarkoituksena oli sanoa, että älä vaan tilaa thomannilta :D. | |
![]() 08.07.2012 11:25:39 | |
Ode4499: Tarkoituksena oli sanoa, että älä vaan tilaa thomannilta :D. Yhden Ibanezin oon Thomannilta tilannu. Oli virittämistä vaille iskussa kun paketin avasin. Ei valittamista. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 08.07.2012 19:29:39 | |
Krice: Ei uusia kitaroita (yleensä) säädetä kaupoissa, ne tulee tehtaalta ja menee myyntiin sellaisenaan. Vaikka floikka olisikin säädetty huonosti, sen ei pitäisi katkaista kieliä (vaan esimerkiksi terävä tallapala). Melko usein myös kaularauta vaatii säätämistä. Kyllä kotimaan soitinkauppojen tuotteet ovat pääsääntöisesti säädettyjä. Jos ei, säädöt saa useimmiten jälkikäteen "takuuna". Pyydäpä Thomanilta säätöjä jälkikäteen... | |
![]() 08.07.2012 21:48:25 | |
Mun viimeisin kitarani tuli thomannilta ja oli ihan viimeisen päälle säädetty, ihan virettä myöden :) Eli ei ihan yleistää kuitenkaan ehkä kannata. Ja onko tuo kitaran säätö nyt niin vaikeaa? En minä niitä ainakaan kiikuta joka kerta jonnekin säädettäviksi. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 10.07.2012 13:18:16 | |
Huonolta kuulostaa, jos kitara on ollut valmiiksi paketista ottaessa vireessä. | |
![]() 10.07.2012 20:59:16 | |
Niinpä, ettäs kehtaavat. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 10.07.2012 21:34:27 | |
Gabe: Niinpä, ettäs kehtaavat. Kai sä lähetit sen yksilön takaisin 30-päivän sisällä. --
PeTe | |
![]() 10.07.2012 23:09:54 | |
ept: Kai sä lähetit sen yksilön takaisin 30-päivän sisällä. Juu, tottakai. Pyysin että lähettävät sellaisen vänkkyräkaulaisen säädöt perseestä olevan rämpylän että saa tuskailla pari kolmetuntia että saa soittokuntoon. Ärsyttävää tuollainen palvelualttius. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 10.07.2012 23:20:18 | |
Gabe: Juu, tottakai. Pyysin että lähettävät sellaisen vänkkyräkaulaisen säädöt perseestä olevan rämpylän että saa tuskailla pari kolmetuntia että saa soittokuntoon. Ärsyttävää tuollainen palvelualttius. Siis ne ihan oikeasti säätävät Thompalla kitarat asiakkaan perversioiden mukaan? Vaihtavat halutunlaiset kielisetit, viilaavat satulat ymsyms mitä nyt tuollaiseen perussäätöön kuuluukaan? Enpä olisi osannut odottaa tuollaista. | |
![]() 10.07.2012 23:38:33 | |
jii.haanpaa: Siis ne ihan oikeasti säätävät Thompalla kitarat asiakkaan perversioiden mukaan? Vaihtavat halutunlaiset kielisetit, viilaavat satulat ymsyms mitä nyt tuollaiseen perussäätöön kuuluukaan? Enpä olisi osannut odottaa tuollaista. En tiedä kun en sen tarkemmin tilatessa toiveita eritellyt :) Satula oli erinomainen mutta siitä kunnia kuuluu varmaan Fenderille eikä Thomannille. Muuten kitaraa oli kyllä selvästi säädetty jossain. Kielten korkeus, vire, kaularauta ja tatsi muutenkin juuri kohdillaan. Kuukauden verran se on ollut ja mitään ei ole vielä tarvinnut tehdä. Kohta kielten vaihto. Eli kaiken kaikkiaan positiivinen ostokokemus. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 10.07.2012 23:49:12 | |
