Aihe: Varoittava esimerkki - hihnalukot kunniaan
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Grugi
29.08.2008 21:11:13
Joo käyttäkää hihnalukkoja, perkele. Itsellähän oli schallerin lukot. Yksi kerta sitten reeneissä minulla oli kitara kaulassa hihnan varassa (lukot kiinni tietysti, kaikki kunnossa) ja kaivoin kännykkäni taskusta kirjoittaakseni tekstiviestiä. Siinä pidin sitten kännykkää kädessä niin toinen hihnalukko päätti pettää -> kitara putoaa lapa edellä kaverin vahvarin footswitchiin. Voin kertoa että kivat jäljet jäi. Uudet lukot on nyt vaihdettu, toivottavasti kestävät.

Kerrotko mikä kohta petti tossa?
SDMF
Antti1
29.08.2008 21:14:53
Kerrotko mikä kohta petti tossa?

Ruuvin kiinnitys puuhun. Noissa lukkojen mukana tulevissa on aika kaposet ruuvit, joten ennen niiden kiinnittämistä, vanhoja reikiä täytyy paikata puulla ja puuliimalla.
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Grugi
29.08.2008 21:21:55
Ruuvin kiinnitys puuhun. Noissa lukkojen mukana tulevissa on aika kaposet ruuvit, joten ennen niiden kiinnittämistä, vanhoja reikiä täytyy paikata puulla ja puuliimalla.

Juuh omassa on liimaa ja tulitikku vaikka oli ilmanki ihan hyvän olonen mut laitoin kuuitenki ja tuntuu pysyvän
SDMF
Peku911
29.08.2008 21:22:46
Suosittelen edelleen niiden vanhojen kitaran "omien" ruuvien hyödyntämistä!
Grugi
29.08.2008 21:50:55

Miksi? Toi reijän tukkiminen liimalla ja puulla on ikivanha konsti ja ikinä se ei ole ainakaan omalla kohdalla pettänyt missä sitä on käytetty.
SDMF
Antti1
29.08.2008 22:04:57
Miksi? Toi reijän tukkiminen liimalla ja puulla on ikivanha konsti ja ikinä se ei ole ainakaan omalla kohdalla pettänyt missä sitä on käytetty.

Hyvä liimasauma onkin puuta kestävämpi. Mun mielestä vuosikausia rokkaillusta kitarastakin noita koloja kannattaa vähän tarkistaa ja mahdollisesti paikkailla. Ei ne alkuperäisetkään ruuvit siellä ikuisuuksia pysy.
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Jamzku
29.08.2008 22:11:06

Ainakaan oman kepin vanhat ruuvit ei mahtuneet schallerin hihnatappien rei'stä läpi ilman väkivaltaa, joten liimalle ja tulitikuille tuli käyttöä. Hyvin on pysynyt.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Peku911
30.08.2008 09:13:04
Ainakaan oman kepin vanhat ruuvit ei mahtuneet schallerin hihnatappien rei'stä läpi ilman väkivaltaa, joten liimalle ja tulitikuille tuli käyttöä. Hyvin on pysynyt.

No välineet nimeltä pora ja viila (itse käytin pikkurälläkkää), mutta viila ajaa saman asian, niin näillä välineillä pitäisi saada mahtumaan kyllä..
LiiJan
30.08.2008 09:56:51
Joo mulla oli kerran shallerin lukot ja ei oo toistakertaa. Korjailin mikin asentoo niin lukot petti ja kitara tippu lattiaan. en oo sen jälkeen lukkoja haaveillukkaan. Otin ja ruuvasin hihnan kiinni kitaraan, ja nyt pysyy.
Painajaismainen
30.08.2008 10:11:09
Joo mulla oli kerran shallerin lukot ja ei oo toistakertaa. Korjailin mikin asentoo niin lukot petti ja kitara tippu lattiaan. en oo sen jälkeen lukkoja haaveillukkaan. Otin ja ruuvasin hihnan kiinni kitaraan, ja nyt pysyy.

