Aihe: Uusia kamoja ostamassa
1 2 3 4
nahkahuppu
28.04.2011 22:17:51
Celeb: Mun mielestä ei.

Oliko vastaus "EI" kaikkiin mainitsemiini asioihin vai johonkin tiettyyn?
9292
28.04.2011 22:30:50

Kyllä minä sanoisin että tuo Epiphone tai Tokai olisi parempi kitara kuin se ensimmäinen kitara eli joku Ibanezin halvin strato.. Ainakin Les Paul on erilainen kitara verrattuna stratojohdannaiseen. Kyllä uusi kitara voi innostaa soittamaan ja se voi pysyä paremmin säädöissä (tämä on mielestäni tärkeää), jolloin soittonautinto voi jatkua pidempään ilman keskeytyksiä. Ja itsekin joitakin noita spidereitä kokeilleena voin sanoa että uusi vahvistin on ainakin paikallaan
Celeb
28.04.2011 22:35:49
nahkahuppu: Oliko vastaus "EI" kaikkiin mainitsemiini asioihin vai johonkin tiettyyn?

Ensimmäiseen kysymykseen. Mitä enemmän "välietappeja" tekee (eli ostaa uusia kamoja) matkalla pro-kamoihin niin se tulee lopulta kalliimmaksi. Tein nopean googlauksen ton Ibanezin perusteella mikä aloittajalla nyt on, ja musta näytti että se ei ole yhtä laadukas Epiphonen kanssa. Tähän mulla on tietenkin vain referenssinä hinta, koska en oo tota Ibanezia koittanut... joten voishan se Ibanez olla parempi/samanlaatuinen kuin Epiphone.

Ajattelin vaan esittää toisenlaisen näkökulman asiaan, koska jos ei tarkastele asiaa pitkällä tähtäimellä taloudelliselta kannalta, niin "mid-range" kamojen ostaminen voi oikeasti olla ihan hyväkin juttu sen kannalta, että saa uusia kamoja käsiinsä ja voi jopa todeta että nekin voi riittää itselle. Mut enhän mä tätä osannut selittää äsken, kun ytimekkäästi vastasin. =)
vuosi2009
28.04.2011 22:43:20
Jakaisin kamat kolmeen sarjaa eli; aloittelija, keskiverto ja pro. Tokai ja Vox olis niinku ne keskiverto kamat ja sitten alkaisin säästää rahaa ja sitten jos vielä kiinnostaa soitto ja/tai olen perustamassa bändiä niin sitten hankkisin ne pro kamat. Eiks noin olis järkevämpää?
9292
28.04.2011 22:47:34

Keskivertokamojen ja prokamojen väli voi olla aika häilyvä. Toiselle vaikkapa Fender American Standard strato voi olla prokitara ja toiselle se ei ole, pitää olla Custom Shoppia. Jos perustat bändin, ei se tarkoita sitä että tarvitsisit uudet kamat. Itse olen ensimmäisiä bändihommia vetänyt melko huonoillakin kamoilla ja ei se ole menoa haitannut, kun vain on intoa riittänyt. Tottahan toki bändin kehittyessä sitten on hyvä syy hommata uusia kamoja kun musiikkigenre vaatii tietynlaista kitaraa ja vahvistinta ynnä muuta muljutinta ;) Sulle toivon kovaa harjoittelua ja intoa musiikkiin ja toivon että löytyy hyvät tavarat joilla jaksaa soitella taas pari vuotta ennen kuin tarvitsee uusia alkaa miettimään.
chill
28.04.2011 23:30:18
Löytyyhän tästä maailmasta koviakin soittajia jotka vetelevät/vetelivät epifööni lp:llä, esim Jayjay French ja Ace Frehley. Kamat eivät tee sinusta sen parempaa soittajaa. Toki soiton ja korvan kehittyessä soitin pitää olla sellainen, että sitä on mukava rimputella. Näin ollen kannattaa testailla aika läjä kitaroita ennen kuin valitsee omansa. Itse olen nyt muutaman kuukauden etsinyt sitä oikeaa gibsonia.
vuosi2009
30.04.2011 19:06:45
Tänään testasin Tokai LS-75 ja sehän kuulosti mielettömältä jopa Line 6 Spiderin kautta. :D Kädessäkin tuntui kuin se olis tehty mulle. Yritän nyt säästää jotenkin tuohon ja luultavasti pystyn ostamaan vasta ens vuonna. :/ Vai onko mahdollista saada tuohon rahaan vielä parempaa kitaraa? :)
chill
30.04.2011 19:52:35
kitarat ovat niin yksilöllisiä, että jos kyseinen tokai synnyttää sussa kiksejä niin miksi et sitä ostaisi..? Parempi kitara on esim gibson les paul supreme.
J.RA
30.04.2011 20:02:21
Mun oma mielipide on että ei himassa tarvitse kummoistakaan vahvistinta. Suurimman ajan tulee soitettua kokonaan ilman. Ite ostaisin - ja olen ostanutkin - Micro Cuben himaan. Sitten kun alkaa bändintynkää tulemaan niin alkaa haaveilemaan isommista kamoista. Mä en näe mitään järkeä hissutella putkivahvistimilla esim kerrostalossa. Toinen kätevä, mitä itekin olen suosinut niin Podi tietokoneeseen kiinni. Sillä on kätevä myös äänitellä. Tällä tavalla saisit enemmän pistettyä paalua itse soittimeen...

