Aihe: Line6 Pod Studio UX2
1 2 3
jukka123
16.08.2012 22:08:08
Bilsom27: Mulla on toi UX1 käytössä ja pelittää hienosti kotinauhotteluissa.

Koneessa:
Intel Core i3-2120 3.30Ghz
6Gt muistia
64-bit Windows 7

Toimittaa mulla tällä hetkellä äänikortin virkaa, joten piuha kiinni ja otan vaan puhtaan signaalin sisään Cubase5:een.
Kitarasoundeissa käytän Lepou-plugareita, jotka on omaa korvaa miellyttäny.
Line6 Pod Farmin kautta laitan vaan säröspedua ja gatea yleensä eteen, sekä viritän kitaraa ja Pod Farm on mulla myös VstPlugins-kansiossa, joten saa kätevästi käytettyä.
En oo pitkään aikaan käyttäny ton Line6 omia soundeja nauhottelussa, koska puhtaan signaalin ja
Lepou-plugareitten kanssa voin vaihtaa kitarasoundia/nuppimallinnosta vielä vaikka vuodenkin päästä, jos vaan tiedostot on tallessa.
Latenssia oli aluks melkosesti, mutta pienen säädön jälkeen sain pudotettua Inputlatenssin 6,1ms ja se ei kotinauhottelussa häiritte.

Lainaan tätä tekstiä mutta muutkin saavat ilman muuta vastata. Mites jos käyttää noita Podin omia soundeja ja lyö kuulokkeet kiinni tuohon UX:n etupaneelissa olevaan kuulokeliitäntään niin tuleeko sillä lailla lainkaan latenssia (oon aika keltanokka näiden vermeiden kanssa ja helppokäyttöisyys saa mennä ainakin jonkunverran soundien edelle kun lähinnä omia biisi-ideoita ois tarkoitus saada nauhalle)?

Jos tuo latenssi on pakollinen paha nieltäväksi (vaikka ei tuota 6,1ms taida edes huomata?) niin onko sen kitkemiseen sitten jotain tarkempia neuvoja? Kiitokset jo etukäteen!
Jormaz
16.08.2012 22:08:53
Tähän väliin kysyn että mitäs ilmaisia kitaraplugareita on? Moderni surina ei kiinnosta, enemmänkin semmonen Marshall-soundi.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Bilsom27
16.08.2012 22:27:08 (muokattu 16.08.2012 22:40:28)
jukka123: Lainaan tätä tekstiä mutta muutkin saavat ilman muuta vastata. Mites jos käyttää noita Podin omia soundeja ja lyö kuulokkeet kiinni tuohon UX:n etupaneelissa olevaan kuulokeliitäntään niin tuleeko sillä lailla lainkaan latenssia (oon aika keltanokka näiden vermeiden kanssa ja helppokäyttöisyys saa mennä ainakin jonkunverran soundien edelle kun lähinnä omia biisi-ideoita ois tarkoitus saada nauhalle)?

Jos tuo latenssi on pakollinen paha nieltäväksi (vaikka ei tuota 6,1ms taida edes huomata?) niin onko sen kitkemiseen sitten jotain tarkempia neuvoja? Kiitokset jo etukäteen!

Mulla on pari läppäriä, joissa toisessa on XP ja toisessa Vista käyttikset.
Oon soitellu Line6 omilla soundeilla, joko Gearboxin tai Pod Farmin läpi ja nauhotellu Audacitylla riffejä. Näissä ei oo latenssia ilmenny.
Jotenkin pöytäkoneessa toi 64-bit Windows 7 tekee sen, että tuli latenssia. Tai ainakin luulen niin, mutta tosiaan tota 6,1ms ei edes oikeestaan huomaa.
En oo Windows 7 kokeillu nauhottaa muilla ku Cubase5:lla, jossa tää ongelma ilmeni.
Koko ajan onneks tulee uusia päivityksia Line6 sivuille myöskin Windows 7:lle.
Bilsom27
16.08.2012 22:34:33
Jormaz: Tähän väliin kysyn että mitäs ilmaisia kitaraplugareita on? Moderni surina ei kiinnosta, enemmänkin semmonen Marshall-soundi.

Näitä oon ite käyttäny ja omasta mielestä toimii.
On Mesaa, Engliä ja näyttäis Marsuakin olevan:

http://lepouplugins.blogspot.fi/

Täältä sitten kaappimallinnoksia:

http://www.guitarampmodeling.com/viewforum.php?f=32
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)