StJerky 22.03.2012 13:50:34 | |
---|
Lennu: No tähänhän on aina monta ratkaisua. Toiset tekee semmosta kun työ Tuo ei ole hyvä ratkaisu. Kun tuota tekee, niin ei jaksa oikein tehdä rokkia enää. Minusta paras ratkaisu on ostaa jotain mihin on varaa ja skulata vaan. Ei se rokki ole kamoista kiinni. |
Terry Pantheras 22.03.2012 14:11:17 | |
---|
Vitustako minä tiijän!?! |
Lennu 22.03.2012 14:26:03 | |
---|
StJerky: Tuo ei ole hyvä ratkaisu. Kun tuota tekee, niin ei jaksa oikein tehdä rokkia enää. Minusta paras ratkaisu on ostaa jotain mihin on varaa ja skulata vaan. Ei se rokki ole kamoista kiinni. Se on kyllä totta. Mutta eipä rokkia kannata enää tehdäkään, kyllä muut on jo tehny niin paljon hyviä levyjä, joita voi kuunnella. Ei lopu ihan heti kesken. no is any good musics maked anymore... |
Sergei Fallinen 22.03.2012 14:28:14 | |
---|
Lennu: Se on kyllä totta. Mutta eipä rokkia kannata enää tehdäkään, kyllä muut on jo tehny niin paljon hyviä levyjä, joita voi kuunnella. Ei lopu ihan heti kesken. Jep. Jokaisen aloittelijan pitäis vain tajuta tämä ennen kuin lähtee palstalle kirjoittelemaan niin päästäis helpommalla. |
Laulava Kylätohtori 22.03.2012 14:41:52 | |
---|
No, tämä ketju on taas malliesimerkki siitä, miten halutaan ymmärtää toisten kirjoituksia väärin. Varmasti ymmärretään pointti, mutta sanoma kärjistetään ja esitetään vasta-argumentti takertuen johonkin merkityksettömään. Jos vähän raotetaan kapeakatseisuuden verhoja, niin periaatteessa jokainen (tai ainakin lähes jokainen) tämän ketjun kirjoittaja on oikeassa. Ja monet kinaajatkin ovat perimmiltään samaa mieltä, vaikka kinaavat juuri jostain merkityksettömästä sanavalinnasta... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
StJerky 22.03.2012 14:42:02 (muokattu 22.03.2012 14:42:47) | |
---|
Lennu: Se on kyllä totta. Mutta eipä rokkia kannata enää tehdäkään, kyllä muut on jo tehny niin paljon hyviä levyjä, joita voi kuunnella. Ei lopu ihan heti kesken. Minä en jaksa kuunnella sellaista äänisaastetta mitä rokki ja kaikki muukin musiikki on. Paljon kivempi mölytä itse. Mutta luulenpa, että se Slash ei ole kysynyt netissä, että "mitkä kamat minun pitäisi ostaa, että kuulostaisin Ted Nugentilta". Se on varmaan ostanut jonkun Hondo-merkkisen kitaran ja vanhan putkiradion. Sitten se on alkanut kehittää omaa soittotyyliä ja opittuaan osannut aina valita parempia kamoja. |
Sergei Fallinen 22.03.2012 14:45:02 | |
---|
StJerky: Mutta luulenpa, että se Slash ei ole kysynyt netissä, että "mitkä kamat minun pitäisi ostaa, että kuulostaisin Ted Nugentilta". Se on varmaan ostanut jonkun Hondo-merkkisen kitaran ja vanhan putkiradion. Sitten se on alkanut kehittää omaa soittotyyliä ja opittuaan osannut aina valita parempia kamoja. Jep, eli pitää hommata Hondo ja putkiradio niin ajan kanssa alkaa kuulostaa Slashiltä vai? takki-> |
Terry Pantheras 22.03.2012 14:53:37 | |
---|
Sergei Fallinen: Jep, eli pitää hommata Hondo ja putkiradio niin ajan kanssa alkaa kuulostaa Slashiltä vai? takki-> Juu, ajan kanssa putkiradion putket vanhenevat ja alkavat rutista tuottaen näin äänisignaalin säröytymistä, joka on ominaista Slashin kaltaisille rockkitaristeille. Vitustako minä tiijän!?! |
Jii-Gee 22.03.2012 14:56:22 | |
---|
Sergei Fallinen: Jep, eli pitää hommata Hondo ja putkiradio niin ajan kanssa alkaa kuulostaa Slashiltä vai? takki-> Kun mulla oli 12 vuotiaana Kasuga SG copy + Philips putkiradio ja kasettidekki särönä/buustina.. niin mä kuulostin ihan paskalta. *oliko niitä takkeja vielä.. ?? -> * |
Rämppy 22.03.2012 14:58:34 | |
---|
Mua joskus ärsyttää joidenkin keskustelijoiden pahansuopa tai ilkeä tyyli. Ketä se palvelee, että toisen argumentti pitää dissata ja jyrätä. Kevyt läppähenkinen vinoilu on ihan jees (varsinkin nokkela sellainen), mutta toisten jyrääminen keskustelussa ei. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, se on keskustelun suola. Mutta sitä nettikettiä peräänkuuluttaisin. En sitten malttanut olla sanomatta. |
StJerky 22.03.2012 14:59:32 | |
---|