Gabe: En tiedä kun en sen tarkemmin tilatessa toiveita eritellyt :) Satula oli erinomainen mutta siitä kunnia kuuluu varmaan Fenderille eikä Thomannille. Muuten kitaraa oli kyllä selvästi säädetty jossain. Kielten korkeus, vire, kaularauta ja tatsi muutenkin juuri kohdillaan. Kuukauden verran se on ollut ja mitään ei ole vielä tarvinnut tehdä. Kohta kielten vaihto. Eli kaiken kaikkiaan positiivinen ostokokemus. Itseasiassa luulen, että Fenderin sikäläinen maahantuoja taitaa käydä kitarat läp ennen kuin päästää ne eteenpäin. Thomann muistaakseni oikein mainitsee jossain sivuillansa, etteivät koske säätöihin itse. --
PeTe | |
![]() 10.07.2012 23:54:55 | |
Gabe: En tiedä kun en sen tarkemmin tilatessa toiveita eritellyt :) Satula oli erinomainen mutta siitä kunnia kuuluu varmaan Fenderille eikä Thomannille. Muuten kitaraa oli kyllä selvästi säädetty jossain. Kielten korkeus, vire, kaularauta ja tatsi muutenkin juuri kohdillaan. Kuukauden verran se on ollut ja mitään ei ole vielä tarvinnut tehdä. Kohta kielten vaihto. Eli kaiken kaikkiaan positiivinen ostokokemus. Se tosiaan saattaa helpottaa, jos on sama maku asioiden suhteen kuin "tehtaalla". Mä olen yhden halpisritsan topsoundilta ostanut. Siihen vaihdettiin sellainen kielisetti kuin halusin, satulaa avarrettiin, kaularauta säädettiin toiveiden mukaan ja kelluvan tallan paikka merkattiin. Toki sekin hibanezi oli jo teknisesti ihan ok säädöissä ennen tuota operaatiota. Mä hieman epäilen, että tuollainen palvelu ei kuulu thompan tarjontaan muutaman satasen kitaraa ostettaessa. | |
![]() 11.07.2012 00:03:50 | |
ept: Itseasiassa luulen, että Fenderin sikäläinen maahantuoja taitaa käydä kitarat läp ennen kuin päästää ne eteenpäin. Thomann muistaakseni oikein mainitsee jossain sivuillansa, etteivät koske säätöihin itse. Ok, voi olla näin. En tiedä kuka mutta joku sitä oli matkan varrella säätänyt :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. | |
![]() 11.07.2012 09:13:21 (muokattu 11.07.2012 09:14:12) | |
Ode4499: Dean Razorbackin floikalla. Thomannia puolustamatta, kyllä tuo merkin laatu (koskien importteja) on enemmän tai vähemmän huono. QC päästää kaiken kitaran näköisen läpi ja myyntiin kauppoihin. Sattuuhan sieltä varmasti joku onnistunutkin kappale myyntin. esim Dean Razorback V on aika jees rouhittu.... http://img.photobucket.com/albums/v … r/Phun%20stuff/motivator5506128.jpg päk to topik, en ole Top Soundilta mitään tilannut. | |
![]() 11.07.2012 10:30:39 | |
jii.haanpaa: Mä olen yhden halpisritsan topsoundilta ostanut. Siihen vaihdettiin sellainen kielisetti kuin halusin, satulaa avarrettiin, kaularauta säädettiin toiveiden mukaan ja kelluvan tallan paikka merkattiin. Toki sekin hibanezi oli jo teknisesti ihan ok säädöissä ennen tuota operaatiota. Mä hieman epäilen, että tuollainen palvelu ei kuulu thompan tarjontaan muutaman satasen kitaraa ostettaessa. Onhan noissa halpisritsoissa aina hirveesti enemmän säätämistä ja rukkaamista kuin kalliimmissa malleissa. Ja palautusoikeushan on sitten heti mennyttä kun kitaraan aletaan jotain merkkailemaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)