Oisit ostanu Schallerit niin ois pysyny. ;)
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
rainmaker
30.08.2008 10:44:22
No välineet nimeltä pora ja viila (itse käytin pikkurälläkkää), mutta viila ajaa saman asian, niin näillä välineillä pitäisi saada mahtumaan kyllä..

Näin äkkiä mietittynä luulis olevan helpompaa laittaa niitä liimaa ja tulitikkuja sinne ruuvinreikään kuin alkaa suurentelemaan sen hihnatapin koloja.. ;)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
CSatan
30.08.2008 10:58:10
Sehän riippuu onko pora vai liima lähempänä, on niin vaativia toimia molemmat :D
Se on helppoa kun sen osaa.
WinterMad
30.08.2008 16:49:54

Olikohan nyt vika Schallereissa vai kenties sinussa itsessäsi?
ballfish
30.08.2008 16:51:46

Tiesitkö että niitä voi kiristellä silloin tällöin?
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
karsa
30.08.2008 16:55:29
Ketjun läpi luettuani kävin hakemassa hihnalukot:D
timppa67
30.08.2008 17:23:09 (muokattu 30.08.2008 17:27:58)
Tää on taas tätä uusavuttomien marinaa ja funtsailua.. Hihnalukko petti... Ruuvi irtos.. Tuli naarmu.. voevoe... Joku schallerin tai jopa warrenkin hihnalukko on pommin varma ... kaikki loput on käyttäjän huolimattomuutta tahi välinpitämättömyyttä jos ei jopa saamattomuutta... kädettömille: vanha ja halvin hihnalukko on sopiva prikka hihnan ja tapin väliin.. ei irtoo,, tosin senverran tietämystä ja "kitarateknikon" näppäryyttä tarvitaan että ruuvvimeisseliä pyöritetään kulloisessakin työvaiheessa ainoastaan oikeaan suuntaan.... =O joo-o asiatontahan tämä..
Peku911
30.08.2008 18:34:58
Tää on taas tätä uusavuttomien marinaa ja funtsailua.. Hihnalukko petti... Ruuvi irtos.. Tuli naarmu.. voevoe... Joku schallerin tai jopa warrenkin hihnalukko on pommin varma ... kaikki loput on käyttäjän huolimattomuutta tahi välinpitämättömyyttä jos ei jopa saamattomuutta... kädettömille: vanha ja halvin hihnalukko on sopiva prikka hihnan ja tapin väliin.. ei irtoo,, tosin senverran tietämystä ja "kitarateknikon" näppäryyttä tarvitaan että ruuvvimeisseliä pyöritetään kulloisessakin työvaiheessa ainoastaan oikeaan suuntaan.... =O joo-o asiatontahan tämä..

Muuten hyvä, mutta liian hankala ottaa hihna poies!... Ei voi laittaa laukkuun ilman pois ottoa.. Riippuu tietysti hihnasta..
Henkka370
30.08.2008 18:36:34
Ei voi laittaa laukkuun ilman pois ottoa..

Mä en nää tässä mitään ongelmaa, mulla ei oo koskaan ollukkaan hihnaakiinni kitarassa kun kitara ollut laukussa. 5 sekassa lähtee hihna irti
Peku911
30.08.2008 18:43:52
Mä en nää tässä mitään ongelmaa, mulla ei oo koskaan ollukkaan hihnaakiinni kitarassa kun kitara ollut laukussa. 5 sekassa lähtee hihna irti

Ai, että jos laittaa prikan tapin ja hihnan väliin niin ruuvaat aina ruuvin pois??? Ei montaa kertaa kestä niin ei enää ruuvi pysy reiässä..
Strutsi
30.08.2008 18:45:56
Kannattaa kyllä käyttää hihnalukkoja. Itse tosin olen suosinut tuota DiMarzion plip-plop- hihnaa. Erittäin toimiva vempele. Maksaa muistaakseni lähemmäs 20e
I/08 Gonabeach
"Vesitorni myötäpäivän vastaisesti, vastapäivän myötäisesti kiertäen, samaan paikkaan samaan muotoon järjesty. MARS MARS!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)