Aihe: Putkinuppi pohdinta vol.666
1 2 3 4
Estranged
25.09.2010 13:03:45
treble: Mitäs pelejä nämä muuten tarkalleen on? Joskus hieman katselin nopeasti, mutta jäi kuva vaan Soldanon nimellä ratsastavasta halpis merkistä.

EDIT: Clippi oli kyl varsin jees.

Taisi olla Soldanon suunnittelemia.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
ubik
25.09.2010 13:10:34
joo ei kyl kallis ollu. tuo jet city siis, mitään kokemusta ei siitäkään ole mut jos sie meinaat siihe liudan speduja eteen pistää ni ei varmaa kannata maksaa tolkuttomia summia, ei vaa itelle taivu et kallis ämyri mut "soundi" tulee sit kuiteki efekti purkeista....
treble
25.09.2010 13:17:42 (muokattu 25.09.2010 13:18:19)
ubik: joo ei kyl kallis ollu. tuo jet city siis, mitään kokemusta ei siitäkään ole mut jos sie meinaat siihe liudan speduja eteen pistää ni ei varmaa kannata maksaa tolkuttomia summia, ei vaa itelle taivu et kallis ämyri mut "soundi" tulee sit kuiteki efekti purkeista....

Niin siis ei ollut tarkoitus sitä soundia varsinaisesti purkeista ottaa. Vahvarissahan täytyy itessään olla hyvä perus soundi ja särö, jota voi sitten tarpeen tulleen tiukentaa yms. hieman muokata boosterilla ja/tai EQ spedulla. Jos perus soundi on jo lähtökohtaisesti paska, niin ei sitä kyllä purkeilla pelasteta. Ja mulla on yleensä lattialla se 3-4 spedua ja alle tonnin nuppi, kun vertaa esim. dudeen jolla on kolmen kiloeuron mesa ja siltikin 2m*2m pedaali lauta...+räkki :DD
Terry Pantheras
25.09.2010 15:28:57 (muokattu 25.09.2010 15:35:19)
ubik: joo ei kyl kallis ollu. tuo jet city siis, mitään kokemusta ei siitäkään ole mut jos sie meinaat siihe liudan speduja eteen pistää ni ei varmaa kannata maksaa tolkuttomia summia, ei vaa itelle taivu et kallis ämyri mut "soundi" tulee sit kuiteki efekti purkeista....

Emmie tiiä kannattaako sitä tuolla filosofialla ajatella... Siis jos sulla on se pohjasoundi kunnossa, niin aina helpompi lähteä siihen päällekin rakentamaan jotain spesiaalimpaa. Jos sulla on hyvä vahvistin/soundi pohjilla, niin sen paremmin homma pysyy kasassa ulkoisten pedaalien kanssa.

Itsellä siis suhteellisen tyyris mylly käytössä, jonka perussoundia käytän pohjalla pääosin ja sitten tietyissä biiseissä/kohdissa isken joko Muffin, boosterin tai HM-2-johdannaisen muokkaamaan soundia likaisempaan, muhjuisempaan tai kireämpään suuntaan. Ei se niin vakavaa ole. Kuhan kuulostaa toimivalle. :) Jotkut ei jaksa kikkailla ja steppailla ensinkään, vaan vetää ihan kitara-piuha-vahvistin-linjalla. ite olen ikuinen testailija ja tykkään mulkkailla soundeja.

Mutta kannattaa tsekata nuo Jet Cityt, jos vaikka kolahtais, ovat siis Soldanon suunnittelemia. Itseä puraisi soldanokärpänen pahemman kerran joskus 10 vuotta sitten; mun mielestä parhaita vahvistimia maailmassa, ainakin SLO100...

MUOX: Huvittavimpia on nää rock'n'roll-apinat jotka tulee selittämään ja naureskelemaan pedaalien määrää (joita itsellä sen 7). Mitä vittua? Hoitakaa vaan oma tonttinne... :D
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Metalrock
25.09.2010 16:18:25
treble: Mitenkä niin? Varmaan jokainen hevikitaristi boostaa vahvistintaan jollain tapaa.

Mitäs pelejä nämä muuten tarkalleen on? Joskus hieman katselin nopeasti, mutta jäi kuva vaan Soldanon nimellä ratsastavasta halpis merkistä.

EDIT: Clippi oli kyl varsin jees.

Tässä olis muutama clippi modatuista!

http://www.youtube.com/FJAMods
Nacher
25.09.2010 18:34:22
Ihmetyttää vähän ENGLin poissulkeminen tällaisessa haussa, jossa ENGL nimenomaan tuntuisi olevan se ensisijainen suositeltava. Mitähän ENGLejä OP on sitten testannut ja huonoiksi todennut? Blackmorea sopivampaa vahvistinta tuohon tarkoitukseen en heti esim keksi, mutta ne ovat käytettynäkin tonnin luokkaa.
novo
25.09.2010 18:39:21
Nacher: Ihmetyttää vähän ENGLin poissulkeminen tällaisessa haussa, jossa ENGL nimenomaan tuntuisi olevan se ensisijainen suositeltava. Mitähän ENGLejä OP on sitten testannut ja huonoiksi todennut? Blackmorea sopivampaa vahvistinta tuohon tarkoitukseen en heti esim keksi, mutta ne ovat käytettynäkin tonnin luokkaa.

