vvaltsu 25.10.2010 11:54:25 | |
---|
Aki: Elixirit Kitarapajalla 12€/setti. Elixir ei tee 10-56 -settejä. Ja onhan noilla Alexi-kielillä mittaamaton suuri vaikutus laihoteinien soitantaan. Lähtee sweepit ja täppingit niin nopeesti että tukka hulmuaa. Mut joo, soittakaa te Elixireillä jos tykkäätte ni minä soitan DR:llä. Turha alkaa sen päällisiä tappelemaan, peace and lööw. (= Uskon jumalaan, joka viinin Gambinaksi pystyy muuttamaan. |
Fisher 25.10.2010 12:19:31 | |
---|
GHS boomersseja on tullut käytettyä vuosia. 011-50 settiä. -Late |
Occult_rain 26.10.2010 00:31:27 | |
---|
Itse tykkäilen Ernie Ball- kielistä baritoniseiskoissa, joissa on EMG:t Passiivimikkisiin sitten yleensä Daddariota tullee laitettua. |
Dull Finn 26.10.2010 08:14:14 | |
---|
Electro-Harmonix, soittelen Teleä 9 setillä. Firma ei ole pitkään kieliä valmistanut, mutta on selvästi paneutunut asiaan. Aikoinaan siirryin D'addarioista, Ernie Balleista yms. DR-kieliin, ei ollut paluuta. Sitten äkkäsin Custom Shopista Snake Oil ja Pyramid (USA)-kielet, ei ollut paluuta DR:iin. E-H:n kielet on kuitenkin vähintään yhtä hyväsoundiset ja noin puolet halvempia, ja katkeilevat kokemukseni perusteella kaikista kielistä harvemmin. |
spp 26.10.2010 08:30:14 | |
---|
DR:n BT10 käytän, 010-52 -setti. Tyytyväisyyttä takana jo vuosia. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa |
K_A 26.10.2010 10:16:29 | |
---|
DR:n 10-56 tite-fit soi ihan hyvin. En sit tiie kamalasti kun en oo moniakaan erilaisia kieliä kokeillut että olisiko joku parempi mutta ei tuolta paikalliusesta liikkeestä ainakaan löyty muilta merkeiltä sopivan paksuja droppisetin kieliä niin näillä mennään ainaki vielä. Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä. |
Wallied 26.10.2010 16:18:02 | |
---|
Neljästä eri kielimerkistä on kokemusta. -Bay city music inc. Näitä tuli ensimmäisen kitarani mukana joskus reilu 10v takaperin. Jonkinverran likaantuivat ajan myötä, soundi kyllä pysyi samanlaisena, mutta katkeiluja tapahtui luvattoman paljon. Kaiken kaikkiaan aikas huonoja. -Olympia. Kaksi settiä tämmöisiä tuli ostettua joskus muutama vuosi sitten. Ihan hyvin ajoivat asiansa, ei katkeilua tai likaantumista. -Epiphone. Toki saattoivat olla myös Gibsonit. Tulivat Epparin Prophecy SG:n mukana, eivät paskaantuneet tai katkenneet, mutta soundi mielestäni kärsi ajan myötä. -Ernie Ball. 10-46 settejä kolme nyt tuossa sg:ssä ollut. Ei yhtään katkennutta kieltä, ei likaantumista, eikä äänen laadun heikentymistä ole tullut havaittua parin vuoden aikana. Olen ollut tyytyväinen ja EB:n kielissä taidan pitäytyä jatkossakin, joskin 10-52 setteihin siirryn droppivireisen soittelun takia. |
BigPapa 26.10.2010 16:25:19 (muokattu 26.10.2010 16:27:36) | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Victor Helldriver 26.10.2010 17:00:32 | |
---|
blue steelit on ehottomasti parhaita! kaks settiä ollu täs jotka on ruostunu hyvin nopeesti jonku yhen soittokerran jälkeen :D Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
Lebowski 26.10.2010 20:48:58 | |
---|
Ernie Ball 10-46:siin meikäkin nyt tykästynyt. Pari settiä takana. Hyvä tuntuma ja pysyy suht pitkään kondiksessa. "Is this darkness in you too" -TM |
Hillboy 28.10.2010 03:45:43 (muokattu 28.10.2010 03:46:23) | |
---|
Ernie Ball. On heti alkuunsa jotenkin vähän pehmeämpi soundi kun jssn d'addarioissa ja messinkiset pallurat kielien päissä on stylet. 09-52 hybrid slinkyillä tulee soiteltua... E: eikäkö oisko ne sittenki 10-52... ? hmm "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
McNulty 28.10.2010 11:01:05 | |
---|
Hillboy: Ernie Ball. On heti alkuunsa jotenkin vähän pehmeämpi soundi kun jssn d'addarioissa ja messinkiset pallurat kielien päissä on stylet. 09-52 hybrid slinkyillä tulee soiteltua... E: eikäkö oisko ne sittenki 10-52... ? hmm Hybrid Slinkyt on 9-46. Ristus notta täälähän on väkiä ku rumihien tanssiis! |
LaMotta 28.10.2010 11:10:10 | |
---|
Kysymys on absurdi. Sama kuin asettelisi plektroja tai kielten paksuuksia objektiiviseen paremmuusjärjestykseen. Onko paras aina se, mitä itse käyttää? On, käyttäjälle. Hyvä kieli kestää käyttöaikansa rikkoutumatta. Joissakin merkeissä esiintyy keskimääräistä enemmän esim kielen katkeilua päässä olevan "pallukan" kohdalla. Tämä on selkeästi laatuongelma. Se, että minä hlökohtaisesti en pidä vaikkapa GHSn soittotuntumasta, ei tee siitä kielenä huonoa. Se ei vain sovi minulle. Teille on valehdeltu niin paljon, ettette tiedä oletteko tulossa vai menossa." - Benjamin Freedman |
Occult_rain 28.10.2010 23:22:48 | |
---|
Occult_rain: Itse tykkäilen Ernie Ball- kielistä baritoniseiskoissa, joissa on EMG:t Passiivimikkisiin sitten yleensä Daddariota tullee laitettua. Hieman tarkennusta, Ernie Ball- kielet pysyvät todella_paljon_pidempään_vireessä, niin kiinteätallaisessa kuin floikkakitaroissa. |
d3monilaama 29.10.2010 00:58:19 | |
---|
Occult_rain: Hieman tarkennusta, Ernie Ball- kielet pysyvät todella_paljon_pidempään_vireessä, niin kiinteätallaisessa kuin floikkakitaroissa. No nyt meni ainakin multa pointti ohi, mitä kohtaa tuossa lainaamassasi viestissä halusit tarkentaa? Ja jottei nyt ihan offariksi mene, niin mainittakoon, että Ernie Ballia ja D'Addariota täällä käytetään. Paitsi, että pari päivää sitten iskin Skull Stringsin Drop C -setin kiinni, kun ex tempore tuli halu laittaa kitara ko. vireeseen, eikä paikallisesta parempaa settiä löytynyt. Netistä en jaksanut alkaa tilata. "Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta." |