Tosta Tokai als48 sen verran että kannattaa kokeilla ennen ostamista sitä miten omiin näppeihin asettuu. Joskus sellainen tuli omistettua ja oli todella bodypainoinen ja istualta soittaminen oli kuin olisi etikkaa pistänyt kiduksiin.

Ja taas jotain ihme sympatia pisteitä kivijalkaliikkeisiin jaetaan... Mulla on varmaan melkein sata tilausta tilattu saksan maalta. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Yhden kerran pimeni Laneyn GH50l nuppi ensimmäisissä treeneissä, ilmoitus myyjälle, antoivat osoitteen mihin pistää ja uusi lähti tulemaan. Toista se on ollut kun on joutunut suomalaisten liikkeiden kanssa toimimaan. Ja tosiaan Saksan maalle sulla on palautusoikeus vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Tosin postikulut taidat joutua ite maksamaan, en tiedä kun koskaaan ei ole joutunut asiaa miettimään. Toi tinkiminen ei ole ikinä ollut mun juttu. Ja jos eivät pysty samaan hintaan myymään niin mun puolesta sietävätkin kuolla, markkinatalous kun jyllää. Saisi suomalaiset liikkeet keskittyä siihen palveluun, mutta se on tainut unohtua kokonaan...
www.circusnecropolis.com
baba o riley
30.04.2011 20:51:49 (muokattu 30.04.2011 20:52:08)
vuosi2009: Jakaisin kamat kolmeen sarjaa eli; aloittelija, keskiverto ja pro. Tokai ja Vox olis niinku ne keskiverto kamat ja sitten alkaisin säästää rahaa ja sitten jos vielä kiinnostaa soitto ja/tai olen perustamassa bändiä niin sitten hankkisin ne pro kamat. Eiks noin olis järkevämpää?

jos jack white monen muun seassakin soittaa vanhoilla lelukitaroilla, niin eiköhän suurin osa prokamapuheesta ole vaan runkkaamista. kukaan täältä ei "tarvii" ns "prokamoja" bändisoittoon tai mihinkään muuhunkaan. toinen asia on jos sellaiset haluaa niin eihän siinä mitään pahaa sellasten ostamisessa ole. mutta kyllä aika edukkailla vehkeillä soittaa isältä pojalle tarvitsematta "upgradeata" yhtään mihinkään.
baba o riley
30.04.2011 20:59:26
Ja taas jotain ihme sympatia pisteitä kivijalkaliikkeisiin jaetaan... Mulla on varmaan melkein sata tilausta tilattu saksan maalta. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Yhden kerran pimeni Laneyn GH50l nuppi ensimmäisissä treeneissä, ilmoitus myyjälle, antoivat osoitteen mihin pistää ja uusi lähti tulemaan. Toista se on ollut kun on joutunut suomalaisten liikkeiden kanssa toimimaan. Ja tosiaan Saksan maalle sulla on palautusoikeus vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Tosin postikulut taidat joutua ite maksamaan, en tiedä kun koskaaan ei ole joutunut asiaa miettimään. Toi tinkiminen ei ole ikinä ollut mun juttu. Ja jos eivät pysty samaan hintaan myymään niin mun puolesta sietävätkin kuolla, markkinatalous kun jyllää. Saisi suomalaiset liikkeet keskittyä siihen palveluun, mutta se on tainut unohtua kokonaan...

