Aihe: Vibrakampi stratocasteriin
1 2 3
oiva tumpeloinen
25.01.2011 22:23:07
jii.haanpaa: Enpä tiedä muusta, mutta callahamin blockissa ei kampi lonksu, mutta toisaalta eipä lonksu muissakaan kunhan muistaa tipauttaa sinne reikään riittävän jäykän jousen. Aika moni välysongelman kanssa painiva vastaa yleensä, että "mikä jousi?". Ja yleensä se jousi on tipahtanut artistin huomaamatta ties minne. Voi toki olla, että tämän ketjun herrasmiehille tuttu juttu.

Kaiken lisäksi aika halpa laastari: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm

Eipä ole tullut kyllä käytettyä, kun noi kierteillä olevat kammet on jääneet vähän vähemmälle. Mitenkäs tuommoisen jousivirityksen kanssa on kammen paikallaan pysyminen? Pysyykö hollillaan käden ulottuvilla, vai putoaako aina alas?
jii.haanpaa
25.01.2011 23:00:18 (muokattu 25.01.2011 23:29:53)
oiva tumpeloinen: Eipä ole tullut kyllä käytettyä, kun noi kierteillä olevat kammet on jääneet vähän vähemmälle. Mitenkäs tuommoisen jousivirityksen kanssa on kammen paikallaan pysyminen? Pysyykö hollillaan käden ulottuvilla, vai putoaako aina alas?

Edit: Tulipa vastattua ensin johonkin aivan muuhun kuin kysymykseen... Noh, joka tapauksessa tuollainen jousi on fenderin vakiovaruste, mutta se vain tuppaa hukkumaan jo ennen kuin kitara ehtii asiakkaalle tai viimeistään siinä vaiheessa kun asiakas saa kitaran käsiinsä.

Mutta juu, kammen saa jäämään kiltisti mihin asentoon tahansa ja kampea kiristämällä pystyy jopa hieman vaikuttamaan pyörimissuunnan jäykkyyteen.
-Juice-
26.01.2011 01:09:17
Callahamin "virtual pop-in" kampi onpi loistelias. Kierteitä on huomattavasti vähemmän, kuin vintage mallisissa fenderin kammissa (miten hitossa tuo kampi-sana taipuu...ei nyt millään keksi näin parin olusen jälkeen), eikä lonksu. Pari kokonaista kierrosta ja on tukevasti paikoillaan. Ja ei muistaakseni ollut mitään fender-tyyppistä pikkujoustakaan siellä tallan pohjassa. Ainiin...tuo virtual pop-in edellyttää sitten tietysti myös Callahamin tallaa kitarassa.

Lisäksi Callahamilta pystyy tilaamaan haluamansa pituisen kammen. Taisi olla kolmea eri pituutta: normaalimittanen, olikohan joku "64"-niminen ja sitten vielä "Gilmour super short" tjms. Mulla on se keskimittanen "64" ja oli kyllä hyvä valinta. Osuu jotensakin paljon paremmin kämmenen pohjaan just mulle. Riippuu tietysti paljon pikkauskäden paikasta soittajalla...

Esim. Specialityguitars.comilta löytyy ja tietysti Callahamilta suoraan.
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
mattim
26.01.2011 14:16:38 (muokattu 26.01.2011 14:19:09)

oiva tumpeloinen: Eipä ole tullut kyllä käytettyä, kun noi kierteillä olevat kammet on jääneet vähän vähemmälle. Mitenkäs tuommoisen jousivirityksen kanssa on kammen paikallaan pysyminen? Pysyykö hollillaan käden ulottuvilla, vai putoaako aina alas?

Kävin musafasulta kaksi tuollaista jousta noutamassa ja voin sanua, että voipa pikku kikkulalla tehdä "ihmeitä". Kampi jää juuri siihen asentoon kuin sen asetttaa, eikä enää resonoi lainkaan. Jousi ei mene hukkaankaan, kun tipautin kolon pohjalle tipan araldiittia.
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
oiva tumpeloinen
26.01.2011 14:23:44
mattim: Kävin musafasulta kaksi tuollaista jousta noutamassa ja voin sanua, että voipa pikku kikkulalla tehdä "ihmeitä". Kampi jää juuri siihen asentoon kuin sen asetttaa, eikä enää resonoi lainkaan. Jousi ei mene hukkaankaan, kun tipautin kolon pohjalle tipan araldiittia.

Tää ratkaisee sit vissiin koko ongelman. En mä mitään blokkia sitä vaihda, kun tuo nykyinen on ihan passeli. Laitan vaan jousen pohjalle, ja olen tyytyväinen.

Kiitoksia itse kullekin avusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)