![]() 06.05.2020 11:21:36 | |
---|---|
Eli onko siis niin että lähtökohtaisesti kannattaa valita toimitustavaksi UPS Postin sijasta? - Juuri putkahti postiluukusta kuori jonka päällä oli Postin läpinäkyvä muovitasku jossa lukee valkoisella pohjalla: "Hyvä asiakkaamme Pahoittelemme, että oheinen teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssä. Lähetysten vahingoittuminen on harvinaista, Mutta automatisoidussa käsittelyssä valitettavasti mahdollista. Ystävällisin terveisin Posti Oy Tietoa Postin palveluista osoitteessa www.posti.fi". Tosiaankin olen tässä nyt parin vuoden sisään vastaanottanut muutaman melko huolellisesti nimenomaan Postin toimesta murjotun lähetyksen. Automatiikka siis "helpottaa" ihmisten arkea... Toistaiseksi on ollut tuuria siten että pakkauksessa/kuoressa ollut hyödyke on säilynyt ehjänä, mutta tuskin tuo tsägä loputtomiin voi kestää. - Kaippa se on seuraavaan tilaukseen valkattava tuo UPS jo em. palvelujen vaillinaisuudesta ja vajavaisuudesta johtuen. Hyvin resonoiva yksilö.
Mitä kävi. Ketä tietää. | |
![]() 06.05.2020 12:13:13 | |
Kun ihmiset paketteja liikuttelee ja kuljettaa, vahinkoja sattuu ja tapahtuu, ei se firman nimeä katso. Pääsääntöisesti tavarat tulee ehjänä perille ja ihmiset ovat tyytyväisiä! | |
![]() 06.05.2020 12:46:11 | |
JohnnyLee: Kun ihmiset paketteja liikuttelee ja kuljettaa, vahinkoja sattuu ja tapahtuu, ei se firman nimeä katso. Pääsääntöisesti tavarat tulee ehjänä perille ja ihmiset ovat tyytyväisiä! Taitaa ne koneet rikkoa enempi kuin ihmiset. Hyvin resonoiva yksilö.
Mitä kävi. Ketä tietää. | |
![]() 06.05.2020 12:49:16 | |
Vainottu: Tämä postin kuskien toimitushaluttomuus on välillä ihme homma. Mulla kävi kans yhden kerran se, että odotin pakettia saapuvaksi, niin yhtäkkiä paukahti viestiä, ettei pakettia ole saatu toimitettua koska kukaan ei ollut kotona. Olin siis koko päivän kotona. Tästä riemuissani soitin postille, että korvaako posti sen, että joudun hakemaan paketin nyt postista, kun he eivät ole edes yrittäneet toimittaa pakettia. Arvaa korvaako... Täällä kävi nyt etätyöaikana sama homma. Ei minkäänlaista ilmoitusta toimituksesta, vaikka koko päivä kotona. Seuraavana päivänä tipahti lappu, ettei toimitus onnistunut käy ite hakemassa... Onhan tuo firmalle tietenkin edullisempaa lehdenjakajan mukana heittää lappu luukusta, kuin toisen henkilön ajella pakulla viemässä paketteja. | |
![]() 06.05.2020 12:56:42 | |
Eemelamsi: Täällä kävi nyt etätyöaikana sama homma. Ei minkäänlaista ilmoitusta toimituksesta, vaikka koko päivä kotona. Seuraavana päivänä tipahti lappu, ettei toimitus onnistunut käy ite hakemassa... Onhan tuo firmalle tietenkin edullisempaa lehdenjakajan mukana heittää lappu luukusta, kuin toisen henkilön ajella pakulla viemässä paketteja. Mulle kävi sama ja oikein näin kun Postin auto ajoi talon ohi hidastamatta. Samantien soitin Postin asiakaspalveluun ja sieltä yhdistivät jakeluun --> puolen tunnin päästä toivat paketin ovelle. Näin Helsingissä noin neljä vuotta sitten. | |
![]() 06.05.2020 12:58:35 | |