Komppaan tota. mul on kans kivijalkakauppojen takuukuvioista, huolloista ym. kutakuinki pelkkää paskaa sanottavaa kun vertaa miten t.kauppa tai dv esim hoitaa noi kuviot. Tämä on todella harmillista mutta kivijalassa käyn vaan jos pitää samana päivänä joku akuuttijuttu saada. Olen nettikaupoista tinkinyt ihan smaan malliin kun kivijalasta jos sille mielelle sattunut, ja kyllä siitä hinnasta saa sovittua puhelimitse tai meilitse sieltäkin. Toinen juttu on sitten second hand ja vintagekaupat, niistä en luopuisi koskaan:)
vuosi2009
03.05.2011 16:04:57
Mitä muuten Tokai LS-85F kitarassa meinaa tuo F?
Vetehinen
03.05.2011 16:10:35
vuosi2009: Mitä muuten Tokai LS-85F kitarassa meinaa tuo F?

Flamed maple kansi.
Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen.
vuosi2009
07.05.2011 11:44:37
Huomasin että ton Tokai hinnalla sais jo maailman eeppisimmän merkin kitaran; http://www2.gibson.com/Products/Ele … bson-USA/Les-Paul-Studio/Specs.aspx Onko parempi kuin Tokai ja mitä eroja?
Mandarax
07.05.2011 12:27:22
vuosi2009: Onko parempi kuin Tokai ja mitä eroja?

Hehheh.... "Kumpi on parempi, Gibson vai Tokai?". Pitää varmaan laittaa popcorneja tulemaan...!

Itse ostaisin tuossa tilanteessa Gibsonin LP studion ja tietenkin käytettynä torilta n.700e. Valinnanvaraa on useampia tälläkin hetkellä. Joku toinen ostaisi sen Tokain. Ei kuule auta kun käydä koittamassa molempia itse ja valita sen omaan tassuun sopivan. Tylsäähän se on aina jankuttaa sitä samaa että "käy koittamassa ite", mutta kun se vaan on ainoa keino saada asiaan varmuus jotta sopiiko joku kepukka juuri SULLE...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
vuosi2009
20.05.2011 15:58:51
Mitkähän mikit tuohon Ibanez grx70dx sais kiinni kun ne vois vaihtaa niin tulishan se halvemmaksi kuin se giban studio. Sitten myöhemmin ostaisin se jumalien soittimen Gibson lp standardin. :) Niin että kannattaako ja mitkä mikit tohon ibaneziin?
Numb
20.05.2011 16:47:24

Mandarax: "Kumpi on parempi, Gibson vai Tokai", vastaus riippu keneltä kysytään. Ja sitähän on parempi kysyä siltä joka kyseistä instrumenttia soittaa. Jolloin päästäänkin justiin tähän sopiiko joku kepukka juuri SULLE...
Numb
20.05.2011 16:49:56

vuosi2009: Niin että kannattaako ja mitkä mikit tohon ibaneziin?

Sehän taas riippuu millaista muutosta soundiin haet. Mutta tuota. Hyvä humpparikaksikko on helposti 200-300 euroa...

Jos Les Paulia haluat, niin se käytetty Studio on oikeasti hyvä vaihtoehto. Mitä todennäköisimmin saat siitä omasi pois kun myyt. Toi Studio edellyttää tosin, että tykkää pikkuisen muhkummasta kaulasta.
vuosi2009
20.05.2011 17:08:08
Twisted Sisteriä ja 80-luvun Kissiä pitäs soittaa ja budjetti on 100e.
Jucciz
20.05.2011 17:17:57
vuosi2009: Twisted Sisteriä ja 80-luvun Kissiä pitäs soittaa ja budjetti on 100e.

Sony Walkman kirpparilta parilla eurolla, lopuilla rahoilla em. bändien kasetteja.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)