850 on torilla tuntunu parit vermeet liikkuvan.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
J-PPP
25.09.2010 19:01:20
Tässä iltapäivän ajanvietettä uuden nupin kanssa, mitä mieltä soundista? http://dl.dropbox.com/u/8221828/grind1.mp3
treble
26.09.2010 12:25:02
J-PPP: Tässä iltapäivän ajanvietettä uuden nupin kanssa, mitä mieltä soundista? http://dl.dropbox.com/u/8221828/grind1.mp3

Mikä nuppi?
treble
26.09.2010 12:26:06
Nacher: Ihmetyttää vähän ENGLin poissulkeminen tällaisessa haussa, jossa ENGL nimenomaan tuntuisi olevan se ensisijainen suositeltava. Mitähän ENGLejä OP on sitten testannut ja huonoiksi todennut? Blackmorea sopivampaa vahvistinta tuohon tarkoitukseen en heti esim keksi, mutta ne ovat käytettynäkin tonnin luokkaa.

ENGliltä mulla on ollut omistuksessa Thunder ja Powerballia ja Screameria olen soittanut ja kaikissa on ollut liian yläkireä ja riipivä yleissoundi.
P-man
26.09.2010 12:36:11
treble: ENGliltä mulla on ollut omistuksessa Thunder ja Powerballia ja Screameria olen soittanut ja kaikissa on ollut liian yläkireä ja riipivä yleissoundi.

Mulla on tällähetkellä Thunder ja Powerball. Se "yläkireys" häviää ihan etusputkien vaihdolla. Powerballissa mulla on TAD higradea ja Mullardia, ja voin sanoo et murisee aikas kivasti. Thunderissa taas JJ toimii helvetin hyvin.
Mr. Speed
26.09.2010 19:45:07
treble: ENGliltä mulla on ollut omistuksessa Thunder ja Powerballia ja Screameria olen soittanut ja kaikissa on ollut liian yläkireä ja riipivä yleissoundi.

Kannattaa tutustua Blackmoreen. BM ja Savage ovat aika erilaisia verrattuna övericompressoituihin balleihin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
P-man
26.09.2010 20:23:31
Mr. Speed: Kannattaa tutustua Blackmoreen.

Oisin itsekkin suositellut juuri Blackmorea, mutta kun Engl:t on tsekattu ja ei kiinnosta niin jätin suosittelematta :)
800e budjektilla pätevät rässiriffittely koneet on aika vähissä.. ainakin ilman pedaaleja.
StratokarstaA
26.09.2010 23:58:27
Noi vaihtoehdot niin ehdottomasti Laney. Kuulostaa siltä miten soittaa!!! Särö jutskulla sitten maustaa "jyrän" kohdalleen!?!
treble
27.09.2010 13:26:40
treble: Noista Orange jutuista vielä, niin mulla ois kyllä tarkoitus, OD:lla boostata sitä soundia. Ehkä lisäksi myös EQ spedulla. Luulis ainakin, että noilla sitten pääsis jo suht tiukkoihin demppeihin? Lähinnä siis tosta Orangen Rockerista pohdin. Mitenköhän tuo Thunder eroaa soundillisesti tuosta Rockerista vai onko sama peli, mutta eri säädöillä vain?

Hyvää pohdintaa tullut. Lisää vain!

Tosta kaipailisin vielä tietoja.

On tämä kyllä helkkarin hankalaa. Tuo Jet City on tullut nyt kyllä näistä uusista ehdotuksista mielenkiintoisena mukaan.
J-PPP
27.09.2010 14:13:25
treble: Mikä nuppi?

Tää oli siis Jet City JCA20H, gain noin kello kolmessa ja masteri puolella päivin.
Antti1
27.09.2010 14:17:19
J-PPP: Tää oli siis Jet City JCA20H, gain noin kello kolmessa ja masteri puolella päivin.

Mitenkä mokoma on äänitetty? Jotenkin soundaa vähän "pieneltä", vaikka ihan hyvä onkin. Liekö sit ihan vaan äänitystavassa tms. ongelma, tai makueroja haetun soundin suhteen.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
J-PPP
27.09.2010 14:35:18
Antti1: Mitenkä mokoma on äänitetty?

2x12 kaapin (jossa ilmeisesti G12H-100 pari) toisen elementin edessä oli 57, toisen edessä SP B1. Mun korvaan toi komppisoundi sopisi tollaiseen Alice in Chains pastissiin ihan hyvin. Liidi ei tossa alussa niin toiminut, olis tarvinnut lisää säröä. Kertiksessä toimi sit paremmin.
Dropped C
29.09.2010 11:17:52
Tossa koko roska halfstäkin kera 850:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=455140

Tosin onko toi kaappi tämä?

http://www.dv247.com/guitars/laney- … 412ps-guitar-speaker-cabinet--65133

Jos on, niin toi setti on järjettömän halpa.

Vai kenties tällänen?

http://www.dv247.com/clearance/lane … uitar-speaker-cabinet-as-new--77740

Välissä oli kans vaikka mitä GS412 kaappeja.
treble
29.09.2010 19:47:21
Kolmea vaihtoehtoa olen nyt noista tässä pyöritellyt ja ne olisivat:

-Jet City Jca100h (vai sittenkin 50 wattinen versio?)
-Laney GH50L
-Blackstar HT100

Jännä muuten ettei Jet Citystä pysty ilmeisesti vaihtamaan kanavaa muuten kuin footswitchillä. Ei sillä että sillä nyt mitään väliä periaatteessa olisi. Tuohon Laneyhyn varmaankin tuommoisen EH:n signal padin ostaisin vielä kaveriksi sitten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)