Eemelamsi: Täällä kävi nyt etätyöaikana sama homma. Ei minkäänlaista ilmoitusta toimituksesta, vaikka koko päivä kotona. Seuraavana päivänä tipahti lappu, ettei toimitus onnistunut käy ite hakemassa... Onhan tuo firmalle tietenkin edullisempaa lehdenjakajan mukana heittää lappu luukusta, kuin toisen henkilön ajella pakulla viemässä paketteja. Näitähän sattuu useastikin. Itse sain kerran itse teossa kiinni jakajan joka oli jo kirjoittamassa noudappa postista-lappua postilaatikkoni luona. Tiesin odottaa pakettia ja olin siis itse pihalla töihommissa ihmetellen kun ei aja pihaan. Päästyäni suht huomaamatta viereen, ruttasi kaveri lapun ja tunki taskuun. Syy taisi olla että ei halua ottaa vastuuta paskoontuneesta paketista jonka huomasin heti. Pistin hepun avaamaan paketin ja tarkistamaan että tuote on ehjä, onneksi oli. Pistin samalla ripityksen jälkeen viemään pahvit mennessään, vei. Postille asiasta mainittuani tarjosivat postimerkkejä hyvitykseksi, en ottanut vastaan kun isompaa vahinkoa ei sattunut. | |
![]() 06.05.2020 13:25:15 | |
zedder: Taitaa ne koneet rikkoa enempi kuin ihmiset. Kone joka rikkoo tavaroita, lienee helpompi säätää tai vaihtaa, kun taas esim. kuljetusauton kolari, huolimaton lastaus, aggressiivinen paketin käsittelijä, vauhdikas trukkikuski, tai mikä tahansa muu inhimillinen vahinko välillä paikasta A paikkaan B, kun moneen otteeseen esim. T-kaupasta lähtiessä noita paketteja siirrellään. Kyllä varastointiin ja logistiikkaan liittyy paljon mahdollisia vahinkotekijöitä, että hyvin kuitenkin paketit yleensä perille saapuvat. | |
![]() 06.05.2020 13:48:51 | |
Näitä pahvilaatikon jättäjiä on kyllä monenlaisia. MH-asiamiehenä on nähnyt kuinka ovesta ulos marssiessa heitetään se avatun lähetyksen laatikko tuulikaapista takaisin sisälle lattialle. Lähes kaikki ostamansa polkupyörän vastaanottaneet ovat sitä mieltä että laatikonhan voi jättää tänne....? Vaan kun ei voi, laatikko kuuluu siihen lähetykseen ja sen jatkokäsittely pitää itse hoitaa. Viime viikolla yksi eläkeläisukko haki ison kompressorin jonka nokkiksella kuljetin hänen Mersun viereen. Askarteli siellä aikansa ja nosti apumiehen kanssa kompuran autoon ja sitten vilkuilivat kyräillen sisälle. Arvasin että laatikko on taas riesana. Ukko oli juuri laittanut sen ulkona olevaan Postin rullakkoon jonka rahti oli meille tuonut ja olin laittanut sen ovenpieleen ulos josta Posti rullakkonsa hakee. Menin ulos ja sanoin että laatikoita ei voi valitettavasti meille jättää. Ukolla oli ilmeisesti varsin huonot okulaarit kun sanoi että luuli sitä Postin rullakkkoa pahvinkeräysastiaksi. Normikäytänteenä olen sanonut etten voi noita pahvilaatikoita ottaa vastaan kun meillä ei ole pahvinkeräystä ja joudutaan ne tavarataksilla viemään jäteasemalle. Helkaman Ainolla ei noita saa kuljetettua ja jäteasema on kiinni silloin kun itse pääsen töistä klo 20.00 jälkeen. 6 kilometriä asemalle on myös aika pitkä matka polkea. Kaupungissa olevan keräyspisteen pahvinkeräykseen firmat ei saa viedä laatikoitansa. Kerron yleensä että minun täytyy tästä kyllä lasku sitten laittaa laatikon tänne jättäneelle. Kyllä ne laatikot on sitten mahtuneet niihin pakettien noutajien autoihin. Veitsen annan kyllä lainaksi jos tarvitsee pilkkoa laatikkoa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)