Jii-Gee: Kun mulla oli 12 vuotiaana Kasuga SG copy + Philips putkiradio ja kasettidekki särönä/buustina.. niin mä kuulostin ihan paskalta. Niin minullakin jotain sen tapaista. Olisin kuulostanut silloin paskalta vaikka olisi ollut kymppitonnin kamat. |
Laulava Kylätohtori 22.03.2012 15:07:40 | |
---|
StJerky: Niin minullakin jotain sen tapaista. Olisin kuulostanut silloin paskalta vaikka olisi ollut kymppitonnin kamat. Ja jos soitto aloitusvaiheessa kaatuu kamoihin, niin ehkä sen on parempikin kaatua. Jos on oikeasti kiinnostusta, niin se on ihan sama millaiset kamat on, pääasia on, että yleensä on soittokamat... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
s8na 22.03.2012 15:28:28 (muokattu 22.03.2012 15:30:52) | |
---|
Tosta sormien soundista vielä. Mun mielestä tässä koko jutussa on ongelmana se, että termin "soundi" voi ymmärtää monella tavalla. Monesti aloittelijoille ja itselleni se tarkoittaa äänen väriä joka rakentuu teknisesti kitaroista ja vahvareista. Toisille taas soundi on osa tekniikkaa ja soittimien käyttöä. Jotta asia valoittuisi vielä paremmin, tietyissä yhteyksissä soundin voi jopa ymmärtää tarkoittavan tietyn tyylistä musiikkia, eli itse teoksia jo. (esim. sound of the seventies). Joskus aikanani olin hommailemassa vahvistinta ja laadin omasta mielestäni hyvän kysymyksen, jossa määrittelin tarkkaan tässä ketjussa penätyt asiat. En saanut yhtään vastausta kysymykseen. |
_Tony_ 22.03.2012 15:55:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eiköhän tämä toimi myös niin päin, että miksi kysyä, jos ei ole mitään järkevää kysyttävää... Sinäkö se täällä päätät mitkä kysymykset on järkeviä ja mitkä eivät? "Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa |
Laulava Kylätohtori 22.03.2012 15:56:06 | |
---|
_Tony_: Sinäkö se täällä päätät mitkä kysymykset on järkeviä ja mitkä eivät? No ketä muukaan? San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Juicefani11 22.03.2012 16:51:59 | |
---|
Kyllä mä ainakin löysin sen saman soundin omasta laitteistostani kuin Petteri Salminen.. Pieni säätö sinne ja tänne nii kyl se siitä lähti. Toi tietyn soundin etsiminen on tosi vaikeaa, sillä kyse on aina millintarkoista säädöistä ja asenteesta millä kitaraa hakkaa. :( Ei siihen Marshalleja ja Ibanez 2671 tarvinnut että sain tuon soundin.. Tämä video sisältää kumppanin Constantin Film sisältöä, ja se on estetty tekijänoikeusseikkojen vuoksi. |
vänkylä 22.03.2012 17:33:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eiköhän niistä sormista lähde se saundi Vuan minnekkä päinn tuo lie mänössä,tä! |
hallu 22.03.2012 18:09:37 | |
---|
Minun mielestä ongelma ei ole huonot kysymykset eikä edes huonot vastaukset, vaan se että ei malteta kuunnella/lukea, mitä muut sanoo. Usein kun kysyjä saa "huonoja" vastauksia, johtuu se siitä että hän ei ihan täsmälleen ottaen tiedä mitä kysyi tai mitä haluaa tietää. Tosiasia on että minä en voi pakottaa ketään ymmärtämään omaa kantaani. Aina kun turhaudun keskustelussa, ainoa vaihtoehto on katsoa peiliin ja tarkastella omaa viestintää. Kannattaa lukea ne vittumaisetkin vastaukset vielä kerran tai pari läpi, koska siellä on kuitenkin motiivi ja ajatuksen siemen takana. Jos tulen väärin ymmärretyksi, niin se johtuu siitä että ilmaisen itseäni huonosti. Ei siitä kannata muita syyttää. Olen itse muutaman kerran kokenut sen, että olen turhautunut keskustelukumppaniini ja melkeinpä suuttunut ja sitten uudelleen kommentteja lukiessani tajunnut sen keskustelukumppanin näkökulman ja siitä onkin auennut hyvä keskustelu. Minusta m.net ei ole yhtään sen kummempi foorumi kuin muutkaan ja näitä samoja kysymyksiä puidaan kaikilla harrastefoorumeilla. Minusta te kaikki olette fiksuja tyyppejä ja pidän itseäni onnekkaana, että saan olla täällä kanssanne jakamassa ajatuksia. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Terry Pantheras 22.03.2012 18:10:26 | |
---|
Mutta jos soundi lähtee sormista niin eihän silloin kuulu mtn! *punchline rimshot* Vitustako minä tiijän!?! |
ReBeat 22.03.2012 18:34:22 | |
---|
Kyllähän se ihan ensimmäisiä perusasioita on ymmärtää, että soundi ja soitto on eri asioita. Muuten kaikki soundiin liittyvä pohdiskelu ja keskustelu käy nopeasti hyvin hankalaksi. |